Şimdi Ara

hiçkimse çözemedi bu sorunu. para dökmekten bıktım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım hyundai accent 2000 gls milenyum kasa. üstünde atiker sıralı lpg var.Bu aracın çalışmasında bir düzensizlik var. rölantideyken bile devir göstergesinde dalgalanmalar oluyor. araç giderken birden gaz yemez hale geliyor. stop edip tekrar çalıştırmazsan bu sorunu aşamıyorsun. mesela uzun yolda giderken vites değiştiriyorsun. debriyaja basınca devir göstergesi hooopp iniyor araç stop ediyor. birden çekmemeye başlıyor gaz verdikçe yavaşlıyor desem yeridir. 10 gün önce 10000 bakımı yapıldı. buji hava filtresi zart zurt değişti. araç saat gibi oldu dediler. kullandım tekleme var. götürdüm ustaya geri, yok bi problem dedi. iyi dedim. uzun yola çıktım 900 km yol yaptım belki 20 defa stop etmiştir. tekliye tekliye gittim. neyse başka bi ustayı gördüm. şöyle bi gözucu ile baktı. bilgisayara soktu. dediki servisten orjinal buji ve buji kablosu al gel takalım. sonrada lpg ci gaz ayarı yapacak dedim tamam. bujiler artı kablo 90 ytl, 25 işçilik bilgisayar vs. neyse tüpçüye gittim ordan. filtreyi ve boruları değişelim enjektörleri temizliyelim deedi. okey dedim 80 ytl. sonra yazılım felan attı gaz ayarı yaparken dediki, gaz gelişi düzensiz, beyin (regülatör mü ne gazı buharlaştırıyor) bozuk. 150 ytl. toplam 335 ytl para verdim. sorun düzelmedi.

    Bu arada bilgisayara soktuklarında egsoz müşürü ve kontak arızası görünüyormuş. egsoz müşüründen değildir bu arıza demişlerdi.....
    Yardımmmmm. gııcık oldum kimse yapamıyo. ya yetkili servise götürcem onlarda yapamazsa ne yapacam bilmiyorum....







  • yanlış okumuşum hafta sonunu uykusuz geçirince oluyor böyle şeyler

    aracın çalışırken elektrik üreten zımbırtısını kontrol ettirin motora yetecek güçte stabil olarak elektrik verip vermediğine baktırın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 12 Temmuz 2010; 15:09:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    1000 km demişsiniz garantide değilmi araç ?

    2000 model aracta ne garantisi yaw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bawwgs33 -- 12 Temmuz 2010; 15:00:56 >
  • peki . elektrikçimi bakar ona? bide eksoz müşürü nedir? lambda sensörümüdür yoksa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wantoux

    peki . elektrikçimi bakar ona? bide eksoz müşürü nedir? lambda sensörümüdür yoksa?

    evel galiba elektrikçi bakar motor ustasıda bakar

    araç çalışırken bakıyorlar amper metre gibi bişeyle (tabir yanlış olabilir ) bakıyorlar özellikle stop etme eyilimi varken rolanti dalgalanırken ölçtürün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 12 Temmuz 2010; 15:26:47 >
  • arabanın otogaz beynini çıkarın beş on dakika bekleyin tekrar takın birde öyle deneyin bakalım..
  • Aracınızın aküsünü kontrol ettirdiniz mi? Sürekli stop etme problemi aküden kaynaklanmıştı bir aracımda.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bıktım her şeyden
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • evet aküyü kontrol ettiler sağlam...
  • benzinde de aynı mı?
  • Bu araçta lpg sorun oluyor olabilir. Aynı modele takılan lpg kiti yaşanan bu tip sorunlardan dolayı çıkarılmak zorunda kalmıştı. Sahibi dert yanıp duruyordu lpg bayiinde.
  • Araç bir müddet çalıştıktan sonra, yani radyatör suyu sıcakken Lpg beynine elinizi dokundurun, onunda sıcak olması gerekli. Değilse radyatör suyunun araçta dolaşım kısımlarını kontrol ettirin bir yerde tıkanma olabilir. Çünkü lpg nin sağlıklı çalışabilmesi için motora girmeden ısınıp normal sıcaklıklara çıkması gereklidir. Bundan bir kaç sene önce bir akrabamız yumurta kasa accent arabasında aynı problem olmuştu. Araba yolda giderken stop ediyordu. Kendisi o zaman Ankara'da oturuyordu, orda göstermediği usta kalmamıştı çözüm bulamadı, iznini kullanırken İzmir'de de ustalara göstermiş gene çözüm bulamamıştı. Isparta'ya yanıma gelmişti, nefret ettim bu arabadan diyordu. Bende dur benim ustaya yarın götürüp gösterelim dedim. Benim ustaya sorununu anlattı, usta kaputu açtı 1 dakika sürmedi sorunu bulması. Radyatörden Lpg beynine gelen sııcak su hortumundan sıcak su geliyor fakat Lpg beyninden çıkan diğer hortum her nereye takılıysa (adını unuttum) o parçanın içi tıkanmış ve dolayısıyla sıcak su devir daim yapamadığı için Lpg beynin içinden geçerken ıısınmayıp motora soğuk gidiyormuş, stop etmede ondan oluyormuş. O parçayı söküp içini temizlettikten sonra geri taktı ve 3 senedir bir daha o problemi yaşamadı. Bu da aynımıdır bilmiyorum ama bir kontrol ettir istersen.




  • benzer durumu benzinde de yapıyor mu? yoksa sadece lpg'de mi yapıyor? eğer benzinde de varsa, IACV yani rölanti stepper motorunu kontrol ettirin. hatta kontrol ettirmeyin, değiştirin onu. rölantiye bu stepper motor bakar ve takılmalar yaparsa, sizin örneğinizde olduğu gibi rölanti düşmesi, stop etme, ya da tam tersi rölantinin yükselip yüksek devirde jikle açık gibi takılı kalması durumları görülür...

    benzinde sorun yoksa da o zaman sorun tamamen lpg kökenli. kaldırın atın o kiti olsun bitsin...
  • Sübap ayarlarına bakıldı mı?
    Benim eski bir arabamda sübap ayarlarının sıkılığı rölantide dengesizlik ve soğuk motorda sorunlar yaratmıştı.

    Ayrıca rölanti regülatörü de bu sorunu yapabilir, eski tipo 2.0 16V'de bu sorun vardı, yolda giderken ışıklara yaklaşırken, rölanti regülatörü motoru rölanti devrinde yakalayamıyor ve stop ediyordu.
  • benim eski arabamda da vardı bu sıkıntı, bir başladı mı rolanti 2000-4000 devir arası dalgalanıyordu, kafasına göre takılıyordu. sorun rolanti sensörü denen bir garip zımbırtıdaydı, 4 kere değişti ama 3ay sonra veya 5 ay sonra tekrarladı yine. zaman-para ve huzurumdan çok şey götürdü. sattım kurtuldum.
  • abicim bizim arabamız 2001 opel astra babam 2 sene önce lpg taktırdı brc sıralı sistem sonra aynı sorun bizim arabamızda da olmaya başladı o kadar para harcadık fakat tek sorun gaz ayarındaymış benim tavsiyem bi gaz ayarına baktır senin sorununda lpg den olsa gerek..
  • 99 Corollamız var.Öncesinde (LPG ci adamın çok bilmiş ısrarlarıyla) düz sistem taktırdık.4 yıl boyunca bu sorunun AYNIsı oldu.En yoğun kavşakta birden duruyordu araba.Kaç kere kaza tehlikesi atlattık(birinde bir kamyon tam arabanın yanından çok kötü çarpıyordu,son anda fren yaptı.Çok şükür Allah korudu).Bir gün Atikere gittik.Adam bu sistem ölmüş dedi(en büyük sorunda beyindeymiş).Araştırdık falan atikerin sıralı sistemini taktırdık.Şu an memnunuz.Sizin araçtada atiker varmış.Markadan kaynaklı bir sorun olmayacağını düşünüyorum.Bi usta demişti eskiden onu söyleyeyim. Beynin içinde bir yer varmış.Oraya çeşitli maddeler falan takılıyormuş.O da arabanın boğulmasına sebep oluyormuş.Usta buna benzer şeyler söylemişti. Bir gün ustaya falan giderseniz,bence bir baktırın ne olur ne olmaz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.