Şimdi Ara

hangi otomatik şanzıman?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
8.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir süredir araba almak için uğraşıyorum.
    sanırım forumdan destek almak konusunda daha da bilinçlendim; en azından artık hangi araba gibi sorularla sonuca varılmadığını biliyorum.
    o nedenle sorum şu otomatik şanzımanlarda en konforlusu, en serisi, az yakanı, en sağlamı , en güçlüsü hangisidir sizce?



  • Sorunuzun Cevabı alman ZF firmasının ürettiği 8 ileri otomatik şanziman
    Onden çeken araçlar için ise aynı firma 9 ileri tam otomatik şanziman üretti
    ZF sU anda BMW ve jaguar da mevcut
  • otomatik şanzuman bir aracım olmadı fakat toyota'nın otomatik şanzumanından şikayet duymadım.(elbette ki şikayetler vardır fakat diğer şanzumanlar gibi 10 kişiden en az 5'i şikayet etmemiştir.)

    edit:imla.
  • :)
    konuyu biraz daraltmam gerekiyor sanırım;
    c sınıfı araçlarda diyelim biz ona... çünkü premium araç alamam malesef.
  • BMW nin kullandığı 8 ileri zf şanzıman .
  • Hepsi bir arada sanıyorum BMW de var.

    O kriterlerin arasından az yakanı çıkarırsan "tam otomatik" diye tabir edilen konvansiyonel şanzıman,
    En sağlamı çıkarırsan da VW grubunda bulunan DSG'yi tavsiye ederim.

    Bana sorarsan biraz fazla yaksın ama başımı ağrıtmasın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByZeR0

    otomatik şanzuman bir aracım olmadı fakat toyota'nın otomatik şanzumanından şikayet duymadım.(elbette ki şikayetler vardır fakat diğer şanzumanlar gibi 10 kişiden en az 5'i şikayet etmemiştir.)

    edit:imla.

    tabi ki şanzımanın sorunsuzluğu çok önemli ama sorunsuz diye de çok yakan, aracın performansını düşüren, seri olmayan konforsuz bir araç da almam.
    tabi ki hepsini tek bir şanzımanda bulmak kolay değil ama en azından tüm bu kriterlerde ortalamanın üzerinde değerler veren, herkesin ortak paydada buluşacağı bir şanzıman olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    :)
    konuyu biraz daraltmam gerekiyor sanırım;
    c sınıfı araçlarda diyelim biz ona... çünkü premium araç alamam malesef.

    C sınıfında bana gore su an en sorunsuz ve konforlu sanziman Chevrolet Cruze ve Yeni Aveo da kullanılan 6 ileri tam otomatik sanziman.

    Bunun yanında diger tüm tam otomatikler de sorunsuzdur diyebilirim fakat konfor olarak nasıllar bilmiyorum
  • peki çift kavramalıların hepsi söylendiği gibi problemli midir? değilse hangisi değil?
    vw, ford, renault'da var bildiğim kadarıyla. opel'de 2013'de çıkaracakmış. japonlar ve korelilerde yok sanırım.
    bu kadar sorunlu bir sistemse neden tüm firmalar çift kavramalıya geçiş yapıyor yavaş yavaş?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    peki çift kavramalıların hepsi söylendiği gibi problemli midir? değilse hangisi değil?
    vw, ford, renault'da var bildiğim kadarıyla. opel'de 2013'de çıkaracakmış. japonlar ve korelilerde yok sanırım.
    bu kadar sorunlu bir sistemse neden tüm firmalar çift kavramalıya geçiş yapıyor yavaş yavaş?

    Hepsi problemli değil ama kuru tip diye geçenlerde sıkıntı daha çok;
    Kavrama veya mekatronik ile alakalı sorunlar mevcut diye biliyorum.
    Islak tip olarak çalışanlar daha başarılı.

    Bu konu hakkında forumda epeyce detaylı yazılar mevcut,çoğu da dsg üzerinden döndü sanırım bilgilerin,forumda arama yapmanızı tavsiye ederim.
  • mercedes ve bmw nin dışında kullanılan otomatik şanzımanlar hala istenilen sorunsuzluk ve konfor standardına sahip değiller...orta sınıf araçlarda ise DSG ve EDC bir nebze iyiler, ancak dsg nin sorunları ve edc nin ise yanlış markanın elinde bulunması nedeniyle yine istenilen güven ve rahatlık yok maalesef....

    Bunun yanında 6 ileri dsg ler daha az sorunlu ve vw bu şanzımanı her motorda kullanabiliyor...geçen gün 350 binde 2.0 tdi passat kullandım...uyum mükemmel, sorunsuzluk süper ve hala gidecek çok yolu var.
  • peki tam otomatik ve çift kavramalar arasındaki tercih ne olmalı?
    ya da şöyle sorayım; konfor ve performans olarak çok fazla fark var mı? yoksa tam otomatik mi tercih etmeliyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deBergerac -- 16 Nisan 2012; 14:08:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    peki tam otomatik ve çift kavramalar arasındaki tercih ne olmalı?
    ya da şöyle sorayım; konfor ve performans olarak çok fazla fark var mı? yoksa tam otomatik mi tercih etmeliyim?


    Konfor arıyorsan kesinlikle tam otomatik,yarı otomatiklerin önünden bile geçme..
  • Japon araci alicaksan cvt sanziman

    Alman alicaksan dsg renoda edc bunlar suan on planda olandar

    Bmw sanzimani cok iyi ama butceniz yetmiyir sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw derim. 2. el 1 serisi kasa degisikliginden dolayi ucuz bu siralar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaj34

    quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    peki tam otomatik ve çift kavramalar arasındaki tercih ne olmalı?
    ya da şöyle sorayım; konfor ve performans olarak çok fazla fark var mı? yoksa tam otomatik mi tercih etmeliyim?


    Konfor arıyorsan kesinlikle tam otomatik,yarı otomatiklerin önünden bile geçme..

    biraz açabilir misin?
    konfordan kastın nedir tam olarak geçişler, hızlanma vs mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Japon araci alicaksan cvt sanziman

    Alman alicaksan dsg renoda edc bunlar suan on planda olandar

    Bmw sanzimani cok iyi ama butceniz yetmiyir sanirim

    maalesef o fiyatlara çıkamıyorum.
    ikinci el de almak istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Japon araci alicaksan cvt sanziman

    Alman alicaksan dsg renoda edc bunlar suan on planda olandar

    Bmw sanzimani cok iyi ama butceniz yetmiyir sanirim

    maalesef o fiyatlara çıkamıyorum.
    ikinci el de almak istemiyorum.

    Nasil bir arac lazim butce nedir
  • BMW 8 ileri....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montaj34

    quote:

    Orijinalden alıntı: deBergerac

    peki tam otomatik ve çift kavramalar arasındaki tercih ne olmalı?
    ya da şöyle sorayım; konfor ve performans olarak çok fazla fark var mı? yoksa tam otomatik mi tercih etmeliyim?


    Konfor arıyorsan kesinlikle tam otomatik,yarı otomatiklerin önünden bile geçme..

    hadi saglam de sorunsuz de ama konfor nedir yaa. tam otomatik edc'den ya da dsg'den daha mi konforlu yani. sen hic cift kavramali kullandin mi?

    deberqerac otomatik ariyorsan yeni nesil ciftkavramalilari oneririm. daha dogrusu git herhangi biriyle test surusu yap. zaten diger sanzimanlara bakmazsin bi daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.