Şimdi Ara

Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
2
Favori
5.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba bende sizler gibi sınava gireceğim cumartesi günü yani 24 ekimde :) Bu konuda nelere dikkat etmek gerekir genel olarak yazmak istiyorum bir kaçınıza yardımcı olursam ne güzel. Yanlışlar olursa da lütfen düzeltin.

    Sınav geldi çattı sınav yerine kimliğinizle beraber gidin ve erken gitmeyi unutmayın.Sınav size geldi ne olur ne olmaz ben size her aracın araçlarını açıklamayı istiyorum soran felan olursa bi artı göz dolduruş olur yada çene yapmayı seven arkadaşlara da yardımcı olur

    Sınav zamanı hadi gel deyince arabanın arkasından gelip şöyle bir tekerlere bakarak gelin ki tekerleri kontrol etmiş oldun diye düşünsünler. Arabanın kapısını sol el ile açtınız kaputu açmak için debriyaj tarafında kenarda çekmeli sistemde kol olur onu kendinize göre çekin kaputa gelin şimdi ben size kendi sınav arabama göre malzemeleri diyorum ipucu ile sizde karşılaştırın.

    Motor Suyu; Radyatör suyu da denir motoru soğutmayı sağlar
    Silecek Suyu; C4 araçta tam o silecek kısmınıa yakın bir yerde silecek işareti olan kap. Adından da anlaşılır sileceğe su gönderir.
    Motor; Hareketi sağlar Zaten görmemek elde değil.
    Motor Yağı; Motara yağ eklenen kısım
    Motor yağı kontrol çubuğu; Yağ seviyesini kontrol eder.
    Akü Siyah eksi Kırmızı artı kutup olarak
    Beyin
    Sigorta
    Hidrolik yağı; Sarı kapaklı birşey

    Ayrıca arabanın kaput mandalını çoğu araçta ortanın hafif bir sağ kısmındadır sola çekerek açabilirsiniz daha sonra bagaj kısmına gelelim

    İlkyardım Çantası
    Takoz
    Çekme Halatı
    Yangın Söndürme Tüpü
    Reflektör; Kaza vs gibi durumlarda diğer sürücüleri uyarmak için ikaz lambasıdır.
    Stepne; Yedek lastik
    Çeki Demiri
    Bijon Anahtarı
    Kriko

    Koltuğa oturduk şimdi hemen emniyet kemerine sarılmayın beyler Önce bir koltuğu ayarlıyoruz. Debriyaja rahat basılacak şekilde koltuğu ayarlıyoruz. Sonra aynalar sonra da emniyet kemerini takın beyler. Bi tık çalıştıırın arabayı sonra artık sinyalleri klimayı flaşörü felan sorarlar.Burada diyeceğim kısa far yeşil uzun mavi ışık. Araba 6 viteslidir 5 ileri 1 geri ve 2 fren vardır. Debriyaja basıp vitesi 1e çekiyoruz. Sonra da el frenini indirirken diğer ayak frende olsun sinyali verdik yol açıksa çıkıyoruz. Vitesi 3e bence atmayın maksimum 2.ci viteste sürün. Kendinizden emin olun yavaş yavaş sürün takip mesafesine uyun yavaşlamak için ayağınızı gazdan çekın frene basıp ardından durmak için debriyaja da basıyoruz sakın ha arkadaşlar şunları unutmayın.

    Sinyal verin
    Sakin olun
    Dururken her seferde vitesi 1'e alın
    Arabayı yokuştan kaldırırken debriyajı çok kaçırmayın dikkat edin.
     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]



    EDIT; Tek seferde geçtim beyler yüzde 99 indirmediler temizce sürdüm hocalar suskundu ama ne yapacağımı felan söyledi 3 kişiden1 kişi kaldı bi onu biliyorum. Tek tek kendim her yerini gösterdim arabanın biraz espri felan da yapınca kötü heyecanımda gitti parkta zorlanmadım yapabiliyordum ama biraz yamuk oldu hoca iyi olduğu için takmadı kısacası saat 4te bayram havası mod on olacak bende :)

    Evet arkadaşlar aradım sordum ve geçmişim inşallah herkes alabilir sakin olun rahatça halledin beyler hiç bir tecrübem olmadan sadece 12 saat ders ile aldım kontrollü sürün yeter ki hepinize kazasız belasız günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lawness -- 24 Eylül 2016; 18:43:41 >







  • Çok tesekkurller sinava girdikten sonrada tecrubelerini paylasirsan sevinirim..
  • Kalkmak için eğer yol düzse fren pedalına basmak gereksizdir. El frenini indirdiğin gibi biraz hızlı davranarak gaz ve debriyaj yapın yeter. Araba biraz geri giderse sorun olmaz ancak 5 metreden fazla geri gitmesin. dönerken debriyaja basıp dönmeyin, hızınızı azaltıp girin.
  • Yeni kullanıcılar için bende dahil olmak üzere inanın bazen bizim gözümüze düz gözüken yol arabaya yokuş olabiliyor o yüzden basmak iyi olabilir. Dönerken de frene hazırlık için aniden frene basıp stop ettirmektense yarım debriyaj ile dönmek mantıklı gibi geldi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawness

    Yeni kullanıcılar için bende dahil olmak üzere inanın bazen bizim gözümüze düz gözüken yol arabaya yokuş olabiliyor o yüzden basmak iyi olabilir. Dönerken de frene hazırlık için aniden frene basıp stop ettirmektense yarım debriyaj ile dönmek mantıklı gibi geldi bana.

    Debriyaja her türlü basmak debriyajın ömrünü kısaltıyor. Debriyaja sadece vites değişimlerinde basılır. Bunu göz önünde tutarlar mı bilmem. Zaten bu tecrübe uzun zaman süre sürülerek kazanılır. ama hafiften debriyaja basıp girersen bir şey demezler herhalde. Fren ile kalkmaya da bir şey demezler ama ileride bir gün arabanız olursa, arabanın ömrü açısından bunları denemeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paul Muaddib -- 23 Eylül 2016; 18:42:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawness

    Yeni kullanıcılar için bende dahil olmak üzere inanın bazen bizim gözümüze düz gözüken yol arabaya yokuş olabiliyor o yüzden basmak iyi olabilir. Dönerken de frene hazırlık için aniden frene basıp stop ettirmektense yarım debriyaj ile dönmek mantıklı gibi geldi bana.
    Şu forma bakmayıda unutmayın.

     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -apu-

    Şu forma bakmayıda unutmayın.

     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]

    Sarıdan 2 hata hakkı mı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: magneticbed

    quote:

    Orijinalden alıntı: -apu-

    Şu forma bakmayıda unutmayın.

     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]

    Sarıdan 2 hata hakkı mı var

    Alıntıları Göster
    Vites, 5 vites diye geçiyor 6 diye değil benim bildiğim. Geri vitesi sayıp da 6 demiyoruz. Ayrıca sürekli 2 de gidin demek yanlış nedeni eğer 70 hız sınırı levhasını görürseniz 70 ile gitmeniz isteniyor izlediğim tüm youtube sürücü kursu videolarında bu şekilde.

    Ek olarak araba çalışırken mutlaka boşta olması kontrol edilmeli genelde birinci viteste bırakanlar oluyor. Dikkat edilmesi gereken bir nokta. En önemli şey heyecan yapmama herkese kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMERICOS

    Vites, 5 vites diye geçiyor 6 diye değil benim bildiğim. Geri vitesi sayıp da 6 demiyoruz. Ayrıca sürekli 2 de gidin demek yanlış nedeni eğer 70 hız sınırı levhasını görürseniz 70 ile gitmeniz isteniyor izlediğim tüm youtube sürücü kursu videolarında bu şekilde.

    Ek olarak araba çalışırken mutlaka boşta olması kontrol edilmeli genelde birinci viteste bırakanlar oluyor. Dikkat edilmesi gereken bir nokta. En önemli şey heyecan yapmama herkese kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Not kısmında gerekli açıklamalar yazıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magneticbed


    quote:

    Orijinalden alıntı: -apu-

    Şu forma bakmayıda unutmayın.

     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]

    Sarıdan 2 hata hakkı mı var

    2 sarı bir kırmızıya eşit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Muaddib

    quote:

    Orijinalden alıntı: magneticbed


    quote:

    Orijinalden alıntı: -apu-

    Şu forma bakmayıda unutmayın.

     Güncel Sisteme Göre Direksiyon Sınavında Yapılması Gerekenler, Dikkat Edilecekler [Tek seferde geçtim]

    Sarıdan 2 hata hakkı mı var

    2 sarı bir kırmızıya eşit.

    Alıntıları Göster
    Sınavda yapılacakları hatırlama açısından iyi olacaktır izleyin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DanPat -- 24 Eylül 2016; 1:17:36 >




  • -apu- kullanıcısına yanıt
    ilk mesaja eklendi.

    Bana vites için hoca sakın unutma 6 vites 5 ileri 1 geri 2 fren el ayak cümlesi ile demişti öyle aklımda kaldı.

    Hız sınırı azami hızdır değil mi asgari hız limiti olmuyor benim bildiğim sınav güzergahında. 2.viteste zaten 40 km/s hız yeterli gibi sınav için.
  • Arkadaşlar benimde yarın direksiyon sınavım var acaba direksiyon sınav sonuçları ne zaman açıklanıyor ve eğer geçersem geçici ehliyet belgesini hemen vereceklermi acaba.
  • KronCHE K kullanıcısına yanıt
    Aynı gün akşama doğru sonuçlar belli olur. Ki arabadan indirmezlerse zaten geçtin gibi birşey kurs belgeleri hazırlayacak senin 8 10 gün sürer dedi bizim kurs. Daha sonra randevu alıp emniyette gidiceksein 10 güne de posta ile oradan geliyor herhalde.
  • Çok heyecanlıyım ya bir kaç sorum var yardım edebilecek var mı?
  • Faıthful kullanıcısına yanıt
    Dinliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawness

    Aynı gün akşama doğru sonuçlar belli olur. Ki arabadan indirmezlerse zaten geçtin gibi birşey kurs belgeleri hazırlayacak senin 8 10 gün sürer dedi bizim kurs. Daha sonra randevu alıp emniyette gidiceksein 10 güne de posta ile oradan geliyor herhalde.

    Teşekkürler ama bana sanki geçiçi ehliyet kağıdı gibi birşey söylüyeceklerini söylemişlerdi o belge ilen ehliyetın aslı çıkana kadar kullanabilirmişim bana deniyene göre.

    Benim sınavım yarın acaba sınavda sizi zorlayan bir husus oldumu ve önemle dikkat etmemiz gereken bir yer varsa bilgilendirirmisiniz.
  • KronCHE K kullanıcısına yanıt
    O geçici ile trafiğe çıkma sakın o geçerli değil o sadece emniyet için bugün hocamada sordum öyle dedi.

    Zorlayan kısım parkta biraz yamuk oldu o kadar ama hoca pek öyle şey yapmadı ılımlı insanlardı sıkıntı olmadı birazda sağolsun kavşaklarda kamyonlar üstüne üstüne gelince biraz afalliyorsun malum istanbul sürücüleri öyle başka da zorlayan olmadı beni kavrama da kaydırma felan yapmamaya iyi dikkat et.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawness

    O geçici ile trafiğe çıkma sakın o geçerli değil o sadece emniyet için bugün hocamada sordum öyle dedi.

    Zorlayan kısım parkta biraz yamuk oldu o kadar ama hoca pek öyle şey yapmadı ılımlı insanlardı sıkıntı olmadı birazda sağolsun kavşaklarda kamyonlar üstüne üstüne gelince biraz afalliyorsun malum istanbul sürücüleri öyle başka da zorlayan olmadı beni kavrama da kaydırma felan yapmamaya iyi dikkat et.
    3 DEFA DERS GORDUM AMA ÇOK SUKUR ARABA KULLANMAYI BILDIGIM ICIN GECTIM...NOT BIDE SUNU ORENDIM SURUCU KURSLARI SİZİ DİREKSİYON DERSLERİ İÇİN ÇAGIRMAZ BAKTIM CAGIRACAKLARI YOK ARAÇ KULLANMAYI BILDIGIM ICIN SON 3 GUN GİTTİM YETERLI OLDU BENIM ICIN.SİZ HER GUN GIDIN DERSLERİNİZİ ALIN..BEKLEMENIZI ISTERSE DAHI GEREKIRSE SAATLERCE BEKLEYIN AMA 12 SAAT DİREKSYON DERSLERINIZI KESINLIKLE ALIN !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PERFECTH37

    3 DEFA DERS GORDUM AMA ÇOK SUKUR ARABA KULLANMAYI BILDIGIM ICIN GECTIM...NOT BIDE SUNU ORENDIM SURUCU KURSLARI SİZİ DİREKSİYON DERSLERİ İÇİN ÇAGIRMAZ BAKTIM CAGIRACAKLARI YOK ARAÇ KULLANMAYI BILDIGIM ICIN SON 3 GUN GİTTİM YETERLI OLDU BENIM ICIN.SİZ HER GUN GIDIN DERSLERİNİZİ ALIN..BEKLEMENIZI ISTERSE DAHI GEREKIRSE SAATLERCE BEKLEYIN AMA 12 SAAT DİREKSYON DERSLERINIZI KESINLIKLE ALIN !!!

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sınav alanına herkes kendi imkanı ilen gidiyor değilmi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.