Şimdi Ara

hangi CEED SW?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar; Station dizel-otomatik- 45 -47 bin bandında Ceed SW araç bakıyorum..

    linkte ki araçlar için düşünceleriniz nelerdir?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-2012-kia-ceed-1.6-crdi-motion-sw-otomatik-33.000-km-de-444640853/detay/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber&utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-kia-sahibinden-temiz-aile-arabasi-429300423/detay/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber&utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

    Alırken en çok neye dikkat etmeliyim? DPF vs..sıkıntısı yaşar mıyım?

    Araçlar motor- mekanik-şanzıman-elektrik aksam olarak sıkıntı yaratma potansiyeli bir japona göre nasıldır?

    En zayıf noktaları nedir?

    birde motion-concept farkı nedir??

    motion da yol bilgisayarı-hız sabitleyici- ve ESP bulunuyor mu?







  • Motionda hız sabitleyici yok, sadece conceptte var. Diğer farkları bu kasada bilmiyorum, son kasa olsa söylerdim.
    Araç düzgün kullanılmış ise yani normal şartlarda DPF, motor vs sıkıntı yaşamazsınız taş gibidir. Dİzel motoru japonların elinde yok.
    Zayıf nokta, tam otm eski bir şanzıman çok yakar. Ş.içi 9 litreye kadar yakabilir.
    İki aracı da görün, biri mutlaka daha temizdir. Aslında km düşük olan iyuidir ama galeride olduğu için direk tavsiye edemeyeceğim.
  • Bu araba iciyo bilgin olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Bu araba iciyo bilgin olsun

    şu an kullandığımdan fazla olamaz şehir içi - 11 - 12 litre;şehir dışı 7 litre benzin yakıyor...ama senede en fazla 10 bin km yaptığım için çok dert etmiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 29 Mayıs 2017; 19:58:18 >
  • İlandaki iki araç da satılmış.

    Ben 2010 (kasa iki) model concept otomatiği yaklaşık 7 yıl kullandıktan sonra (2009 Ağustos - 2016 Aralık) Megan St'ye geçtim.

    Öncelikle şöyle söyleyeyim tüketim ve direksiyon netliği hariç hiç bir disiplinde Megan St Ceed Sw'a yaklaşamaz.

    1. İç mekan: Ceed'in iç mekan genişliği ve ergonomisi çok üstün. Düğmelerin hepsi kolay erişilebilir ve yeterli büyüklükte. Eğer orjinal teybini beğenmezseniz rahatlıkla dokunmatik ekrana geçiş yapabilirsiniz. Arka koltuklar rahat ve geniş. Bagaj çok büyük ve bagaj altı gözler bir çok döküntüyü ortadan yok ediyor.

    2. Süspansiyon: Ceed'in süspansiyonu biraz sesli çalışır ama kesinlike sarsmaz. Kullanmakta olduğum Megan ST Gt line bağırsak taşı bırakmıyor sağolsun.

    3. Performans: Şehir içi hızlarda Ceed Megan'a göre (şanzıman dezavantajı nedeniyle) biraz daha ağır kanlı. Ama otoyol sürüşlerinde kesinlikle çok daha performanslı.

    4. Şanzıman: Arabanın en güçlü aynı zamanda da en zayıf tarafı. Hiç bocalamaz, her zaman emrinize amade olarak çalışır. Ancak ne yazık ki tüketimi çok kötü etkiler. Megan'daki EDC klasik otomatik konforunun yakınından bile geçemez.

    5. Tüketim: Şehirler arası yollarda Megan'dan daha az tüketiyor. Ceed ile hiç kasmadan 120'li hızlarla Ankara-İstanbul gidiş dönüş ortalamam 5.2 litre civarında olurken Megane ile sakin kullanımda bile 5.6 ortalama oldu. Ceed ile Maslak Tuzla arasını 4.4 litre ile gitmişliğim vardır. Megane ile daha 5.5'in altını görmek nasip olmadı. Ama kısa mesafe kullanımda (gidiş geliş 10 km) Ceed iki haneli rakamlarda gezerdi. Genel ortalamam 11 litre idi, ama Megane aynı güzergah ve aynı sürüş tarzı (belki daha agresif bile olabilir) ile 7.5 civarı tüketiyor.

    6. Arıza: Ceed'in üç defa ABS svici değişti. 50 liralık bir parça. Servis hiç bu kadar çok değiştirmemiştik dedi. Ancak bildiğim kadarı ile yaşıtı olan diğer Kia modellerinde de bu sorun olmuş. Bir de üzerinde gelen orijinal akü çok zayıftı. İç ışık bile bir gece yanık kalsa bitiyordu. Atlatma için taksicilerle kanka olmuştum. İkinci yılında 70 Ah Mutlu akü ile değiştirmiştim.

    7. Kaporta: Kapılarda cam çerçevelerinin üst kısımları içten çürüme yapabiliyor. Ama araba 10 yıla kadar kaporta garantili. Servis görür görmez programa alıyor ve tamir ediyor. Ben bir defa yaptırdım.

    8. Direksiyon: Direksiyon kutusunda kronik problem olabiliyor. Ben aracı aldığımdan beri 90-100 km hızlarda şerit takip edişini beğenmiyordum. Ama sorunumu da kimseye anlatamıyordum, çünkü kolay farkedilen bir şey değildi. Şöyle ki, aracı düz götürmeye çalışırken sanki yan rüzgar yemiş gibi gibi kayıyor, kontra direksiyon hareketi yapınca diğer tarafa kayıyor, yolda sarhoş gibi zig zag çizerek ilerliyorsunuz. Arabayı tam satacağım zaman bunun direksiyon kutusu arızası olduğu açığa çıktı. Servis yaklaşık 600 TL gibi bir masraf olacağını söylemişti ama ben yaptırmadan sattım.

    9. Servis: Okmeydanı Bayraktar Kia'dan çok memnun kaldım. Hala arada bir görüşürüz. Ücret olarak standart bakımlarda (ekstra parça değişmezse) Renault ile aynı diyebilirim. Megan'ın yıllık bakımını 650 TL'ye yaptırdım. Kia da öyle tutardı.

    Netice: Şu an için 2010 Ceed'e geri dönemem. Zira Megan'daki anahtarsız giriş ve tek haneli tüketim değerine çok alıştım. Deposunun da büyük olması sayesinde benzinliğe neredeyse ayda bir uğruyorum. Ama DCT şanzımanlı Ceed Premium SW'u yakından takip ediyorum. Ama 40-45 bin TL bütçe ile SW almak ve sonrasında kolayca satmak istiyorsanız tavsiye ederim. Ben ilana çıktığımın ikinci gün hedeflediğim paraya sattım.

    Umarım yardımım olmuştur.




  • i30 cw bakın düz vites sakin kullanım 4.7 5.0 yakaladım basınca yakıyor ama gidiyor da tabi otomatik 7.2 lt de geziyordu arkadaşımın ama hb di ve yükleniyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    İlandaki iki araç da satılmış.

    Ben 2010 (kasa iki) model concept otomatiği yaklaşık 7 yıl kullandıktan sonra (2009 Ağustos - 2016 Aralık) Megan St'ye geçtim.

    Öncelikle şöyle söyleyeyim tüketim ve direksiyon netliği hariç hiç bir disiplinde Megan St Ceed Sw'a yaklaşamaz.

    1. İç mekan: Ceed'in iç mekan genişliği ve ergonomisi çok üstün. Düğmelerin hepsi kolay erişilebilir ve yeterli büyüklükte. Eğer orjinal teybini beğenmezseniz rahatlıkla dokunmatik ekrana geçiş yapabilirsiniz. Arka koltuklar rahat ve geniş. Bagaj çok büyük ve bagaj altı gözler bir çok döküntüyü ortadan yok ediyor.

    2. Süspansiyon: Ceed'in süspansiyonu biraz sesli çalışır ama kesinlike sarsmaz. Kullanmakta olduğum Megan ST Gt line bağırsak taşı bırakmıyor sağolsun.

    3. Performans: Şehir içi hızlarda Ceed Megan'a göre (şanzıman dezavantajı nedeniyle) biraz daha ağır kanlı. Ama otoyol sürüşlerinde kesinlikle çok daha performanslı.

    4. Şanzıman: Arabanın en güçlü aynı zamanda da en zayıf tarafı. Hiç bocalamaz, her zaman emrinize amade olarak çalışır. Ancak ne yazık ki tüketimi çok kötü etkiler. Megan'daki EDC klasik otomatik konforunun yakınından bile geçemez.

    5. Tüketim: Şehirler arası yollarda Megan'dan daha az tüketiyor. Ceed ile hiç kasmadan 120'li hızlarla Ankara-İstanbul gidiş dönüş ortalamam 5.2 litre civarında olurken Megane ile sakin kullanımda bile 5.6 ortalama oldu. Ceed ile Maslak Tuzla arasını 4.4 litre ile gitmişliğim vardır. Megane ile daha 5.5'in altını görmek nasip olmadı. Ama kısa mesafe kullanımda (gidiş geliş 10 km) Ceed iki haneli rakamlarda gezerdi. Genel ortalamam 11 litre idi, ama Megane aynı güzergah ve aynı sürüş tarzı (belki daha agresif bile olabilir) ile 7.5 civarı tüketiyor.

    6. Arıza: Ceed'in üç defa ABS svici değişti. 50 liralık bir parça. Servis hiç bu kadar çok değiştirmemiştik dedi. Ancak bildiğim kadarı ile yaşıtı olan diğer Kia modellerinde de bu sorun olmuş. Bir de üzerinde gelen orijinal akü çok zayıftı. İç ışık bile bir gece yanık kalsa bitiyordu. Atlatma için taksicilerle kanka olmuştum. İkinci yılında 70 Ah Mutlu akü ile değiştirmiştim.

    7. Kaporta: Kapılarda cam çerçevelerinin üst kısımları içten çürüme yapabiliyor. Ama araba 10 yıla kadar kaporta garantili. Servis görür görmez programa alıyor ve tamir ediyor. Ben bir defa yaptırdım.

    8. Direksiyon: Direksiyon kutusunda kronik problem olabiliyor. Ben aracı aldığımdan beri 90-100 km hızlarda şerit takip edişini beğenmiyordum. Ama sorunumu da kimseye anlatamıyordum, çünkü kolay farkedilen bir şey değildi. Şöyle ki, aracı düz götürmeye çalışırken sanki yan rüzgar yemiş gibi gibi kayıyor, kontra direksiyon hareketi yapınca diğer tarafa kayıyor, yolda sarhoş gibi zig zag çizerek ilerliyorsunuz. Arabayı tam satacağım zaman bunun direksiyon kutusu arızası olduğu açığa çıktı. Servis yaklaşık 600 TL gibi bir masraf olacağını söylemişti ama ben yaptırmadan sattım.

    9. Servis: Okmeydanı Bayraktar Kia'dan çok memnun kaldım. Hala arada bir görüşürüz. Ücret olarak standart bakımlarda (ekstra parça değişmezse) Renault ile aynı diyebilirim. Megan'ın yıllık bakımını 650 TL'ye yaptırdım. Kia da öyle tutardı.

    Netice: Şu an için 2010 Ceed'e geri dönemem. Zira Megan'daki anahtarsız giriş ve tek haneli tüketim değerine çok alıştım. Deposunun da büyük olması sayesinde benzinliğe neredeyse ayda bir uğruyorum. Ama DCT şanzımanlı Ceed Premium SW'u yakından takip ediyorum. Ama 40-45 bin TL bütçe ile SW almak ve sonrasında kolayca satmak istiyorsanız tavsiye ederim. Ben ilana çıktığımın ikinci gün hedeflediğim paraya sattım.

    Umarım yardımım olmuştur.


    Çok teşekkür ederim;çok değerli bi paylaşım yapmışsınız..Dediğiniz gibi ilanda ki araçlar satılmış;
    ama kısmetse sıkı bir takiple; acelesi yok bayram sonrası yada ağustos eylül aylarında temiz sorunsuz bir Ceed SW yakalarsam alıcam ...

    Motion da hız sabitleyici oluyor mu? Concept en dolu versiyonu diye biliyorum..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Maalesef forumda bilgi paylaşımı konusunda büyük bir erozyon var. Araçları uzun zaman kullanmış arkadaşların bilgi paylaşımı yapmasına çok ihtiyaç var. Ben de bu bağlamda uzun bir aradan sonra paylaşıma katılma ihtiyacı duydum.

    Motion'da bildiğim kadarı ile hız sabitleyici yok. Concept 2010-2011 modeller için en doldu donanım idi. 2012'de büyük bir makyaj geldi. Sonra Concept Plus ve Premium donanımlar eklendi.

    2010-2011 model Conceptlerde hız sabitleyici, çift bölgeli dijital klima (çok iyi ısıtır ve soğutur ben yaz kış hiç kapatmadım), elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, yükseklik ve bel desteği ayarlı sürücü ve yolcu koltukları standarttır.

    Alacağınız araçta km ile ilgili sıkıntınız olmasın, kaza durumuna bakın yeterli.

    Kolay gelsin.
  • Bi abimizde var bu araç çok yakıyor hocam.

    Bizde Astra K 1.6 dizel otomatik var daha 9 binde şehir içi 30 krş yakıyor.

    Bu adamın arabası şehir içi 40 larda dolaşıyor haberin ola
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    İlandaki iki araç da satılmış.

    Ben 2010 (kasa iki) model concept otomatiği yaklaşık 7 yıl kullandıktan sonra (2009 Ağustos - 2016 Aralık) Megan St'ye geçtim.

    Öncelikle şöyle söyleyeyim tüketim ve direksiyon netliği hariç hiç bir disiplinde Megan St Ceed Sw'a yaklaşamaz.

    1. İç mekan: Ceed'in iç mekan genişliği ve ergonomisi çok üstün. Düğmelerin hepsi kolay erişilebilir ve yeterli büyüklükte. Eğer orjinal teybini beğenmezseniz rahatlıkla dokunmatik ekrana geçiş yapabilirsiniz. Arka koltuklar rahat ve geniş. Bagaj çok büyük ve bagaj altı gözler bir çok döküntüyü ortadan yok ediyor.

    2. Süspansiyon: Ceed'in süspansiyonu biraz sesli çalışır ama kesinlike sarsmaz. Kullanmakta olduğum Megan ST Gt line bağırsak taşı bırakmıyor sağolsun.

    3. Performans: Şehir içi hızlarda Ceed Megan'a göre (şanzıman dezavantajı nedeniyle) biraz daha ağır kanlı. Ama otoyol sürüşlerinde kesinlikle çok daha performanslı.

    4. Şanzıman: Arabanın en güçlü aynı zamanda da en zayıf tarafı. Hiç bocalamaz, her zaman emrinize amade olarak çalışır. Ancak ne yazık ki tüketimi çok kötü etkiler. Megan'daki EDC klasik otomatik konforunun yakınından bile geçemez.

    5. Tüketim: Şehirler arası yollarda Megan'dan daha az tüketiyor. Ceed ile hiç kasmadan 120'li hızlarla Ankara-İstanbul gidiş dönüş ortalamam 5.2 litre civarında olurken Megane ile sakin kullanımda bile 5.6 ortalama oldu. Ceed ile Maslak Tuzla arasını 4.4 litre ile gitmişliğim vardır. Megane ile daha 5.5'in altını görmek nasip olmadı. Ama kısa mesafe kullanımda (gidiş geliş 10 km) Ceed iki haneli rakamlarda gezerdi. Genel ortalamam 11 litre idi, ama Megane aynı güzergah ve aynı sürüş tarzı (belki daha agresif bile olabilir) ile 7.5 civarı tüketiyor.

    6. Arıza: Ceed'in üç defa ABS svici değişti. 50 liralık bir parça. Servis hiç bu kadar çok değiştirmemiştik dedi. Ancak bildiğim kadarı ile yaşıtı olan diğer Kia modellerinde de bu sorun olmuş. Bir de üzerinde gelen orijinal akü çok zayıftı. İç ışık bile bir gece yanık kalsa bitiyordu. Atlatma için taksicilerle kanka olmuştum. İkinci yılında 70 Ah Mutlu akü ile değiştirmiştim.

    7. Kaporta: Kapılarda cam çerçevelerinin üst kısımları içten çürüme yapabiliyor. Ama araba 10 yıla kadar kaporta garantili. Servis görür görmez programa alıyor ve tamir ediyor. Ben bir defa yaptırdım.

    8. Direksiyon: Direksiyon kutusunda kronik problem olabiliyor. Ben aracı aldığımdan beri 90-100 km hızlarda şerit takip edişini beğenmiyordum. Ama sorunumu da kimseye anlatamıyordum, çünkü kolay farkedilen bir şey değildi. Şöyle ki, aracı düz götürmeye çalışırken sanki yan rüzgar yemiş gibi gibi kayıyor, kontra direksiyon hareketi yapınca diğer tarafa kayıyor, yolda sarhoş gibi zig zag çizerek ilerliyorsunuz. Arabayı tam satacağım zaman bunun direksiyon kutusu arızası olduğu açığa çıktı. Servis yaklaşık 600 TL gibi bir masraf olacağını söylemişti ama ben yaptırmadan sattım.

    9. Servis: Okmeydanı Bayraktar Kia'dan çok memnun kaldım. Hala arada bir görüşürüz. Ücret olarak standart bakımlarda (ekstra parça değişmezse) Renault ile aynı diyebilirim. Megan'ın yıllık bakımını 650 TL'ye yaptırdım. Kia da öyle tutardı.

    Netice: Şu an için 2010 Ceed'e geri dönemem. Zira Megan'daki anahtarsız giriş ve tek haneli tüketim değerine çok alıştım. Deposunun da büyük olması sayesinde benzinliğe neredeyse ayda bir uğruyorum. Ama DCT şanzımanlı Ceed Premium SW'u yakından takip ediyorum. Ama 40-45 bin TL bütçe ile SW almak ve sonrasında kolayca satmak istiyorsanız tavsiye ederim. Ben ilana çıktığımın ikinci gün hedeflediğim paraya sattım.

    Umarım yardımım olmuştur.


    önce megane sw gt ye merak sardım
    sonra ceed sw çıktı karşıma
    ama sizin bindiğiniz değil yeni nesil olan 2013+ vesiyonları
    adam aradığım kişisiniz.. :)

    sorum şu:
    bu şehir içi şanzıman dezavantajı ve şehir içi tüketimi 2013 ve üstü modeller içinde aynen geçerlimidir?
    her iki model (megane ceed) donanımları, bagaj koltuk mesafeleri benim için fazlası ile yeterli..

    fark gördüğüm, seçmeden kararsız kaldığım :
    ceed te arka koltukların ortasında dingil (sanırım öyle deniliyor, ortadaki yolcununun ayakları altındaki yükseklik) yok olmuş, düz bir zemine basıyor resimlerde görebildiğim kadarı ile - bu arkadaki yolcular için paha biçilemez bir rahatlık
    megane sw gt nin agresiv bir iç döşemesi var (bana göre), özellikle koltukarı
    sadece bu ikisi seçim yapmamda engeldi taaki mesajinızı görene kadar



    çok agresif bir sürücü değilim, fakat ara ara şehir trafiğinde öyle olmamız gerekiyor mağlum,
    clio 1,2 edc le şehir için fare gibiydim ceed e geçince bocalarmıyım
    birde son olarak sw olmamasına ragmen Nissan Pulsar modelide kafamı kurcalamıyor değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbasaran82 -- 21 Temmuz 2017; 22:29:13 >




  • dbdanisman D kullanıcısına yanıt
    Değerli paylaşım olmuş. Crdi'nin uzun yol rahat kullanımda daha az yaktığına ben de kefilim (ehdi'ye göre). Şehir içinde ise manuel olmak kaydı ile 128'lik ceed ile aynı yaktığını söyleyebilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ceed parasına focus sw alırım
  • hbasaran82 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın. 2013 modellerde makyajla birlikte 6 ileri klasik otomatik şanzıman geldi. Şahsen ben uzun test yapma olanağı bulamadım. Ama takip ettiğim testlerden anladığım kadarıyla az da olsa bir iyileşme var. Zaten mantık olarak da artan oran sayısı sayesinde motor daha uygun devirlerde çalışacağından düşük viteste bağırma gibi sorunlar ortadan kalkacaktır, bu da tüketime olumlu yansıyacaktır. Ceed'le Clio'ya göre şanzımandan kaynaklı bir bocalama yaşamazsınız, ama arabanın boyutlarına alışana kadar tedbiri elden bırakmamakta yarar var.

    Ben EDC'nin şehir içi performansından pek memnun kalmadım. Hızlanırken gayet güzel, vitesler tık tık geçiyor, ama bir hızlanıp bir yavaşlayan trafikte, özellikle de yokuş çıkıyorsanız illet ediyor. Çoğu zaman manuele aldım. Örneğin kasis geçişlerinde yavaşlıyorsunuz, kasisi geçince gaza basıp hızlanmak istiyorsunuz. Ama şanzıman 1. vitese düşüyor ve kalkışınız iyi bir bağırtı ile oluyor. Bu durumda ne hikmetse vites yükseltme de geç oluyor, sonuç olarak hız tümseğinden sonra 30 m falan bağırarak yol alıyorsunuz. Ya da yokuş yukarı dur kalk yapmanız ya da tam durmadan yeniden hareket etmeniz gerekti. Vites boşa atılabiliyor ve çok zor durumda kalıyorsunuz. Bir kaç defa da yavaşlayıp aniden hızlanmam gerektiğinde bocalayıp boşa attı. Servis bunların hepsine normal dedi. Ceed'in şanzımanı ile hiç bir zaman böyle bir durumda kalmadım. Çok ekstrem koşullarda, anormal dik yollarda dur kalk yaparak kullandım. Geri geri yokuş yukarı park manevraları yaptım, hiç sorun yaşamadım. EDC ile bunların hepsi ayrı bir maceraydı.

    Bu arada Megan SW'u sattım. Fiyatı ortalamalara uygun olarak belirlememe rağmen neredeyse üç hafta sürdü satılması. Ben bu kadar uzun sürmesini beklemiyordum. Hani derler ya Renault satışa çıkardığın gün gider. Bende öyle bir şey olmadı. Hedef fiyatımın çok altına satabildim. Anladığım kadarıyla ikinci elde çift kavramalı şanzımana karşı bir çekince var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dbdanisman -- 22 Temmuz 2017; 23:54:33 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.