Arkadaşlar selam, Bundan 15 gün kadar önce Clio IV aracıma 4 adet Goodyear Efficient Grip Performance 205/55/r16 lastik aldım. Nitrojen hava bastılar, balans ve ön düzen ayarı yaptılar. Aracı aldım yolda gidiyorum sola çekme yaptığını farkettim. Geri döndüm lastikçiye, yeni lastikte olur önemli olan yüksek hızlarda yapmaması falan dedi. Ön lastikleri sol-sağ yapıp yer değiştiler sonra ordan bir elemanla bindik araca bu sefer o sürdü. Araç hala 50-60 Km hıza ulaşana kadar araç bariz sola çekiyor, direksiyonu bırakır bırakmaz direksiyon gözle görülecek seviyede sola hafif düşüyor zaten. 100-120 km hıza geldiğimizde ve aracın direksiyonu bıraktığımızda ok gibi gidiyor araç bir çekme yok. Sonra benim direksiyona bok attı eleman, abi direksiyon açı sensöründe sorun olabilir ondan yapabilir dedi. Fakat burada takıldığım nokta benim yıllardır sağa-sola çekmeyen, üzerindeki bitik lastiklerle bile herhangi bir çekme yapmayan aracım 4 adet sıfır lastik taktıktan sonra çekme yapıyor ve bunu nedeni direksiyon öyle mi ? Bana hiç mantıklı gelmedi arkadaşlar kendilerine de ilettim ama aracın altına baktılar lastiklere baktılar sorun bulamadılar. Dün başka bir lastikçiye gittim o da aracın altına indi baktı üstten bir eleman sol-sağ lastikleri salladı falan alttan diğeri baktı etti. Abi aracın altında bir sorun gözükmüyor fakat Goodyear lastiklerde bunu bazen yaşıyoruz, aracı bir 1000km kadar kullan taban iyice otursun sonra hala devam ederse gel ön-arka yapalım lastikleri dedi. Tamam da ben ön-arka yaparak bu sorunu çözebilsem bu seferde demekki ön lastiklerde sıkıntı var ? Başına bu tarz bir durum gelen, gören-duyan arkadaşlar var ise önerilerinizi/tecrübelerinizi bekliyorum arkadaşlar. İyi forumlar. |
Goodyear E.G. Sıfır Lastik Sola Çekiyor
-
-
Bence rot ayarını düzgünken bozdular başka açıklaması yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Muhtemelen kara düzen rot ayarı filan yaptılar saçma sapan ondan bozdular. Clio4 için rot ayarı yapılırken, bilgisayar bağlanıp komutla açı sıfırlanıp o şekilde ayar yapılması gerekiyor, çok uğraşmıştım bende zamanında. Düzgün bilgisayarla sensörü sıfırlayan bir işletme bulursanız probleminiz çözülür hocam.
-
Lastikler takıldıktan sonra rot ayarını lastiklere bir şeyler takarak ve bilgisayarla lazerli makine ile yaptı arkadaş açı vs ayarladı hep gördüm ama makineye rağmen yanlış ayarlama ihtimali var mı acaba ?
-
Sensörü sıfırlayan derken direksiyon açı sensörü mu bahsettiğiniz hocam ?
-
Şahsi görüşüm sağa sola çekme problemleri genel olarak lastikten kaynaklanmaz.Bir şeyleri söküp takarken bozmuş olmaları daha olası diye düşünüyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
rot yaptır karşim aynı lastikten var boş yolda iki elimi bırakıp saçımı başımı oynayıp gözlük falan takıyorum ben dümdüz gidiyor.ben yaptırmıştım taktırırken büyük bir yerde.kocaman platform kaldırıyorlar bir saat uğraşıyorlar o lastik değiştirenlerin lastiği taktığı minnak aletten değil dediğim bak rot diyorum senin dediğin balans o traş.
lastiklere bir şeyler takarak ve bilgisayarla lazerli makine ile yaptı
-
Lastikle alakası yok, rot ayarını bozmuşlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektronik direksiyonlu araçlarda rot balans sonrasında araç bilgisayara bağlanarak açı sensörünün sıfırlanması gerekiyor. O jantlara takılan lazer ile alakası yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nerede yaptırabilirim hocam bu işlemi acaba ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir arkadaş daha cevabı vermiş zaten, o tekere takılan lazerler ile alakası yok hocam, aracın obd beynine bağlanıp sıfırlanan bir sensör. Biraz araştırın çevrenizde, gitmeden telefon edin, muhakkak yapan vardır.
-
Teşekkür ederim, tekrar rota girmesine gerek var mı peki ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Emin değilim hocam, belki onu da tam yapamamış olabilirler, sensörü sıfırlayacak yer yapar testini.
-
Hunter cihazı olan bir yerde araç çalışır vaziyette ve direksiyon aparatla tam düz sabitlenmiş halde rot ayarı yaptırın, geçmezse hunter 9700 olan bir yerde 4 teker sıfır balans yaptırın lastiğin geometrisine göre tam düz gitmeniz için hangi tekeri nereye takacağınızı sıralıyor size
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FthGTI -- 7 Ekim 2022; 1:59:21 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkür ederim detaylı açıklamalarınız için. Peki bu hunter cihazlı yere gidersem arkadaşların dediği direksiyon açı sensörü sıfırlamasını da yaparlar mı acaba ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sergenss -- 7 Ekim 2022; 9:20:13 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
aynı lastiğin 225 55 16 sını kullanıyorum güzel lastik..Sola çekme işi de lastikten ziyade rottan olur..
-
Lastiği sağ sol değiştikten sonra çekme yönü değişmiyorsa lastikten değil
Düşük hızda direksiyonun boynu bi yana bükülüyor çekiyorsa direksiyon kalibrasyonu yapılması lazım 0 noktası orası sanıyor direksiyon kutusu ondan çeviriyor oraya
Hızlıyken çarpanı değişiyor çekmiyor
Fiatlarda elm327yle bile yapılıyor
Belki renaultlardada yapılıyordur ddt4all kullanılarak
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yetkili servisler öyle yapar mı?
-
Bu söylediğiniz de mantıklı geliyor bana ama bu işlemi kendi yetkili servisinden başka yer yapmaz heralde
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
https://www.youtube.com/watch?v=XYkWYXwxdVw&feature=youtu.bequote:
Orijinalden alıntı: Sergenss
Bu söylediğiniz de mantıklı geliyor bana ama bu işlemi kendi yetkili servisinden başka yer yapmaz heralde
Hocam bence sizin mevzu bundan ibaret videodaki arkadaşta söylüyor
Ddt4all kullanılan program zaten ücretsiz
Size kaliteli bi elm327 kablosu lazım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- valf nedir
- opel vectra uzay kasa tutulan modeli
- volant dişlisi değişim fiyatı
- arabayı şeritte tutamıyorum
- fluence lastik basıncı
- km sorgulama
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- byd 2025
- chery tiggo 8 pro özellikleri
- adac testi geçen oto koltukları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X