Bugün sabah kuzenimin Golf 8 aracı ile Ankara'dan Beypazarı'na gitmek üzere yola çıktık. Aracın multimedya ekranı hiç açılmadı, bakın dondu falan demiyorum, bildiğiniz karanlık bir ekran ile yola devam ettik. Asıl bomba klima kontrolleri ekran üzerinden yapıldığından klimanın çalışıp çalışmadığını bile anlayamadık. Neyse dedik klima en kötü dünkü ayardan devam eder, motor ısınınca üflemeye başlar. 20 dakika geçti klimadan ses yok:) Aracı durdurup tekrar çalıştırdık birşey değişmedi. Ben akü kutup başlarını sökmeyi teklif ettim ancak kuzenim yanaşmadı. Ankara'nın soğuğunda buz gibi araçla 1 saat yol gittik. Allah'tan havalar çok soğuk değil, yol da nispeten yakındı. Ancak uzun yolda, mütemadiyyen karlı Bolu dağında falan bu olayın yaşandığını düşünün, başlı başına Golf 8'den uzak durmak için bir sebep. Dönüşte bomba bir şekilde ekran çalıştı, hiç birşey olmamış gibi:) Bir daha donmasın diyerek kuzene aşağıdaki ürünü sipariş ettim, umarım kızmaz Bu arada konuyu araştırdığımda Golf 8'in yazılım sorunlarının ülkemizde pek konuşulmadığını ancak dünyada ciddi tepkiler olduğunu ve ufak bir dizelgate skandalına doğru gittiğini gördüm. Neler var neler; Multimedya ekranının donması, Ekranın hiç açılmaması, Trafik işaret tanımanın olmayan işareti uydurup 42 km/s ile sizi sınırlandırması. Şerit takibin sapıtarak sürekli yolu ortalayın demesi, hem de yolu ortalamanıza rağmen:) Park sensörü ve arka kameranın sürekli hata vermesi. Direksiyonu tuttuğunuzu algılamayıp sürekli direksiyonu tutun demesi. Start stop'daki bir hatadan dolayı bazı araçlarda akünün sürekli boşalması. Doğuş donanımlı araç getirmiyor derken günahını almışız, bi bildiği varmış çünkü donanımlar çalışmıyormuş:) Şaka bir yana 2-3 büyük yazılım güncellemesinden sonra hataların çoğunun devam ettiği görülmüş. Bu sebeple yeni araçlarda donanımını komple değiştiriyorlarmış. Mevcut Golf 8 sahipleri benzer sorunlar yaşıyorsa şimdiden birlik oluştursunlar, zira yeni donanımlı araçlar geldiğinde eskileri satmakta sorun yaşabilirler. Edit: Aşağıda daswagen adında hepimizin bildiği bir VW trolü var. Klimanın çalışmadığına dair fotoğraf istemiş beyefendi. Benim olmayan bir araçta, hayatımda görmediğim mallıkta bir sorunla uğraşırken, akşam daswagen sorar dur bir foto alayım diyecekmişim:) Bak trol, bu marka otomotiv tarihindenki gelmiş geçmiş en büyük skandala imza attı, hala utanmadan Alman mühendisliği diyorsun. Bu mühendislik sürücünün etkileştiği tüm fiziksel tuşları kaldırıp, tüm kontrolleri tek bir arayüze toplayarak, o arayüzü de da gelmiş geçmiş en bug'lı bir şekilde piyasaya sürmeyi başarmış bir mühendislik! Aynı mallığı Apple macbooklarda fiziksel esc tuşunu kaldırarak yapmıştı, sonra tokatı yiyince apar topar geri koydu. Kendi arayüzlerini dayattı yine tokatı yedi HDMI vs. ne varsa geri koydu. Araç sahipleri senin gibi trollüğü bırakıp biraz karakterli olursa, emin ol tüm o sorunları birer birer çözerler. Bak 220.000 aracı geri çağırıyorlar acil olarak, acaba Türkiye'den bir ses var mı? Yok, neden? Golf'ün çeyrek altın olduğunu düşünen var, TSI'ın benzin ürettiğini düşünen de. Ama Golf 8'in dandik bir araç olduğunu kabullenen yok, yediremezler çünkü verdikleri paraya. Sessiz sedasız çalışmayan ekranlarına bakar durur garipler.... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-52FA4E8AC -- 9 Ocak 2022; 23:10:47 > |
Golf 8 ile donduk - Rezalet multimedya ekranı
-
-
Şu sorunu PSA grubundan bir model yaşasaydı forum ahalisi denmedik şey bırakmazdı taaa Ağrı dağının tepesindeki köstebeklere kadar ulaştırırdı bilgiyi.
Ama vag grubundan olunca anca 2 yorum
O 2 yorumda Şahika babannemin battaniyesi ile ilgili yorumlar
Cidden vag grubunun memleketinde bile şu denli vagguardlık yapılmıyordur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitokondri Kristası -- 9 Ocak 2022; 18:32:45 > -
Golf 8 in lansmanı bile sürekli ertelendi yazılım problemleri nedeniyle.
Üç kuruş maliyetten kaçıp klima tuşlarını kaldırmak saçmalık.
Vw golfün sonunu kendi hazırladı. -
Üstün Alman mühendisliği bunlar siz anlamamışsınız -
Zaten gelmişti sonu. Asıl soru bu sıkıntılar ID.3’de de var mı?
-
Sicak havalarda motor güçten dusuyordu, belirli bir devri gecmiyordu mesela. Herkes altina yazmis sıcakta uzun sure klima acarsan motor siser diye. Niye sissin abi? Motorun sogutma sistemi ne ise yariyor? Ben 1000 km yolu 10 bucuk saatte full klima acik gidiyorum hicbirsey sismiyor? -
Golf 8 Facebook sayfasına bi girin derim. 0 km araçlarda o kadar çok sorundan bahsedilmiş ki görseniz şaşarsınız. Ama vw fanları asla araçlarının eksiğini söylemez -
İd3 te daha çok sıkıntılar oldu. Genelde yazılım problemi. Avrupa Birliği 95gr ortalama CO2 limiti koydu, bunun üzerindeki her rakam için ciddi cezalar ödemek zorunda kaldı üreticiler. Vw baktı bu ortalama CO2 yi aşağı düşürmek benzinli vs motorlarla mümkün değil, hemen elektrikli model sürdü piyasaya. Ceza ödememek için müşterileri denek yerine koydu resmen.
https://insideevs.com/news/451790/vw-id3-multiple-bugs-mind-the-explanation/
-
Sorun ''KOSKOCA'' Golf'te değildir ya olur mu öyle şey!!!!
Siz marşa falan doğru basamamışsınızdır mutlaka sizdedir hata mutlakaa.......
-
Ne zaman arıza vereceği belli olmayan dsg varken vw almak Büyük kumar gerçekten. -
Yetiş ya daswagen -
Arkadaş şimdiye dek VW grubu dünya çapında milyon adet aracını geri çağırdı belkide, peki TR de kaç adet çağrıldı? Neredeyse hiç. Sattın ve gitti. İş bitti geçmiş olsun. -
Yeni Audi A3 ün de durumu farklı değil. Düşünün sıcaklık artırma düğmesi çalışmıyor. Sıcaklığı düşürdün diyelim. Tekrar artmıyor. Yabancı formlarda da aynı durumdan etkilenenler yazmışlar. Diğer yazılımsal sorunlar yığınla. Donanımsal değişimler de gerekecek gibi hatalardan dolayı ama nasıl olacak bu kadar araç sattılar. Teknolojik yeniliklerle gelen çok güzel araçlar ve hatalar da olabilir. Önemli olan hızlı şekilde çözüm üreterek müşterilerini bilgilendirmek ve gerekli müdahaleleri yapmak.
-
7-8 yıl önce çıkan golf 7 nin ekranı bile 8 den daha akıcı. Kalite olarak geriye düştüğü diğer konulara hiç girmiyorum. Her zaman dediğim gibi model farketmeksizin klima ve volume butonları fiziksel tuş olarak bulunmalı yada orta ekrandan bağımsız olmalı. -
12v otomobilde kaç dk da ısınır?
Şu sorunu PSA grubundan bir model yaşasaydı forum ahalisi denmedik şey bırakmazdı taaa Ağrı dağının tepesindeki köstebeklere kadar ulaştırırdı bilgiyi.
Ama vag grubundan olunca anca 2 yorum O 2 yorumda Şahika babannemin battaniyesi ile ilgili yorumlar Cidden vag grubunun memleketinde bile şu denli vagguardlık yapılmıyordur |
Golf 8 in lansmanı bile sürekli ertelendi yazılım problemleri nedeniyle.
Üç kuruş maliyetten kaçıp klima tuşlarını kaldırmak saçmalık. Vw golfün sonunu kendi hazırladı. |
Golf 8 Facebook sayfasına bi girin derim. 0 km araçlarda o kadar çok sorundan bahsedilmiş ki görseniz şaşarsınız. Ama vw fanları asla araçlarının eksiğini söylemez
|
Sicak havalarda motor güçten dusuyordu, belirli bir devri gecmiyordu mesela. Herkes altina yazmis sıcakta uzun sure klima acarsan motor siser diye. Niye sissin abi? Motorun sogutma sistemi ne ise yariyor? Ben 1000 km yolu 10 bucuk saatte full klima acik gidiyorum hicbirsey sismiyor?
|
2021 octavia aracımız var. ayni sorun bizim aracta da var. klima kontrollerinin yok olmasi ( bildiginiz menuden kayboluyor. sanki aracta klima yokmuş gibi) start-stop hatası, s.o.s. acil yardim sistemi hatasi, bazi araclarda akünün sebepsiz yere bosalmasi ve aracin calismamasi v.s. ben 3 defa araci servise götürdüm. yazilim atip gonderiyorlar. en son gecen pazartesi götürdüm. yeni yazilimla sorunlarin giderildigini ve tekrarlamayacagini söylüyorlar. arabadan genel anlamda memnun olmakla beraber bu tip sorunlar can sıkıyor.
|
Zaten bu tüm kontrollerin multimedyaya entegre etme merakı nedir anlamış değilim.Bir kere multimedya ekranından trafikte herhangi bir şeyi kontrol etmek bayağı zor. |
Golf 7.5 mükemmeldi nerdeyse.
Klima kontrollerini analogdan dijital e döndürdüler far aynı şekilde. Ses açma kısma tuşu aynı şekilde. Fiziksel bir tek direksiyon kaldı. Ya arkadaş ben yolda giderken sezgisel olarak sesi açıp kapatabiliyorum. Klima da aynı biçimde. Neden ya? Her şeyi kıstılar. Kaputtaki amortisörden ne istediniz |
Tamamen maliyet odaklı olaylar tüm fonksiyonların ekrana doldurulması. En basitinden Golf 7.5'da olan klima kontrol paneli için en az yirmi tane plastik enjeksiyon kalıbı vardır. O kalıpların ömrü vardır. O kalıplardan çıkan ürünlerin tolerans sınırları vardır. Çıkan parçaların kaplanması vardır. Çıkan parçaların ara üründen nihai ürüne dönüştürülmesi için bir sürü takım, tezgah, alet ve işçilik vardır. Ama bir yandan da ekranlar vardır. Zaten aracı örümcek ağı gibi ördüğün CanBus hattından ekrana fonksiyon ekleyerek çalıştırmak vardır. Emin olun öyle üç beş dolar değil çok ciddi rakamlar elde ediyorlardır bu değişikliklerden. Sadece para olarak da düşünmeyin zamandan da korkunç tasarruf ediyorlar. Peki sağlıklı mı? Asla! Mesela ben anahtarsız çalışan veya kolon kilidi elektronik olan araba almaktan korkuyorum. Arabanın çalışıp çalışmaması küp şeker kadar bir rölenin veya kalem ucu kadar bir siviçin insafında. Kolon kilidi arızası sadece Opel vesaire markalarda yaşanıyor zannetmeyin. Otomatik vites araçla Anadolu'da uzun yola çıkarken korkuyorum. Arabanın yürümesi parmak kadar sekiz tane selonoid bobininin insafında. Uçağa zorunda kalmadıkça binmiyorum. Binmemek için kırk takla atıyorum çünkü ters gidebilecek her şeyi biliyorum. Cehalet gerçekten mutluluktur. Konumuza dönersek araç firmaları kendi faydalarına olan şeyleri insanların faydasınaymış gibi anlatmak konusunda uzman. Turbo motorlar 2010 onların başında mı icat edildi? Yüksek basınç altında çalışacak motor parçaları eskiden imal edilemiyor muydu? Düşük hacimli motorlar yirmi sene önce imkansız mıydı? Laboratuvar ortamında daha az karbon salan ancak gerçek Dünya'da yüksek hacimli benzer güçleri üreten motorlardan çok ama çok daha fazla karbon salınımı yapan motorlar üretilmek zorundalar mıydı? Kırılan 1.4 TSI motorları hatırlayın. İnsanlar dediler ki beceremediler ondan böyle. Alakası yok arkadaşlar. Sanallaştırma yazılımları öyle bir haldeki artık üretmeden PC ortamında motorun marşına basıyorlar. Adamlar arabayı alan herkese motoru resmen iki defa sattı. Bu bir stratejidir. Uygun fiyatlı ve cazip kalarak satışları arttırmak ve asıl parayı müşteriden daha sonra almak üzerine kurulu bir strateji. Ekranın uyanmama meselesine gelince. Yine maliyet odaklı bir olay. Nasıl anlatayım. Şimdi çalışan bir USB donanımınızı bilgisayara taktığınızda görmediği olmuştur. Ne yaparsınız çıkarıp tekrar takar olmadı bilgisayarı yeniden başlatırsınız. Televizyonu açtığınızda bazen kumandanın işlemediğini fark edersiniz. Kapatır açarsınız düzelir. Bazen bilgisayarı açarsınız ancak ekran bir türlü gelmek bilmez kapatır açarsınız düzelir. Bunlar tekrar açılıp kapatılabilecek, sağlama ihtiyacı olmayan günlük teknolojilerdir. Ancak araçlar sizi taşıyor unutmayın. Araçlarda birbiriyle haberleşen bir sürü devre vardır. Aracınızı uzun süre kitli kaldıktan sonra çok sessiz bir yerde açtığınızı hatırlayın, şoför kapısını açtığınız anda motordan değişik sesler gelir. Diğer kapıları açtığınızda gelmez sadece kendi kapınızı açtığınızda. Gelen sesler motor stop klapesinden, gaz kelebeğinden veya yakıt pompasından gelmektedir. Aracınız motoru çalıştırmaya hazırlanmaktadır. Araçlarda böyle hayatı öneme sahip donanımlar ayrı bir haberleşme hattı, olmasa da olur donanımlar ayrı bir haberleşme hattı kullanır. Daha doğrusu kullanırdı. Yukarda arkadaş video atmış mesela yanabilecek tüm lambalar yandı diyor arkadaş. Anlamadım kendi kendine düzeldi diyor. Yada ekran gidiyor yine kendi kendine geliyor. Olan şu arkadaşlar normalde devrelerin birbirini kontrol eden lojik mantık ve doğrulama üzerine çalışan ve geçiş veren fiziksel kısımları olur. Olurdu. Olaylar şöyle gerçekleşirdi. Gövde Beyni > (ECU açıldın mı? Her şey yolunda mı?)< ECU (Evet her şey yolunda!) Bunu gerçek fiziksel kısımların ürettiği veri ve sağlamalar ile yaparlardı. Şimdi ise olan şu. Gövde Beyni > (Kontağa basılalı 15 saniye oldu ECU açılmış olmalı!) < ECU (Bir gerilim geliyor ama iç parametreleri taramayı bitirmedim açılamam. Gövde Beyni bunu tahmin etmeli!) İşte alın size yazılımın marifetleri. Tebrikler artık 110 Dolar değerinde onlarca bağlantı noktasına sahip bir mikro kontrolcüye sahip bir devre yapmanıza gerek yok. Gerçek çıkışlara sahip 30 Dolarlık bir tane koyun ve işi bulanık mantığa bırakın! Yazılım güncellemesi dedikleri şey işte bu kodları iyileştirmeye çalışmak. On saniye daha bekle öyle sor tamam mı canım :) Anlayacağınız eksilen sadece düğmeler değil. Tabi bu saniye örnek açısından. O kadar uzun süreler bekleseler kullanıcı deneyimi felaket olurdu. Ama mili saniyeler mertebesinde olan bu. Çok uzun oldu sonuna kadar okuduysanız teşekkürler, okuyup da aradığınızı bulamadıysanız da özür dilerim. |
Ya o foto isteme hikayesini arkadaşın 2 aracında da (Scirocco ve Seat İbiza) DSG sıçtı 2-3 defa kavrama değişti düşük km'lerde dediğimde, ruhsat fotoğrafı isteme manyaklığına getirdiler Niye, çünkü hep "bi arkadaş, dayım, amcam" türevi "kimin olduğu belli olmayan" şeklinde bahsediyormuşuz. Ulan ben kullanmıyorsam ne yapayım ahahahaha, manyağa bağlamışlar iyice. |
Benzer içerikler
- audi a6 bluetooth bağlantısı nasıl yapılır
- iridyum buji farkı
- balata değişimi garantiyi bozar mı
- opel 1.5 dizel motor yorumları
- mercedes e serisi kasa kodları
- mg es5
- hyundai tucson hibrit yorum
- byd ne zaman ucuzlayacak
- bmw fiyat listesi
- hyundai i20 sıfır fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X