Şimdi Ara

açık hava filtresi ile kutu içi hava filtresinin farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
35.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracıma performans hava filtresi düşünüyorum bu aralar, 2 tip var.Bildiğim kadarıyla kutu içi olanlar normal filtre çıkarılıp takılabiliyor.Açık hava filtreleri ile fazla bi bilgim yok. Sizce hangi tip filtre almalıyım?Bunların farkları neler?Bu filtreler ses haricinde gözle görülür performans artışı sağlıyormu? Filtreyi K&N marka düşünüyorum.

    Araç imzadaki araç



  • Kutu içi filtre, aracınızın orjinal hava filtresi yerine takılır. Açık hava filtresi ise borularla motorun sıcak hava almayan bir yerine takılır. Kayda değer bir performans artışı olmaz. Gaza basarken güzel bir ses duyarsınız dolayısıyla devamlı gaza basarsanız yakıt tüketiminiz artar. K&N bu işte en iyidir.
  • Kutu içi filtre her devirde açık olana göre verimlidir.açık filtre 3000 devir ve üstünde verimlidir ve ses çıkarır.ses isteyenler dışında tavsiye edilmez.kaput altında açık durduğğu için motorun oluşturduğu sıcak havayı çeker bu da yakıtın tam yanmaması demektir.hep yüksek devirde kullanmak gerekir buda yakıt sarfiyatını etkiler.Artısı yok gibi birşey yani.Kutu içine ömrü uzun olsun filtrenin derseniz k&n takabilirsiniz.
  • Yani hava atmak için...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Yani hava atmak için...


    aklım şu soru geldi!

    modifiye hava atmak içinmi var?

  • yıllarcana dedik insanlar anlamadı

    Açık hava filtresi Zararlıdır.. Neden ???
    Çünkü Açık hava filtresi yazları motorun sıcağını ve dışarının sıcağını motora emer ayrıca yazın çok kum toz olur açık hava filtresi partikül halindeki bu tozu kumu normal kutu içi gibi süzemez direk motorunuza yollar..

    Yıllardır bunu bir türlü insanları kafasına girmedi bunca firma bunca marka var bunların hepsi aptalmı açık hava filtresi faydalı olsa kullanmasın.. iyi bir düşünün...
    Faydası olsa o kadar markanın mühendisleri var milyon dolarlık araştırmalar yapıyorlar hiçmi kullanmazlardı akıllarına gelmezdi...
    maliyettende çok kara geçerlerdi o kadar boru yolu kutular falan hiç birini yapmalarına gerek kalmazdı.. gene 10 binde değişicek açık hava filtresi yaparlardı gene o filtredende para kazanırlardı...
    adamlar tam aksine o kadar kafa yorup motora en iyi şekilde hava gidebilmesi için yollar yapıyorlar..


    Kutu içine gelince kutu içi gösterişsizdir öyle ses falan alamassınız açık hava filtresi gibi çok çok azda olsa bir performans sağlar ama bunuda siz hissetmessiniz sonuçda normal filtrenin bulunduğu hava kutusuna konuluyor normal filtreden tek farkı normal filtreye oranla çok daha fazla havayı emip motora yollaması normal filtre havayı sıkar süzer aldığı havanın çok azı motora gider ama temiz hava gider bu kutu içi filtreler özel farklı meteryallarden yapılıyor bunların ciddi marka olanları orjinal hava filtresi kadar iyi havayı süzüp ama ondan daha fazla havayı motora yollar bana göre sağlıklı ve arabanın orjinalini bozmadan yapabiliceğiniz verimli bir işdir..

    bazıları peki markalar aptalmı niye bunu kullanmıyor diye bilir ??

    tabiki kullanabilir ama 10 binde bir değişen bir parçadan para kazanmak varken ömürlük bir parça niye koysunlar..




  • bencede çok haklsınız. bende aracıma kutu içi hava filtresi almak istiyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • keske googledan arastırsaydın once cok yazı var bunla ılgılı ama burdakı arkdaslar yanlıs yoneltmısler senı acık hava fıltresını genelde vatandas sıcak hava cektırcek sekılde yerlestırdıgınden yanlıs bılgıler doguyor acık hava fıltresını duzgun souk hava cekcek sekılde yerlestırırsen yakıt tuketımın duser bırı artar demıs neye gore dedı bılmıorum baska bır arkdasta pıslık cekecegını ıdda etmıs anlamadıgım kapalı fıltredekı materyelle bır farkı mı varkı acık olan toz pıslık cekecek? gene denmıs nıe araba fırmaları kulllanmıo neden ses yaptgı ıcın yanı sen mantıken dusunursen zaten bogazına kadar dolu arabalarda acık fıltre kulanıo ozaman onu kapalı kulanılırdı dımı ? bu kadar ınsan yanlıs bılıo tbı sen tak tembellık yapma guselce yerlestır sesınınde keyfını cıkar aracın
  • 2001 kıa shuma aracımın hava filtre kutusu kırıldı.yenisi pahalımıdır bulabilirmiyim.yoksa böyle kullansam bir zararı olur mu...
  • Hortlatalım :)

    alım mı almayım mı derken vazgectıgım fıltredır:) en iyisi raid daha sonra green daha sonrasında da KN gelir..
    KN nin aracım için olan fiyatı 160-170 tl cıvarlarında
    70-80 tl de bakım kiti var etti mi sana 230 ile 250tl arası.. Bugun orjınal fıltrem 30-40 tl arası Bu da KN ye (en ıyısı degıl ama kalıtelı) verecegım paraya yaklasık 6 -7 tane orjınal fıltre alabılıyorum demektir...

    Kn yı temızlemek için 80-160bn km aralıgı tavsıye edılıyor ..Yanı Orjınal fıltre 10-15binde değiştiriliyorsa (titiz kullanıcılar 7binde değiştiriyor) ortalama 7-8 fıltre edıyor..

    Kısacası (İlk temizleme zamanınıza kadar hersey normal kar zarar dengesı yok fakat bır anda meblaj cok gelebılır .İlk temizleme sonrası KAR a gecılıyor..Bu bir rizikodur şöyleki eger cok km yapmıyorsanız (dizel araclardakı gıbı); basıt kullanıcı ısenız yılda 10-15bın yapıyorsanız ve aracınızı en az 5-6 yıl elınızde tutmayacaksanız almanın anlamı yok :) COK KM Yapanlar almalı kara gecme ıhtımalı cok yuksek.Alırım fıltremı sonrakı aracıma takarım gıbı bır sansınızda yok..

    diğer rizikolar üretim hatası cıkarsa gecmıs olsun:) temızlemede fazla yaglı bırakırsanız maf sensorune zararı varmıs sanırım bırde bır forumda kullanıcının bırısı bu tarz bı hava fıltresınden gormus oldugu zarardan bahsetmıs...

    İşin özü Fazla Merak iyi değildir Az bilen Az Zarar görür :) İşi bilen İse Yolu alır gider...Heyecana gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak14 -- 24 Ağustos 2014; 3:28:25 >




  • Ben kutu içi filtre kullanıyorum Green marka ve çok memmunum
    Aracım passat tdi kendi orjinal bosch filtre 50. tL den başlıyor ve Türkiye şartlarında çok fazla toz var ve 7-8 binKm de doluyor 15 bin yağ değişimini beklersek 10 binde full tıkanan filtre 5 km araç eşşek gibi oluyor
    Ben GREEN filtrryi tercih ettim 200.TL ye aldım 4 filtre değişimine denk geliyor ve gayet yani 30 bin km civarı amorti etti kenfini
    Kullanım değerlendirmem;
    Bir kere 30 bin kmdir yaklaşık 7bin kmde bir söküp temiz taraftan hava tutuyorum filtrenin emiş tarafı tozlu iken öıkış tarafında en ufak toz olmuyor Tertemiz
    Diğer bir husus araçta filtre tıkanmasından kaynaklı en ufak performans kaybı yaşamıyorum Orjinaldr 7-8 bin km sonrası gittikçe ğerforman düşerdi
    Ayrıca performans ve hızlanmada hissedilir derecede iyileçme oldu Şuan amorti etti ve bundan sonra filtre derdim kalmadı temizliği 50-bin km sonra belki gerekecek Bir diğer artısı bu filtre 1.000.000.km ömrü var ve araç değişse bile 2. Elde biliyorumki en kötü aldığım fiyata satacağım
    KN de kullandım zamanında KN çabuk bozuluyor ve toz tutmada daha zayır Kesinlikle GREEN filtrr menşei ( İngiltere)

    Gelelim üreticiler neden kullanmıyor çünkü;
    Üreticiler servisten iyi para kazanıyor taktığı filtreyi 25 TL belki daha ucuza alıp 80-100TL ye satıyor binlerce araçta yaptığı karı hesaplayın
    Piyasadaki bilinmedik fason filtrrelerle kaliteli filtre arasında 10 katı fiyat farkları oluşabiliyor
    Buda alınacak performansın yapacağı iyilştirme veyakötüşeşmenin (burda sadece performans diye düşünmeyin lütfen araca vereceği olumsuzluk veya faydalarıda kastediyorum) 10 kat düşmesi veye yükselmesi demek
    Kısaca birçok araç kullandım kesinlikle tavsiye ederim ama kutu içi tavsiyemdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.