Şimdi Ara

Hararet Sorunu Çözülmüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 2001 focus 1.6 otomatik benzin/lpg li aracım var. 1 yıldır araç bende. Araçla en uzun mola yarım saat olmak koşuluyla 1000 km yol yaptım ve hararet tam ortayı bir milim geçmiyordu. Kış girerken antifiriz koydum araca (koymaz olaydım ) antifirizi koyduktan 2 gün sonra iş yerime gelirken - sabahın soğuğunda- hararet ve motor arıza ışığı yandı. Panikle aracı durdurdum. Araç soğuyunca baktım benim antifirizden eser yok. Neyse usta baktı devirdaim arızalı dedi. Aldık parçayı taktık. Tekrar antifiriz ekledik yokuş yukarı 3-4 km sürdüm aracı devir yükselttim; düşük devirde kullandım hararet göstergesi eskisi gibi ortayı geçmedi.
    Ancak bugün yaklaşık 20 km çok hafif yokuş yolda 2500 devirde gittim. Tesadüfen hararete baktım; tam sınırda. Hemen sağ çekip biraz rolantide bekledim sonra yokuş aşağı 2000 devirde döndüm hararet normale döndü.
    Sizce sorun nedir? Usta parçayı takarken motoru kontrol etti conta yanma kapak çatlama vs bişey yok dedi. Sadece triger de eskimiş artık değişelim onu dedi.
    Lütfen yardım







  • Kardeş Allah yardımcın olsun aynı araç bende vardı çok şey değiştirdim ama olmadı sonunda sattım kurtuldum fordlar böyle hava yapmış olabilir oradan başla havasını aldırmakla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam antifriz soğutma sisteminizdeki suyun kireciyle dolup tıkanmış catlak ve delikleri açarak kaçağa sebep olmuş olabilir. Su eksiltmesinden kaynaklanan hararete maruz kalmışsınız heralde.
    Yapılacak şey kaçağın nerde olduğunu bulup tamir edilmeli yoksa antifrizsiz gezilmez su bir donarsa blok dahi çatlatabilir.
  • Çözülmeyecek sorun olduğunu zannetmiyorum. Sat kurtul bana göre değil.

    xxkowboyxx; ilk sorun senin bahsettiğin biçimdeydi; kaçak devirdaimde çıktı. O çözüldü. şu an su eksilmesi yok. Araç çalışıyor 1-2 dk sonra hararet göstergesi yükseliyor. Bugün ustayla beraber biraz zaman harcadık ve sanırım sorunu bulduk. Termostat arızalı. Radyatörden çıkan hortum soğuk. Termostat devirdaimi tamamlamıyor. Sipariş verdik bakalım inşallah bu sefer düzelecek.
  • Hocam araçta daha önceden su kullanılması sonucu ortaya çıkan birşey olabilir. Daha sonra antifriz konulunca devirdaim esanasında boruları vs genişletiyormuş. buda zayıf olan plakalarda delinme veya sızdırmaya neden olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenjims -- 17 Ocak 2016; 9:21:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhan1985

    Arkadaşlar merhaba. 2001 focus 1.6 otomatik benzin/lpg li aracım var. 1 yıldır araç bende. Araçla en uzun mola yarım saat olmak koşuluyla 1000 km yol yaptım ve hararet tam ortayı bir milim geçmiyordu. Kış girerken antifiriz koydum araca (koymaz olaydım ) antifirizi koyduktan 2 gün sonra iş yerime gelirken - sabahın soğuğunda- hararet ve motor arıza ışığı yandı. Panikle aracı durdurdum. Araç soğuyunca baktım benim antifirizden eser yok. Neyse usta baktı devirdaim arızalı dedi. Aldık parçayı taktık. Tekrar antifiriz ekledik yokuş yukarı 3-4 km sürdüm aracı devir yükselttim; düşük devirde kullandım hararet göstergesi eskisi gibi ortayı geçmedi.
    Ancak bugün yaklaşık 20 km çok hafif yokuş yolda 2500 devirde gittim. Tesadüfen hararete baktım; tam sınırda. Hemen sağ çekip biraz rolantide bekledim sonra yokuş aşağı 2000 devirde döndüm hararet normale döndü.
    Sizce sorun nedir? Usta parçayı takarken motoru kontrol etti conta yanma kapak çatlama vs bişey yok dedi. Sadece triger de eskimiş artık değişelim onu dedi.
    Lütfen yardım

    hocam geçmiş olsun,okudum aklıma hemen devirdaim geldi,insallah devirdaim orjinaldir.Devirdaimden degilse,termostat olabilir.
    hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama ankaradaysanız birini söyleyecegim.Ankarada değilseniz ve gelme şansınız yoksa numarasını özelden vereyim.Adam fordun piridir,en azından teşhis aşamasında yardım edebilir ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captan reznov

    quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhan1985

    Arkadaşlar merhaba. 2001 focus 1.6 otomatik benzin/lpg li aracım var. 1 yıldır araç bende. Araçla en uzun mola yarım saat olmak koşuluyla 1000 km yol yaptım ve hararet tam ortayı bir milim geçmiyordu. Kış girerken antifiriz koydum araca (koymaz olaydım ) antifirizi koyduktan 2 gün sonra iş yerime gelirken - sabahın soğuğunda- hararet ve motor arıza ışığı yandı. Panikle aracı durdurdum. Araç soğuyunca baktım benim antifirizden eser yok. Neyse usta baktı devirdaim arızalı dedi. Aldık parçayı taktık. Tekrar antifiriz ekledik yokuş yukarı 3-4 km sürdüm aracı devir yükselttim; düşük devirde kullandım hararet göstergesi eskisi gibi ortayı geçmedi.
    Ancak bugün yaklaşık 20 km çok hafif yokuş yolda 2500 devirde gittim. Tesadüfen hararete baktım; tam sınırda. Hemen sağ çekip biraz rolantide bekledim sonra yokuş aşağı 2000 devirde döndüm hararet normale döndü.
    Sizce sorun nedir? Usta parçayı takarken motoru kontrol etti conta yanma kapak çatlama vs bişey yok dedi. Sadece triger de eskimiş artık değişelim onu dedi.
    Lütfen yardım

    hocam geçmiş olsun,okudum aklıma hemen devirdaim geldi,insallah devirdaim orjinaldir.Devirdaimden degilse,termostat olabilir.
    hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama ankaradaysanız birini söyleyecegim.Ankarada değilseniz ve gelme şansınız yoksa numarasını özelden vereyim.Adam fordun piridir,en azından teşhis aşamasında yardım edebilir ..

    Hepinize teşekkürler. Sorun şükür çözüldü. Artvin Ardanuçtayım. Malesef bu yüzden kıvrandım az.
    Sırasıyla anlatayım. Devirdaim değişti. Sorun düzelmedi. Termostat değişti; performans yükseldi ancak bi an (daha motor ısınmamıştı bile) hararet yine tavan yaptı. Bu sefer de anladıkki müşür de bozuk....
    Kısacası, olay bitince öğrendim; bu focuslarda hararetle ilgili bi sorun hepsini etkiliyormuş. Yani bir kez hararet başlamışsa;
    1- Devirdaim (ki devirdaimle triger de değişmeli diyenlere inanmamıştım, siz inanın. 2 işçilik parası ödersiniz.
    2- Termostat
    3- Isı müşürü
    hepsi birden değişmeli.
    benim maliyetim;

    Devirdaim 80 tl
    Kargo 15 tl
    Antifiriz 70 tl
    işçilik 50 tl
    Toplam 215 tl

    Termostat 35 tl
    Kargo: 7 tl
    İşçilik 50 tl
    Toplam 92 tl

    Müşür 50 tl
    kargo 10 tl
    işçilik 40 tl
    Toplam 100 tl

    Genel Toplam 407 TL
    +
    Triger 120 tl
    kargo 15 tl
    işçilik 70 tl
    Toplam 205 TL

    Tek seferde yaptırsam tek işçilikle kapatacaktım. Size tavsiyem bu 3 parça hararette kesin değişmeli. Hararetle alakası olmasada trigerde kesin bu parçalarla değişmeli




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İLK MARŞTA ÇALIŞMAMA SORUNU
    11 ay önce açıldı
    Araba çalışmama sorunu ?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • mgokhan1985 kullanıcısına yanıt
    Böyle sorununu çözüp te nasıl çözdüğünü yazan insanları takdir ediyorum.

    Geçmiş olsun, güle güle kullanın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.