Selamlar, 2017 Megane 4 1.5 DCI EDC araca sahibim. Alalı 1 sene oldu. Aracın 1 sorunundan dolayı huzursuzum ve hangi Ustaya gideceğimi bilmiyorum. Aracın sorununa gelecek olursak; Hafif meyilli bir yerden aracımı çıkarmak istediğimde öne doğru araç atılırken ayağım gazda değilse, rölanti birden dipleri görüyor ve tekliyor gibi hissettiriyor. Stop edecek duruma gelip birden kendini topluyor ve devam ediyor. Hafif frene basarak parktan çıktığımda daha da sıkıştırıyormuşum gibi yine aynı durum mevcut. Veya sıkışık trafikte D konumunda ayağımı frenden çekip, gaza hiç dokunmadan ilerlesin diyorum, araç yine boğulur gibi oluyor kalkışta. Kalkışlarda gaza basıp kalktığımda bu sorunların hiç biri yok titreme boğulma vs. Vites geçişlerinde de sorun yok. Umarım sorunu anlatabilmişimdir. Çünkü bu sorunla karşılaşan kullanıcıya rastlamadım internette. Bu konuda hangi ustaya gideceğim(edc ustası mı, motor ustası mı gibi) konusunda yardımcı olabilir misiniz? Ankara'da bildiğiniz iyi usta varsa götürebilirim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hangi Ustaya Gitmeliyim? Megane 4 DCI EDC
-
-
Kenan auto service adında kanal var YouTube de sorulara net cevap veriyor, işine yarayabilir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yeni araçlarda böyle arıza nedir anlayamazsın, aracın önce orjinal cihaz olursa daha iyi olur, arıza tespit cihazına bağlanıp arıza kodlarına, sonra da datalarına bakmak gerek. Reno gibi araçlarda bir de güncelleme oluyor, yeniden program atıyorsun bazı arızalar böylece gidiyor. Yani arıza tespit cihazı da olan Reno ustası gerekli.
Ankara için Cotech Garage Oto Servisi yazarsın randevu için google bilgileri, büyük ihtimalle sorununu çözerler.
-
ustalik bir durum yok bence, edc sanziman size gore degil.
-
14 sene manuel araba kullandım. 3 gün önce 2018 model Renault Megane 4 1.5 DCI otomatik Touch paket araba aldım. Haliyle manuel vitese göre tepkisi gecikiyor. Alışmak lazım. EDC şanzıman ile ilgili tüm videolara bakıyorum. Arabanın test sürüş videolarına bakıyorum. Hepsi aynı şekilde çalışıyor.
Manuelden otomatiğe geçince biraz alışma evresi yaşanıyor. Ama büyük rahatlık.
Yeri gelmişken önemli bir bilgi paylaşayım.
Manuel viteste trafik durduğu zaman arabayı boşa alıp ayağımı debriyajdan çekerdim. Otomatik viteste de trafik durduğunda vitesi hemen N konumuna alıyordum. Güya şanzımanın ömrünü uzatıyordum.
Meğer yanlışmış. Duran trafikte vitesi asla D'den N'ye almayın diyor EDC vites uzmanı Kenan usta. Vitesi D konumunda bırakın. Ayağınız frende olsun diyor. Durduğunuzda N'ye alıp, hareket ettiğinizde D'ye alırsanız şanzımana ek bir yük biniyor diyor. Bunu yapmayın diyor.
-
Aynı sorunu geçici şirket aracımda yaşamıştım, sizinkiyle birebir aynı sorun mevcuttu. Muhtemelen mekatronik kalkarken yarım debriyaj yapmayı ayarlayamıyor, bu nedenle bir sarsıntı yaşatıyor. Sorun çözülmeden aracım değişmişti.
-
Merhaba
2. el aldığım otomatik aracın geçmişini bilmiyorum. Şanzıman yağı değişti mi, değişmedi mi. Hiç bir bilgim yok. Aracı galeriden almıştım. Galericiye sorsam alacağım cevap beni tatmin etmeyecek.
Bana İstanbul'da güvenebileceğim iyi bir şanzıman ustası önerebilir misiniz. Ben 2 tane buldum. Ama ikisi de Anadolu yakasında.
Bir tanesi Gebze'de Kenan Auto Servis. Diğeri Ümraniye'de Tamir Evi-RECEP USTA diye bir yer. İkisinin de youtubede kanalları var. İkisi de birbirinden iyi.
Kenan usta biraz daha ağır basıyor. Çünkü işlemlerden sonra kalibrasyon da yapıyor.
Bunların kalitesinde Avrupa yakasında bir yer önerebilir misiniz. Sadece şanzıman yağı kontrol edilecek. Değişmesi gerekiyorsa değişecek. Baskıya filan dokunulmayacak.
-
oncelikle eco tusu var. o tus acıksa ekranda eco yazar. araba gitmek için çok isteksiz oluyor.
onun dısındabende de 0km aldıgım megane 4 var ilk gunden beri edc şansuman oyle. yanı gaza basıp gitmeye baslarken ayagınızı gazdan cekersen aynısını yapıyor. bunu yapmaması için gaza basıp, sonra fazlasını bırakmak yerine ayagınızla 0 dan baslayıp artan bir kuvvet uygulamanız gerekiyor.
-
Yani diyorsunuz ki, ECO tuşunu kapatırsanız EDC vitesin kararsızlık durumu büyük ölçüde ortadan kalkar. Denemek lazım.
Ben sürekli ECO modda kullanıyorum. Hiç çıkarmıyorum. Ama kararsızlık olayını aştım. Mesela tümseği geçip öbür tarafa inince gaza alttan biraz sert basın. Ve tümsekten geçerken iyice yavaşlamadan geçin. Hızlı geçin demiyorum ama iyice de yavaşlamayın. Sanki arabanın tavanına kalem dikmiş te, düşmeden geçeyim gibi geçenler var.
Buna gerek yok. Bunlar sağlam makineler.
-
tahmın ettim ecodan oldugunu . eco da araba cok sacmalıyor. rolantiye cok yakın suruyor. o yuzden de verimli olmuyor. normal modda sürüp bilgilendirin ecoyu kapatıp
-
Merhaba
Megane 4 ile ilk ufak kazamı yaptım. Arkama yanaşan bir arabanın şoför kapısına tamponun sol tarafı ile vurdum. Vurduğum araba arkadaşın arabası. Arkadaş kapısını düzelttirecek. Yaptıracak. Ödeyeceğim. O iş tamam.
Çarptığım arabanın boyası benim tampona çıktı. Görenler pasta cila ile çıkar. can sıkan bişey yok dediler. Tamponda kırık yok. Çatlak yok. Ustaya götürmeden bu boya lekelerini kendim çıkartabilir miyim. Ne kullanmam lazım. Beyax boyayı çıkartırken arabanın orijinal boyası da çıkar mı?
Not: fotolarda tamponda hafif çökmeler, çukurlar var gibi görünüyor. Kesinlikle öyle bir şey yok. Onlar boya gölgesinden öyle görünüyor.
-
Yorumunuz için teşekkür ederim ama araç Eco modunda olmadığında da yapıyor bu sorunu. 2 ay önce aküsünü değiştirdim o da etki etmedi. Sorun şanzumanla ilgili sanırım ama ona da 70bin lira gibi bir rakam diyorlar. Gittiği yere kadar sürcem bakalım :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhabalar, bütün çift kavramalı şanzımanlar için tamda sizin anlattığınız şekilde kullanılmaz diye kılavuzlarında
uyarıda bulunur. Yani ayağınızı gazdan çekip heleki rampa yukarı olacak şekilde yükte bırakılmamalı.
Bu tam otomatik şanzıman olursa sorun yaşamazsınız. 2 yıl Megane 4 HB 6EDC, 5 yılda Tucson 7DCT yi bu şekilde
sorunsuz kullandım. EDC arada kararsız kaldığı yanları olurdu ama özellikle rampalarda ve yoğun trafikte manuel moda
çekip ayağınızıda gazdan çekmezseniz pek sorun yaşamazsınız. Bu anlamda DSG de dahil en konforlu
kullandığım şanzımanlardan biri Hyundai üretimi 7DCT dir. Tabi hiçbiri babamla 35 yıldır tek araçta kullandığımız
hiç sorun çıkarmadan pürüzsüzce çalışan tam otomatik bir Mercedes-Benz üretimi şanzıman gibi kusursuz değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 2 Aralık 2024; 11:20:29 > -
Çift kavramalı şanzımanı sıkışık trafikte manuel kullanmak ta neredeyse otomatik kullanmak gibi oluyor. Zaten sıkışık trafikte 15-20 km hızlara çıkılamıyor. Araba sürekli 1. viteste kullanılıyor. Vites değiştirmeye gerek kalmıyor. Değiştirmek gerekse bile debriyaj kullanmıyorsunuz. Tek harekette vitesi değiştirebiliyorsunuz. Hatta her araba aynı mı, bilmiyorum ama Megane 4 manuelde kullandığınız zaman vitesi zaten kendi küçültüyor. Siz sadece artırma yapıyorsunuz.
Yani şunu demek istiyorum. Çift kavramalı arabayı manuelde kullanırken de keyif alabilirsiniz. Bir de en güzel özelliği, araba hareket halinde olsa bile otomatik ile manuel arasında sorunsuz geçiş yapabiliyorsunuz.
Yok arkadaş. Ben bu kadarına da katlanamam diyorsanız o zaman ya tam otomatik, ya da CVT şanzımanlı araba alacaksınız.
-
Aynen öyle, katılıyorum. +1
Zaten manuel moda geçirmekteki amaç sıkışık trafikte çok sık vites yükseltmesine engel olmak. Düşürme işlemini otomatik yapıyor zaten hepsi. Bu durum örneğin kapalı otoparklarda rampa çıkışları içinde geçerli dik ve düşük hızdaki rampalar içinde. Daha rampayı sarmadan manuel moda alırsanız hiç sıkıntı yaşamazsınız. Manuel modda kullanması zaten ayrı keyifli oluyor, heleki direksiyondan F1 kulakçıklarıda varsa. Eğer bu iki hususa dikkat edilirse çift kavrama uzun yıllar hem düşük yakıt tüketimi hem hız hem konfor olarak güzel hizmet ediyor. 5 yıl Hyundai 7DCT yi çok memnun kalarak kullandım bu şekilde.
-
Merhaba yorum için teşekkürler. Rampa aşağı iken de bu sorunu yaşıyorum. Manuel moddayken de yaşıyorum. Rampa aşağı/yukarı/düzlük farketmiyor.
Dsgli octavia ve powershift focus araçlara sahip oldum böyle bir sorunla karşılaşmadım. Yeni kasa Tucson otomatik kullandım onda da bu sorun yok.
Bu sorun da zaten benim aracıma özel olduğu için sorunumu dile getirip destek istedim. Arkadaşımın 2019 Megane EDC aracını kullanıyorum bazen onda bu sorun yok.
Kullanımım yanlış olabilir belki size göre veya kitapçığa göre ama görün ki bana göre bir sorun var. Aynı sorunu sizin yaşamadığınız aşikar inşallah yaşamazsınız. O marka iyi bu marka kötü fanatikliği de yapmam hiç bir zaman.
İyi günler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Focus taki Powershift te 6 ileri EDC Getrag 6DCT yani aynı şanzıman aslında. Motor şanzıman arasındaki Yazılım farklı.
2019 model. 1.3 TCE ile onda önden çeker BMW 1 ve Mercedes-Benz A serilerinde kullanılan
Getrag (Magna) üretimi 7 ileri 7DCT300 ıslak kavrama var yani farklı şanzıman.
Rampa aşağı ve rampa yukarı kararsız kalıp 1-2sn bekleme yapıyor eski versiyonlar. Yenilerde düzeltildi.
-
2018 model Megane 4 kullanıyorum. 6 ileri EDC. Dizel motor.
Rampa çıkarken bazen boşluğa düşer gibi oluyor ama ben kendimi arabaya adapte ettim. Neden böyle yapıyordan ziyade sen böyle yapıyorsan ben de böyle yaparıma döndürdüm işi. Arabayı kendime değil, kendimi arabaya alıştırdım.
Haa. Yokuş yukarı çıkarken boşluğa düşer gibi olursa ne yapıyorum. Ayağımı gazdan çekiyorum. 1 saniye sonra gaza ezdire ezdire, yedire yedire basıyorum. Ne oluyor. Biliyor musunuz. Bir iki saniye sonra geriden acayip bir güç geliyor. Sanki biri arabayı aniden arkadan itmeye başlıyormuş gibi. Ve yokuşu sorunsuz çıkıyorum.
Çift kavramalı şanzımana sahip araba kullanıyoruz. Kullanış stilimiz diğer arabalara göre biraz farklı olacaktır.
Yalnız şunu da söyleyeyim. Çift kavramalılar içinde en iyi şanzıman DSG filan değil. Bunu unutun. Hyundai'nin 7 ileri DCT şanzımanı var. Müthiş bir şey. Şanzımandan mı, yazılımdan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama araba hiç bir yerde kararsızlığa düşmüyor. Gayet stabil ve güzel gidiyor.
-
Sayın @topaz42
''Bir iki saniye sonra geriden acayip bir güç geliyor'' dediğiniz şey 1.5dci ın turbosu 1750 devirde açılıp maksimum torkunu
üretmeye başlıyor, işte o anda aniden güç tam kapasite geldiği için aracınız sert bir şekilde ileri atılıyor.
Bu nedenle rampaya bunları bilerek girin ve ayağınızı mümkün olduğu kadar gazdan çekmeyin sabit tutarak ilerlersiniz.
Maksimum tork'un üretildiği bu devir bandını bilirseniz onun aşağısına düşürmemeye çalışırsınız ve ona göre vites seçimi yaparsınız.
Benimde deneyimlediğim çift kavramalar içinde en kusursuz çalışanı 2020 Tucsonda kullandığım Hyundai 7DCT
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 3 Aralık 2024; 16:59:26 >
Benzer içerikler
- hyundai i20 kronik sorunları
- kayseri oto pazarı nerede kuruluyor
- az yakan çok kaçan arabalar
- mercedes c180 motoru renault mu
- telefonla arabada müzik dinleme bluetooth ile
- 2024 passat sedan
- renault espace 2024
- renault clio fiyat listesi
- ssangyong actyon
- ford puma 2024 özellikleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X