Şimdi Ara

Herkese hayırlı olsun yeni ÖTV artışı taslak halinde

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar, malesef üzücü bir haber aldım sanırım yakında da açıklanacak.

    Devletim sıfır araçtan Özel tüketim Vergisi adı altında aldığı parayı biraz daha artırma çabası içine girmiş.

    1600 cc ye kadar şu an uygulanmakta olan ÖTV vergisini %37 den %41 e, daha üst motor gruplarında uygulanan ve % 80 lere kadar çıkabilen diğer ÖTV lerdede 2 şer puanlık artırım yapmayı planlamakta.

    Bu sıfır araç alacaklar ve araç satışlarına bir darbe daha, ikinci el araçlarını satacaklara ise iyi haber denebilir.

    Ama resmin geneline bakıldığında yuh artık diyorum başka bir şey demiyorum.

    Kalın sağlıcakla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar111 -- 26 Haziran 2008; 0:44:32 >



  • Şimdiki yönetimimiz için artık normal bakıyorum yapılan zamlar vergilerdeki bu artış şaşırmıyorum.çalışanın cebine girenden çok çıkan var daha ne diyebilirim ki.sonra kredi borcu bilmem ne borcu e ne yapsın halk . ne yaşatıyosun en de öldürüyosun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unloved

    Şimdiki yönetimimiz için artık normal bakıyorum yapılan zamlar vergilerdeki bu artış şaşırmıyorum.çalışanın cebine girenden çok çıkan var daha ne diyebilirim ki.sonra kredi borcu bilmem ne borcu e ne yapsın halk . ne yaşatıyosun en de öldürüyosun.
    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme

    Alıntıları Göster
    yuh artık bu kadar da olmaz ya bir cebimize koyup diğer cepten çıkarıyorlar.yeter artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seydiekici

    yuh artık bu kadar da olmaz ya bir cebimize koyup diğer cepten çıkarıyorlar.yeter artık...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: teacher-men

    yuh artık bu kadar da olmaz ya bir cebimize koyup diğer cepten çıkarıyorlar.yeter artık...

    Hangi cep'E koydularki...Ha siz AK partisine oy verip birşeyler aldıysanız o ayrı

    Yapanlar çok bunu....

    kısa vadede kar bilip kananlar.....Gün gelecek hatalrını anlayacaklar...elbet geç olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    quote:

    Orjinalden alıntı: teacher-men

    yuh artık bu kadar da olmaz ya bir cebimize koyup diğer cepten çıkarıyorlar.yeter artık...

    Hangi cep'E koydularki...Ha siz AK partisine oy verip birşeyler aldıysanız o ayrı

    Yapanlar çok bunu....

    kısa vadede kar bilip kananlar.....Gün gelecek hatalrını anlayacaklar...elbet geç olmaz

    Alıntıları Göster
    2004 Haziranında arabamı 0 aldığımda 34.000 lira vermiştim.

    toyotanın ingiliz ve amerika sitesinden fiyatlara bakmıştım.

    Aynı araba İngiltere de 24.000 abd de 22.000 lira ya denk geliyordu.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hürriyet gazetesi ekonomi yazarı Şükrü Kızılot konuyu bugünkü yazısında

    "Otomobil ÖTV'si ve yaban kazları" başlığıylada vermiş.

    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/9276685.asp?yazarid=82&gid=61&sz=10625

    adresinden ulaşabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    Hürriyet gazetesi ekonomi yazarı Şükrü Kızılot konuyu bugünkü yazısında

    "Otomobil ÖTV'si ve yaban kazları" başlığıylada vermiş.

    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/9276685.asp?yazarid=82&gid=61&sz=10625

    adresinden ulaşabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    bu iktidar ilk seçildiğinde 1600cc altı için ötv oranı %27 idi, %37e kadar yükselttiler yetmedi, şimdi %40ın üstünü düşünüyorlar

    yorumu sizlere bırakıyorum arkadaşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    bu iktidar ilk seçildiğinde 1600cc altı için ötv oranı %27 idi, %37e kadar yükselttiler yetmedi, şimdi %40ın üstünü düşünüyorlar

    yorumu sizlere bırakıyorum arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    veda konuşmasını yapmadan ceplerini doldurma telaşı içindeler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme

    Alıntıları Göster






    quote:

    Orjinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men







    quote:

    Orjinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme


    Alıntıları Göster
    Trilyonluk zırhlı araçlara hiç çekinmeden biniyorlar. bütçede bir açık çıktığında da ilk iş bişeylere zam yapmak oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme







  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanerm

    Ne demişti cin maliye bakanımız ''vergi kazı bağırtmadan yolma sanatıdır''
    şimdi ağzımı bozuyorum ul..n yolunacak tüyümüz kalmadı,kaz derin koma halinde iki dakka elleşme





    Alıntıları Göster
    Yuh.

     Herkese hayırlı olsun yeni ÖTV artışı taslak halinde




  • bu gerçek gerizekalılar vergilerin bulunduğu çılgın yüksek noktada ÖTV'yi indirerek otomobil kullanımından toplanan vergiyi aslında arttırabileceklerini hesap edemezler tabii ki.

    ÖTV bir kere alınıyor. Ama arabaya plakayı taktın mı 6 ayda bir pul parası, 3. yılda muayene haracı, sonra gene iki yılda bir muayene haracı kesiliyor. Kaskodan KDV kesiliyor, bakım paralarından yedek parçadan da keza. Daha önemlisi benzinde de dizelde de litre fiyatının %65'i ÖTV ve KDV. Yılda 10 bin km yol yapan ortalama benzinli bir araç yakıt vergisi yoluyla her yıl 2000 TL civarı Hazineye para kazandırıyor.

    Çek %10-40 düzeyine ÖTV'yi, misal Toyota Corolla 34'den 26 milyara, BMW 320D 100'den 75 milyara, Range Rover 220'den 160 milyara insin. 400-500 binlik yıllık araba pazarı da en kötü ihtimalle 600-700 bine çıksın. İlk satışta aldığın ÖTV+KDV taş çatlasa %20 azalır, ama sonra basarsın her sene yakıttan pul parasından bakımdan yedek parçadan kaskodan kat be kat fazla KDV+ÖTV gelirini. Üstelik bu çaptaki bir iç pazara yabancı üreticilerin ilgisi de çok artar, Bursa'ya Adapazarı'na akın ederler fabrika kurmaya, işsizlik azalır, yatırım girdisi olur.

    Bu kadar zor mu herkesi memnun edecek matematiği yapmak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canary999 -- 26 Haziran 2008; 20:05:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canary999

    bu gerçek gerizekalılar vergilerin bulunduğu çılgın yüksek noktada ÖTV'yi indirerek otomobil kullanımından toplanan vergiyi aslında arttırabileceklerini hesap edemezler tabii ki.

    ÖTV bir kere alınıyor. Ama arabaya plakayı taktın mı 6 ayda bir pul parası, 3. yılda muayene haracı, sonra gene iki yılda bir muayene haracı kesiliyor. Kaskodan KDV kesiliyor, bakım paralarından yedek parçadan da keza. Daha önemlisi benzinde de dizelde de litre fiyatının %65'i ÖTV ve KDV. Yılda 10 bin km yol yapan ortalama benzinli bir araç yakıt vergisi yoluyla her yıl 2000 TL civarı Hazineye para kazandırıyor.

    Çek %10-40 düzeyine ÖTV'yi, misal Toyota Corolla 34'den 26 milyara, BMW 320D 100'den 75 milyara, Range Rover 220'den 160 milyara insin. 400-500 binlik yıllık araba pazarı da en kötü ihtimalle 600-700 bine çıksın. İlk satışta aldığın ÖTV+KDV taş çatlasa %20 azalır, ama sonra basarsın her sene yakıttan pul parasından bakımdan yedek parçadan kaskodan kat be kat fazla KDV+ÖTV gelirini. Üstelik bu çaptaki bir iç pazara yabancı üreticilerin ilgisi de çok artar, Bursa'ya Adapazarı'na akın ederler fabrika kurmaya, işsizlik azalır, yatırım girdisi olur.

    Bu kadar zor mu herkesi memnun edecek matematiği yapmak?
    Buradaki mantık sanırım biraz da sıfır otomobil alımını caydırmak. Arabayı bir şekilde alıyoruz borçla harçla..sonra da sızlanıyoruz benzin pahalı, vergisi algısı bol diye..Ayrıca gelirimiz benzine, takside gittiği için harcanabilir gelirimiz düşüyor. Bunda fatura kime çıkıyor tabii ki politikacıya..
    Bence bu da yetmez:taşıt kredilerindeki vergi yükünü de artırmak gerek. Belki bireysel olarak bu önlemler işimize gelmiyor, fakat trafik düzeni, makro ekonomik istikrar, kamu borçlanmasının sürdürülebilirliği otomobil ve akaryakıt üzerindeki vergilere bağlı önemli ölçüde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahcos75 -- 27 Haziran 2008; 14:21:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahcos75

    Buradaki mantık sanırım biraz da sıfır otomobil alımını caydırmak. Arabayı bir şekilde alıyoruz borçla harçla..sonra da sızlanıyoruz benzin pahalı, vergisi algısı bol diye..Ayrıca gelirimiz benzine, takside gittiği için harcanabilir gelirimiz düşüyor. Bunda fatura kime çıkıyor tabii ki politikacıya..
    Bence bu da yetmez:taşıt kredilerindeki vergi yükünü de artırmak gerek. Belki bireysel olarak bu önlemler işimize gelmiyor, fakat trafik düzeni, makro ekonomik istikrar, kamu borçlanmasının sürdürülebilirliği otomobil ve akaryakıt üzerindeki vergilere bağlı önemli ölçüde..

    Alıntıları Göster
    maliye bakanlığından açıklama yapıldı. öyle bir çalışma yokmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahcos75

    Buradaki mantık sanırım biraz da sıfır otomobil alımını caydırmak. Arabayı bir şekilde alıyoruz borçla harçla..sonra da sızlanıyoruz benzin pahalı, vergisi algısı bol diye..Ayrıca gelirimiz benzine, takside gittiği için harcanabilir gelirimiz düşüyor. Bunda fatura kime çıkıyor tabii ki politikacıya..
    Bence bu da yetmez:taşıt kredilerindeki vergi yükünü de artırmak gerek. Belki bireysel olarak bu önlemler işimize gelmiyor, fakat trafik düzeni, makro ekonomik istikrar, kamu borçlanmasının sürdürülebilirliği otomobil ve akaryakıt üzerindeki vergilere bağlı önemli ölçüde..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahcos75

    Buradaki mantık sanırım biraz da sıfır otomobil alımını caydırmak. Arabayı bir şekilde alıyoruz borçla harçla..sonra da sızlanıyoruz benzin pahalı, vergisi algısı bol diye..Ayrıca gelirimiz benzine, takside gittiği için harcanabilir gelirimiz düşüyor. Bunda fatura kime çıkıyor tabii ki politikacıya..
    Bence bu da yetmez:taşıt kredilerindeki vergi yükünü de artırmak gerek. Belki bireysel olarak bu önlemler işimize gelmiyor, fakat trafik düzeni, makro ekonomik istikrar, kamu borçlanmasının sürdürülebilirliği otomobil ve akaryakıt üzerindeki vergilere bağlı önemli ölçüde..


    Sevgili dostum, söylediklerine malesef katılamayacağım,

    Bir hükümetin vatandaşının yeni araba almasına mani olmaya çalışması kadar büyük bir yanlış olabilirmi? Bu insanların özel hayatına direk müdahaledir. Mevcut durum ister istemez bu kapıya çıkıyor, taslak halindeki son vergi artışı olsun yada olmasın zaten süper yüksek düzeydeler. Örneğin eski arabanız varken neden yeni araba alma gereği duyarsınız,kaldıki yeni nesil arabalar dogaya daha sayğılıdır, ana sebepler ise şunlardır;
    1. yeni model daha güzel görünümlü bir araç istersiniz
    2. artık 2.el değerini yani atık değerini iyice kaybetmeye başlayan aracınızı elden çıkarmaya çalışırsınız ve araç ihtiyacınız olduğundan yenisini alırsınız
    3. artık masraf çıkarmaya başlamıştır
    4. daha teknolojik, az yakıt sarfeden ve daha performanslı bir araç istersiniz
    5. araç beklentilerinizi veya kullanım amaçlarınızı artık karşılamıyordur, belki aileye yeni bir araba daha eklenecektir
    6. vs. vs.

    peki insanlar haksız yeremi benzin/mazot pahalı diyor? dünyanın en pahalı yakıtını kullanan ülkelerden birinde yaşıyorsanız bence insanlar bu konuda haklı, en azından ben maaşımın büyük kısmını yakıta harcamaktan şikayet ediyorum. Konu sade kendi arabama harcadığım, eşimin arabasına harcadığım rakam değil, bu yüksek rakam okula giden çocuğumun servis ücreti olarak, aracımın bakım masrafı olarakda yansıyor.

    taşıt kredilerindeki vergi oranına ise konuyu gereksiz yere uzatmamak adına hiç değinmeyeceğim fakat içerik olarak farklı değil.

    Sonuç olarak ülkenin makro ekonomisi akaryakıt ve araç alımı üzerine kuruldu ve o ülke akaryakıt ihtiyacının çok büyük bir kısmını ithalat yoluyla karşılıyorsa bu kurulan ülke politikasının yanlışı ve doğal olarak ülkeyi yönetenlerin yanlışı değilmidir?

    Son söz olarak, bu ülkede buzdolabı hala lüks vergisi sınıfında ise birşeyler gerçekten ters demektir. Lüks kelime itibariyle kulanılmasada olur manasındada kullanılır. Unutmadan, 1.temmuz dan itibaren sırf satışları arttı diye kdvsi %18 den %20 ye çıkacak olan dijital kamera ve fotoğraf makinalarını nasıl değerlendireceksiniz?

    Sayğılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yazar111 -- 27 Haziran 2008; 17:47:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazar111

    quote:

    Orjinalden alıntı: ahcos75

    Buradaki mantık sanırım biraz da sıfır otomobil alımını caydırmak. Arabayı bir şekilde alıyoruz borçla harçla..sonra da sızlanıyoruz benzin pahalı, vergisi algısı bol diye..Ayrıca gelirimiz benzine, takside gittiği için harcanabilir gelirimiz düşüyor. Bunda fatura kime çıkıyor tabii ki politikacıya..
    Bence bu da yetmez:taşıt kredilerindeki vergi yükünü de artırmak gerek. Belki bireysel olarak bu önlemler işimize gelmiyor, fakat trafik düzeni, makro ekonomik istikrar, kamu borçlanmasının sürdürülebilirliği otomobil ve akaryakıt üzerindeki vergilere bağlı önemli ölçüde..


    Sevgili dostum, söylediklerine malesef katılamayacağım,

    Bir hükümetin vatandaşının yeni araba almasına mani olmaya çalışması kadar büyük bir yanlış olabilirmi? Bu insanların özel hayatına direk müdahaledir. Mevcut durum ister istemez bu kapıya çıkıyor, taslak halindeki son vergi artışı olsun yada olmasın zaten süper yüksek düzeydeler. Örneğin eski arabanız varken neden yeni araba alma gereği duyarsınız,kaldıki yeni nesil arabalar dogaya daha sayğılıdır, ana sebepler ise şunlardır;
    1. yeni model daha güzel görünümlü bir araç istersiniz
    2. artık 2.el değerini yani atık değerini iyice kaybetmeye başlayan aracınızı elden çıkarmaya çalışırsınız ve araç ihtiyacınız olduğundan yenisini alırsınız
    3. artık masraf çıkarmaya başlamıştır
    4. daha teknolojik, az yakıt sarfeden ve daha performanslı bir araç istersiniz
    5. araç beklentilerinizi veya kullanım amaçlarınızı artık karşılamıyordur, belki aileye yeni bir araba daha eklenecektir
    6. vs. vs.

    peki insanlar haksız yeremi benzin/mazot pahalı diyor? dünyanın en pahalı yakıtını kullanan ülkelerden birinde yaşıyorsanız bence insanlar bu konuda haklı, en azından ben maaşımın büyük kısmını yakıta harcamaktan şikayet ediyorum. Konu sade kendi arabama harcadığım, eşimin arabasına harcadığım rakam değil, bu yüksek rakam okula giden çocuğumun servis ücreti olarak, aracımın bakım masrafı olarakda yansıyor.

    taşıt kredilerindeki vergi oranına ise konuyu gereksiz yere uzatmamak adına hiç değinmeyeceğim fakat içerik olarak farklı değil.

    Sonuç olarak ülkenin makro ekonomisi akaryakıt ve araç alımı üzerine kuruldu ve o ülke akaryakıt ihtiyacının çok büyük bir kısmını ithalat yoluyla karşılıyorsa bu kurulan ülke politikasının yanlışı ve doğal olarak ülkeyi yönetenlerin yanlışı değilmidir?

    Son söz olarak, bu ülkede buzdolabı hala lüks vergisi sınıfında ise birşeyler gerçekten ters demektir. Lüks kelime itibariyle kulanılmasada olur manasındada kullanılır. Unutmadan, 1.temmuz dan itibaren sırf satışları arttı diye kdvsi %18 den %20 ye çıkacak olan dijital kamera ve fotoğraf makinalarını nasıl değerlendireceksiniz?

    Sayğılarımla

    Alıntıları Göster
    yeni araba alımını caydırsın hükümet, süper fikir.

    Makul alternatif sunuyor mu araba yerine? O da yok.

    Ben İstanbul'da yaşıyorum, o yüzden İstanbul'dan örnek vereceğim. Başka şehirlerde de olan biteni gözlemleyecek kadar uzun bulundum, durum çok farklı değil aslında.

    İstanbul'da entegre ve verimli bir kamu taşıma sistemi yok. Asya yakasında oturuyorum, işim Avrupa yakasında. En kötü trafikte arabayla 60-70 dakikada işime varıyorum, normal trafikte de 30-40 dakikada. Arabayı evde bırakırsam dolmuş+taksiyle işe varırım, süresi en iyi ihtimalle 60 dakika olur, birbiri ardına dolu geçen dolmuşları izleyerek 30-40 dakika cadde üstünde egzos yuta yuta dikilme ihtimali de epey yüksek bu arada. Bu olursa süre de iki saati aşar. Maliyet de ise arabaya göre daha yüksek olur. Dolmuş artı vapur artı otobüs/taksi yapabilirim, onun süresi en iyi ihtimalle 90 dakika, vapuru ucu ucuna kaçırırsam 110 dakika.

    Yurtdışında 9 yıl yaşadım, İstanbul çapındaki bir çok şehrin ulaşım sistemlerini kullandım. Yerüstünde kaldığınız sürece her yerde, New York City'de dahi, en hızlı ulaşım özel araba ya da eşdeğeri olan taksi. Ancak sağlam bir metro hattıyla kamu taşıma sistemleri arabadan daha hızlı gidebiliyor. İstanbul'da metro henüz minicik, yer üstündesiniz çoğu zaman, dolayısıyla da araba süre ve rahatlıkta kıyas kabul etmiyor.

    Yolda geçirdiği süreyi önemseyen, bir haftadır yıkanmamış birinin koltuk altına burnu dayalı bir şekilde 45 derecelik bir otobüste işe gidip gelmeye katlanamayan insanlar için araba bir gereklilik. Bunun farkında olan, gelir vergisini daha adilane bir şekilde toplamak yönünde hiçbir çaba harcamamış olan hükümetin araba vergilerine, mazota benzine hesapsızca yüklenmesi ise vicdansızlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canary999

    yeni araba alımını caydırsın hükümet, süper fikir.

    Makul alternatif sunuyor mu araba yerine? O da yok.

    Ben İstanbul'da yaşıyorum, o yüzden İstanbul'dan örnek vereceğim. Başka şehirlerde de olan biteni gözlemleyecek kadar uzun bulundum, durum çok farklı değil aslında.

    İstanbul'da entegre ve verimli bir kamu taşıma sistemi yok. Asya yakasında oturuyorum, işim Avrupa yakasında. En kötü trafikte arabayla 60-70 dakikada işime varıyorum, normal trafikte de 30-40 dakikada. Arabayı evde bırakırsam dolmuş+taksiyle işe varırım, süresi en iyi ihtimalle 60 dakika olur, birbiri ardına dolu geçen dolmuşları izleyerek 30-40 dakika cadde üstünde egzos yuta yuta dikilme ihtimali de epey yüksek bu arada. Bu olursa süre de iki saati aşar. Maliyet de ise arabaya göre daha yüksek olur. Dolmuş artı vapur artı otobüs/taksi yapabilirim, onun süresi en iyi ihtimalle 90 dakika, vapuru ucu ucuna kaçırırsam 110 dakika.

    Yurtdışında 9 yıl yaşadım, İstanbul çapındaki bir çok şehrin ulaşım sistemlerini kullandım. Yerüstünde kaldığınız sürece her yerde, New York City'de dahi, en hızlı ulaşım özel araba ya da eşdeğeri olan taksi. Ancak sağlam bir metro hattıyla kamu taşıma sistemleri arabadan daha hızlı gidebiliyor. İstanbul'da metro henüz minicik, yer üstündesiniz çoğu zaman, dolayısıyla da araba süre ve rahatlıkta kıyas kabul etmiyor.

    Yolda geçirdiği süreyi önemseyen, bir haftadır yıkanmamış birinin koltuk altına burnu dayalı bir şekilde 45 derecelik bir otobüste işe gidip gelmeye katlanamayan insanlar için araba bir gereklilik. Bunun farkında olan, gelir vergisini daha adilane bir şekilde toplamak yönünde hiçbir çaba harcamamış olan hükümetin araba vergilerine, mazota benzine hesapsızca yüklenmesi ise vicdansızlık.

    Alıntıları Göster
    Bunca vergi ve diğer maliyetlere rağmen son 5-6 senede trafiğe yeni çıkan araba sayısı neredeyse katlandı. Bir de vergilerin daha düşük olduğunu varsayın. Bir şeyin fiyatı 100 birimken gelen taleple 60 birimken oluşan talep aynı değildir. Devlet bundan kazançlı çıkar, evet..Fakat araç sayısının daha yüksek oranda artması olumsuz dışsallık nedeniyle yeniden bize maliyet olarak döner. Özellikle şehir içi trafiği şu anki yoğunluğu kaldıramıyor.. O zamanki durumu düşünemiyorum bile.

    Gelir vergisini toplamak araçları vergilemekten daha zordur, ama sonuç olarak çok da değişen bir şey yoktur. Gelir vergisini alamadığı adamdan tüketim ve otomobil vs vergiler almaktadır devlet. 40 milyarlık sıfır araç alabilen bir kişi sadece alternatif maliyet olarak yaklaşık 8000 YTL'yi gözden çıkarmış bir kişidir. Dolayısıyla alım gücü zayıf bir kişiden söz etmiyoruz.

    Ayrıca kamunun borç servisi düzenli gelir gerektirdiğinden öngörülebilir gelir önemlidir. Farzedelim ki hükümet bizim şikayet ettiğimiz ÖTV benzeri vergileri kaldırdığını ve vergiyi tabana yayacağını ve kayıt dışını kontrol edeceğini beyan etti. Size söyleyeyim faizler anında 5 puan artar ve piyasalar Hazineye borç vermek için önlem paketi bekler. Hazine de zorunlu olarak sigara, akaryakıt, ÖTV gibi kaynaklara yönelir. Maalesef realite bu. 90'lı yıllardaki siyasal istikrarsızlık ve yanlış politikalar nedeniyle böyle bir finansman yapısı oluşmuştur. Gerçekleri bilmemiz ve ona göre alternatif getirmemiz gerek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahcos75

    Bunca vergi ve diğer maliyetlere rağmen son 5-6 senede trafiğe yeni çıkan araba sayısı neredeyse katlandı. Bir de vergilerin daha düşük olduğunu varsayın. Bir şeyin fiyatı 100 birimken gelen taleple 60 birimken oluşan talep aynı değildir. Devlet bundan kazançlı çıkar, evet..Fakat araç sayısının daha yüksek oranda artması olumsuz dışsallık nedeniyle yeniden bize maliyet olarak döner. Özellikle şehir içi trafiği şu anki yoğunluğu kaldıramıyor.. O zamanki durumu düşünemiyorum bile.

    Gelir vergisini toplamak araçları vergilemekten daha zordur, ama sonuç olarak çok da değişen bir şey yoktur. Gelir vergisini alamadığı adamdan tüketim ve otomobil vs vergiler almaktadır devlet. 40 milyarlık sıfır araç alabilen bir kişi sadece alternatif maliyet olarak yaklaşık 8000 YTL'yi gözden çıkarmış bir kişidir. Dolayısıyla alım gücü zayıf bir kişiden söz etmiyoruz.

    Ayrıca kamunun borç servisi düzenli gelir gerektirdiğinden öngörülebilir gelir önemlidir. Farzedelim ki hükümet bizim şikayet ettiğimiz ÖTV benzeri vergileri kaldırdığını ve vergiyi tabana yayacağını ve kayıt dışını kontrol edeceğini beyan etti. Size söyleyeyim faizler anında 5 puan artar ve piyasalar Hazineye borç vermek için önlem paketi bekler. Hazine de zorunlu olarak sigara, akaryakıt, ÖTV gibi kaynaklara yönelir. Maalesef realite bu. 90'lı yıllardaki siyasal istikrarsızlık ve yanlış politikalar nedeniyle böyle bir finansman yapısı oluşmuştur. Gerçekleri bilmemiz ve ona göre alternatif getirmemiz gerek...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ahcos75

    Bunca vergi ve diğer maliyetlere rağmen son 5-6 senede trafiğe yeni çıkan araba sayısı neredeyse katlandı. Bir de vergilerin daha düşük olduğunu varsayın. Bir şeyin fiyatı 100 birimken gelen taleple 60 birimken oluşan talep aynı değildir. Devlet bundan kazançlı çıkar, evet..Fakat araç sayısının daha yüksek oranda artması olumsuz dışsallık nedeniyle yeniden bize maliyet olarak döner. Özellikle şehir içi trafiği şu anki yoğunluğu kaldıramıyor.. O zamanki durumu düşünemiyorum bile.

    Gelir vergisini toplamak araçları vergilemekten daha zordur, ama sonuç olarak çok da değişen bir şey yoktur. Gelir vergisini alamadığı adamdan tüketim ve otomobil vs vergiler almaktadır devlet. 40 milyarlık sıfır araç alabilen bir kişi sadece alternatif maliyet olarak yaklaşık 8000 YTL'yi gözden çıkarmış bir kişidir. Dolayısıyla alım gücü zayıf bir kişiden söz etmiyoruz.

    Ayrıca kamunun borç servisi düzenli gelir gerektirdiğinden öngörülebilir gelir önemlidir. Farzedelim ki hükümet bizim şikayet ettiğimiz ÖTV benzeri vergileri kaldırdığını ve vergiyi tabana yayacağını ve kayıt dışını kontrol edeceğini beyan etti. Size söyleyeyim faizler anında 5 puan artar ve piyasalar Hazineye borç vermek için önlem paketi bekler. Hazine de zorunlu olarak sigara, akaryakıt, ÖTV gibi kaynaklara yönelir. Maalesef realite bu. 90'lı yıllardaki siyasal istikrarsızlık ve yanlış politikalar nedeniyle böyle bir finansman yapısı oluşmuştur. Gerçekleri bilmemiz ve ona göre alternatif getirmemiz gerek...






    Dünyanın en pahalı benziniyle, en vergilendirilmiş arabasını satın alıyorum, sonrada her yıl üst seviye MTV sini ödüyorum, üstelik bütün bunların yanısıra gelir vergimide tam veriyorum yani kazançdan kaçırıp arabada yakalanmıyorum, vergi dairesi geçmiş yıllara ait alacağım varsa geri alabilmem için bana birbirinden güzel yokuş yollar sunuyor bende hayrını görün diye hibe ediyorum, ayrıca yarından itibaren mevcutun üstüne %21 lik ek artışla elektrik kullanmaya başlayacağım, inanın içimde tarif edilemez bir mutluluk var. Sıradaki süprizi ise sabırsızlıkla beklemekteyim.

    Dostum senin dediklerine hala zerre kadar katılmıyorum demeyeceğim, sadece KATILAMIYORUM




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.