Şimdi Ara

Harekat Memuruyum. Soruları alayım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
9.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hava limanında harekat memuru olarak çalışıyorum. Varsa merak ettiğiniz, soruları alayım kardeşler. bir kaç vidyo ile yeşillendireyim burayı da. Merağı olan biri niyetlenir belki.
    Siz sormadan söyleyeyim. Yere düşen memurları "FOD CHECK" esnasında toplayıp, çöpe atıyorum.

    AÇIK POZİSYONDA UÇAK YANAŞTIRMA (MARSHALLING)





    UÇAĞIN GERİ İTTİRİLMESİ (PUSHBACK)



    Edit:
    Sondan başlayayım cevaplamaya elimden geldiğince.
    - Her sektörde olduğu gibi kovalayarak, takip ederek ya da eş-dost-dayı araya sokarak.
    - İngilizce bilmek şart. Benim bulunduğum mevkiden dolayı 5-6 farklı ülkeden 5-6 farklı uyruklu uçak yapıyorum gün içinde. Onun dışında mülakatları, sınavları ve eğitim süreci var. Eğitilmeden gerçekten hiç bir şey yapılamayacak bir meslek.
    - Operasyon yapar. Herkes "Operation" diye seslenir. Neden harekattır, memurdur gibi isimler koymuşlar ben de bilmiyorum.
    Uçak gelir, park alanına yanaşır, operasyoncu( harekat memuru ) kapıyı tıklar ve okey işareti vererek kapıyı açar. Ekibin bu yaman topraklarda ilk ve son gördüğü yüz siz oluyorsunuz.
    Yolcuların indirilip, temizliğini/yakıtını/ikramını alması ve gidiş yolcularının geri bindirilmesine kadar olan süreci organize eder. tek kelime ile en önemli şey " timing "
    Uçak yolcularını da almış, kapısını da kapadıysa iner aşağı ve uçağı geri ittirme işlemine(pushback) başlar.
    Malum uçaklarda geri vites yok, o motorlar da çalışınca geri değil, öne gidiyor Uçağın ön tekerlerini kavrayıp, havaya kaldıran özel üretim araçlar ile uçağın burnu havaya kaldırılır ve kokpit kuleden iznini aldığında burnunun yönünü belirterek ittirmeye başlanır. Bu esnada kaptan sizi dinler. Hatta yerde kaldığı süreç boyunca çoğu zaman kaptan sizi dinlemek zorunda. Temsilcisi yok ise tek muhattabı sizsiniz.
    Velhasıl geri ittirme işlemi biter, uçak center çizgisinde dururken, Ön dikmeye sokulan "steering pim" sökülür, ve kaptanın görebileceği bir mesafeye gidilip gidiş için OKEY anlamında pimi elinde tutarak izin verilir.
    Yani aslında kırmızı bayrağı sallayıp "" elimizi böyle yapmanın amacı " tamam kaptan yolun açık olsun " değil. " Pimi söktüm ehe işte o da elimde sallanıyor kırmızı kırmızı. Şimdi gidebilirsindir. " O pim takılıyken kontrol edilemiyor kokpitten ön dikme.
    Bu sırada çok olumsuzlukları da var. Kaptan sizin aşağıda olduğunuzu unutup, gaza basabilir ki Rus kaptanlar malum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mysa -- 9 Temmuz 2017; 4:0:4 >







  • maaş?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harekat memuru ne iş yapar?
  • Neyi haraket ettiriyosunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Gren Gablin
    Kadına yaşı, erkeğe maaşı sorulmaz der DH atasözü.

    @KöfteSuyu
    Uçağın yerde kaldığı sürece operasyonunu yürütür. 60 dakika yerde kalıyorsa o süreç içerisinde uçaktaki her şeyi organize eder diyeyim özetle.

    @jasonn123
    Haraket değil, harekat. UÇAĞI
  • Mysa kullanıcısına yanıt
    ben soruyorum ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gren Gablin

    ben soruyorum ne olacak?

    Değişken çok. Dil tazminatı, mesai ücretleri, ekstralar vb.
    2K'dan fazla diyeyim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Avukatım soruları alayım.
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam hareket maymunuyum diye okudum . helal et hakkini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinizmirliksk2

    Hocam hareket maymunuyum diye okudum . helal et hakkini

    bu saatte her şey helal
  • Hava Lojistiği okuyup arapça - ingilizce dil öğrensek katar havayolları felan alır mı yoksa pegasusa mı kalırız ?
  • hareket memuru nedir? ne iş yapar? nasıl olunur? iş nasıl bulunur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pxcnsRy

    Hava Lojistiği okuyup arapça - ingilizce dil öğrensek katar havayolları felan alır mı yoksa pegasusa mı kalırız ?

    Mutlaka işe alacaklar yani ama firma beğenmesi mi kaldı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drake Ramoray


    quote:

    Orijinalden alıntı: pxcnsRy

    Hava Lojistiği okuyup arapça - ingilizce dil öğrensek katar havayolları felan alır mı yoksa pegasusa mı kalırız ?

    Mutlaka işe alacaklar yani ama firma beğenmesi mi kaldı?

    Karayolu Lojistiğinde çalışıyorum hocam. Pegasus ile çalışan bir şirkette 9 ay maalesef görev yapmak zorunda kalmıştım.Neler çektiğimi bir ben bir Allah birde kamyoncular bilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pxcnsRy

    Hava Lojistiği okuyup arapça - ingilizce dil öğrensek katar havayolları felan alır mı yoksa pegasusa mı kalırız ?

    TC uyrukla çok zor bildiğim kadarıyla epey bir çevre lazım. İngilizce zaten şart, tek ortak iletişim dili. Türk kaptanlar bile kulaklıktan konuşurken ingilizce konuşuyor..
    Pegasus' tan zaten Antalya hava limanında herkes nefret etmiş :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mysa


    quote:

    Orijinalden alıntı: pxcnsRy

    Hava Lojistiği okuyup arapça - ingilizce dil öğrensek katar havayolları felan alır mı yoksa pegasusa mı kalırız ?

    TC uyrukla çok zor bildiğim kadarıyla epey bir çevre lazım. İngilizce zaten şart, tek ortak iletişim dili. Türk kaptanlar bile kulaklıktan konuşurken ingilizce konuşuyor..
    Pegasus' tan zaten Antalya hava limanında herkes nefret etmiş :)

    Pegasus batsa, ali sabancı benden 10 kuruş istese vermem ya. Gebze - Harem'in havayolu şekli. Katar şu ara bize tapıyor diyebilirim aşırı bir türk sevgisi var tanıdığım 2-3 kişi katarda yaşıyor mesela alkol ehliyeti var 1000 riyal (990 lira felan) normalde sadece randevu ve havale ile ödeme yapılabiliyorken türkler direk en önce geçip nakit ödeme yapabiliyormuş :D




  • ankara istanbul gibi sehirlerde en az kac saat önceden orda olmalıyız 30 dk kala beni almadılar valizim vardı bunun sınırı nedir arkadas
  • @melancholy861
    Sondan başlayayım cevaplamaya elimden geldiğince.
    - Her sektörde olduğu gibi kovalayarak, takip ederek ya da eş-dost-dayı araya sokarak.
    - İngilizce bilmek şart. Benim bulunduğum mevkiden dolayı 5-6 farklı ülkeden 5-6 farklı uyruklu uçak yapıyorum gün içinde. Onun dışında mülakatları, sınavları ve eğitim süreci var. Eğitilmeden gerçekten hiç bir şey yapılamayacak bir meslek.
    - Operasyon yapar. Herkes "Operation" diye seslenir. Neden harekattır, memurdur gibi isimler koymuşlar ben de bilmiyorum.
    Uçak gelir, park alanına yanaşır, operasyoncu( harekat memuru ) kapıyı tıklar ve okey işareti vererek kapıyı açar. Ekibin bu yaman topraklarda ilk ve son gördüğü yüz siz oluyorsunuz.
    Yolcuların indirilip, temizliğini/yakıtını/ikramını alması ve gidiş yolcularının geri bindirilmesine kadar olan süreci organize eder. tek kelime ile en önemli şey " timing "
    Uçak yolcularını da almış, kapısını da kapadıysa iner aşağı ve uçağı geri ittirme işlemine(pushback) başlar.
    Malum uçaklarda geri vites yok, o motorlar da çalışınca geri değil, öne gidiyor Uçağın ön tekerlerini kavrayıp, havaya kaldıran özel üretim araçlar ile uçağın burnu havaya kaldırılır ve kokpit kuleden iznini aldığında burnunun yönünü belirterek ittirmeye başlanır. Bu esnada kaptan sizi dinler. Hatta yerde kaldığı süreç boyunca çoğu zaman kaptan sizi dinlemek zorunda. Temsilcisi yok ise tek muhattabı sizsiniz.
    Velhasıl geri ittirme işlemi biter, uçak center çizgisinde dururken, Ön dikmeye sokulan "steering pim" sökülür, ve kaptanın görebileceği bir mesafeye gidilip gidiş için OKEY anlamında pimi elinde tutarak izin verilir.
    Yani aslında kırmızı bayrağı sallayıp "" elimizi böyle yapmanın amacı " tamam kaptan yolun açık olsun " değil. " Pimi söktüm ehe işte o da elimde sallanıyor kırmızı kırmızı. Şimdi gidebilirsindir. " O pim takılıyken kontrol edilemiyor kokpitten ön dikme.
    Bu sırada çok olumsuzlukları da var. Kaptan sizin aşağıda olduğunuzu unutup, gaza basabilir ki Rus kaptanlar malum

    Edit: İlk mesaja ekledim bunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mysa -- 9 Temmuz 2017; 3:37:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Norman Finkelstein

    ankara istanbul gibi sehirlerde en az kac saat önceden orda olmalıyız 30 dk kala beni almadılar valizim vardı bunun sınırı nedir arkadas

    Yurt içi uçuşlarda yanlış bilmiyorsam 25 dakika önce kontuar kapanır fakat sizin boarding kartınızı koparıp, uçağa yollayan kısım gate denilen kısım. O da kalkışın son dakikasına kadar açık. Yani yurt içi için 25, yurt dışı için 35 dakika önce orada olsanız kafi. Ha geldiniz check-in yaptınız ama atıyorum sıtarbaks'ta ya da duty free'de oyalanırken uçağın kalkışını unuttunuz. Uçağın kalkmasına 3-5 dakika kala sizin bagajınız aranmaya başlanır ki siz binmiyorsanız, bagaj da binmesin bir zahmet. Bunun amacı hem güvenlik, hem de onun geri yollanması ekstra iş yükü ve maliyet.
    Bagaj da uçak altında bulundu ve siz de o sırada geldiniz uçağa binmek için. Ondan sonrası ya hava yolunun istasyonuyla ya da kaptanla aranızda olan bir şey. Kaptan derse ki almayın hazır bagajı buldunuz, indirin geç kalmasaymış. Bitti.
    Bir kere böyle bir durumda epey godaman bir İngiliz abimiz dalaman'da uçağa geç kalıyor ve kaptan almıyor. Adam artık nereden, nasıl yapıyorsa uçağa bomba ihbarı veriyor ve uçak geri yanaşıyor. Sonra biniyor. Eğer öyle bir gücünüz yoksa 45 dakika önce hava limanında olmakta fayda var




  • Harekat memuru deyince PöH/JöH den birini beklemiştim
  • Hocam 16 yaşındayım , yurt dışına akrabamın yanına gideceğim bi' kaç haftalık . Havalimanına giriş kapısından itibaren yapmam gerekenler nedir . OHAL olduğu için ek bir şey yapmama gerek var mı ? İnternette bayağı okudum ama bir de sizden dinleyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.