Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu başlığı açmamızdaki amaç hız limitleri hakkında en azından forumda bulunan arkadaşlarımızın düşüncesini, önerilerini ve farklı perspektiften bakabilmemize yardımcı olacak görüşlerini öğrenmek ve forumdaki arkadaşlarla paylaşmaktır. Bu başlıkta yorum yapan, aynı yönde ve karşı yöndeki görüşlerini paylaşan arkadaşların hepsine de şimdiden canı gönülden teşekkür ediyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 18 Ocak 2010; 20:55:31 >



  • Bize göre Türkiyede belirlenen hız limitleri düşük kalmış ve güncelliğini yitirmiştir. Şehirler arası yollarda hız sınırı 90, %10 ile beraber 99 hız sınırı en üst limittir, artık Türkiyenin büyük bölümünde duble yol bulunmaktadır, bu yüzden bu hız sınırı çok düşük kalmaktadır, şehirler arası yollarda hızın artırılması yönünde bir düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır. Tehlikeli ve yaya çıkma ihali olan yerleşim yerlerine yakın olan yerlerin yakınında daha düşük bir hız sınırı belirlenmeli, bunun dışında kalan bölgelerde hız sınırı makul seviyelerde tutulmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 17 Ocak 2010; 21:09:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Bize göre Türkiyede belirlenen hız limitleri düşük kalmış ve güncelliğini yitirmiştir. Şehirler arası yollarda hız sınırı 90, %10 ile beraber 99 hız sınırı en üst limittir, artık Türkiyenin büyük bölümünde duble yol bulunmaktadır, bu yüzden bu hız sınırı çok düşük kalmaktadır, şehirler arası yollarda hızın artırılması yönünde bir düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır. Tehlikeli ve yaya çıkma ihali olan yerleşim yerlerine yakın olan yerlerin yakınında daha düşük bir hız sınırı belirlenmeli, bunun dışında kalan bölgelerde hız sınırı makul seviyelerde tutulmalıdır.
    Bizce en kısa zamanda şu yönde yeni düzenlemeler yapılması gerekir ;

    1. Şehir içindeki hız limiti olan “50” aynı kalmalı, bunun yanında sokak aralarında hız limiti daha da aşağıya çekilmelidir, çünkü bu yollarda yayalar yoğun olarak bulunmaktadır ve küçük çocukların birdenbire yola atma ihtimali bulunmaktadır. Hız limitleri bu hataları telafi edecek şekilde olmalıdır.

    2. Şehir dışındaki hız limiti olan “90” artık güncelliğini yitirmiştir. Hız limitleri artırılarak makul seviyelere getirilmelidir. Bu hız sınırlarıyla kaza yapma riski daha fazladır, örneğin 600 -700 km yola gidecek bir kişi en fazla “100” hız limiti ile gittiğinde trafikte geçirdiği süre uzadığı için dikkati dağılır ve kaza yapmaya daha müsait olur. Mola vererek gitse de trafikte geçirdiği süre uzun olduğu için sonuç değişmez

    3. Dört beş şeritli ışık ve yaya bulunmayan yollarda 50- 65 gibi saçma sapan hız sınırları da bulunmaktadır. Buradaki hız limitleri de tekrar gözden geçirilmeli ve gerekli düzenlemeler en kısa zamanda yapılmalıdır. Zaten siz de gözlemlemişsinizdir bu yollarda büyük bir çoğunluk bu hız limitlerinde yolculuk yapmaz. Bu hız limitlerine uymaya çalışırsanız örneğin Ankara da trafiği felç edersiniz, trafik akışını sekteye uğratırsınız. Bu yollardaki hız sınırı da makul seviyelere çıkarılmalıdır.Işık ve yaya bulunmadığı için bu yollardaki hız limitini artırmanın da bir sakıncası yoktur.

    Bizim düşüncemiz bu yöndedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Bize göre Türkiyede belirlenen hız limitleri düşük kalmış ve güncelliğini yitirmiştir. Şehirler arası yollarda hız sınırı 90, %10 ile beraber 99 hız sınırı en üst limittir, artık Türkiyenin büyük bölümünde duble yol bulunmaktadır, bu yüzden bu hız sınırı çok düşük kalmaktadır, şehirler arası yollarda hızın artırılması yönünde bir düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır. Tehlikeli ve yaya çıkma ihali olan yerleşim yerlerine yakın olan yerlerin yakınında daha düşük bir hız sınırı belirlenmeli, bunun dışında kalan bölgelerde hız sınırı makul seviyelerde tutulmalıdır.
    Ankara'da uygulanan 70km/h kuralı çok doğru. Çünkü yaya geçişi olmasa da o yollar çok kalabalık ve trafiğin hızlı akması durumunda kazalar öldürücü boyutta oluyor.
    Ayrıca, biz derken bir grup adına mı yazıyorsunuz anlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Ankara'da uygulanan 70km/h kuralı çok doğru. Çünkü yaya geçişi olmasa da o yollar çok kalabalık ve trafiğin hızlı akması durumunda kazalar öldürücü boyutta oluyor.
    Ayrıca, biz derken bir grup adına mı yazıyorsunuz anlamadım

    Alıntıları Göster
    Hayır, grup adına yazmıyoruz. Kendi düşüncemizi yazdık. Düşünceleriniz paylaştığınız için teşekkürler ve paylaşmaya devam etmenizi istiyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Zaten siz de gözlemlemişsinizdir bu yollarda büyük bir çoğunluk bu hız limitlerinde yolculuk yapmaz. Bu hız limitlerine uymaya çalışırsanız örneğin Ankara da trafiği felç edersiniz, trafik akışını sekteye uğratırsınız.



    Hızlı gidince açılan trafik diye birşey yok, tafiği oluşturan yığılmadır, yığılmayı oluşturan ise yüksek sayıdaki araç + hızdır

    Yani debisi yuksek + hızlı su çok yuksek miktarda su taşırken

    Debisi yuksek yavas su az miktarda suyu taşır tıkanıklık yapmaz

    Kısacası sen evinden çıkıp 90-40-60-20-80-120-140km hızları sırasi ile 5dk kullanarak bir yere gideceğine bunun ortalamsı hızda gitsen

    Herkez bu hızda gitse, yolda sıkışıklık olmaz yol surekli akar, bu yüzden hızlı gidelim çabuk gidelim diye birşey yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Hayır, grup adına yazmıyoruz. Kendi düşüncemizi yazdık. Düşünceleriniz paylaştığınız için teşekkürler ve paylaşmaya devam etmenizi istiyoruz.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Hayır, grup adına yazmıyoruz. Kendi düşüncemizi yazdık. Düşünceleriniz paylaştığınız için teşekkürler ve paylaşmaya devam etmenizi istiyoruz.



    Alıntıları Göster
    artık güncellenme vakti geldi hız limitlerinin.. misal bende megane II var kadran 260ı gösteriyor yani artık araçlarda güçlü motorları görmeye alıştık bununla beraber güvenlik sistemleri de araçların motorlarıyla birlikte güçlendi: ABS-ASC acil fren destek vs vs derken hız limitlerimiz fi tarihinde kaldılar kısaca hız limitleriyle araçlarımız arasında kuşak çatışması başladı bence 90 olan limit şehirlerarasında 120ye çekilmeli... 90+ %10 la gittiğimde yolda uykum gelmekte monotonluktan dolayı dikkatim dağılmakta uykumu açmak için de ara ara ara hızlanmalar yapıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: copyright05

    artık güncellenme vakti geldi hız limitlerinin.. misal bende megane II var kadran 260ı gösteriyor yani artık araçlarda güçlü motorları görmeye alıştık bununla beraber güvenlik sistemleri de araçların motorlarıyla birlikte güçlendi: ABS-ASC acil fren destek vs vs derken hız limitlerimiz fi tarihinde kaldılar kısaca hız limitleriyle araçlarımız arasında kuşak çatışması başladı bence 90 olan limit şehirlerarasında 120ye çekilmeli... 90+ %10 la gittiğimde yolda uykum gelmekte monotonluktan dolayı dikkatim dağılmakta uykumu açmak için de ara ara ara hızlanmalar yapıyorum...

    Alıntıları Göster
    ben nerde olursam olayım uzun yolda 110u geçmiyorum...bana yetiyor...ama türkiyede hız sınırının sadece adı var...kendisi ile bir türlü tanışamadım... caddylerle doblolar connetclerle transporterlarla aya çıkan bir ülkede yaşıyoruz çünkü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    ben nerde olursam olayım uzun yolda 110u geçmiyorum...bana yetiyor...ama türkiyede hız sınırının sadece adı var...kendisi ile bir türlü tanışamadım... caddylerle doblolar connetclerle transporterlarla aya çıkan bir ülkede yaşıyoruz çünkü

    Alıntıları Göster
    geçen bir haberde anadoludaki araç yaşı ortalaması istanbuldan 5 yaş yaşlı
    diye okudum

    bu durumda hız limitleri değişmemeli bence

    şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere
    binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı

    yağışlı ve sisli havalarda kesinlikle hız daha da düşmeli

    hız limitlerini yükseltecek duruma henüz gelmediğimizi düşünüyorum

    konuya benzer daha önce açılmış bir kaç topic var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    geçen bir haberde anadoludaki araç yaşı ortalaması istanbuldan 5 yaş yaşlı
    diye okudum

    bu durumda hız limitleri değişmemeli bence

    şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere
    binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı

    yağışlı ve sisli havalarda kesinlikle hız daha da düşmeli

    hız limitlerini yükseltecek duruma henüz gelmediğimizi düşünüyorum

    konuya benzer daha önce açılmış bir kaç topic var

    Alıntıları Göster
    Bence hız sınırları çok çok yeterli. Yollarda kamyonlardan düşen kaplama lastik parçaları cirit atıyorsa, Paralı otoyola köpekler karşıdan karşıya geçiyorsa bence şuan ki hız sınırları çok çok yeterli. Hız yapmak istiyeni zaten kimse bağlamıyor. Radara yakalanmadıktan sonra sorun yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Bence hız sınırları çok çok yeterli. Yollarda kamyonlardan düşen kaplama lastik parçaları cirit atıyorsa, Paralı otoyola köpekler karşıdan karşıya geçiyorsa bence şuan ki hız sınırları çok çok yeterli. Hız yapmak istiyeni zaten kimse bağlamıyor. Radara yakalanmadıktan sonra sorun yok.

    Alıntıları Göster
    Ankarada dört beş şeritli yollarda uygulanan hız sınırı “70” değildir. Şu anda uygulanan hız sınırı “50” dir.. Ankaradaki hız sınırı “50” %10’ u ile beraber “55” üst sınırdır. Polislerin bu yollarda “70” den sonra ceza kesmesi hız sınırının 70 olduğunu göstermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 17 Ocak 2010; 22:55:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Ankarada dört beş şeritli yollarda uygulanan hız sınırı “70” değildir. Şu anda uygulanan hız sınırı “50” dir.. Ankaradaki hız sınırı “50” %10’ u ile beraber “55” üst sınırdır. Polislerin bu yollarda “70” den sonra ceza kesmesi hız sınırının 70 olduğunu göstermez.

    Alıntıları Göster
    Drahte 1905 arkadaşımız debi örneği teorik olarak doğrudur, ancak uygulamada durum farklıdır. Çünkü değişkenlerimiz fazladır, teorinizin uygulamada geçerli olması için değişkenlerin mevcut olmaması gerekir

    Herkesin araba kullanım şekli farklıdır ve herkes ortalama aynı bir hızda gitmez. Dört beş şeritli yollarda araçların hepsi ortalama diyelim ki “70” hızıyla giderse sizinde dediğiniz gibi trafik akmaya devam edecek ve herhangi bir tıkanıklık söz konusu olmayacaktır. Ama sizinde bahsettiğiniz gibi araçlar trafikte seyrederken 90,40,60,20,80,120,140 km vs.. hızları arasında seyreder. Bu şekildeki kullanım tarzı da herkes aynı hız ile gitmediği için trafikte sıkıntıya neden olacaktır.

    Örneğin 50 km hız sınırıyla giden bir araç sürücüsü “30” hız sınırıyla giden aracı sollamak için sol şeride geçmeye çalışacak, yine 70 hız sınırıyla giden bir araç sürücüsüde “50” km hız sınırıyla giden bir aracı sollamaya çalışacak ve şerit değiştirmeye çalışacaktır. Arkadan gelen araç sürücüleri de belli bir süratle gelmeye devam etmektedir ve önündeki araçlar düşük bir hızla seyrettiği için yavaşlamak zorunda kalacak ve şerit değiştirmeye çalışacaktır. En sol şeritten giden araçlarda diyelim ki 70 km hız sınırıyla yolculuk ettiği için bütün şeritler tıkanacak, bu da zincirlemeye bir etkiye neden olacak ve trafiği sekteye uğratacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 17 Ocak 2010; 23:52:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Drahte 1905 arkadaşımız debi örneği teorik olarak doğrudur, ancak uygulamada durum farklıdır. Çünkü değişkenlerimiz fazladır, teorinizin uygulamada geçerli olması için değişkenlerin mevcut olmaması gerekir

    Herkesin araba kullanım şekli farklıdır ve herkes ortalama aynı bir hızda gitmez. Dört beş şeritli yollarda araçların hepsi ortalama diyelim ki “70” hızıyla giderse sizinde dediğiniz gibi trafik akmaya devam edecek ve herhangi bir tıkanıklık söz konusu olmayacaktır. Ama sizinde bahsettiğiniz gibi araçlar trafikte seyrederken 90,40,60,20,80,120,140 km vs.. hızları arasında seyreder. Bu şekildeki kullanım tarzı da herkes aynı hız ile gitmediği için trafikte sıkıntıya neden olacaktır.

    Örneğin 50 km hız sınırıyla giden bir araç sürücüsü “30” hız sınırıyla giden aracı sollamak için sol şeride geçmeye çalışacak, yine 70 hız sınırıyla giden bir araç sürücüsüde “50” km hız sınırıyla giden bir aracı sollamaya çalışacak ve şerit değiştirmeye çalışacaktır. Arkadan gelen araç sürücüleri de belli bir süratle gelmeye devam etmektedir ve önündeki araçlar düşük bir hızla seyrettiği için yavaşlamak zorunda kalacak ve şerit değiştirmeye çalışacaktır. En sol şeritten giden araçlarda diyelim ki 70 km hız sınırıyla yolculuk ettiği için bütün şeritler tıkanacak, bu da zincirlemeye bir etkiye neden olacak ve trafiği sekteye uğratacaktır.

    Alıntıları Göster
    Trafik kazalarının bir nedeni de olması gerekenden düşük hızla seyahat edip kazaya sebebiyet vermektir. Düşük hız sınırıyla gittiğinizde yığılmalara sebebiyet vereceğiniz için şerit değiştirmeler çok olacak ve bu şerit değiştirmeler kaza yapma riskini artıracaktır.

    Bu yollarda 90- 100 km hız ile yolculuk yapmak güvensiz değildir ve bize göre kazaya sebebiyet vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 18 Ocak 2010; 1:12:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Trafik kazalarının bir nedeni de olması gerekenden düşük hızla seyahat edip kazaya sebebiyet vermektir. Düşük hız sınırıyla gittiğinizde yığılmalara sebebiyet vereceğiniz için şerit değiştirmeler çok olacak ve bu şerit değiştirmeler kaza yapma riskini artıracaktır.

    Bu yollarda 90- 100 km hız ile yolculuk yapmak güvensiz değildir ve bize göre kazaya sebebiyet vermez.

    Alıntıları Göster
    şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı “

    Meta80 arkadaşımız bu konuda sizinle aynı düşünceleri paylaşıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Trafik kazalarının bir nedeni de olması gerekenden düşük hızla seyahat edip kazaya sebebiyet vermektir. Düşük hız sınırıyla gittiğinizde yığılmalara sebebiyet vereceğiniz için şerit değiştirmeler çok olacak ve bu şerit değiştirmeler kaza yapma riskini artıracaktır.

    Bu yollarda 90- 100 km hız ile yolculuk yapmak güvensiz değildir ve bize göre kazaya sebebiyet vermez.

    Alıntıları Göster
    İzmir'de radarların olduğu yerleri biliyorum,hız limitlerine pek aldırmıyorum.Öyle komik sınırlar var ki,insan şaşıyor.

    Bir de ülkenin durumu ortada;ama eski arabalar ile güvenlik yönünden gelişmiş arabamla virajlara aynı hızla girmemi bekleyenler daha çok bekler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Ankarada dört beş şeritli yollarda uygulanan hız sınırı �70� değildir. Şu anda uygulanan hız sınırı �50� dir.. Ankaradaki hız sınırı �50� %10� u ile beraber �55� üst sınırdır. Polislerin bu yollarda �70� den sonra ceza kesmesi hız sınırının 70 olduğunu göstermez.

    Ankara şehir içerisinde 50km hız limiti 70km olarak değiştirildi.Bu konuda resmi açıklama yapıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makul

    quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Ankarada dört beş şeritli yollarda uygulanan hız sınırı �70� değildir. Şu anda uygulanan hız sınırı �50� dir.. Ankaradaki hız sınırı �50� %10� u ile beraber �55� üst sınırdır. Polislerin bu yollarda �70� den sonra ceza kesmesi hız sınırının 70 olduğunu göstermez.

    Ankara şehir içerisinde 50km hız limiti 70km olarak değiştirildi.Bu konuda resmi açıklama yapıldı.

    Alıntıları Göster
    Hatırlatmatmanız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musab76

    Hatırlatmatmanız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Avrupada durum nedir acaba?
    Otoban dışındaki hız sınırlamaları hakkında bir fikir verebilir misiniz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Avrupada durum nedir acaba?
    Otoban dışındaki hız sınırlamaları hakkında bir fikir verebilir misiniz acaba?

    Alıntıları Göster
    Evet arkadaşlar şehirler arası, şehir içindeki dört beş şeritli ışık ve yaya bulunmayan yollardaki hız limiti ve şehir içindeki hız limiti hakkındaki yorumlarınızı bekliyoruz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.