şanzıman işi bence kullanıma yüksek oranda bağlı kısmende şans işi. 2011-2015 model dsg almadığınız sürece bile bile lades yapmış olmazsınız. DSG de kullandım EAT8 de bana göre DSG çok daha keyifli ve daha iyi her koşulda ne alırsanız alın kuruntu yapmayın bence hayırlı olsun. |
Hangi otomatik şanzıman daha sorunsuzdur ? Araba alacağım (3. sayfa)
-
-
Civic dizel otomatik o fiyata çıkar mı bilmiyorum ama ZF 9 ileri var. vites geçişleri alt viteslerde biraz hissediliyor ama tam otomatik şanzıman.
Bende var, 3 senede bir arızası olmadı.
çift kavrama veya CVT'lerin yağ değişimi tam otomatiklerin yarı zamanında oluyor, bunu da unutmamak gerek. Ek yük getirir bütçenize.
-
toyota hybrid alırsan şanzımanı hiç kafana takmazsın çok ciddiyim. şehir içi kullanımda çokda tatlıdır ama yüksek hız, ani hızlanma ve bayırda tatsızdır araba bağırır. manual kullanma şansında yoktur.
-
308 in yol tutuşu tüm c sınıfı araçlardan daha iyidir bu göreceli falan değil testler ortadadır açıp bakarsınız. konfor konusunda da fransızların japon ve kore araçlarından fersah fersah ötede oldugunu sanırım otomobilden birazcık anlayan her kişi söyleyecektir. aracın yakıt tüketimi efsane şanzıman güzel yol tutuş güzel geriya ön yargınız kalıyor. kolay gelsin.
-
Algı değil gerçek bu zaten hocam -
Megane cok güzel bir araba.Hatasiz bir şanzıman -
5 yıl olacak CVT kullanıyorum, memnunum. Alırken de performanstan ziyade sorunsuz olsun, aile aracı olsun mantığıyla almıştım. Yine olsa yine CVT alırım sanırım.
-
308'in yol tutuşu üstüne logo basılmış Golf'ün yol tutuşundan çok daha iyi emin olabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 30 Kasım 2021; 0:2:53 > -
EAT,ZF,BVA gibi şanzımanlar yani tam otomatik şanzımanlar ve CVT sorunsuzdur. PSA,Mazda,Japon araçları,BMW,Mercedes,Volvo, yeni modellerinde Ford sorunsuzdur. Kuru DSG,Powershift, kuru EDC sorunludur. -
O bütçeye artık bulunur mu bilmiyorum ama mazda 3 1.5 skyactive-g power donanım öneririm. Çok konforlu ve az yakan atmosferik motora sahip bir araç. Şanzımanı bazı araçlarda sıkıntılı çıkmıştı ilk satıldığı dönemde, garantiden değişim yapıldı onlara. Bu detay hariç şanzımanından klasik tork konventörlü sıkıntısı dururken titretme hariç bir sıkıntı duymadım. Güzel yol tutar ve donanım olarak gerçekten doludur. -
Tamamen şansın. Bende EDC Fluence vardı. 3 sene evvel 500 ila 15 bin civarında fiyat çekmişti servis. Arıza 1 2 arasında sıkışık trafikte titreme. Servis ne olduğunu bilmiyorum dedi içini dökmeden de mümkün değil.
Sonra başka bir servis yazılım ile ayar çemişti epey azalmıştı.
Kısaca sorunsuz şansıman bile sorun çıkartma olasılığı mevcut.
100 bin km civarında sorunları çıkma olasılığı çok yüksek.
Kimse sorunsuz aracını ucuza vermez. -
VW grubu dışında çoğu marka yavaş yavaş çift kavramaları terk ediyor, araç alırken çoğu markanın 2 versiyonu olduğunu unutmayın. Hangi marka hangi yılda çfit kavrama'dan tam otomatiğe geçmiş, bunları öğrenip not almalısınız. Hatta buraya da yazın, biz de bilelim...
Örneğin:
Peugeot 308 veya 508 bakarsanız eskileri çift kavrama, belirli bir yıldan sonra tam otomatik.
Ford'lar belirli yıla kadar çift kavrama, şimdi ise örneğin tam otomatik.
Opel'ler de öyle, yenileri tam otomatik
Volvo'lar öyle veya örneğin 1.6 larında çift kavrama, 2.0 larda tam otomatik
Citroenler öyle
vs.vs.vs.
-
Peugeot-Citroen ve Opel'de Tr'de satılan modellerinin hiçbirinde çift kavrama şanzıman olmadı.
İki markada da geçmişte tek kavramalı robotize şanzıman kullanıldı. Opel'e easytronic, pug-citroen'de sensodrive, mcp vb. isimleri vardı. Bu şanzımanları tüm markalar nerdeyse terk etti. Sarsıntılı, vites geçişlerini hissettiren, keyifsiz bir şanzımandır. Şu an sadece hyundai i10'da var diye biliyorum.
Bazı markalar çift kavramayı terk etti ancak Mercedes ve Bmw tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlardan çift kavramaya geçmeye başladı. Mercedes BMW'ye göre çift kavramaya daha önce geçti. Bkz. Cla 180cdi. BMW çok övülen ZF şanzımanların yerine şu an çift kavramalı şanzımanları kullanmaya başladı. Bkz. 1 ve x1 serisi. BMW önden çekiş modelleri ZF'den çift kavramaya geçti arkadan itişli modeller daha geçmedi bildiğim kadarıyla.
Şu bir gerçek ki aktarma konusunda en hızlısı kuru çift kavrama. Daha sonra yağlı tip çift kavramalar gelir.
Düşük km veya 0km alınırken garantisine güvenerek çift kavrama alınıp keyfi sürülür, km. yüksek, modeli düşük araçlarda tork konvertörlü şanzımanlara güven daha fazla olur.
Benim 3 yıldır corolla multdrive s cvt şanzımanlı aracım var. DSG keyfini hızlanmalarda asla vermez, ama düşük hızlarda tüm şanzıman tiplerinden daha konforlu olmasının yanında kararsızlık diye bir durum yapısı gereği yaşanmaz.
-
Kolon kilidi yazısı tüylerini ürperttimi -
Ben yaşamadım maşallah 41 kere diyeyim yaşarsakta teknik aksiyon kodu mevcut şans işi -
Aynen Yunanistan dağında kalan bayan hikayesi hele tam kabus -
O kadına ben yardım ettim dediğim gibi şans işi ama aracı öldürmeye gerek yok bütün marka araçlarda sıkıntı var önemli olan servisi servis konusunda wolksvagen e iyi diyorlar honda nasıl bilmiyorm mercedesin de bazı servisleri tırt birileri sorun yaşadı ye seninde yaşıyacağın anlamına gelmiyor bak bende o çok övülen apple ile uğraşıyorum tüketici mahkemelerinde ama herkes apple 1 numara diyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WizardArms -- 1 Aralık 2021; 22:31:32 > -
aynen her markada var sorun şuan japondan almana fark etmiyor şikayetvar dolup taşıyor.
-
edc için konuşayım, düzgün kullanılmış bir edc 350 bin km gidiyor.Dsg ye göre biraz daha yavaş,kararsız ama ondan daha sağlam bir şanzıman.Gerekli güncellemeyle büyük pranda düzeldi.Bluedci motorla birlikte gelen edc 7 vites ve su soğutmalı oldu.(megane 4 için)Dsg de durum biraz farklı.Harika bir şanzıman ancak çok erken kmlerde arıza yaşayan sayısı oldukça fazla.Tamir edilebiliyor.Son nesillerde dsg nin düzeltildiğini biliyorum.Cvt bozulması oldukça zor ancak bozulduğunda epeyce masraf açan (tamiri olmadığını, tamamen değişmesi gerektiğini) şanzıman olduğunu biliyorum.focus 3lerde 1.5 tdci motordaki powershift şanzıman yağşı şanzıman olduğunu okumuştum.Sonrasında psa ile aynı motor tam otomatik şanzımanı kullanıyor olarak biliyorum.(yanlışsam düzeltin)Çok sorunsuz güzel bir şanzıman.
-
Cvt şanzımanda vites aralığı olmadığı için kullanıcılara garip geliyor. Bana da değişik geliyor açıkçası. Cvt’nin değişimi devire göre yapması biraz etken diyebilirim. Düşük devirde yüksek performans sunuyor. Düşük torklu cvt şanzımana sahip japon alarak arkana yaslanıp rahatça süreceksin aracı
Param varsa Zf şanzıman tercih ederdim bu arada.
Yoksa cvt bakardım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X