Şimdi Ara

Lastik H ve V serisi farkı??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
95.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • uzun süredir aklıma takılan bir soru..
    diğer seriler için de soru aynı

    şöyleki h serisi 210 ----V serisi 240 km hıza kadar üretiliyor
    peki bu 2 lastiğin son hız dışında bütün özellikleri aynımı? son hızı lastiğin materyal yapısı belirliyorsa yol tutuş ,, fren mesafesi,, ıslak zemin ,,soğuk hava performansları aynımıdır?...

    fabrika v serisi koymuşsa son hızı düşünerek
    biz ben nasıl olsa yapmam diyerek h serisi alabilirmiyiz? aradaki fark sadece son hızmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik H ve V Serisi Farkı

    Lastikler, farklı hız derecelerine sahip iki ana seriye ayrılır: H ve V. Bu seriler arasındaki temel fark, taşıyabilecekleri maksimum hızı belirtir.

    H Serisi Lastikler:

    • H harfi, "Hız" anlamına gelir.
    • H serisi lastikler, saatte 210 kilometreye (km/s) kadar hızlara dayanacak şekilde tasarlanmıştır.
    • Genellikle binek otomobillerde ve hafif kamyonetlerde kullanılırlar.

    V Serisi Lastikler:

    • V harfi, "Çok Hız" anlamına gelir.
    • V serisi lastikler, saatte 240 kilometreye (km/s) kadar hızlara dayanacak şekilde tasarlanmıştır.
    • Yüksek performanslı otomobillerde ve spor araçlarda sıklıkla kullanılırlar.

    87H ve 91V Farkı:

    • 87H ve 91V, lastiklerin yük indeksini ve hız derecesini gösteren iki yaygın lastik ölçütüdür.
    • 87, lastiğin 545 kilogram ağırlığa kadar taşıyabileceği anlamına gelirken, 91, 615 kilogram ağırlığa kadar taşıyabileceği anlamına gelir.

    Lastikte H ve V Farkı:

    Lastikte H ve V arasındaki temel fark, maksimum hız kapasiteleridir. H serisi lastikler saatte 210 km/s'ye kadar olan hızlara dayanabilirken, V serisi lastikler saatte 240 km/s'ye kadar olan hızlara dayanabilir.

    Lastikte H ve V Serisi Farkı:

    Lastik H ve V serisi farkı, sürüş koşullarınıza göre en uygun lastikleri seçmeniz için önemlidir. Yüksek hızlarda araç kullanıyorsanız, V serisi lastiklere yatırım yapmanız önerilir. Günlük sürüş için H serisi lastikler yeterli olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lastikler arasındaki farkın nedenlerinden en önemlisi yapabileceği son hızlardır.

    Ancak sadece bu değil ,aracın kalkış esnasında lastiğin aldığı uyarı,yani aşınma gücüde buna dahildir.

    Ayrıca aracın fren gücünede bağlı olarak kat kat daha sağlam olarak üretilir v lastikler.

    Nu yüzden aradaki fiyat farkı veya görüntü farkı nedeniyle gidipte başka alstik almak manıksız bir davranıştır

    SAYGILAR..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    fabrika v serisi koymuşsa son hızı düşünerek
    biz ben nasıl olsa yapmam diyerek h serisi alabilirmiyiz? aradaki fark sadece son hızmı?

    bu taş bana galiba


    güzel soru.bu sorunun cevabını bende merak ediyorum.
    ama sanki lastik içindeki metal halatlardan fark edebilir diye düşünüyorum.
    yüksek hızlarda lastiğin sakız gibi olmasını engellemek sanırım lastik içindeki tellere bağlı.
    yani açısal hıza V daha dayanıklı ama yol tutuş , fren vs.. gibi olaylarda fark olmaz gibi geliyor bana.
    çünkü bu lastiğin hamuru ve desen yapısı ile ilgili olsa gerek.

    işin doğrusunu bilen arkadaşlar cevap versin.




  • Şimdi lastik içindeki halatlar daha farklı ya da sağlamsa yol tutuşa mutlaka etki eder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    fabrika v serisi koymuşsa son hızı düşünerek
    biz ben nasıl olsa yapmam diyerek h serisi alabilirmiyiz? aradaki fark sadece son hızmı?

    bu taş bana galiba


    güzel soru.bu sorunun cevabını bende merak ediyorum.
    ama sanki lastik içindeki metal halatlardan fark edebilir diye düşünüyorum.
    yüksek hızlarda lastiğin sakız gibi olmasını engellemek sanırım lastik içindeki tellere bağlı.
    yani açısal hıza V daha dayanıklı ama yol tutuş , fren vs.. gibi olaylarda fark olmaz gibi geliyor bana.
    çünkü bu lastiğin hamuru ve desen yapısı ile ilgili olsa gerek.

    işin doğrusunu bilen arkadaşlar cevap versin.

    yok yav ne taşı
    geçen gün arkadaşta lastik alıyordu arada fiyat farkı var hangisini alayım diye...teknik olarak bilmiyorum fark oluyormu normal hızlarda v.s. dedim...
    senin yazını okuyuncada merak arttı tabi ..
    eğer varsada çok ufak bir fark olur diye düşünüyorum
    ama son hıza etken nedir ve lastiğin yapısında değişme varmıdır? eğer yanak desteklerin sertliğinden v.s. oluyorsa o zaman h serisi daha konforlu denilebilirmi?

    konuya hakim bir arkadaşın açıklaması yerinde olacak gerçekten




  • Bence, hem lastik hamurunda hemde içinde tellerde fark vardır. Dolayısıyla sadece son hız değil, yol tutuşu ve fren mesafeside fark edebilir. Ama düşük hızlarda (90 km/h altındaki hızlarda) Yol tutuş ve fren mesafesi çok fark etmez diye düşünüyorum.
  • HEM HAMUR HEMDE İÇ YAPISIYLA FARKLIDIR .
    Yanlış hatırlamıyorsam v serisinden itibaren çift karkaslı bir yapı lastiğin temel taşını oluşturuyor,ilaveten hamur daha yüksek basıncı ve merkezkaç kuvvetine karşı koyabilmesi için daha sert bir hamur karışımı kullanılıyor,yanak ta virajlardaki yanal yüklere dayanması için daha mukavim sekilde destekleniyor.
    Yıllar önce auto bild de okuduğum kadarıyla h 5 dak. maksimum hız testinden geçmesi yeterliyken v 12 dak testi geçmesi için gerekli zaman oluyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.