Şimdi Ara

HİDROMOTOR MU? BENZİNLİ MOTOR MU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
7.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir araç yapımı için tank türü benzinli motor yerine hidromotor kullansak nasıl olur ?
    benzinli motor kullanırsak sağ ve sol paletleri ayrı ayrı yönlendirmek için şanzuman gerekiyor
    ileri geri gitmek için yani
    dönüşler için de tabi paletlerin her biri için ayrı şanzuman gerekiyor
    ama hidromotor kullanırsak vaflerle hidromotoru sağa sola döndürebiliyoruz her palete bir hidromotor bu işi halleder heralde
    tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim



  • KG 200 BENZİNLİ MOTOR Motor Tipi : 4 Zamanlı Benzinli, Tek Silindirli, Hava Soğutmalı- OHV Silindir Hacmi : 196 CC Sıkıştırma Oranı : 8,5:1 Maksimum Güç (kw (Hp)/rpm : 4 ( 5,5 ) 3600 Maksimum Tork ( N.m/rpm ) : 10,8/2500 Yakıt : Benzinli Yağ Tipi : SAE10W30 Yakıt Sarfiyatı ( g(ml)/kw.h ) : ≤395(540) Ateşleme Sistemi : İpli Yakıt Tank Kapasitesi : 3,6 Litre Yağ Tank Kapasitesi : 0,6 Litre Boyutlar ( mm ) : 313×376×335 Ağırlık ( kg ) : 16 Krank Mili : Kamalı

    mesela şu motor 180 ytl torku 10,8nm/2500 devirde birde aşağıdaki hidromotorlara bakalım


  • arkadaşlar hidrolik konusunda bilgisi olan yokmu?
    bu sistemin avantajları ve dezavantajları neler?
  • Merhaba arkadaslar,
    Hidromotor tahrikli araclar cok yuksek torkun onemli oldugu hizin ise onmli olmadigi araclardir. En iyi ornek is makinalaridir. Mesela ekskavatorler (ayni mantik tanklarda da mevcut) sag paleti onunde 1 ve sol paletin onunde 1 olmak uzere 2 tane hidromotor bulunur.
    Hidromotorlarin calismacevrimi soyledir:
    Degisken deplasmanli hidrolik pompa depodan hidrolik yagi emer ve hidromotora basar ve hareket baslar. Hidromotorun donus hattindan yag, yag sogutucusuna gider sogutucudan sogumus olarak cikan yag, depoya doner ve cevrim surup gider.
    Gelelim soruna; hidromotor mu, benzinli motormu? Nerede kullnacaginabagli. Eger cok zorlu sartlarda, muazzam tork ihtiyacin varsa, hidromotor, eger normal ksullarda kulanacaksan ve hiz onemli diyorsan benzinli motor. Yani aslinda biraz elmayla armutun kiyaslamasi gibi... Hidromotorlu bir vasitayla (agirligina da bagli olmak sartiyla) 40 km/h den fazla yapman zor. Diger husus ise, hidromotor tahrikli bir sistemde yukarida saydigim butun ekipmanlar rakor-hortum vb. ilebaglidir ve yag kacirmalari hemen hemen normal karsilanir. Yani sahibine biraz tamir isi cikartir.
    Selamlar




  • hemserim sen hala bu isin icinden cikamadin galiba

    hidromotorlar bildigim kadariyla zaten paletli is makinalarinda kullaniliyor ama hiz olarak seni ne kadar tatmin eder bilemem malum hizlari dusuk senin de ne is icin kullanacaini bilmiyoorum sana gonderdigim link vardi ona bakmismiydin paletli ambulans en iyi cozum bence o
    ama benzeri olsun istemiyorsun galiba degisik birsey yapmak galiba niyetin
    kolay gelsin yapinca haberdar et
  • cevaplarınız için teşekkürler
    hız yapılacak araçta çok önemli değil tork önemli
    ama şunu merak ettim:mesela 5,5 hp motor kullansak 3600 devirli ve 2500 devirde 10 nm torklu nasıl olur
    veya bu motora pompa ve hidromotor bağlasak (hidromotor 800 devir li ve 9 nm torklu )nasıl olur
    veya şöyle sorayım
    5.5 hp motora hidro sistemi bağlasak eldeedeceğimiz tork daha az mı olur çok mu olur?

    veya atıyorum hidro sistemin pompası 2,5hp bir benzinli ile döndürülüp hidromotordan mesela 6 hp güç alırmıyız?

    mesela krikolar var az bir güçle koca kamyonu kaldırıyoruz işte küçük bir benzinli motora (2hp) uygun bir hidrolik pompa ve motor bağlansa daha çok güç elde edermiyiz?
  • birncisi hic birseyi donusturerek daha fazla guc alamazsin
    mutlaka kayiplar olacaktir
    bir ornek olarak vereyim en verimli makina demeyelimde alet transformatorlerdir ama onlarin verimi bile %99,5 gecmedi galiba bize okulda oyle ogretmislerdi

    yani bu ornekten anlayacagimiz transformatorun hic bir hareketli parcasi olmamasina ragmen bir kayip var
    mekanik bir duzenekte kayiplar cok daha yuksek degerlerde olur yani 2,5 pk verip 3 pk alamayiz
    ama bu hidrolik duzeneklerde degisik hareketler yaptirmak ta bir avantajdir o yuzden is makinalarinda kullaniliyor

    valla sen gel beni dinle en iyisi senin icin kilitsiz 4x4 sanzuman ve fren degisikligi bulabilirsen eski willys jeep ler var onlaran oluyorsa sayet bir arastir hem hidrolik te ucuz bir sistem olmaz senin icin
  • arkadaşlar hidromotorlar konusunda biraz bilgi öğrendim
    bu motorlar eğer teknik veriler doğruysa gerçekten büyüklüklerine göre çok acayip güçlü

    GENEL AÇIKLAMALAR



    Katalog (840 kB)

    EPRM serisi hidromotorlar düsük hizli ve yüksek tork kapasitelidir. Hidrolik enerjiyi mekanik enerjiye çevirerek yaygin olarak mobil, tarimsal ve endüstriyel ekipmanlarda kullanilirlar.
    Bu motorlar küçük olmasina ragmen yüksek tork çikisi saglarlar. Motorlar 50 cm³/dev.' den 400 cm³/dev.'e kadar iletim hacminde çalisabilirler.
    EPRM motorlarinin hacmi sabittir, gerotor tipleri güvenilir ve verimlidir.
    Bütün EPRM motorlari çek valf teskil ederler, bu da saft yatagi üzerindeki basincin dönüs sirasinda görülen basinç seviyelerini asla asmamasini temin eder.EPRMW (Tekerlek Motoru) PDF dosyasinda bulabilirsiniz.

    TEKNIK DEGERLER

    Tip EPRM ----------------------50----80----100----125---160--- 200---250---315---400

    Max. Hiz (Aralikli), [dev/dk.] 970---940----750---600---490----375----300---240---190
    Max. Tork (Pik), [daNm] ------17--- 27 --- 32 --- 37----46-----56---- 71-----83---- 87
    Max. Basinç (Pik), [bar]------ 225---- 225---225---- 225---225-- 255 - 225---210----175
    Max. Güç (Aralikli), [kW]------8,5---- 15-----15-----14,5 -- 14---11,5 --10,5 --9,6----8,8

    buradaki değerlere göre mesela 160 serisi 46 daNm tork veriyor 490 dev/dk. da bu motoru gördüm
    çok büyük değil ağırlığıda 7,5 kg ve 46 daNm torku var yani 460 Nm torku var

    tabi bunlar pik değeri
    devamlı devri dakkada 375
    devamlı torku ise 39 daNm yani 390 Nm

    bu konuda bu işin nasıl olduğunu açıklayacak arkadaşlar varmı

    ve bu motor için nasıl bir hidropompa lazım ve bu hidropompa için kaç hp benzinli motor gerekir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ixir111 -- 6 Mart 2007; 22:31:55 >




  • arkadaşlar 2 motoru karşılaştırırsak
    1. motorun değerleri şöyle 2. motorun değerleri şöyle
    cc/dev-----------------49,5------------------------------99,8
    max speed-----------1210 rpm--------------------------600 rpm
    tork-------------------9,4daNm----------------------------24 daNm
    max oil flow---------60 lt/dk------------------------------ 60 lt/dk
    max inlet pressure--175 bar-----------------------------175 bar
    min starting tork----7,8 daNm ----------------------------20 daNm

    şimdi arkadaşlar 1. motor 1210 devirde 9,4 daNm tork veriyor
    2. motor 600 devirde 24 daNm tork veriyor

    biz şöyle yapsak 2. motoru devrini 2,55 kat artırsak (yani 24/9,4 oranında) o zaman motor devri
    600/2,55=1530 olacak ve 24 daNm olan torku 9,4 daNm ye düşecek

    bu şekilde 1210 devirli motordan hem hızlı hemde aynı torkta olacak

    uygulanırmı böyle bişey? devir artırılmasının motora etkisi nasıl olur? basınç değerleri değişirmi o zaman ?
    motor zarar görürmü?

    not:9,4 daNm işimizde gereken torku rahatlıkla veriyor .

    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum
    teşekkürler




  • arkadaşlar 2 motoru karşılaştırırsak
    1. motorun değerleri şöyle 2. motorun değerleri şöyle
    cc/dev-----------------49,5------------------------------99,8
    max speed-----------1210 rpm--------------------------600 rpm
    tork-------------------9,4daNm----------------------------24 daNm
    max oil flow---------60 lt/dk------------------------------ 60 lt/dk
    max inlet pressure--175 bar-----------------------------175 bar
    min starting tork----7,8 daNm ----------------------------20 daNm

    arkadaşlar yukardaki hidromotorlardan 2.si için(600rpm olan) ve bu motorun dakikda 600 devirle dönmesini istiyorum bunun için hidropompa seçerken nasıl bir yol izlemeliyiz?
    ve bu seçeceğimiz hidrolik pompayı çevirecek benzinli motor kaç hp olmalı?

    bu konulardan anlayanlar varsa lütfen yardım etsinler ?teşekkürler
  • Dostum trenlerdeki sisteme ne dersin Aktarımda enerji kaybının en az oluğu sistemdir. Motora şanzuman niyetine bir jeneratör ve paletlerede birer elektrik motoru tamamdır


     HİDROMOTOR MU? BENZİNLİ MOTOR MU?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.