Şimdi Ara

Hidrolik Direksiyon Sertlik Problemi?? Çözüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • (Az önce açtım Audi konu başlığı altına gitmiş mesaj şimdi tekrar burda paylaşıyorum. Audi de çözüm bulamadık.)

    Arkadaşlar,

    Öncelikle yurtdışındayım Audi çok popüler araç değil. Yetkili servisle yaptığım görüşmelerdede bu işten pek anladıklarını düşünmüyorum artık. Sıkıntım büyüdü ve para harcamaktan yoruldum.

    Aracı 4-5 ay (Temmuz 2015) önce aldım direksiyonu sertti hidrolik pompasını değiştiririm sıkıntı çözülür diye düşünerek aldım ama sorun hala çözülebilmiş değil. Şimdi aracın özellikleri daha önce değişen parçalarını ve yaptıklarımı anlatıyım.

    Araç özelliklerinden başlıyım.

    Audi A4 B8 - 2008 Ambiente - 135.000km - 1.8TFSI 118kw - model.

    *Direksiyonu 1N1 - Hidrolik direksiyon (Servotronik Elektronik direksiyon değil)

    *Aracın direksiyon hidrolik yağını (yeşil) 3 farklı kez değiştirttim düzelme olmadı. Ilk değiştirdiğimde az da olsa farketmişti. Eski yağ sanırım ATF di.
    *Aracın ön amortisörlerini değiştirdim. (1 tanesi yolda rögar kapağının üstünden dönerek geçerken ve patladı hatta yandan kırıldı)
    *2012 Yılında önceki sahibi - Direksiyon kutusunu ve Direksiyon pompasını değiştirmiş ve direksiyonun ağırlığı düzelmemiş. (Bunu yeni öğrendim, Eski Sahibi boşuna değiştirmeyin diyor.)
    *2012 yılında bu parçaların değiştiğini biliyorum hem kendisi söylemişti hemde parçaların üstündeki yazılarına / barkodlarına baktığımda 2012 yılı üretimi parçalar.
    *Yetkili servis Direksiyon pompası (8K0145153F) ve Direksiyon hidrolik Hortumunun (8K1422893DB) değişmesini önerdi ve bunu kontrolle değil bana kalırsa daha önce gelen bir araçta direksiyonun bu şekilden daha kötü durumda olduğu bunları değiştirince düzeldiğini söylediler. onlara kaç basınç basabiliyor dediğimde yanıtsız kaldılar demek basınç kontrolü yapmadan uydurdular.

    Direksiyon pompasının yeni olduğundan dolayı ve maliyetinden ötürü sadece borunun değişmesini belki sıkıntının borudan kaynaklandığı düşündüm. değiştirildi ve sonuç hüsran. 1gıdım 1tık bile hafiflemedi hiç birşey değişmedi. boşu boşuna 900liralık masraf yapmış oldum. (Pahalıda bir hortum)

    Yetkili servisteki ustayla arabada oturduk baktı felan pompa normal gibi ses yok vs dedi sıkıntıyı bulamadım. amortisörlerden vs olabilirmi dediğimde belki dedi rot başlarından olabilir, yağlanması veyaz değişmesi gerekebilir dedi. bilmiyorlar deneme yanılmayla iş yapıyorum ve servis ücretleri yüksek. sıkıldım.

    arabada amortisörleri değiştirdiğim için rot ayarı yaptırdım ondan sonra sola çekmeye başladı araba ve dururken kalkışta elim direksyonda değilse direksiyon direk sola sapıyo. öyle kullanmaya alışmıştım. şimdi;
    Arabada kış lastiklerini taktığımdan beri arabanın direksiyonu kuru yolda çok saçmalamaya başladı araba uçuyor gibi lastik havasını kontrol ettim normal. yurt dışı sitelerinde gördüm rot başlarından kaynaklanıyormuş.


    Sizlere soruyorum direksiyon sertliğine başka sebep ne olabilir?

    (Gözüken yağ/pompa/direksiyon kutusu/hidrolik hortum da değil)


    *hidrolik direksiyon dönüşlerde kendini topluyor. Pompa Ses uğultu titreme yapmıyor. arabayı gaz verince yumuşama olmuyor.
    *Direksiyon sertliği arabayı kullanırken normal spor gibi hoş ama park ederken inanılmaz yoruyor.
    *Lastiklerden farketmedi yazlık kışlık lastikler aynı şekilde.
    *Hidrolik Sıvısında azalma kaçak yok.
    *Servis kayış normal dedi.
    *Yazılımsal bir sıkıntı yok.

    Çözüm - Direksiyon kutusu mevcut 1N1 hidrolikti, çeşitli modifikasyonlarla 1N3 servotronik direksyion kutusuna çevrildi. direksiyon pamuk gibi oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi romsage -- 20 Şubat 2022; 11:26:6 >







  • https://www.youtube.com/watch?v=c-Ea07BZTbQ

    Video da direksiyonun durduğu yerdeki çevirmedeki zorluğunu çektim.
  • Hocam videoda herşey normal görünüyor tek parmakla çevirebiliyorsunuz bunda sıkıntı neki? Bence siz önceden elektrikli direksiyon kullandınız bu size ağır geldi bazı araçların direksiyonları yapıları gereği sert oluyor. Arabanızın rot balansı bozuk oda biraz sertliğe etki eder.
  • Aracınız ön alttan bir yere daha önce vurmuş mu yada şasinin bu bölümüne zarar verecek bir darbe almış mı? Bu kısımdaki az da olsa bir eğrilik ön takım ve bağlı elemanların görevini tam yapmasını engeller.
  • Aynı model yılında bir a4 bulup bakmak lazım, belki hepsi böyledir ve normali bu şekildedir..
  • Yani videoda yumuşak gibi görünsede biraz ıkınmışım sesler gelmiş aslında baya güç uyguluyorum bide yerler kaygan kar/buz üstündeyim videoda o yüzden normal asfalta göre daha yumuşak dönüyor normala göre ama park ederken vs tek elle edemiyorum büyük sıkıntı ve sert aynı şekilde yarın müsait olursam birdaha servise göstereceğim.. bakalım.. canımı çok sıkıyor bu durum..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren problemi ???
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.