Şimdi Ara

Hepsiburada Rezaleti - Fiyatı 4000TL Artan Ürünün Değişim Raporu Olmasına Rağmen Değiştirmiyor! (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
413
Cevap
4
Favori
43.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
629 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • omerkanalp O kullanıcısına yanıt
    Hocam ürün 180 gün içerisinde arızalandı ve ayıplı mal statüsünde.
    Yetkili servis zaten DOA kapsamında birebir değişim olarak raporun üzerinde açıkca belirtmiş, ben MSI Global ve Penta ile tekrar görüşeceğim bakalım ne sonuç alacağım.
    MSI Global'den pek umudum yok açıkcası, daha önce yaşadığım 2 farklı soruna çözüm üretmediler farklı zaman dilimlerinde ve saçma sapan cevaplar vermişlerdi.
  • FreeRun kullanıcısına yanıt
    Bizim firmalar sağolsun insanı teknolojiden, alışverişten soğutuyorlar hocam bende keyfe keder alışveriş yapmayı bıraktım, bir ürünü cılkı çıkana kadar kullanıyorum artık.
  • GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ (13 Haziran 2014 CUMA)

    Üçüncü bölüm Madde 8 1 ve 2. Fıkra

    Ücretsiz onarım isteme hakkı

    MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkınıseçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

    (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.



    Madde 9 1 fıkra c bendi, 4 fıkra



    Tüketicinin diğer hakları

    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    (2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.

    (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.

    (5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.


    Bu noktada değişimi Hepsiburada firmasına yada üründen sorumlu distribütörü de bağlar. Benim başıma da geldi. RX 570 4GB Pulse modeli 877.50TL ye aldım. Bobin sesinden servise yolladım ürünün değişimi çıktı fakat elimizde stok ürün yok vs denilerek ücret iadesini kabul etmemi söylediler lakin burada açık olan şey şu ki seçimlik maddeler olması. Siz ücret iadesi istemediğinizi eğer ki değişim kararında kullanıcı kaynaklı olmadı vs yazıyorsa "ayıpsız olan ile değiştirme hakkımı(Madde 9 4 fıkrasında) 30 iş günü içerisinde ayıpsız olan mal ile değiştireme yasal hakkım kullanmak istiyorum. " gibisinden bildirirsen o ürünü 30 iş gününde sana sağlamak zorundalar. ki ürün kodu ile baktım HB'de stok ta var. Bu ilgili kısmı kes HB ve ürünün içinden çıkan garanti belgesinde yazan firmaya mail at. o garanti belgesinde yazan firmayı telefonla arayıp ilgili maddeleri oku. Eğer ki değişim yapmazlarsa hakem heyetine git bu maddeleri söyle gereğinin yapılmasını istiyorum de. Muhtemel dilekçe doldurtup firmaya yollayıp cevap beklerler. Garanti Belgesi boşa konmaz. Bu maddeler HB ve garanti belgesinde ki distribütörü bağlar ve uymak zorundadır.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diemcizone

    Hocam firmalar rahat, nasıl olsa tüketici hakkını arasa dava açsa en fazla hakkını alabiliyor nasıl olsa cezai yaptırım yok.
    Bu süreç içerisinde hakkını aramayan insanlarında haklarını yiyorlar
    hocam hakkımızı arıyoruzda şöyle bi durum var yargıtay o zamanlar kart aidatlarını haksız buluyordu kart aidatları nedeniyle açılan davaların tüketicinin kazanması gerekiyordu tüketici hakem heyetine verdik kesin geri alırsınız denildi ama biz davayı kaybettik ve 150tl masrafı ödedik, şimdi biz kime güvenelim de hakkımızı arayalım? O yüzden fazla takmıyorum artık.
  • yunusbeen kullanıcısına yanıt
    Hocam tüketici hakem heyetine gidiyorsunuz, haklı çıkıyorsunuz sonra firma karara itiraz ediyor dava açıyor.
    1-1.5 yıl davanın sonuçlanması sürüyor, haklı olmanız durumunda size en fazla hakkınız veriliyor.
    Tabi şöyle bir durum var, 1.5 yıl sonra aldığınız ürün veya muadili satılıyor olacak mı? türk lirasının 1.5 yıl sonra alım gücü ne olacak? bunlar da sorulması gereken sorular.
    Ayrıca şöyle bir durum var, mahkemeler ortalama 5 dakika sürüyor, savunmalar ve dava hakkında mahkemenin doğru dürüst haberi yok, başından savmanın derdindeler.
    %50 şansınız var, haklıyken haksız olma ihtimaliniz çok yüksek.
    Benim başıma geldiği için biliyorum ve 5. celsede hakim değişti ve yeni hakim 5 dakika içerisinde kararını açıkladı.
    Bu 5 dakika içerisinde duruşmanın bilgisayara girilmesi de dahil.
    Firmanın karşılığında yaptığı tek şey hakkımı iade etmesi oldu, 5 defa mahkemeye gittim.
    Duruşma saati geliyor, 1-2 saat daha beklemeniz gerekebiliyor.
    Tüketiciyi devlet bile adam yerine koymuyor malesef, firmalarda sırıtarak sizi nasıl uğraştırdığını gösteriyor ve diğer tüketicilere hakkınızı aramayın, ararsanız böyle uğraştırırım ve dava sonucunda %50 ihtimaliniz var der gibi örnek teşkil ediyor.




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Hocam yıllardır Amazon.com ve Amazon.de ile alışveriş yapıyorum ve oradan alışveriş yapmaya devam edeceğim, önceliğim bundan sonra Amazon olacak.

    Daha önce Teknosa'dan HP Notebook satın aldım, aldığım ürünün sağ tarafında kasa açıklığı ve bildirim ledi sızması vardı.
    Ürünü mağazada değiştirdik ve yeni üründe de aynı durum vardı, teşhir ürünü inceledim benim aldığım cihazın işlemcisi AMD A10, Teşhir ürünün işlemcisi Intel Core i5 ve onda da aynı sorunun olduğunu gördük, iade ettim.

    Bu durumdan 1 yıl önce HP Stream vardı tasarımı çok hoşuma gidiyordu metal kasa.
    Vatanda 5 farklı ürün açtık onu aldığımda da, birinin USB portlarından biri çalışmıyor, diğerinde 3 tane ölü pixel var, diğerinde touchpad kalkmış, diğerinin kasasına dokunduğunuz an hoperlörden cızırtı sesi geliyor.
    Bu ürünlerin hepsi refurbished.
    HP ile görüştüğümde kabül etmediler, ben de onlara Amazon.com'da refurbished ürünleri sattıklarını ve Türkiye gibi 3. dünya ülkelerine bu ürünleri getirip, kullanıcıyı bilgilendirmeden sattıklarını ve elimde değişim belgelerinin, fotoğraflarının ve videolarının olduğunu söyledim.
    Size geri döneceğiz dediler fakat geri dönmediler.
    Yıllar sonra uygun fiyata HP Envy ürün aldım, 2 ay sonra soğutucusundan zırzırzır ses geliyor, biosda fan error hatası veriyor.
    Yolladım ve iade ettim böylelikle HP'den uzak durulması kanısına vardım, malesef düşük kalitede ki malları veya tamir ettikleri malları bizim ülkemizde satıyorlar.




  • MehmetF4tih kullanıcısına yanıt
    8426,75TL
  • gowlet kullanıcısına yanıt
    Hocam her zaman mümkün olmuyor ki, adamlar beni uyurken yakaladı mesela.
    Mümkün olması durumunda karşı tarafa ses/video kaydı aldığınızı belirtmenizde fayda var.
  • hakem heyeti bence boş iş. bizi hiç bir şekilde savunmuyor. bir ayakkabı almıştım açılma oldu thh sonuçlanınca gittim parasını aldım ama bu orta ölçekli işletmeler de geçerli.

    teknosa klima aldım 7 kere ayni arızayı verdi thh haklısın dedi teknosa imceşiyoruz dedi 4 sene geçti para yok ortada . adliyeye gittim ilamsız dava açılırmış 5 sene sürüyor 5 seneki faizsiz paramı alacagım.sonuç ben zarardayım gene. firma her şekilde karda.



    sen verdiğin parayı aldıysan ses çıkarma senin arkanda duran bir adalet yok bu sistem de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer ürünün fiyatı artmayıp azalsaydı bu sefer de para iadesi yapmayıp size değişim yaparız diye baskı kuracaklardı şaka gibi 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin rezalet bana atılan kazığın yanında cennetlik adamlar sana en azından paranı iade etmiş Apple gibi koca firma garantisi devam eden ürünü garanti dışı bıraktı.



    Rezalet arıyorsan buraya bak..

    https://forum.donanimhaber.com/apple-servis-rezaleti--136377639



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Christopher Moltisanti -- 30 Aralık 2018; 16:51:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • N11 den şaşmayacaksın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle hakkını aradığın için tebrik eder ve destekciniz.umarim hakkınız neyse alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • denizci535 kullanıcısına yanıt
    Hocam ilginiz ve desteğiniz için teşekkür ederim, kesinlikle katılıyorum.
    Aliexpress ile yaşadığım bütün sorunlarda olumlu yanıt aldım, 30 sayfa ürün almışımdır. Amazon ile çok memnunum .com ve .de olarak.
  • m_eminhelvaci kullanıcısına yanıt
    Hocam 4 farklı müşteri temsilcisi, 3 farklı müşteri temsilcisi yetkilisi ve bir genel müdürlük çalışanı ile görüştüm.
    Burada iş genel müdürlük çalışanlarında bitiyor, kendileri ile görüşmek cumhurbaşkanı ile görüşmek kadar zor.
  • sanalax kullanıcısına yanıt
    Hocam o kadar çok firma ile yaşadığım sorunlardan dolayı yasal süreç başlattım, artık benim miğdem bulanıyor böyle sorunlar yaşadığımda.
    Teknolojiden ve alışverişten soğudum yemin ederim, artık zaruri olmadıkça 6-7 ayda bir telefon değiştiren ben 2 yıldır aynı telefonu kullanıyorum, bozulana kadar değiştirmeyi düşünmüyorum.
  • Fırat6 kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam, desteğin ve ilgin için teşekkürler.
    Dilekçeyi hazırladım, kanıtlarımı da ekledim yasal süreci başlatacağım.
    HB ile daha önce de sorun yaşadım, THH ile sorunumu giderebildim.
    2800TL zarar ettireceklerdi az kalsın, yanlarına bırakmayacağımdan emin olabilirsiniz.
  • StaticDamaqe S kullanıcısına yanıt
    Hocam email ile Amazon.de çalışanları ile çok mailleştik fakat bunlar ortak mail adresi kullanıyor, cevap yazdığında bir başkası geri dönüyor genelde.
    Amazon.com ve Amazon.de'den müşteri hizmetlerine web sitesi üzerinden yazabilirsin.
  • apdeleyt kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle geçmiş olsun, sizi çok yormuşlar bunu yapmaya hakları yok.
    Tamamen yalan, kullanılmış belki tamir görmüş ürünü size vermeye kalktılar.
    Yasal haklarınızı bildiğiniz ve bilinçli tüketici olduğunuz için gözleri de korkmuş ve sonuca bağlamışlar.
    Yorumunuzun altına imzamı atarım kesinlikle...
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.