Şimdi Ara

Hava Filtresi ve Double Up

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • millet
    öncelikle bi merhaba diyeyim uzun zamandır foruma giremiyordum sağ kulağımdan bir ameliyat geçirmek durumunda kaldım ilk fırsatta gireyim dedim
    neyse şimdi bir soru
    bi yakınımda dci65 symbol var arabanın gitmediğinden yakınıyordu ayrıca kmde 18ykr yaktığını söylüyordu
    sonra bi double up koymuş depoya bir de serviste hava filtresini değiştirmiş
    ilk günkü gibi oldu diyo
    benim merak ettiğim mevzu double up ın yararı ve zararı nedir
    işe yarar bi şey midir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi no_fate -- 5 Mayıs 2006; 18:40:37 >



  • Arkadaşım geçmiş olsun öncelikle. Sanırım yine bu forumda idi tam hatırlamıyorum ama bu tarz katkıları kullanmayın diye okumuştum. Sebebide zaten kimyasal olan maddelere artı bir kimyasal koymak onların yapısını bozacağı filan yazıyordu.
  • fiatci kardeşim özellikle senden cevap bekliyorum
    .C.O sende sağolasın
    bu arada bi M5 kredisi olayı vardı içinizde bankacı varmı arkadaşlar merak ettiğim bir mevzu var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi no_fate -- 5 Mayıs 2006; 19:47:26 >
  • Fiatci kardeşim nerelerdesin
  • renautteam sizi de bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: no_fate

    Fiatci kardeşim nerelerdesin



    Burdayım yettim......................


    Kusura bakma buraya dikkat etmemişim. ilk önce geçmiş olsun.........
    gelelim soruna.........double up un performans tipini hala kendi aracımda kullanıyorum fakat öyle anlatılan kadar bi yararı yok...ama azda olsa çekişte farkettiriyor.. hava filtresi ise gerçekten çok önemli bi parça.. şöyle düşün ağzını ve burnunu kalın bi bezle kapatıncamı rahat nefes alırsın yoksa ince bi tüllemi? işte temiz filtre ince bir tül gibi havayı rahat geçirir fakat kirlenince hava geçirgenliği azalır ve çekişi düşürür heleki yeni nesil ecu lu araçlar hava azalmasında dengesizleşebiliyor......daha detaylı bilgi istersen açıklayım.........



    Bu arada renault team da fiatcıya yer varsa geliyim ve neler gerekiyo?




  • aramıza katılman bizi sevindirir
    renoyu ve diğer markaları kötüleme herkese ama saygılı ve de sevgili ol başkada da bi şey gerekmez teşekkürler
    biraz daha detaylı açıklarsan daha yararlı olacağına inanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi no_fate -- 7 Mayıs 2006; 13:37:22 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: no_fate

    aramıza katılman bizi sevindirir
    renoyu ve diğer markaları kötüleme herkese ama saygılı ve de sevgili ol başkada da bi şey gerekmez teşekkürler
    biraz daha detaylı açıklarsan daha yararlı olacağına inanıyorum




    İlk hava filtersinden başlayım orjinal hava filtreleri kağıt türevi bi malzemeden yapılır...üç tane görevi vardır
    1-motora giren havayı süzmek
    2-alev ters tepkimesinde alevi söndürmek
    3-sesi engellemek...


    şimdi anlatacağım olay süzme olayıyla ilgili....Bu kağıdın hava geçiren gözenekleri var.bunlar zamanla havayla gelen toz toprak veya pisliklerle dolar ve hava geçişi azalır....bunun sonucu giren hava miktarı yani oksijan miktarı azalır ve yanma verimsiz hale gelir....... yeni nesil araçlarda ise giren hava çıkan egsoz gazı ,gazın durumu, motor devri.......vs ölçülerek araca en uygun yakıt miktarı yollanır... şimdi düşün giren hava normal çıkan gaz normal giden yakıt normal....sonra hava fitren kirlendi ve havayı düzgün çekemedi motor o zaman noluyo? giren hava az olacak ve bu sistemlerin işleyişi değişip yakıt tüketimin dahada fazla artacak ve çekişin dahada düşecek........... sen bu filtreyi değişince herşeyi normale çeviriyosun.İşte yeni nesil araçlarda bakımın dahada önemli olduğunu bu yüzden vurguluyorum.....eski düzen olsa sadece filtreden olan güç kaybını yaşarsın fakat bunda dahada fazla oluyor.........


    double up a gelince bunun mantığı hareketli ve sabit parçalar arasına(örneğin pistonlarla gömlekler arasına) bir tabaka oluşturarak kayganlığı arttırmak..bunun sonucu olarak bu parçalar daha rahat hareket ediyor sürtünme azalıyor buna karşılık motor ömrü artıyor sürtünmeden dolayı olan güç kaybı azalıyor çekişin artıyor ve normal kullanımda bir miktar yakıtın düşüyor...ayrıca bu film tabakası motor durduğundada piston krank gibi parçaları bırakmıyor ve ilk çalıştırmada motorun yağsız çalışması engelleniyor........... mantık bu.şimdi yağ bu işi zaten yapmıyomu diyeceksin? yapıyor.özellikle kaliteli yağlar castrol gtx magnatec gibi bu özelliğe sahip ancak ucuz yağlar için gerekli diyebilirim.........


    bu arada imzayıda kazasız belasız değiştik.....Sağolasın...........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 8 Mayıs 2006; 11:54:27 >




  • Double Up yağ katkısını daha önce reno 19 ve Broadway aracımda kullandım. Sonuç: R-19'da motor titreşiminde ve sesinde belirgin bir azalma ve hızlanmada da biraz fark olmuştu. Broadwayde fark etmedi. Bana sorarsan aracında ses, titreşim, hızlanma v.b konularda problem yoksa, sırf performans artışı v.b için kullanmak gereksiz. Aracın çok km yapmışsa, motor kötü durumdaysa faydası olur düşüncesindeyim. Diğer türlü yağ katkısı uzun vadede yağın kalitesini de bozuyor bence. Kendi tecrübelerimle sabit.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.