Şimdi Ara

**Günlük Doğalgaz Tüketiminiz Kaç Metreküp** (356. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.187
Cevap
136
Favori
589.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 354355356357358
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul üst dubleks ama üst kat kullanılmıyor, merdiven projeksiyon perdesi gibi bir perde ile kapalı, alt kat 50-55 m² kombi yoğuşmasız, modülasyonsuz, kuru kontak röle ve home assistant ile kontrol ediliyor sabit 22,8c evin üç yanı açık, gece boş odalar petekten kapatılıyor, yalıtım var bina 10-12 senelik, dış sıcaklık 5-18c günlük tüketim 2-3 m³

    Stop




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyar -- 22 Kasım 2024; 8:15:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kir-pi K kullanıcısına yanıt

    Bunun makalesi vardı aslında.

    Eğer radyatör boyutu < 1m ise üstten giriş aynı yerden alttan çıkış.

    Eğer radyatör boyutu >1m ise üstten giriş çapraz alttan çıkış.


    Bi yanlış kanı var youtube videoları yaydı bunu iyice, alttan giriş alttan çıkış olmak üzere diye ama, o özellikle uzun petek boylarında çok verimsiz bir yöntem.

    Videosunu da bırakıyorum.



    https://www.youtube.com/watch?v=UhlZl0nA5ag

  • Videonun altındaki yorumlarda çok güzel bir yorum okudum, yorumu yolumdoğaya adlı bir kullanıcı yapmış, demek ki pratik ile teorik her zaman bir olmuyor, tesisatlardaki en büyük sorun debi kaybı olduğu için özellikle büyük evlerde Alt/Alt daha mantıklı oluyor gibi bu durumda.


    '' Doğru montaj için, üretici kullanım kılavuzuna bakınız. Sıcak su girişi üstten veya alttan olabilir. Soğuk su çıkışı mutlaka alttan olmalıdır. Giriş ve çıkış, radyatörün sağ veya sol tarafından yapılabilir.


    Radyatörün giriş ucundaki suyun sıcaklık değeri tek başına bir anlam taşımaz, suyun debisi/akış hızı daha önemlidir. Debi yetersiz olduğunda verim düşer. Debi düşükse alt-alt bağlantı tipi diğerlerine göre daha verimli olabilir. Debi, bir akışkanın aktığı borunun herhangi bir kesitinden birim zamanda geçen akışkan hacmidir. Radyatörde hava varsa homojen ısınmaz. Radyatörlerdeki hava mutlaka alınmalıdır.


    1- Alt-Alt Bağlantı Tipi: Sol alttan giren sıcak suyun bir kısmı üst kanala yönelir çünkü sıcak suyun yoğunluğu soğuk suya göre azdır. Bir kısmı da sağ alttaki çıkışa yönelir. Bu bağlantı tipinde en son alt orta kısım ısınır. Hatalı bağlantı yapma riski yoktur ve estetik açıdan da güzel görünür. Tesisat her yerde aynı yükseklikte olduğu için devir pompası da hattı rahat besler. Örnek vermek gerekirse; kombiniz en uzak köşedeki odanıza sıcak suyu iletirken en yakın radyatördeki gibi güçlü bir akış olmaz. Sıcak su girişi üstten yapıldıysa kombi uzak odadaki debisi azalmış suyu 1 metre yükseliğe çıkarması gerekecektir. Debi iyice düşeceğinden radyatör ısınmayabilir bazı kısımları soğuk kalabilir. Bu odada bağlantı alttan yapılırsa zaten yavaşlamış olan akış hızı radyatörde nispeten kolay dağılıp hiç ısınmayan odanızı ısıtabilir. 1.5 m üzerindeki radyatörlerle debi sorunu olmayan tesisatlarda yapılan testlerde alt-alt bağlantı tipinde %5-10 verim kaybı olduğu görülmüştür ancak çok önemli bir oran değildir.


    2- Çapraz Bağlantı Tipi: Sol üst sıcak su giriş, sağ alt soğuk su çıkış veya sağ üst sıcak su giriş sol alt soğuk su çıkış şeklinde bağlanır. Bu bağlantı tipinde en son sıcak su girişinin alt kısmı ısınır. Hatta debi yetersiz olduğunda bazen hiç ısınmaz. Bu bağlantı şekli 1.5 m'üzerindeki radyatörlerde maksimum verim almak amacıyla kullanılır. Tavsiyem, 2 m boyunda tek bir radyatör kullanmak yerine iki adet 1 m radyatör kullanmak daha verimlidir. Üstten bağlantı tipinde radyatöre giren su, üst kanal boyunca ilerler ve soğudukça yerçekiminin etkisiyle yan kanallardan aşağıya doğru süzülür. Üst kanalda ilerleyen sıcak su yoğunluk farkından dolayı orta kısımlardan aşağıya az süzülür ve ağırlıklı olarak son kısımdan aşağıya inerek radyatörü terkeder. Debi az olduğunda radyatörün alt kısımları girişe göre daha soğuk olur.


    3- Paralel Bağlantı Tipi: Sol üst giriş ve sol alt çıkış veya sağ üst giriş ve sağ alt çıkış şeklinde bağlanır. Soldan paralel bağlantı tipinde en geç radyatörün sağ kısmı, sağdan bağlantı tipinde en geç sol kısmı ısınır. Debi yetersiz olduğunda 1 m'den uzun radyatörlerde radyatörün yarısından sonraki kısmı neredeyse hiç ısınmaz. Çünkü dönüş-çıkış ucu girişe yakındır ve kısa devre yapan suyun miktarı daha fazladır. Suyun radyatörde dolaşma yolunu ne kadar uzatırsanız verim o kadar artar. Yapılan testlerde 1 m'den küçük radyatörlerde üç bağlantı tipi için verim neredeyse aynıdır.


    Soğuk su çıkışının alttan olduğu bağlantı şekline rağmen radyatörlerden yeterli ısı verimi alınamıyorsa su debisi, radyatörlerin kombi ile mesafesi, iletim borularının çapı, dirsek elemanlarının sayısı, kanallarda tıkanıklık veya hava ihtimali gözden geçirilmelidir. Debiyi kontrol etmek için, reglaj ayarı yapılır. Reglaj ayarı, kombiden radyatörlere gönderilen sıcak suyun her bir radyatöre ihtiyacı kadar ulaşması için yapılan ayardır.''




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 24 Kasım 2024; 11:43:40 >




  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    merhaba mesajinizi yeni farkettim pardon.
    evet alt ve ust kapali ama balkonda kalorifer yakiuorlar mi bilmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SalimAydogdu kullanıcısına yanıt
    gecen sene toplam 5m petek olacak sekilde yeni tesisat yaptirdim. yillardir tanidigim ustam tum endiselerime ragmen israrla alttan alta cekti ve inanilmaz memnunum. tum petekler harika isiniyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havalar soğudu.
    Şu an dışarısı 7 derece hissedilen 4 derece.
    Daire 55 metre kare.
    Kombi 24 saat 38 derecede çalışıyor.
    Evin içi 23.5 derece.
    Sarfiyat 4,063 metre küp.
    Fırın, duş, ocak kullanımı dahil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saint Ralph S kullanıcısına yanıt

    Böyle havalarda normal

  • Saint Ralph S kullanıcısına yanıt

    Bu soğuk havada bile 38 de ısınıyor iseniz yalıtımınız demek ki çok iyi. Ben de 50 ye çıktım :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -YucukluSucurtam- kullanıcısına yanıt

    Şimdi gidip en son peteğin olduğu odaya baktım 24 derece.

    Evde kısa kollu geziyoruz.

    Üşüsem anında 60 derece bile yaparım kombiyi ama cidden 24 derece ev sıcaklığı yetiyor.

    İlk daireyi aldığımda oğlum kalıyordu.

    Kombiyi açınca hemen ısınır sandım ama aradan saatler geçti istediğim ısıyı hissedemedim.

    Meğer yeni ev geç ısınırmış.

    Yanlış anımsamıyorsam kombiyi 80 dereceye getirmiştim ev ısınsın diye.

    Ve apartmanda bizden başka kimse yoktu.

    Şimdilik müteahhit kombisi ile iyi gidiyor. 🫠


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -YucukluSucurtam- kullanıcısına yanıt
    55 metrekare daire için çokta şaşırılacak bir durum değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Tüketimden ziyade bu soğuk havada 38 derecede ısınmasına şaşırdım. Ev küçük diye küçümsemeyin. Çünkü 60 derecede yanmasına rağmen 20 derece zar zor olan evler de gördüm ben. Bu da ısı yalıtımın ne kadar önemli olduğunu yalıtımın değerini gösteriyor.

  • Saint Ralph S kullanıcısına yanıt

    Siz memnunsanız ev de ısınıyorsa bence problem yoktur :). Evet yeni binalar ilk sene zor ısınır bir sonraki kış daha iyi ısınacaksınız.


    Bende yeni binada oturuyorum. Evim 2 senelik 2+1 çatı dubleksi net 87m2. İlk kış zor ısındık. Doğalgaz olmadığı için ısı pompası yaptırdık. Ev 10 gün sonra tam anlamıyla ısınmıştı. Bu havalarda bende gündüz 45 gece 50 derecede yakıyorum. Ama bence yalıtımınız çok iyi ki bu soğukta eviniz 38 derece yakmayla 24 derece olmuş. Isı yalıtımı gerçekten çok önemli yalıtımsız evleri ısıtmak çok zor yalıtımsız binalarda ısının %50 si dışarı gidiyor.


    Yeni eviniz hayırlı uğurlu olsun güle güle iyi günlerde oturun kalorifer sıcaklığının da tadını çıkarın en konforlu ısınma şekli :))).

  • -YucukluSucurtam- kullanıcısına yanıt
    Benim evde koridor sıcaklığı thermostatla 58 derecede 22.7 dereceyi zor görüyor... (koridor 8.5m² 50 cm petek takmislar) Bu gece bir deneme yapacağım. 21.9 a sabitleyip 40 derecede yakacağım bakalım ne sonuç verecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blc26 -- 25 Kasım 2024; 23:44:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Blc26 B kullanıcısına yanıt

    Nerede yaşıyorsunuz eviniz kaç oda salon? Petek metraj uzunluğunuz ne kadar? Eviniz en üst kat mı ara kat mı? Yalıtım var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -YucukluSucurtam- kullanıcısına yanıt
    Ev müteahhit işi yalıtım ve peteklerin uzunluğu ( havlupanlar haric 5.5 mt.) 135m² ev büyüklüğü . Yarısından az petek kullanılmış. Ev arakat. Konum Eskişehir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Blc26 B kullanıcısına yanıt

    Petek metrajını uzatırsanız daha tasarruflu ısınabilirsiniz aslında. Benim evim de net 87m2 havlupan ile beraber 6 metre civarında petek uzunluğum. Metrekare olarak evim sizden çok daha küçük olduğu halde petek metrajımız aynı. Ev çatı dubleksi şu an 49 da yanıyor dışarısı 3 derece alt kat salon mutfak 22.6 üst kattaki 2 yatak odası 23.2 derece.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Blc26 B kullanıcısına yanıt
    Net 135 m2 ise petek metrajı çok kısa.
    Bende Eskişehir'deyim, bu arada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu müteahhitler evi kombinin değil peteklerin ısıttığını ne zaman anlayacaklar.

  • kir-pi K kullanıcısına yanıt

    Evde termostatik vana varsa oda termostatına gerek yok. Ama kesinlikle ya oda termostatı yada t.v'den biri olsun.

    Onun haricinde İzmir için çok sıcak vs. gibi bir algı var ama İzmirin havası cinstir. Eser ve soğuğu da adamı sağlam üşütür. İçine işler. Değerler o bakımdan çok anormal gelmedi bana.

  • kir-pi K kullanıcısına yanıt
    İşlerine öyle geliyor.
    Maliyet diyelim özetle :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 354355356357358
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.