Şimdi Ara

Hepinize teşekkür ederim.. Kaza bilgileri ve fotoğraflar.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
166
Cevap
0
Favori
9.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Büyük geçmiş olsun.. Allah korumuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autograph

    Bence perte çıkar benim araç çıkmıştı. Kıyaslayabilmeniz için benim kazanın fotolarını ekledim.
    Benim olayımda da 80le sağ şeritten giderken (2 geliş, 2 gidiş bir orta şerit olmak üzere toplam 5 şeritli yolda- ve gece yol 11'de boşken) arkadan bir alkollü 180km civarında bir hızla çarpıp bize taklalar attırmıştı. Allahtan kemerler tamdı.
    Bu tavanı gördükten sonra, tavan testinin ne demek olduğunu anladık...


    Büyük geçmiş olsun sizede. Allah'ım yarabbim. Şerefsizin sebep olduğu duruma bak. 180 Km hızla vurmuş hemde.

    @levent, geçmiş olsun. Allah daha büyüklerinden korusun. Allah canınızı bağışlamış, gerisi boş.




  • ESP belki toplayabilirdi, ama hız zemin çok önemli, bilemessiniz... Yanlız cam tavan konusunda ürktüm. Tavan ezilme konusunda aynı dayanıklıkta olabiliyor tamam ama, kırılma konusunda yolda gördüğüm bit peugeot a bakarsak o kadarda sağlam değiller. Kemersiz olarak, tavanı üzerinde sürüklenen bir cam tavanlı araçta olma fikri ürküttü bir an... Büyük geçmiş olsun....
  • Gerçekten Allah korumuş kemer takmadığın halde kurtulman şans takla atan aracın içinden..

    Çok geçmiş olsun...
  • Çok Büyük Geçmiş Olsun..

    Bu kazayı hava yastığı olmayan bi araba sahibi kişi yapmasını düşündümde bir an çok kötü birşey.

    Allah Korumuş sizi ve yanınızdakileri.
  • çok geçmiş olsun fotoğraflar bakınca ve kemer takmadığınızı öğrenince hakkaten allah korumuş tekrar geçmiş olsun
  • Bir an düşündümde bu kazayı benim tofaşla yapsam parçalarımı yoldan toplarlardı herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 6 Ekim 2009; 11:28:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qNesh

    ESP belki toplayabilirdi, ama hız zemin çok önemli, bilemessiniz... Yanlız cam tavan konusunda ürktüm. Tavan ezilme konusunda aynı dayanıklıkta olabiliyor tamam ama, kırılma konusunda yolda gördüğüm bit peugeot a bakarsak o kadarda sağlam değiller. Kemersiz olarak, tavanı üzerinde sürüklenen bir cam tavanlı araçta olma fikri ürküttü bir an... Büyük geçmiş olsun....


    bu konudaki fikirlerimi bir diğer konuda paylaşmıştım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34948543/tm.htm


    quote:

    Orijinalden alıntı: febastan



    darbeyi absorblayan (emen) yani dayanımı sağlayan tavan sacı değildir. darbeyi absorbe eden karoserdir diye düşünüyorum.gerçi kazanın oluş şekline bağlı üstten birşey düşse direk sac ile muhattap oluyorsunuz orası da var.

    o camda normal cam darbe tokluğu arttırılmış camdır. kompozitte olabilir cam matrix, polimer veya metal takviye ile darbe tokluğu ve mukavemeti arttırılmıştır..

    ikisininde darbe tokluğu ve mukavemetine bakılmalı gerçi çelik barlarla desteklendiği belirtiliyor.önemli olan yerinden çıkmaması diye düşünüyorum. karşı koyacak bir etki birşey kalmaz orada yerinden çıkarsa,en büyük tehlike bu. çelik sac burada bütünlük sağlıyor.

    ama sürtünmede cam kesinlikle daha kuvvetlidir çelik sac aşınır cama birşey olmaz gerçi bunu söyleyebilmek içinde sürtünme özelliklerine bakmak gerekir.

    açıkcası kazanın oluş şekline çok bağlı bu.çok kaza görmediğim için çok da yorum yapamıyorum kafamda canlanmıyor çünkü.
    otomobil üreticileri bu kazaları inceleyerek nasıl malzeme kullanacaklarını hesaplayıp belirliyorlardır.

    açıkcası kırılma apayrı bir uzmanlaşma alanı. ama pek ilgi yok.




  • Çok geçmiş olsun kendim kaza yapmış gibi üzüldüm.Bizde bunu yaşadık ancak çok şükür bişey olmadı.merterdeyken keskin vi viraja geldik sulama çalısması wardı birazda hız wardı.araba spin atıp kaldırıma yanaşmıştık.
  • Hem size vede aynı zamanda Levent nick li arkadaşımıza . İnş böyle geçirmiş oldugunuz bu kazaları bidaha yaşamassınız .


    Bu arada CAM tavana deyinmek istiyorum . Bundan 15 gün önce bir akrabamız MEGANE 2 aracıyla şiddetli bu kazaya benzer bir kaza geçirdi . Farki ıslak zemin deil ama aracı mıcıra kaptırdı . 2 side aynı şiddette boy gösteriyor zaten benzerligide bu . Araç Komple CAM tavanlıydı ( panoramik ) . Arac içerisinde emniyet kemerini takmadan seyahat ediyormuş . Gecenin ilerleyen saatleri olması sebebiylede şehir dışından antalyaya döndügü için çok süratliymiş araç . Karayolları yola 3-4 saat öncesinde mıcır döküyor vede aynı zamanda mıcır temizlenmesi yapılmadan bölgeden ayrılıyorlar belediye çalışanları . Aracı şansız dostumuz mıcırı farketmesiyle kaptırması bir oluyor ve araç kayarak takla atmaya başlıyor . Bu arada aracın Komple üst tavanı açık vaziyette . Emniyet kemeride takılı deil . Allahın işine bakınki araç takla atmaya başladıgı anda araç içerisinden fırlıyor vede biraz şiddetli taklalar attıkdan sonra havada flan uçmuş yani . toprak bir zemine çakılıyor . akrabamız 1.98 yada 2.00 boy ortalama 100 120 kilo civarlarında . Doktorların dedigi eger araç içerisinden fırlamasaymış boynunu kesinlikle kırıp araç içerisinden canlı çıkamazmış . Bu bile sevindirici bir haber oldu bizler için . Adamın halini görmeyin . yaklaşık 10 gün yogun bakımda yattı vücüdunda şiddetli kırıklar vardı . Kafa tası çatlamış içine girmişti çok şükürki beyninde bir şey çıkmadı . Şu anda yeni yeni kendisine geliyor hayla hastanede doktorların dedigi daha 2 ay hastanede kalması gerektıgı . Doktorlar hastaneye yattıgı gunden beri uyuttular . Agrıları çok şiddetli oldugu için uyandırmadılar . Uyanır uyanmaz kagıda yazdıgı şey tabı konusmasına izin vemıyorlar . Hanımına " BENDEN BAŞKASINA BİRİSİNE BİŞEY OLDUMU . BİRİSİNE ÇARPTIMMI " . çok şükürki birisine çarpmamıştı .

    şuanda hala hastanede yatmakda allah acil şifalarını versin.


    Arkadaşlar çok dikkatli olun . emniyet kemerinizi takın . Ve gece yolculuklarına çok dikkat edin . uykunuz geliyosa saga çekin ve uyuyun .

    Tekrar her 2 arkadaşada geçmiş olsn.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fletch -- 7 Ekim 2009; 12:16:28 >




  • Geçmiş olsun
  • çok geçmiş olsun
  • cok büyük geçmiş olsun hocam allah korumus sizi sevdiklerinize bagıslamış. Aracınız için üzülmüşsünüzdür ama can a geleceğine mala gelsin yerine yenisi gelir mutlaka
  • quote:

    Orijinalden alıntı: febastan

    aynı viraja o hızla bizim hyundai h100 ile girdiğimi düşündüm.
    sonuç çok daha feci olurdu. azıcık su-kar gördüğünde patinaj çeken bu araca dikkatli binmem konusunda uyarı niteliğindeydi bu. gençliğin verdiği hevesle bazen risk alıyorum ama , yapılmaması gerekiyor aslında.

    çok çok geçmiş olsun, benim için en korkunç şey trafik kazası. Allah yaşatmasın.

    birşey soracağım.
    arabanızda esp var mıydı?
    yoksa eğer var olan araçların aynı yolda tepkisi ne olurdu?
    selamlar.



    Aman hocam kesinlikle dikkat et.
    Bendede bir H1020 var iş aracı olarak.

    Geçen gün yağmurlu havada arka taraf boş vaziyetteyken,yeğenimle birlikte Carrefoura gidiyorduk.
    Aracı yeğenim sürüyordu.Önümüzde FıatDucato gidiyordu ve yeğenimde ayn ı hızda aramızda fazla mesafe olmadan devam ediyordu.Ancak Ducatoyu kullanan arkadaş birden sağa doğru kaçınca yeğende hızlandı ve frene asılması bşir oldu.Ben ne oldu demeye kalmadan önümüzdeki seti farkettim.Setten 60-70 km/h civarı hızla öyle bir geçtikki,ani frende olunca araba hemen kıçını attı.Resmen olduğumuzda yerde tam tersi tarafa döndük(spin deniyordu ona galiba.)
    O anda anladım h100 e asla güvenilmeyeceğini.
    Eğer birde arka taraf dolu olsaydı kesinlikle yan yatardık.
    Şimdi 2007-2008 mopdel bir Ducato bakıyorum.Aracı devamlı yeğenim kullandığı için gözüm arkada kalmaz bari.

    H100 de ne Airbag var,nede hayat kurtarafabilecek bir kaput mesafesi.Allaha emanet...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fletch

    Hem size vede aynı zamanda Levent nick li arkadaşımıza . İnş böyle geçirmiş oldugunuz bu kazaları bidaha yaşamassınız .


    Bu arada CAM tavana deyinmek istiyorum . Bundan 15 gün önce bir akrabamız MEGANE 2 aracıyla şiddetli bu kazaya benzer bir kaza geçirdi . Farki ıslak zemin deil ama aracı mıcıra kaptırdı . 2 side aynı şiddette boy gösteriyor zaten benzerligide bu . Araç Komple CAM tavanlıydı ( panoramik ) . Arac içerisinde emniyet kemerini takmadan seyahat ediyormuş . Gecenin ilerleyen saatleri olması sebebiylede şehir dışından antalyaya döndügü için çok süratliymiş araç . Karayolları yola 3-4 saat öncesinde mıcır döküyor vede aynı zamanda mıcır temizlenmesi yapılmadan bölgeden ayrılıyorlar belediye çalışanları . Aracı şansız dostumuz mıcırı farketmesiyle kaptırması bir oluyor ve araç kayarak takla atmaya başlıyor . Bu arada aracın Komple üst tavanı açık vaziyette . Emniyet kemeride takılı deil . Allahın işine bakınki araç takla atmaya başladıgı anda araç içerisinden fırlıyor vede biraz şiddetli taklalar attıkdan sonra havada flan uçmuş yani . toprak bir zemine çakılıyor . akrabamız 1.98 yada 2.00 boy ortalama 100 120 kilo civarlarında . Doktorların dedigi eger araç içerisinden fırlamasaymış boynunu kesinlikle kırıp araç içerisinden canlı çıkamazmış . Bu bile sevindirici bir haber oldu bizler için . Adamın halini görmeyin . yaklaşık 10 gün yogun bakımda yattı vücüdunda şiddetli kırıklar vardı . Kafa tası çatlamış içine girmişti çok şükürki beyninde bir şey çıkmadı . Şu anda yeni yeni kendisine geliyor hayla hastanede doktorların dedigi daha 2 ay hastanede kalması gerektıgı . Doktorlar hastaneye yattıgı gunden beri uyuttular . Agrıları çok şiddetli oldugu için uyandırmadılar . Uyanır uyanmaz kagıda yazdıgı şey tabı konusmasına izin vemıyorlar . Hanımına " BENDEN BAŞKASINA BİRİSİNE BİŞEY OLDUMU . BİRİSİNE ÇARPTIMMI " . çok şükürki birisine çarpmamıştı .

    şuanda hala hastanede yatmakda allah acil şifalarını versin.


    Arkadaşlar çok dikkatli olun . emniyet kemerinizi takın . Ve gece yolculuklarına çok dikkat edin . uykunuz geliyosa saga çekin ve uyuyun .

    Tekrar her 2 arkadaşada geçmiş olsn.

    Saygılar.


    Valla okurken tüylerim ürperdi. Zaman zaman hepimizin hız yaptığı zamanlar oluyor. Bir de bozuk yollarımız eklenince böyle şeyler başımıza gelebiliyor. Çok dikkatli olmak lazım. Bazen düşünüyorum "120-140 la sol şeritten giderken, önüme bir taş, bir hayvan vb. çıksa ne olur" diye. Ama yine de bunları yaptığım oluyor. Şİmdi bu kazaları okuyunca yine dikkatli olucam ama bir süre sonra yine unutucam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fletch

    Hem size vede aynı zamanda Levent nick li arkadaşımıza . İnş böyle geçirmiş oldugunuz bu kazaları bidaha yaşamassınız .


    Bu arada CAM tavana deyinmek istiyorum . Bundan 15 gün önce bir akrabamız MEGANE 2 aracıyla şiddetli bu kazaya benzer bir kaza geçirdi . Farki ıslak zemin deil ama aracı mıcıra kaptırdı . 2 side aynı şiddette boy gösteriyor zaten benzerligide bu . Araç Komple CAM tavanlıydı ( panoramik ) . Arac içerisinde emniyet kemerini takmadan seyahat ediyormuş . Gecenin ilerleyen saatleri olması sebebiylede şehir dışından antalyaya döndügü için çok süratliymiş araç . Karayolları yola 3-4 saat öncesinde mıcır döküyor vede aynı zamanda mıcır temizlenmesi yapılmadan bölgeden ayrılıyorlar belediye çalışanları . Aracı şansız dostumuz mıcırı farketmesiyle kaptırması bir oluyor ve araç kayarak takla atmaya başlıyor . Bu arada aracın Komple üst tavanı açık vaziyette . Emniyet kemeride takılı deil . Allahın işine bakınki araç takla atmaya başladıgı anda araç içerisinden fırlıyor vede biraz şiddetli taklalar attıkdan sonra havada flan uçmuş yani . toprak bir zemine çakılıyor . akrabamız 1.98 yada 2.00 boy ortalama 100 120 kilo civarlarında . Doktorların dedigi eger araç içerisinden fırlamasaymış boynunu kesinlikle kırıp araç içerisinden canlı çıkamazmış . Bu bile sevindirici bir haber oldu bizler için . Adamın halini görmeyin . yaklaşık 10 gün yogun bakımda yattı vücüdunda şiddetli kırıklar vardı . Kafa tası çatlamış içine girmişti çok şükürki beyninde bir şey çıkmadı . Şu anda yeni yeni kendisine geliyor hayla hastanede doktorların dedigi daha 2 ay hastanede kalması gerektıgı . Doktorlar hastaneye yattıgı gunden beri uyuttular . Agrıları çok şiddetli oldugu için uyandırmadılar . Uyanır uyanmaz kagıda yazdıgı şey tabı konusmasına izin vemıyorlar . Hanımına " BENDEN BAŞKASINA BİRİSİNE BİŞEY OLDUMU . BİRİSİNE ÇARPTIMMI " . çok şükürki birisine çarpmamıştı .

    şuanda hala hastanede yatmakda allah acil şifalarını versin.


    Arkadaşlar çok dikkatli olun . emniyet kemerinizi takın . Ve gece yolculuklarına çok dikkat edin . uykunuz geliyosa saga çekin ve uyuyun .

    Tekrar her 2 arkadaşada geçmiş olsn.

    Saygılar.

    Allah acil şifalar versin. Araba kullanmaktan soğudum bu konuyu okuyunca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve


    quote:

    Orijinalden alıntı: febastan

    aynı viraja o hızla bizim hyundai h100 ile girdiğimi düşündüm.
    sonuç çok daha feci olurdu. azıcık su-kar gördüğünde patinaj çeken bu araca dikkatli binmem konusunda uyarı niteliğindeydi bu. gençliğin verdiği hevesle bazen risk alıyorum ama , yapılmaması gerekiyor aslında.

    çok çok geçmiş olsun, benim için en korkunç şey trafik kazası. Allah yaşatmasın.

    birşey soracağım.
    arabanızda esp var mıydı?
    yoksa eğer var olan araçların aynı yolda tepkisi ne olurdu?
    selamlar.



    Aman hocam kesinlikle dikkat et.
    Bendede bir H1020 var iş aracı olarak.

    Geçen gün yağmurlu havada arka taraf boş vaziyetteyken,yeğenimle birlikte Carrefoura gidiyorduk.
    Aracı yeğenim sürüyordu.Önümüzde FıatDucato gidiyordu ve yeğenimde ayn ı hızda aramızda fazla mesafe olmadan devam ediyordu.Ancak Ducatoyu kullanan arkadaş birden sağa doğru kaçınca yeğende hızlandı ve frene asılması bşir oldu.Ben ne oldu demeye kalmadan önümüzdeki seti farkettim.Setten 60-70 km/h civarı hızla öyle bir geçtikki,ani frende olunca araba hemen kıçını attı.Resmen olduğumuzda yerde tam tersi tarafa döndük(spin deniyordu ona galiba.)
    O anda anladım h100 e asla güvenilmeyeceğini.
    Eğer birde arka taraf dolu olsaydı kesinlikle yan yatardık.
    Şimdi 2007-2008 mopdel bir Ducato bakıyorum.Aracı devamlı yeğenim kullandığı için gözüm arkada kalmaz bari.

    H100 de ne Airbag var,nede hayat kurtarafabilecek bir kaput mesafesi.Allaha emanet...


    teşekkür ederim.
    kullandığım arabanın sınırlarını biliyorum-öğreniyorum üstadım. her geçen gün öğretiyor zaten : ) azıcık su oldu mu kaymaya başlıyor, viraj alırken bunu geçen gün hissettirdi. zaten arabanın sınırlarını bildiğim için önümdeki araçla bir hayli fren mesafesi bırakırım, yağmur başladığı anda hızımı azaltırım.

    evdeki tek araba. şöförlüğü hala öğrendiğim araba. ama iyi ki h100 de araba kullanmayı öğrenmişim, diğerlerine göre yolda tutmak oldukça zor,otobanda yanından otobüs geçsin araba şöyle bi gidip geliyor yolda : ) bu yönden bana pozitif etkidi. geçen gün bir nissan primera kullandım oyuncak gibi geldi : )

    bence ehliyetini alan herkes h100 veya türevi araçlara binmeli : ) ki kolayına bindimi çok çok daha tecrübeli olsun.
    eyvAllah.




  • Geçmiş olsun arkadaşım. Allah Korumuş.

    Sulama sorunları her şehirde aynı demekki. Geçtiğimiz yaz bilen bilir belki Atakumdan Samsun'a dönüş yolunun bir kısmında hafif bir viraj başlıyor ve virajla beraber sulamanın başladığını gördüm fakat sulamayı farkettiğim anda hiç bir çıkar yolum yoktu Ben o şekilde sulamaya 140 km ile girdim fakat bizi kurtaran araba oldu. Yoksa sıradan bir arabayla girsek sağ çıkabileceğimiz sanmıyordum araç çok az da olsa sağa sola attı kendini ama yine topladı kendini.

    Sizin ki yine sabaha karşı olmuş bizde saat 23 civarı başlıyorlar.


    Bu arada araç 04 525d
  • Çok geçmiş olsun. Aynı gün aynı yerde gündüz saatinde bir arkadaşım da aracını pert etti. Çok şükür ki ona da bir şey olmadı.
  • Çok geçmiş olsun..En yakın zamanda sağlığınız yerine gelir inşallah..

    Allah kazalardan belalardan korusun hepimizi..Amin..

    (Sadaka vermede acele edin; çünkü bela, sadakayı geçemez.) [Taberani, Beyheki]
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.