Şimdi Ara

Hem tanrıya,hem de evrime inanılmazmı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
0
Favori
4.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    bzim dinimizde ispatda vardır insanı düşünmeye muhakemeye bizzat kendisi yönlendirir kelam ilmi vardır
    biz müslümanlkar hem bilip hem inanırız
    hiç bilenle bilmeyen bir olurrmu der dinimiz

    ama sende dersinki inaç ispatlanmaz sadece inanılır
    bende derimki o zaman evrimi ispatlamaya çalışma sadece inan


    Bize göre de siz dini ispatladığınıza inanıyorsunuz. Sadece bilgi olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Bize göre de siz dini ispatladığınıza inanıyorsunuz. Sadece bilgi olsun.


    sorun da bu ya zaten ...

    empati yapamıyoruz bir türlü ...
  • hocam evrimi ispatlayamazsın çünkü evrenin başlangıcına gidemezsin...ayrıca evrim bir din deildir..yani bunu ben bi söliim biraz düşünün abicim ya...

    peki o zaman abdest almanın mantığını bilen açıklasın ben biliyorum bakalım hem bilip hem inanan arkadaşlarım açıklayabileceklermi??
  • quote:


    peki o zaman abdest almanın mantığını bilen açıklasın ben biliyorum bakalım hem bilip hem inanan arkadaşlarım açıklayabileceklermi??


    bence topiğin konusu dağıtmayalım

    ne dersin ?

  • hocam bence topicin konusu diceğine konu desen daha ii olurdu...güzel dilimize de katkıda bulunurdun...öncelikle bunu söliim(topic=konu)

    ayrıca bi konuyu tartışırken tabiki dağıtacaz ki insanlar fikir alışverişini daha geniş yüzeye yaysınlar..unutma ki bilgi paylaşıldıkça artar..bu yüzden bizde dallanıp budaklanmış konuları tartışmak bizi de geliştirir..
  • Bugün içinde bu topic silinecek....Var mı iddiaya giren?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: redstorm

    Bugün içinde bu topic silinecek....Var mı iddiaya giren?


    iddiayı kaybettin ...
  • @Deep Impact


    quote:


    Orjinalden alıntı: Deep Impact
    sonra da bazı arkadaşlarımız insanın maymundan gelebileceğini iddia ediyor ve ilahiyatçı bir profdan da kaynak gösteriyor ...

    Deep hocam sen böyle yazdıkça düşündüklerimi anlatamama sorunum olduğundan şüphelenmeye başlıyorum,
    ben ne yazmışım:
    quote:

    Orjinalden alıntı: vese
    demek ki neymiş bir insan hem evrim'e hem Allah'a inanabilirmiş, örnek:ilahiyat profösörü MEHMET BAYRAKTAR. cahil bi adam değildir kendisi cilt cilt kuran tefsiri yazmış insandır

    yani adamın yazdıkları doğrudur demiyorum sadece onu hem müslüman hem evrime inanan kimselere örnek olarak gösteriyorum.


    quote:

    buradaki asıl sorun evrimi ve dini tam olarak bilemeyişimizden kaynaklanıyor ...

    evrimin duayenlerinin asıl amacı sebeplerin ve tesadüflerin herhangibir canlıyı oluşturabileceği ve tesadüfler zincirlerinin bu kadar canlıyı meydana getirmesidir ...

    ancak burada siz bir müdahalenin söz konusu olduğunu söylediğiniz andan itibaren asıl evrim teorisinden uzaklaşmış oluyorsunuz ...

    sizin kadar olmasa da dini de evrimi de biraz biliyorum,
    Benim inancıma göre Allah evren sistemini kurmuş ve ona ara-sıra müdahele eden bir varlık değildir, aksine herşey onun kontrolü altındadır, bu yüzden de bazı insanların tesadüf olarak göreceği şeyler müslüman için tesadüf değildir. Dolayısıyla bizim "sanal evrimci müslüman" ımız hem evrimin "tesadüf(?)" ilkesine hem de Allah'ın rububiyetine (bu kelimeyi sizin için özel seçtim ) inanabiliyor.

    quote:

    insanın yaratılışına bakarsanız anne karnında sperm ve yumurta gibi minnacık parçalardan oluştuğunu görürsünüz ...

    Dolayısı ile Kur an da topraktan yaratılış kesin ve net ifadeler ile geçerken insanı maymun ile ortak atadan getirmek abesle iştigal etmektir ...

    ilgiyi kuramadım

    quote:

    Hele hele ispatlanamayan bir teori ile bağdaştırmak ise ayrı bir abesliktir ...

    din ile evrim teorisi elbette bir gün örtüşebilir ancak burada evrim teorisi revize edilmesi gereklidir ...

    bilimsel olarak ispatlanamayan / ispatlanmayan mutasyon ile türden türe geçiş evrimi revize ettirmeye bile yeterlidir. türden türe geçişin ikansız olduğunun kabulü durumunda ise herbir canlının tıpkı evrimcilerin iddia ettiği tekhücre gibi topraktan yaratılması söz konusudur ...

    bugün bilimsel olarak sunulan evrim teorisi bu işe kafa yormuşların yorumlarından öteye geçmemektedir. ne evrimin basamakları bellidir (sürüngenden memeliye geçiş;) ne de mutasyon ile yeni türün olabileceği ispatlanmamaktadır ...

    elbette henüz ispatlanamamış bir teoriyi islam savunuyor demek çok yanlış,
    fakat "evrim teorisinin doğruluğuna inanan biri aynı zamanda müslüman olabilir" demek yanlış değil


    quote:


    tabiatta zaten adaptasyon ve seleksiyon var ...


    adaptasyon'dan neyi kastettiğinizi açıklarmısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 30 Kasım 2005, 16:46:17 >




  • Karaman Hocanın yazısını eklemeyi uygun gördüm, Bayraktar hocaya alternatif olarak:
    --------------------------------------------------------

    İslam Düşüncesinde Evrim Teorisi ---Prof. HAYRETTİN KARAMAN----Yeni Şafak

    ...
    Allah'a inanmayan maddeci filozoflar yaratmaya inanmaz, varlıkların nasıl vücuda geldiği konusunda hiçbir mantıki tutarlığı olmayan "tesadüf"ten (kendi kendine, rastgele oluştan) başka bir açıklama yapamazlar. Kendiliğinden var olan cansız maddeden canlı varlıkların ve bunlar içinde de en gelişmişi olan insanın nasıl var olduğu konusunda tutundukları düşünce evrim teorisidir. Bu teorinin eski Yunan düşünürlerine kadar uzanan kökleri bulunmakla beraber sistematik evrim teorisi Lamarck ve Darwin'e aittir. Lamarck 1809'da neşrettiği Zoolojik Felsefe isimli kitabında, Darwin de 1859 da yayımladığı Türlerin Menşei isimli kitabında evrim teorisini ileri sürmüşlerdir. Lamarck evrimin, türlerin tabiatında var olan evrimleşme özelliğinden kaynaklandığına inanırken Darwin evrimleşmenin böyle bir özellikten değil, tamamen dış şartlardan kaynaklandığını ve tabîî seleksiyonla oluştuğunu iddia eder. İlmî gelişmeleri uzaktan/geriden izleyen ve bilimi ideolojiye alet eden geri kalmış ülke bilimcileri evrim teorisini bilimin ispat ettiği bir gerçek gibi ileri sürmüş ve buna dayanarak, bazan bilim adına sahtekârlıklar da yaparak (örnekler için bak.M. Bayraktar, İslam'da Evrimci Yaratılış Teorisi, İst. 1987, s.196 vd.) yaratılış inancına karşı çıkmışlardır. Konuya tarafsız ve bilim açısından yaklaşanlara göre evrim teorisi adı üstünde bir teoridir; bilimin ispat ettiği, benimsediği bir gerçek değildir. Darwin gibi evrim teorisini oluşturanların samimi itirafları ve tereddütleri vardır, Darwin'den sonra da biyolojide ve paleontolojide çeşitli/farklı görüşler ve tespitler olmuştur (Örnekler için bak. Y. Sezen, Maddeci Felsefenin Çıkmazları, İst. 1996, s. 144 vd.).

    İslam düşüncesinde üç ekol bulunduğunu biliyoruz: Kelam, felsefe ve tasavvuf.

    Kelamcılar da Sünnî olan ve olmayan şeklinde ikiye ayrılmaktadır. Sünnî olmayan kelam mezheplerinden Mutezile'ye mensup Nezzam (öl. 835 veya 845 m.), Câhız (öl. 869 m.) gibi bazı alimler ile zühd döneminden sonra yetişen bazı mutasavvıflar "evrimci yaratılış teorisi" diye isimlendirilmesi mümkün olan bir teori ileri sürmüşlerdir. Hemen zikretmeliyiz ki bu teori, İslam inancı ile bağdaştırılması mümkün olmayan materyalist ve ateist varlık ve evrim düşüncelerine karşı bir reaksiyon olarak ortaya çıkmıştır ve ortak unsur yaratılış inancıdır; yani her şeyin yok iken Allah tarafından yaratıldığına inanmaktır. Her şeyi yok iken yaratan Allah, evrimci yaratılış teorisini ileri süren İslam düşünürlerine göre türleri ayrı ayrı ve birden yaratmamış, birinin diğerinden evrimleşme yoluyla oluşmasını sağlamıştır. Bu "birinin diğerinden oluşması" da, ilk yarattığı maddenin, aslın, çekirdeğin, kendinden sonra meydana gelecek bütün türleri bilkuvve (onda gizlenmiş olarak) içermesi sebebiyle olmakta, bu özelliğe dayanmaktadır. Bu konuda değerli bir çalışma yapmış bulunan M. Bayraktar'a göre İslam düşünürlerinin evrimci yaratılış teorileri bilim bakımından darwinizm ve lamarckizmden daha sağlam temellere oturmaktadır (ag.esr. s. 195 vd.).

    Ehl-i Sünnet kelamcılarına (sahih İslam inancını açıklayan ve farklı inançlara karşı savunan alimlere) göre Allah Teâlâ bütün türleri birden ve ayrı ayrı yaratmıştır. Türler arasında evrimleşme yoluyla geçişler yoktur, evrim türlerin kendi içinde olabilmektedir. Bu inanç ve düşüncenin dayandığı naslar(insanın yaratılışı ile ilgili olanları) ve kısaca açıklamaları şöyledir:

    İnsan suresinin 1. âyetine göre "İnsanın (varoluş tarihinde) adının sanının bulunmadığı bir zaman parçası şüphesiz gelip geçmiştir". Bu âyet, insan yok iken yani bir varlık değilken kesinlikle üzerinden bir zaman geçtiğini, yaratılışı tamamlanıp mükemmel bir insan haline gelinceye kadar varlıklar arasında bulunmadığını ifade eder. Çünkü insan yaratılışı tamamlanmadan önce yeryüzünde toprak, sonra babasının sulbünde bir sperm ve anasında bir yumurtadır. Daha sonra ana rahminde bir embriyo haline gelmektedir. Nitekim Yüce Allah 2. âyette insanı "katışık bir nutfe"den yani ana rahminde döllenmiş bir yumurtadan yarattığını ifade buyurmuştur. Kendisine görme, işitme gibi organlar da lütfedilen bu varlık artık yükümlülüklere muhatap ve imtihana tâbi tutulabilecek bir kıvama gelmiş olmaktadır (insanın yaratılış aşamaları hakkında bilgi için bk. Hac 22/5; Mü'minûn 23/12-15; Kıyamet 75/37).

    İnsanın yaratılışını anlatan bir başka âyetin meali de şöyledir: "Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan, ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üretip yayan Rabbinize itaatsizlikten sakının" (Nisâ:4/1).

    Kur'an'da nefis (en-nefs) ve çoğulu enfüs, "insan, insanın veya başka bir şeyin kendisi, insanın hayatta iken insan olmasını sağlayan (insanın onun sayesinde, ona sahip olduğu için insan olduğu), ölünce de ebedî varlığını devam ettiren unsuru" mânalarında kullanılmıştır. Bazı âlimler, filozoflar ve sûfîler ruh ile nefsi aynı varlığın iki adı olarak açıklamışlar (Gazzâlî, İhyâ, II, 2 vd.), bazıları ise nefs ile ruhu farklı mahiyetler olarak tanımlamışlardır. İkinci tanımlamaya göre Allah Teâlâ her bir insan için tıpkı bedeni gibi bir de nefis yaratır, Şah Veliyyullah'ın "neseme" adını verdiği bu nefis, insanın hayatı boyunca yapıp ettiklerine göre mânevî bir yapı ve kişilere göre farklı özellikler kazanır. Ruh ise şahsî değil, umumidir; tek bir enerji merkezinden gelip ampülleri aydınlatan elektrik gibidir ve ilâhîdir, Allah'a aittir, halk âlemine değil, emir âlemine dahildir, nefis için Allah'ın rızasına götüren yolu aydınlatır veya onu bu yola çeker. İnsanın tabiatında ve yapısında Allah'ın rızasına aykırı yola çeken güçler de (heyecanlar, güdüler, ihtiyaçlar) vardır, ayrıca şeytanın da işi, insanı Allah yolundan saptırmaya çalışmaktır. İnsan (nefis), aldığı eğitim ve iradesi sayesinde bu iki çekim merkezi arasında mücadele ve imtihan vererek dünya hayatında kulluğunu ve tekâmülünü gerçekleştirmeye; emmâre (kötüye çeken, kötüyü emreden) nefis olmaktan kurtularak, levvâme (kendini tenkit eden, kınayan), mülheme (ilâhî ilhama mazhar olan), mutmainne (şüphelerden ve geçici zevk bağımlılığından kurtularak huzura eren), râdıye (Allah'ın takdirine razı olan), merdıyye (Allah'ın rızasına mazhar olan) nefis basamaklarına veya derecelerine tırmanmaya çalışır (Şah Veliyyullah, et-Tefhîmâtü'l-ilâhiyye, Haydarâbâd, 1967, I, 222; II, 216 vd.; Hüccetullâhi'l-bâliğa, I, 38-40, 58-61).

    "İlk insan ve onun eşi aynı özden yaratıldıktan sonra ilk üreme ve onu takip eden nesillerin oluşması nasıl gerçekleşmiştir" sorusuna cevap arayan alimlerin bir kısmı, "Havva'nın ikiz doğurması ve aynı batında doğmayanların (bir sonrakinde doğanların) öncekilerle evlendikler gibi" akıl ve nakil yönünden kabul edilmesi mümkün olmayan formüller ileri sürmüşlerse de bize göre böyle bir tasavvur zaruri değildir; çünkü Allah Teâlâ'nın insanı nasıl yarattığını açıklayan âyetlerde topraktan, çamurdan, nefisten ve Allah'ın ruhundan üflemesinden kayıtları ve şekilleri vardır. Son şekil Hz. Îsâ'nın yaratılması ile ilgilidir. Meryem, bir erkekle beraber olmadan Allah'ın ruhundan üflemesi (Enbiyâm 21/91; Tahrîm 66/12) ve bunun açıklaması mahiyetinde olan "ruhun insan şekline bürünüp Meryem'e görünmesi" (Meryem 19/17) ile hamile kalmış ve Allah'ın ona ulaştırdığı bir kelimesi (Nisâ 4/171) olarak Hz. Îsâ'yı doğurmuştur. Kezâ Hz. Zekeriyyâ bir zürriyet vermesi için Rabbine dua etmiş, Rabbinin de duasını kabul ederek Yahyâ'yı ona vereceğini müjdelemesi üzerine "kendisinin yaşlandığını, eşinin de çocuktan kesildiğini ifade ederek" bunun nasıl olacağını sormuştu, Rabbin ona cevabı şöyle olmuştur: "İşte böyledir, Allah dilediğini yapar" (Âl-i İmrân 3/40), "...bu benim için kolaydır, sen hiçbir şey değilken seni de yarattım" (Meryem 19/9). Hz. Âdem'in yaratılmasında ana da yoktur baba da, Hz. Îsâ'nın yaratılmasında yalnızca ana vardır, Hz.Yahyâ'nın yaratılmasında ana ve baba vardır, fakat çocuk yapma/doğurma kabiliyetleri mevcut değildir. Kur'ân-ı Kerîm'de ve sağlam rivayetlerde "kardeşlerin birbiri ile evlendikleri" bilgisi verilmediğine göre ilk yaratılan erkek ile kadından birçok erkek ve kadının türetilmesinin nasıl olduğunun bilinmediğini, yukarıda zikredilen şekillerden birisine göre veya bir başka şekilde yaratma ve çoğaltmanın olabileceğini ifade etmek bize daha uygun görünmektedir.

    Darwin hakkında kısa bir ek bilgi:

    "Darwin'in inançlı bir Hıristiyan olarak yetiştirildiği, ancak inancının giderek zayıfladığı bilinen bir gerçektir. Çoğu yorumcu da 'agnostik' (bilinemezci) olarak öldüğü kanısındadır. Bazılarına göre ise aslında ateizm noktasına varmıştır, ama dindar bir Hıristiyan olan eşi Emma Darwin'i üzmemek için bunu açıkça ifade etmemiştir. İşin ilginç bir yönü, Darwin'in inancındaki erimenin, gördüğü bilimsel kanıtlardan ziyade, yaşadığı psikolojik travmayla ilgili oluşudur. Onu dini inançtan soğutan en büyük etken, kızı Annie'nin 10 yaşında iken hastalanarak ölmesidir. Darwin'in üç kuşak sonradan torunu olan Randal Keynes, 'Annie'nin Kutusu: Darwin, Kızı ve İnsan Evrimi' adlı kitabında bunu detaylarıyla anlatır. Aslında bu travma Darwin'e has da değildir. New York Üniversitesi psikoloğu Paul C. Vitz, 'Ateizmin Psikolojisi' adlı 1999 basımı kitabında, önde gelen ateist düşürlerin çoğunun şaşırtıcı biçimde sorunlu aile hayatlarına sahip olduğunu inceler. Vitz'e göre, "Tanrı'ya inancın önündeki engeller rasyonel değil, genel anlamda, psikolojiktir." Eğer Vitz düşüncesinde haklı ise, o zaman ateist Freud'un "Tanrı'ya inanç, çocukluktan kalma bir duygusallıktan gelir" şeklindeki iddiasının neredeyse tam aksi bir sonuca varmak gerekiyor. Kaldı ki zaten Freud'un kendisi de içinde bol miktarda ensest bulunan hayli 'sorunlu' bir ailenin ürünüdür...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 30 Kasım 2005, 17:03:27 >




  • kıymetli vese hocam;

    demek istediğim şudur ki;

    evrim teorisinin temel doktrinleri ile İslamın temel ilkeleri birbirlerine zıtlık teşkil eder.

    siz diyorsunuz ki ;

    evrim teorisini biraz soft veya light yapalım ha böylece islam ile de zıtlaşmamış olur ...

    ben de diyorum ki evrim teorisini light yaparak siz evrime karşı gelmiş oluyorsunuz ...

    evrim teorisinin aslı bir Yaratıcının müdahalesini öngörmemektedir ...

    ben bunu anlatmak istiyorum ...

    quote:

    fakat "evrim teorisinin doğruluğuna inanan biri aynı zamanda müslüman olabilir" demek yanlış değil


    yukarıda izah etmeye çalıştığım gibi müslüman birinin tarif ettiği evrimin gerçek evrimin temel doktrini ile zıtlaşmaktadır ...

    ayrıca;

    evrim ispatlanmış birşey de değildir ki ...

    Allah cc dilediği gibi canlıları yaratabilir. İster evrim ile (tek hücreden geliştirerek ) isterse farklı şekilde ...

    Ancak bilimsel olarak canlıların evrimsel basamakları da ispatlanabilmiş değildir ...

    tabii ki din ve evrim konusunda bilgi sahibisinizdir ancak benim bilgilerim ile evrim ve din bağdaşmamakla beraber evrimi dinden soyut düşündüğüm zaman bile mantıksız gelmektedir ...

    bunun sebepleri:
    - mutasyon ile yeni bir türün ortaya çıkamayacağına inanmam
    - arageçiş canlıların mevcut olmaması
    - tek hücreden milyonlarca çeşit hücre olmasının imkansızlığı
    -herbir canlının kendini mükemmelleştiremeyeceği ve bu gelişimini kodlarına işletemeyeceği

    vs.

    bütün bu sebepler bana evrimin olmayacağını göstermekle beraber Allah ın cc evrim ile canlıları yaratması durumunda yukarıdaki sorularıma da bilimin cevap vermesi gerekirdi ki şu an için veremiyor ...

    NETİCE : İnanan bir kişi evrime inanabilir ve Allah ın cc canlıları (insan hariç) evrimsel bir süreçten geçirdiğine de inanabilir. Bu durum kişinin iki arada bir derede kalması şeklinde de yorumlanmaz. Ancak inandığı evrim teorisi light bir evrim teorisi olur ki gerçek evrimle alakası yoktur.

    bu benim düşüncelerim kimseyi bağlamaz ...

    adaptasyon : canlının çevresine uyum sağlaması, sağlayamayanların ise ölmesidir. adaptasyon ile yeni bir tür ortaya çıkmaz sadece gen havuzu bulunduğu ortama göre şekillenir, bu durum da yeni türün ortaya çıkması şeklinde yorumlanmaz ..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact

    evrim teorisinin temel doktrinleri ile İslamın temel ilkeleri birbirlerine zıtlık teşkil eder.

    siz diyorsunuz ki ;

    evrim teorisini biraz soft veya light yapalım ha böylece islam ile de zıtlaşmamış olur ...

    ben de diyorum ki evrim teorisini light yaparak siz evrime karşı gelmiş oluyorsunuz ...

    evrim teorisinin aslı bir Yaratıcının müdahalesini öngörmemektedir ...



    öncelikle bu son cümlenize katılmıyorum, örneklersek:
    bu düşünceyi diğer alanlara taşıyalım:

    bir taşın yerçekimi kanunuyla düştüğünü söylemek "Allah düşürmedi" demek değildir.

    Ateşin belli bir tutuşma sıcaklığında maddenin oksijenle tepkimesi olduğunu söylemek "Ateşi Allah yaratmadı" demek değildir.

    Genelleştirirsek: Yaratıcı'dan bahsetmeyen teoriler "yaratıcı yoktur" demezler, daha soğrusu bilimsel teoriler bu konuda bir şey söylemezler.

    Aynı şekilde evrim teorisi de "Allah yaratmadı" demez. "yarattı" da demez. sadece "bir anda yoktan var olmadılar" der bu da "yaratmadı" demek değildir bu topic te bunu çok anlattım.

    Allah'ı ve kuran'ı inkar eden evrim teorisi değil bazı evrimcilerdir

    Dolayısıyla bizim "deneysel evrimci müslümanımız" light evrim teorisine değil "tam yağlı" evrim teorisine inanabilir

    lütfen beni yanlış anlamayın sizinle tartışmak , hele hele sizi haksız çıkarmak gibi bir hedefim yoktur,sizi severim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 30 Kasım 2005, 17:43:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    bzim dinimizde ispatda vardır insanı düşünmeye muhakemeye bizzat kendisi yönlendirir kelam ilmi vardır
    biz müslümanlkar hem bilip hem inanırız
    hiç bilenle bilmeyen bir olurrmu der dinimiz

    ama sende dersinki inaç ispatlanmaz sadece inanılır
    bende derimki o zaman evrimi ispatlamaya çalışma sadece inan


    Bize göre de siz dini ispatladığınıza inanıyorsunuz. Sadece bilgi olsun.

    işte butun mesele de bu

    size göre biz< bize göre siz

    eğer bir şey gerçekten ispatlanabilir olsaydı o zaman herkes aynı şeye inanırdı




  • quote:


    lütfen beni yanlış anlamayın sizinle tartışmak , hele hele sizi haksız çıkarmak gibi bir hedefim yoktur.


    estağfirullah hocam ...

    öyle bir düşüncem yok ...

    quote:

    Dolayısıyla bizim "deneysel evrimci müslümanımız" light evrim teorisine değil "tam yağlı" evrim teorisine inanıyor.


    işte tam yağlı olabilmesi için bilimsel ispat lazım değil mi?

    biri gelse ve evrim teorisi ispatlandı dese ben de Allah cc canlıları bu yolla yarattı der çıkarım işin içinden ancak bugüne kadar evrimi dini açıdan değil de mantiki ve bilimsel yönden tenkit ettim ve ediyorum ...

    istersen seninle de evrimin olamayacağına dair sayfalarca yazışabilirim ki bu konuda onlarca sayfa yazı yazmışımdır ...

    Hayrettin Karaman Hoca'nın ifadelerine katılıyor ve paralel düşünüyorum ...

    **********

    seninle anlaşamadığımız husus evrimin tanımı ve işleyişi;

    bir türden diğer bir türe geçiş henüz ispatlanamamışken, tek hücreden milyonlarca hücrenin genetik yapısının kodlanması biyolojik olarak mümkün değilken evrim teorisine neden inanıyorsun ?

    izah eder misin?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact
    seninle anlaşamadığımız husus evrimin tanımı ve işleyişi;

    bir türden diğer bir türe geçiş henüz ispatlanamamışken, tek hücreden milyonlarca hücrenin genetik yapısının kodlanması biyolojik olarak mümkün değilken evrim teorisine neden inanıyorsun ?
    izah eder misin?


    ben evrim teorisi tam olarak yanlıştır veya doğrudur demiyorum, hatta "yanlıştır"a çok daha yakınım.
    sebebi ise tamamen dogmatik: islam inancıyla uyuşmadığını düşünüyorum.


    Salt bilimsel açıda bakarsak:

    mesela canlılığın kaynağı hakkında evrim teorisinin açıklamalarını yetersiz buluyorsunuz,
    ben de yetersiz buluyorum,
    fakat ne yazık ki açıklamaların yetersizliği teorinin yanlışlığı anlamına gelmez,

    en basitinden "2000 sene önce dünyanın yuvarlak olduğu hakkındaki açıklamaların yetersiz, o tarihte bi adamın bu konuda yaptığı ispatların mantıksız olması dünyanın düz olduğu anlamına gelmez".

    Bir konuyu misallerle anlatmak daha kolay oluyor, bu yönteme alışkın olduğunuzu tahmin ediyorum

    Ben şu an için evrim teorisine karşı çıkmamı veya desteklememi sağlayacak düzeyde, hele hele hangi noktalarına karşı çıkıp hangilerine inanmam gerektiğini ayırt edebilecek düzeyde ne bilimsel olarak ne de dini açıdan bilgi sahibi değilim

    Yeterli seviyede bilgi sahibi olmadığım için bu konuda net bir fikir sahibi de değilim.

    Bilmem anlatabildim mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vese -- 30 Kasım 2005, 18:04:05 >




  • quote:

    en basitinden "2000 sene önce dünyanın yuvarlak olduğu hakkındaki açıklamaların yetersiz, o tarihte bi adamın bu konuda yaptığı ispatların mantıksız olması dünyanın düz olduğu anlamına gelmez".

    Bir konuyu misallerle anlatmak daha kolay oluyor, bu yönteme alışkın olduğunuzu tahmin ediyorum

    Ben şu an için evrim teorisine karşı çıkmamı veya desteklememi sağlayacak düzeyde, hele hele hangi noktalarına karşı çıkıp hangilerine inanmam gerektiğini ayırt edebilecek düzeyde ne bilimsel olarak ne de dini açıdan bilgi sahibi değilim

    Bilgi sahibi olmadığım için bu konuda net bir fikir sahibi de değilim.

    Bilmem anlatabildim mi?



    ben de konu hakkında fikir yürütebilecek kadar bilgi sahibi sayılırım.

    bugüne kadar burada sayfalarca evrimi tartıştım, evrimci arkadaşlarımdan da çok şeyler öğrendim ...

    ancak

    bilimsel olarak bana evrimi ispatlayamadılar ...

    ayrıca mantıki deliller de sunamadılar ...

    ben de yanılmadığımı görmüş oldum ...

    aslında bizim müslümanlar olarak bir eksikliğimiz bu ?

    biyolojiyi ve ilk yaratılışı açıklayacak bir teori üretememişiz ...

    Allah cc yarattı deyip kapamışız konuyu ...

    bu boşluğu da yanlış şekilde doldurmaya çalışıyorlar ...


    daha önce bir fikir beyan etmiş ve shine on dan da destek almıştım ...

    o da şu idi;

    ilk hücre gibi bütün canlıların topraktan bir tohum gibi yaratılması idi ...

    Allah ın cc Ol emri ile Yer den çıkan milyonlarca bitki ve hayvan ...

    daha sonra da Topraktan insanın yaratılışı ...



    benim bu fikrim günümüz ilmine daha uygun ...

    çünkü türden türe geçişi iddia etmiyor ve canlıların ilk güne göre de tıpkısının aynısı olduğuna iddia etmiyor ...

    sadece canlılar gen havuzu içerisinde ufak değişiklikler geçirmiştir ...

    nasıl ama




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact



    yani bu düşüncen hakkında "doğrudur" ya da "yanlıştır" diyemem şahsen.

    fakat yine de "temelsiz,delilsiz teoriler" ileri sürmektense "bilmiyoruz" demeyi daha uygun buluyorum.

    Ben bilmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate

    Yaaa haklısın beyim, hep böyle bu oluşumcular, geçen otobüste yanıma bir oluşumcu oturmuş, her halinden belliydi oluşumcu olduğu...Kesin bu oluşumcudur dedim...
    Dayanamadım sordum "-siz oluşumcumusunuz?"
    Evet dedi ve ekledi "yoksa siz evrimci misiniz"
    "-Hayır" dedim
    O zaman darvinist falan mı?
    "Yok" dedim
    "Kesin yaratılışçısınızdır o zaman" ,"yoksa akıllıtasarımcı mı desem?"
    "-O da değil"
    "-Seni gidi harunyahyacı" dedi. "hiç çaktırmıyorsun"
    Şaşırdım kaldım....




    ailecek severek izliyoruz




  • quote:

    fakat yine de "temelsiz,delilsiz teoriler" ileri sürmektense "bilmiyoruz" demeyi daha uygun buluyorum.


    işte kardeş;

    biz bilmiyoruz dedikçe bazıları boşlukları biliyormuş edası ile dolduruyor

    sanki türden türe geçiş, tek hücreden milyonlarca farklı DNA nın türetilmesi vs. gibi bilimsel olarak ispatlanamayan durumları bile bilimsel şeklinde bizlere anlatıyorlar ...

    bizim de teori üretip böyle karşılık vermemiz gerekli ki

    benim öne sürdüğüm teori temel biyoloji ile zıtlaşmamakta ve evrime göre de daha mantıklı

    sanırım bu teorime evrimci arkadaşlarım da katılır ...

    onlara düşünmesi için bir de öneri sunuyorum ...

    sizin varlığını iddia ettiğiniz o tek hücreden ben milyonlarcasının olduğuna inanıyorum ... ve Allah ın cc yarattığını söylüyorum ... ve o hücrelerin de topraktan yaratıldıklarını iddia ediyorum ...

    siz nedersiniz ....

    shine _ on bu fikrimi desteklemiş idi ...




  • quote:

    bir türden diğer bir türe geçiş henüz ispatlanamamışken, tek hücreden milyonlarca hücrenin genetik yapısının kodlanması biyolojik olarak mümkün değilken evrim teorisine neden inanıyorsun ?


    İnansın ne olacak ki? Kendi beyninde olan ve kimseye zarar vermeyen bir inanç. Evrime inanmanın ne zararı var? Kuantum teorisine inanmak gibi bişey bu...Neden bu kadar büyütülüyor anlamış değilim. Ahirette bize "evrime inanıyor musun" diye bir soru sorulacak da bizim mi haberimiz yok?

    Ayrıca bilinemyenlerle dolu bir konu. Niye ille bir inancımız olması gerekiyor ki? Ortada bir sorun yokken biri gelip Kızılay meydanında elime evrimin olmadığına İNANMAM için kitap tutuşturdu.
    Kardeşim nerden çıkardın şimdi bunu? Hiçbir sorunum yok benim öyle bilim adamlarının araştırmalarına kırk yılda bir kez ya bakarım ya bakmam...

    Kuran konusunda fikrimi yazdım Hala sonuna kadar arkasındayım. Kuran evrim ile ilgili bir mesaj VERMİYOR. Neden kasıyoruz ki bu kadar?
    Ben de bir topic açayım: "Hem tanrıya hem de bir zamanlar marsta su bulunduğuna inanılır mı?" Bakalım ne gibi sonuçlar çıkacak?




  • quote:

    Ayrıca bilinemyenlerle dolu bir konu. Niye ille bir inancımız olması gerekiyor ki? Ortada bir sorun yokken biri gelip Kızılay meydanında elime evrimin olmadığına İNANMAM için kitap tutuşturdu.
    Kardeşim nerden çıkardın şimdi bunu? Hiçbir sorunum yok benim öyle bilim adamlarının araştırmalarına kırk yılda bir kez ya bakarım ya bakmam...


    haklı olduğun taraflar tabii ki var ...

    ortada bir sorun yokken ve senin gibi düşünenler için ortalık pek de aydınlık .. ciddi söylüyorum,

    ancak şu da var ki;

    bu evrim teorisi ile anlatılan husus çoğu öğrenciyi ilgilendiriyor ve bazılarının da dinini kaybetmesine sebep olabililiyor ...

    biz de burada evrim teorisine kafa yormuş arkadaşlar ile konuşuyor ve bu konuyu kendi aramızda açıklığa kavuşturmaya çalışıyoruz ...

    bir diğer husus da;

    evrim teorisine alternatif olarak benim dediğim teori öne süsürlseydi belki de evrim teorisi bu kadar da tutmayacaktı ...

    bizlerin boş bıraktığı alanlara yorumlarla süslenmiş evrim teorisini doldurdular ...

    bir başka husus da ;

    tamam Allah cc yarattı ama nasıl ?

    bu soruyu da biraz derin düşünen arkadaşlarımızdan gelmekte ... ben de düşündüm ve yukarıda izah ettiğim teoriyi ürettim ki bu bana aittir ...

    biyoloji kitabında iki farklı teori öne sürülür ve biri evrim diğeri de yaratılıştır ...

    ben de yaratılışın nasıl olduğuna dair bir teori öne sürüyorum ...

    Allah cc sebepler dairesinde yaratmaktadır (an be an gerçekleşen yaratma) ve ilk yaratılışında sebepler ile olabileceğine inanıyorum ...

    yani evrim teorisi ile yaratılış arasında bocalayan arkadaşlarımıza bir açılım getirmek istiyorum ...

    bilmem anlatabildim mi?

    not: bu konuda düşünmeyen incelemeyen irdelemeyen arkadaşlarımız için dediklerine aynen katılıyorum ....




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.