Şimdi Ara

Hangi otomatikvites tercih edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, uzun süredir opel corsa 1.2 enjoy easytronic kullanıyorum ve çok mennunum ama artık çocukla bize yetmiyor.

    Aracımı değiştirmek istiyorum. Kafamda C segmenti otomatik vites bir araç var (yeni astra, auris, golf vs.). Tercihim hatchback olması.

    Benim işin içinden çıkamadığım kısım farklı otomatik şanzıman seçenekleri. Opelde auto select, vw dsg, toyota M/M vs....

    Okuduklarım kadarıyla dsg (çift kavramalı) en iyisi gibi gözüküyor.Ama vw dışında hangi araçlardabu şanzuman var?Hele dizel olursa süper olur.

    Hangi arabayı seçmeliyim. Yardımlarınızı bekliyorum.

    Ağırlıklı olarak Golf 1.6 TDI/1.4TSI DSG, Astra 1.6 Auto Select ve Auris 1.4D4D M/M arasında kaldım.



  • DSG şanzıman otomatikler arasında çok iyi bence hem 7 ileri hemde sarsıntı yapmaz. Çünkü çift debriyajlıdır. Her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir. Yani vites geçişlerinde zaman kaybı ve perfonmans düşüşü olmaz Aynı zaman da düz vitesine göre daha ekonomiktir. DSG şanzımanları VW grubunun türevlerinde yani audi A3, skoda octavia, seat lean da bulabilirsiniz. Ayrıca DSG ile çalışma sistemi aynı olan powershift şanzıman Volvo ve ford dada kullanılıyor. Biliğim kadarıyla 2.000 cc altı motorlarında yok. Opel active select ve toyota multimode vitesleride tıpkı sizin kullanmış olduğunuz corsa daki easytronic le aynı sistemdir. Vites geçişlerini hissettirir. Onun için bence sunduğunuz seçeneklerden golf 1.6 tdi. Ama ben olsam aynı motor ve aynı şanzımanı kullandığından ve de daha çok özelliği daha az fiyata sunduğundan tercihim Seat Leon 1.6 tdi DSG olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    DSG şanzıman otomatikler arasında çok iyi bence hem 7 ileri hemde sarsıntı yapmaz. Çünkü çift debriyajlıdır. Her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir. Yani vites geçişlerinde zaman kaybı ve perfonmans düşüşü olmaz Aynı zaman da düz vitesine göre daha ekonomiktir. DSG şanzımanları VW grubunun türevlerinde yani audi A3, skoda octavia, seat lean da bulabilirsiniz. Ayrıca DSG ile çalışma sistemi aynı olan powershift şanzıman Volvo ve ford dada kullanılıyor. Biliğim kadarıyla 2.000 cc altı motorlarında yok. Opel active select ve toyota multimode vitesleride tıpkı sizin kullanmış olduğunuz corsa daki easytronic le aynı sistemdir. Vites geçişlerini hissettirir. Onun için bence sunduğunuz seçeneklerden golf 1.6 tdi. Ama ben olsam aynı motor ve aynı şanzımanı kullandığından ve de daha çok özelliği daha az fiyata sunduğundan tercihim Seat Leon 1.6 tdi DSG olurdu.
    Opel Easytronic dediğiniz gibi fakat Active Select tork konvertörlü tam otomatik oluyor.

    Bunun dışında Renault EDC çift kavramalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarpBalaban

    Opel Easytronic dediğiniz gibi fakat Active Select tork konvertörlü tam otomatik oluyor.

    Bunun dışında Renault EDC çift kavramalı.


    opel active select hem manuel hem otomatik değil mi ben mi yanlış biliyorum?
    Ayrıca Renault EDC çok iyi bir seçenek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    quote:

    Orijinalden alıntı: SarpBalaban

    Opel Easytronic dediğiniz gibi fakat Active Select tork konvertörlü tam otomatik oluyor.

    Bunun dışında Renault EDC çift kavramalı.


    opel active select hem manuel hem otomatik değil mi ben mi yanlış biliyorum?
    Ayrıca Renault EDC çok iyi bir seçenek

    Alıntıları Göster
    Tork konvertörlü fakat triptonik özelliği de var. Easytronic gibi manuelden türetilmiş değil yani




  • Kavramlar cok olunca karistiriliyor maalesef.

    Hem menuel hem otomatik kullanilabilen arabalar sadece yari otomatikler degil, tam otomatiklerin de cogunda (ozellikle yeni modellerde) bu ozellik var ki buna triptronic diyoruz.

    Tam otomatikle yari otomatigi ayiran fark bana gore tork konvertorudur. Ancak gunumuz teknolojisinde uretilmis dsg tipi cift kavramali sanzimanlar tork konvertoru olmasa da yaklasik tam otomatikler kadar konforlu oldugu icin onlari da tam otomatik sinifina sokabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Kavramlar cok olunca karistiriliyor maalesef.

    Hem menuel hem otomatik kullanilabilen arabalar sadece yari otomatikler degil, tam otomatiklerin de cogunda (ozellikle yeni modellerde) bu ozellik var ki buna triptronic diyoruz.

    Tam otomatikle yari otomatigi ayiran fark bana gore tork konvertorudur. Ancak gunumuz teknolojisinde uretilmis dsg tipi cift kavramali sanzimanlar tork konvertoru olmasa da yaklasik tam otomatikler kadar konforlu oldugu icin onlari da tam otomatik sinifina sokabiliriz.
    Haklısınız kavramlar çok olunca karışıyor. Bu arada active select te güzel bir şanzımanmış. Ama tam otomatikten türediği için yakıt tüketimi fazladır diye düşünüyorum.
    Konuyu açan arkadaşım dizel araca öncelik verdiği için son olarak tavsiyelerim seat leon 1.6 tdi dsg ve renault megane 1.5 dci EDC...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    Haklısınız kavramlar çok olunca karışıyor. Bu arada active select te güzel bir şanzımanmış. Ama tam otomatikten türediği için yakıt tüketimi fazladır diye düşünüyorum.
    Konuyu açan arkadaşım dizel araca öncelik verdiği için son olarak tavsiyelerim seat leon 1.6 tdi dsg ve renault megane 1.5 dci EDC...

    Alıntıları Göster
    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok


    EDC son çıktığı için daha iyi olabilir. Sonuçta bu şanzımanları yaparken birbirlerinden bakarak yapıyorlar. Renault ta bu şanzıman da eksiklerini tamamlamıştır. Ayrıca yakıt tüketimleri nasıl ikisinide kullanan biri olarak ne diyorsunuz? Gerçi fluence yeni olduğu için (bu arada hayırlı olsun.) malum rodaj evresi fazla yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk


    quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok


    EDC son çıktığı için daha iyi olabilir. Sonuçta bu şanzımanları yaparken birbirlerinden bakarak yapıyorlar. Renault ta bu şanzıman da eksiklerini tamamlamıştır. Ayrıca yakıt tüketimleri nasıl ikisinide kullanan biri olarak ne diyorsunuz? Gerçi fluence yeni olduğu için (bu arada hayırlı olsun.) malum rodaj evresi fazla yakar.

    Sağolun çok teşekkür ederim yakıt tüketimi şimdiden oldukça makul şürekli şehiriçi trafikte kullanıyoruz aracı 185 liraya depoyu fullledik ...şu ana kadar çeyrek depo mazot harcadı yaptıgımız km ise 230 yaklaşık 6.5 litre yakıyo ...aynı kullanım tarzında 1.9 caddy DSG 7.5-8 litrelerde geziyordu.Ancak bildiğiniz üzere Fluence rodajda yaklaşık olarak 5.7 6 litrelere kadar düşebiliyo istanbul içinde buda güzel bi rakam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok


    EDC son çıktığı için daha iyi olabilir. Sonuçta bu şanzımanları yaparken birbirlerinden bakarak yapıyorlar. Renault ta bu şanzıman da eksiklerini tamamlamıştır. Ayrıca yakıt tüketimleri nasıl ikisinide kullanan biri olarak ne diyorsunuz? Gerçi fluence yeni olduğu için (bu arada hayırlı olsun.) malum rodaj evresi fazla yakar.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,


    Tam otomatik şanzumanlar gerçekten sorunsuzdur.

    Honda ise bu konuda takdire şayan bir firmadır.

    Neredeyse motor ömrü kadar uzun şanzuman ömrü vardır.

    Daha sonra çıkan CVT ve i-shift ler tam otomatik şanzumanın yerini sorunsuzluk anlamında tutmakta zorlanırlar.

    Ama tam otomatiklerin de bir miktar performanstan yediği kabul edilir.

    Düz vitesten de 1-2 lt kadar fazla yaktığı.

    Bunların arasında yokuş kalkış desteği olmayan modellerden uzak durmakta fayda var.

    Bunun dışında yarı otomatikler vardır ve de ilk 2 vitesteki değişimleri sıkıntılı olsa da düz vites kadar az yakmaları en büyük avantajlarıdır.

    Yeni nesil çift kavramalı şanzumanlar da ise DSG, EDC, Powershift gibi farklı isimlerle karşımızdadırlar. DSG bu işin öncüsüdür ama maalesef bebeklik sorunları da DSG nin başına patlamıştır.

    Bu arada buraya normalde daha uzun ve de içeriği biraz daha farklı bir cevap yazmıştım ama onu ayrı bir başlığa taşıdım.


    Haluk

    edit: içerik değişikliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 28 Ocak 2011; 18:23:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto


    quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk


    quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok


    EDC son çıktığı için daha iyi olabilir. Sonuçta bu şanzımanları yaparken birbirlerinden bakarak yapıyorlar. Renault ta bu şanzıman da eksiklerini tamamlamıştır. Ayrıca yakıt tüketimleri nasıl ikisinide kullanan biri olarak ne diyorsunuz? Gerçi fluence yeni olduğu için (bu arada hayırlı olsun.) malum rodaj evresi fazla yakar.

    Sağolun çok teşekkür ederim yakıt tüketimi şimdiden oldukça makul şürekli şehiriçi trafikte kullanıyoruz aracı 185 liraya depoyu fullledik ...şu ana kadar çeyrek depo mazot harcadı yaptıgımız km ise 230 yaklaşık 6.5 litre yakıyo ...aynı kullanım tarzında 1.9 caddy DSG 7.5-8 litrelerde geziyordu.Ancak bildiğiniz üzere Fluence rodajda yaklaşık olarak 5.7 6 litrelere kadar düşebiliyo istanbul içinde buda güzel bi rakam...


    6.5 litre otomatik bir araba için üstelik şehir içi ayrıca rodajda olduğu için çok iyi bir rakam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk

    quote:

    Orijinalden alıntı: desoto


    quote:

    Orijinalden alıntı: HimErk


    quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    2 haftadır flueance Edc kullanıyorum daha once 3 sene DSG kullandım...Sonuç EDC de vites geçişleri daha sarsıntısız...powershift konusunda da bi fikrim yok


    EDC son çıktığı için daha iyi olabilir. Sonuçta bu şanzımanları yaparken birbirlerinden bakarak yapıyorlar. Renault ta bu şanzıman da eksiklerini tamamlamıştır. Ayrıca yakıt tüketimleri nasıl ikisinide kullanan biri olarak ne diyorsunuz? Gerçi fluence yeni olduğu için (bu arada hayırlı olsun.) malum rodaj evresi fazla yakar.

    Sağolun çok teşekkür ederim yakıt tüketimi şimdiden oldukça makul şürekli şehiriçi trafikte kullanıyoruz aracı 185 liraya depoyu fullledik ...şu ana kadar çeyrek depo mazot harcadı yaptıgımız km ise 230 yaklaşık 6.5 litre yakıyo ...aynı kullanım tarzında 1.9 caddy DSG 7.5-8 litrelerde geziyordu.Ancak bildiğiniz üzere Fluence rodajda yaklaşık olarak 5.7 6 litrelere kadar düşebiliyo istanbul içinde buda güzel bi rakam...


    6.5 litre otomatik bir araba için üstelik şehir içi ayrıca rodajda olduğu için çok iyi bir rakam

    Alıntıları Göster
    Seat leon 1.6 tdi dsg veya skoda oktavia 1.6 tdi dsg almak vw almaktan daha mantıklı.

    Ayrıca Renault megane edc satılmaya başladı onu da seçeneklerinize ekleyebilirsiniz.

    Bütçe önemli ise eğer Fiat Bravo Dualogic te önerebilirim diğer seçeneklere göre daha uygun bir araç ve şanzımandır.Dualogic bu arada tek kavramalı bir şanzımandır Easytronik ile benzer çalışma sistemi vardır ama daha başarılıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Seat leon 1.6 tdi dsg veya skoda oktavia 1.6 tdi dsg almak vw almaktan daha mantıklı.

    Ayrıca Renault megane edc satılmaya başladı onu da seçeneklerinize ekleyebilirsiniz.

    Bütçe önemli ise eğer Fiat Bravo Dualogic te önerebilirim diğer seçeneklere göre daha uygun bir araç ve şanzımandır.Dualogic bu arada tek kavramalı bir şanzımandır Easytronik ile benzer çalışma sistemi vardır ama daha başarılıdır.


    Alıntıları Göster
    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez

    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut



    nerde 4.4?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez

    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut



    nerde 4.4?


    nerde derken .....?
    fabrika verisi bu şekilde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez

    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut



    nerde 4.4?


    nerde derken .....?
    fabrika verisi bu şekilde


    arkadaş şehiriçimi şehirdışımı diyo nerdenin anlamı bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez

    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut



    nerde 4.4?


    nerde derken .....?
    fabrika verisi bu şekilde


    arkadaş şehiriçimi şehirdışımı diyo nerdenin anlamı bu

    Alıntıları Göster
    bir yanlışı düzeltmek isterim.


    Easytronic,mmt,amt vb isimlendirilen şanzımanlar yarı otomatiktir.bu şanzımanlarda eğer rampada kalkış desteği yoksa araç geri kayar.bu kalkış desteği bazı modellerde standarttır bazılarında opsiyonel bazılarında ise hiç yoktur. bu şanzımanlarda debriyaj pedalı yoktur ama debriyaj aslında vardır ama bir beyin tarafından kontrol edilmektedir.ama bu sistem tam otomatik değildir. bu sistemde tork konvertörü bulunmaz.performansları çok kötü ve vites geçişleri hantaldır.. forumdaki moda deyimle bayan işi şanzımandır bence..


    Dsg,smg gibi adlandırılan sistem de tam otomatik değildir.bu sistemde de tork konvetörü bulunmaz ama tam otomatik şanzımanların yerini almaya en uygun sistem bence budur.tek sorunu 250nm ve üstü torku kaldırmakata sıkıntı yaşamasıdır.çoğu dizel araçta bu yüzden dsg bulunmamaktadır.ama bu sistem performans açısından(hızlanma ve tüketim) çok iyidir..

    tiptronic,geartronic tronic oğlu tronic şeklinde adlandırılan hem düz hem de otomatik olarak kullanılan sistemler de vardır.bu sistem aslında en yaygın sistemdir ve bunlar tork konvertörü bulunmaktadır.geri kayma gibi dertleri yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 2 Şubat 2011; 21:09:29 >




  • Sayin meteg usta, bazi konularda yaziniza muhalefet etmek isterim:

    1- yari otomatiklerin performansi kotu degildir. Aksine performansi ve tuketimi tam otomatiklerden (dsg degil!) daha iyidir. Sebebi de tork konvertorundeki hidrolik kayiplari olmamasidir. Kotu olan konu konforu (gecisleri hissettirmesi) ve geri kacirmasidir. Ayrica bayan arabasi degil tam aksine bayanlarin kacmasi gereken sanzimandir bunlar.

    2- hem manuel hem otomatik kullanim imkani veren sanzimanlara triptronic denir. Diger troniclerle karistirmamak gerekir. Ornegin sizin de soylediginiz gibi easytronic yari otomatiktir.

    Genel bir yanlis anlasilma da su konudadir:
    Her yari otomatik triptroniktir ama her triptronic yari otomatik degildir!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_gorunmez

    renault EDC 110 beygirlik dizel motor ile 100 km de 4.4 lt yakıt tüketimi mevcut



    nerde 4.4?


    Şehir içi : 5.2
    Sehir dışı: 4
    Karma : 4.4
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.