Şimdi Ara

HASAR UZMANINDAN, HASARINIZLA İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR... (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.436
Cevap
85
Favori
473.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnşallah yaşadıklarım birilerine yol gösteriyordur.

    .oO°Oo.
  • Merak Ettiğim bir soru var.Bugatti veryron yada enzo ferrari modelleri hasar testine sokuluyor mu yani arabaları çarpıştırı test ediyorlar mı? Güvenilir olduğuna nasıl güvenebiliriz:)
  • mesudum senin başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmez
    avukat değiştim. en mantıklısı
    şikayet var com yerine basın yoluna gidebilirsin
    gazeteye mağduriyetinle ilgili demeç ver istersen....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Şimdi ben de bekliyorum. Bu süre sonunda şikayetvar.com üzerinden arıza çıkarmaya devam mı edeyim, yoksa avukatla uzuuun bir yargı sürecine mi gireyim? Ne yapayım?



    Şikayetimvar.com da çok tınlamıyorlar onu söyliyim sen resmi yoldan git bence şimdiden vakit kaybtme yargı sürecine gir.
  • Sayın arkadaşlar hikayem uzun ancak şimdilik kafa ütülemeyeceğim. 2006 yılında, arabadan anlayan!! kayınpederimle Ankara'dan oto pazarından peugeot 307 araç satın aldım. sonradan servise bakıma gittiğimde aracın hasarlı (hatta yanlış hatırlamıyorsam pert) olduğunu öğrendim (bu işlerden hiç anlamazdım,ilk arabam ve niye servise göstermedin demeyin hem cahillik hem de şanssızlık) ve öğrendiğimdeki ruh halimi anlatamam bütün birikimimdi ve artı kredi çekmiştim. niye arabayı aldıktan 1,5 yıl sonra depreşti bilmem ama 2 sorum olacak: 1) aracın kazalı fotolarına bir şekilde ulaşmam mümkün müdür? 2) aracın bu durumunu illa ki bilen şu anki sigorta şirketim herhangi bir kaza, çalıntı v.s. durumunda bana bu yüzden ekstra problemler çıkarır mı? teşekkürler hepinize
  • 1.) tramer den şasesini girip önceki poliçelerine bakabilirsin
    hangi sigorta firması ise o firmadan resimlerini isteyebilirsin.
    2.) serviste bu aracın kayıtları vardır sigorta firmasını öğren, ekpseri de öğrenebilirsin. Eksper bürosunda arşivlerde aracınızın resimleri vardır.
  • Sayın Hasar Uzmanı! Benim bir tek beklentim var. O da bu Susurluk Skandalı gibi ilişkiler içinde, hangi özel ve/veya resmi kurum personelinin olduğu belirsiz, hurda araçların hasarsız diye piyasaya ve daha vahimi karayollarına sürülmesi, sigorta bedellerinin mağdurlara hiç ödenmemesi, vekaletname rezaletleri, evrakta sahtecilikler, yalan, dolan içinde sürüp giden bu kurumda da, bir ARASTA OPERASYONUNUN yapılacağı üzerine bekletimdir. Yoksa yürütmenin başı, çıkar da yapılan bu işlerden yüksek memurun kazandığı parayı, TAPUCUNUN BAHŞİŞ VE HEDİYE ALMASI GİBİ, derse, yollar Türk Milletinin döktüğü kanlarla göl olmaya devam edecektir.
  • sn deha;
    hepimizin beklentisi
    adalet adalet adalet
  • sigorta şirketi (isviçre) özel bilgi diye vermiyor ekspere nasıl ulaşabilirim ki? ha bi de sigortam nette pertli araçlara kasko yapılmaz diyo ama ben 2 senedir çatır çatır ödüyorum (aksigorta) bunlar bana problem çıkarmaz di mi herhangi bir kaza çalınma v.s. gibi durumlarda?
  • pert olan araca kasko yapılmaz
    arac pert oldu satıldı alan yaptı yürür hale getirdi
    pek tabi ki kasko yapılır, hasar da olsa kasko öder içiniz rahat olsun
  • hocam çok saolsın bi de şu kazalı haldeki fotolarına bişekilde ulaşabilsem içim biraz daha rahat olcak. sigorta vermiyo napcaz eksperti nasıl bulacam.of ya ne tongaya düştük be kardeşim
  • Dün itirazım görüşülmüş.

    Yeni bir eksper tayin edilecek ve incelemeler sil baştan yapılacak. Sahaya gidilecek. Tanıklarla görüşülecek. Büyük ihtimalle bana da sorulacak. Servise gidilip bilgi alınacak. Opel'den konu hakkında görüş istenecek.

    Daha uzayabilir de, bir hafta içinde çözülebilir de.

    Hayırlısı. Dün bir yazı daha yazdım.

    Sayın Sigorta Yetkilileri,

    13 Mart 2008 günü, Bölge Müdür’ünüz tarafından konunun bir kez daha değerlendirmeye alındığını öğrendim. Öncelikle teşekkür ederim.

    Konunun çözümünde yardımcı olmak üzere elimdeki bütün belge ve dokümanları sizinle doğrudan paylaşmaya çalışıyorum. Şimdiye kadar paylaştığım bazı kişi ve merciler görmezden geldikleri veya dikkate almadıkları için –bence– çok da rahatça çözülebilecek böylesine bir tek taraflı kazanın bu boyuta ulaşmış olmasına hem şaşırıyor, hem de üzülüyorum.

    Anladığım kadarıyla süreç neredeyse sil baştan başlayacak, farklı kişiler tarafından yeniden değerlendirilecek. Bu nedenle elimde olup diğer kişilere verdiğim dokümanların tarafınızdan da etkin bir şekilde kullanılmasını ve paylaşılmasını umuyorum. Bu paylaşımın birilerini veya bir yerleri etkileme değil, bilgilendirme şeklinde algılanmasını bekliyorum.

    Ancak, hala yeterince vurgulanmadığını düşündüğüm bazı hususlar var:

    Şimdiye kadarki değerlendirmelerde, olay anında orada olmayan herkesin (polis, eksper, çeşitli uzmanlar, servis yetkilileri ve sayılırsa bilirkişi) KANAATİ dikkate alındı ve benim aleyhime karar çıkmasına neden oldu. Olay anında beni hava yastığının dumanları tüterken araçtan çıkaran veya olayın oluşunu 20 metre mesafeden gören çevre esnafının şahitliklerinden bahsedilmedi, bilirkişi raporu hazırlanırken tutanaklara eklenmelerine rağmen değerlendirmede dikkate alındığına dair açık bir işarete rastlayamadım.

    Kaza anında camın çatlamış olması polisin “bu kaza burada olmamış!” yorumuna neden olduktan sonra, tecrübesinin yetmeyebileceğini söylemem üzerine kişisel bir gurur meselesi haline getirildi ve “sana yazacağım raporla kaskodan beş kuruş alamazsın” tehditleri eşliğinde olay buralara kadar geldi. Gönderdiğim ses kayıtlarında bu durum açıkça görülmekte.

    Hâlbuki servis tarafından yapılan değerlendirmede, cam kırığının kafa darbesi ile oluşması halinde camda ve çatlakların içerisinde mutlaka görülecek yağ, kan, deri, saç vs. artıklardan birine rastlanmadı, çatlağın şekil itibariyle kafa darbesiyle oluşmasının mümkün olmadığı, zaten hava yastığının açıldığı bir durumda kafa darbesi ile cama ulaşılamayacağı belirtildi.

    Olay yerinde, çarpmanın olduğu yerdeki tampon boyası eksperin dikkatinden kaçmış. Olaydan 25 gün sonra, bilirkişi heyeti eşliğinde sahaya gittiğimde yeşil boyanın direkte olduğunu tespit ettirdim ve fotoğrafını aldım.

    Bilirkişi tarafından hazırlanan teknik hasar raporunda hava yastıklarının açılması için gereken hız 18 km/h olarak belirtilmiş ve olayda yastıkların açılarak görevlerini yaptıkları yazılmış. Buna rağmen servislerdeki mektepli/alaylı ustalardan duymaya alışık olduğumuz “ağbi, 60-70’le vurmazsan açılmaz” gibi ifadelerin bilirkişi karşısında muteber olmasını anlayamıyorum. Bilirsiniz, ustalar arasında “emniyet kemeri takılı değilse, 60-70’le gitmedikçe, direk darbe almadıkça yastığın açılmaması…” gibi kimi rivayetler meşhurdur. Oysaki 40-50km/h hızın limit olduğu şehir içi trafik kazalarında hava yastıklarının açılması çok rastlanan bir durumdur.

    Durumu yeniden Opel’e sormak, firmanın bu tip teknik cevaplara (belki de teknik sırlar demeliyim) pek de hevesli olmaması nedeniyle uzun bir süre daha kaybettirecek, belki de cevapsız kalacaktır. Örneğin, ben bilirkişi raporunun uzaması üzerine durumu bilirkişiye sordum. Opel’den uzun süredir cevap beklediğini söyledi. Bunun üzerinewww.sikayetvar.com ‘da sorduğumda (olay no 264763) bana telefonla dönüldü, kendilerinin açılma şartlarını açıklamak zorunda olmadıkları söylendi. Çok gerekliyse, sigorta şirketinin neden açılmayacağını ispatlaması gerektiği(!) söylendi (Telefon ses kayıtlarımda var). Bilirkişiye de yaklaşık 20 günlük gecikmeden sonra cevap verildi. Böyle kaç tane 20 gün daha kaybetmem gerekiyor?

    Bütün bu zorlukları yaşamama neden olanlar bilgili, güvenilir ve kesin(!) kabul edilen memur ve uzmanlar. 13yıl tecrübeli bir memur “bilirim bu işleri” diyerek kaza anında yanımda biri olduğuna ve camı kırdığına karar verdi. Durum ve hasar tespiti yapıp krokisini çizmekle kalmadı, yargıçlığa soyundu, cezamı kesti. Zaten kaza raporunda 2000YTL olarak yazdığı tahmini hasarın serviste yaklaşık 8950 çıkması (sadece hava yastıkları 1450şer YTL), 13 yıllık tecrübenin yetmeyeceğini gösteriyor. Eksperler, tampon travers çubuğunun (ne olduğunu bilmiyorum, kendi ifadeleri) eğilmesi için dönüş manevrası esnasındaki yavaş çarpmanın yetmeyeceğini söylediler. Araç çarpışma testlerinde, duran engellere 50km/h hızla yapılan standart testlerde arabanın ne hale geldiğini normal karşılayan eksperler, 20-30 km/h hızda sabit bir engel olan elektrik direğine çarpmamla tampon çubuğunun eğilmesi karşısında şaşırıp kaldılar(!).

    Sonuçta ben yine buna benzer insanların yazacakları rapora emanet ediliyorum. Umarım mesleki dayanışma duygusuyla kendi meslektaşlarını korumaya kalkmazlar, beni ve olayı birinci elde görenleri muhatap kabul ederler, hem sahayı, hem aracı detaylı incelerler. Umarım kafalarına takılanları bana veya yetkili/bilgili kişilere danışırlar.

    Ben elimdeki imkânlarla, polisin foto çekmekten kaçındığı ortamda cep telefonumdan çekimler yapmaya çalıştım. Polis tarafından tehdit edilirken, ya da eksper tarafından değerlendirmeler yapılırken görüşmelerimin kayıtlarını tuttum. Internet forumlarında bol bol bilgi paylaşımında bulundum. İş yerinde durum hakkında tavsiyeler aradım. Sizinle ve diğer ilgililerle çeşitli sanal ve yüz yüze görüşmeler yaptım. Hala işin içinden çıkabilmiş değilim. Bendeki imkânlara sahip olmayan, ya da akıl edemeyenlerin vay haline!

    Size sesleniyorum: Lütfen! Müşterilerinizle diyalog kapılarını kapatmayın. En ufak bir itirazda “son sözümüz budur, bizi dava edin” demeyin. Ben istemez miyim ki, elimdeki belgeleri internet ortamlarında bir bilen arayarak yaymak yerine benden yana olduğuna inanabildiğim kasko şirketimle paylaşayım ve dikkate alınacağını bileyim? Keşke olaylarda acenteleriniz, Bölge Müdürlüğünüz müşterileri daha iyi dinlese, eldekileri alsa, karara etki edebilse. Ben de bunları e-posta eklentisi olarak değil de birinci elden size iletebilsem. Aksi halde, görmeyen bilenlerin verdiği kanaatlerle, tahmin ve senaryolarla can yakmak işten bile değil.

    Ayrıca iş arkadaşlarımın, eşin, dostun “ne oldu senin araba?” sorularından kurtulmak ve her geçen gün özel durumum nedeniyle daha bir ihtiyaç haline gelen arabama kavuşmak istiyorum.

    Olumlu olacağını umduğum değerlendirmelerinize sunar, hasarımın ve kaybımın en kısa zamanda ve eksiksiz karşılanması umuduyla çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


    .oO°Oo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mesudum -- 14 Mart 2008; 13:44:47 >




  • mesudum Allah işini rast getirsin...
  • Bende aracımla bir köşeyi dönerken kaldırıma en alttaki spoyler kısmını sürtmüştüm(şu pütürlü boyalı yüzeyi).Orada birkaç çizik ve küçük bir göçük oluşmuştu ve özel bir servise gittiğimde bana 150ytl civarı tutacagı soylenmişti,göçük elektronik çekmeyle çekilip pütürlü boya atıldı.hgkkjgz<



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enteresavar -- 17 Mart 2008; 13:56:31 >
  • geçmiş olsun
    1. bazı poliçede hasarsızlık koruma indirimi var.
    yani hasar, kasko bedelinin % 10 unu geçmiyorsa kaskonuz bozulmuyor.
    bu konuyu acentenize danışın. böyle bir madde yok ise 150 ytl için kaskonuzu delmeyin derim. dışarda biarz daha pazarlık yapın o fiyatlara yetkili servis de yapar. tabiki görmedim ama yetkili servis 300 demesi için marşbiyelinizin içeri doğru ezilmiş bükülmüş olması gerekir.
    2 . beyanla hasar işleminizi yaptırabilirsiniz, rapora gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyy

    geçmiş olsun
    1. bazı poliçede hasarsızlık koruma indirimi var.
    yani hasar, kasko bedelinin % 10 unu geçmiyorsa kaskonuz bozulmuyor.
    bu konuyu acentenize danışın. böyle bir madde yok ise 150 ytl için kaskonuzu delmeyin derim. dışarda biarz daha pazarlık yapın o fiyatlara yetkili servis de yapar. tabiki görmedim ama yetkili servis 300 demesi için marşbiyelinizin içeri doğru ezilmiş bükülmüş olması gerekir.
    2 . beyanla hasar işleminizi yaptırabilirsiniz, rapora gerek yok.

    aslında bu olay 5/6 ay önce yaşandı ve ben bu aracı sattım.Özel serviste 150ytl ye de aracı yaptırmıştım.Acaba yanlışmı yaptım diye size şimdi olmuş gibi sordum arac corollaydı ve aracın eziği şu şekildeydi
     HASAR UZMANINDAN, HASARINIZLA İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR...




  • anladım bu bölüm marşbiyel oluyor
    150 normal fiyat
    iyiki kaskonuzu bozmamışsınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanyy

    anladım bu bölüm marşbiyel oluyor
    150 normal fiyat
    iyiki kaskonuzu bozmamışsınız


    sizce bu gibi bir hasar(yani boyanın zaten pütürlü yüzey olan bölümü),kesilme filan olmadan çektirmeyle yapılınca aracın değer kaybına neden olurmu.Benden alan kişiye bu fotoyuda yapılanıda anlattım problem yapmadı.Ama hala bazı arkadaşlarım bu tarz şeyleri bile fotograf olmasa fiyat indirmek için kullanıyor.Onun içinde fotosunu çekmiştim olurda ''kazalımı kardeşim bu nerden bileyim diyen bir aklıevvel çıkar diye''




  • hem altta kalıyor hemde küçük
    aynı hasar motor kaputta olsa idi, a önden hasarlı vs. derlerdi.
    bence problem değil.
    kaldı ki günümüzde tampon değişmiş boyanmış
    orjinallik açısından çok önemli değil.
    şaseler amortisör kuleleri direkler ve tavan sağlam olsun gerisini eğer araç temiz ise ben gözü kapalı alırım
  • Ödücekler.

    Akşama alıyorum.

    .oO°Oo.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.