Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    90 km saat hızı birileri
    -kaç yapalım söyle doktor - 90 olsun abi 90 iidir
    mantığı ile konulmamış 90 km nin üstündeki hızlarda, engelin fark edilmesi, reaksiyon ve fren mesafesi araç engele carpiyor 90 kmde ise çarpmadan durabiliyor araç ( fizik )


    Trafik kazalarının tek nedeni hız değildir. Çoğunlukla şehirler arası yollarda seyahat ederken kazalar hatalı sollamalardan, yanlış şerit değiştirmelerden meydana gelir.

    400-500 km bir yolda seyahat edecek olan kişi 100 hız limitiyle gideceği noktaya minimum 4-5 saatte gider ki az önce de belirttiğimiz üzere bu uzunlukta bir yolculuk kişinin dikkatini dağıtır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    90 km saat hızı birileri
    -kaç yapalım söyle doktor - 90 olsun abi 90 iidir
    mantığı ile konulmamış 90 km nin üstündeki hızlarda, engelin fark edilmesi, reaksiyon ve fren mesafesi araç engele carpiyor 90 kmde ise çarpmadan durabiliyor araç ( fizik )

    keşke böle konulsaydı... o zaman yazdıkların daha mantıklı olurdu... eğer hız sınırları fiziksel hesaplamalar sonucu konulduysa 35-40 sene önceki arabalarla şimdiki arabaların fren mesafaleri arasında uçurum var... buna göre yeniden sınırların artırılması lazım...
  • hız sınırlarının artırılmasına karşıyım
    hız sınızlarının artırılması için ortaya konulan nedenlere ancak gülmekten katılabilirim.
    yollarda aslolan insan faktörüdür, araç değil.
    insanların dikkati, refleksi, algısı değişmediği müddet, hız sınırları da değiştirilmemelidir.
    yolda çok vakit harcarmış da, uykusu gelirmiş de, yok efendim basmak zorunda kalırmış da diyenlere de gülemiyorum bile.
    yolculuğunu o yola ve zamana göre ayarlasın o şahsiyet.
    yollardaki bunca kazalar, bunca ölümler, sorumsuz ve saygısız ve aptal insanlarca meydana geliyor.
    yani bizlerce meydana geliyor.
    hız sınırlarını artıkmak yerine,
    çok sıkı denetim ve tavizsiz cezalarla, çiçek gibi olur güzel ülkem.
  • Hız sınırının değil, nitelikli sürücü(iyi eğitilmiş) sayısının artırılması gerektiğini düşünüyorum. Araçlar binbir çeşit elektronik sisteme sahip olsalar da kendi kendilerine gaz vermezler ya da makas atmazlar. Kazaların %90 küsürünün sebebi İNSANdır.Diğer faktörler geri kalan yüzdelik dilimde kaybolur gider. Bir olayı ortadan kaldırmak ya da azaltmak için o olayın gerçekleşmesinde en fazla yüzdelik dilime sahip faktör üstünde çalışmak gerekir. Özellikle Türkiye gibi ehliyetin yalnızca ciltlenip cüzdana konulan ve polis isteyince çıkarılan bir belge olduğu ülkede hız sınırının cartın curtun yerine trafik eğitiminin üstünde durmak gerekir. Bir Almanya olabilmek için(hız sınırları,trafik işleyişi,...), sollarken selektör yapma gereği duymayacağımız seviyeye gelmeliyiz

    Sonuç olarak, insanların eğitim kalitelerini yükseltmeden limitler üstünde oynamanın bir mantığı yoktur.




  • dün eve giderken otoban üzerinden çoğu zaman yusuflayarak geçiyorum....

    çünkü ipini koparan bazı tipler genelde kimse kızmasın yargılamak değil çoğu zaman örnek vermek isterim piyasada sayısı fazla özellikle kullandığım yolda hyundai accent crdi ve megane dci ler makas ve rahat rahat 160 lara varan süratlerde gidiyorlar 90-100le aktığım trafikte öyle bir geçişin kaç ettiğini bir sürücü tahmin edebilir.

    Radara kadar herkes allah ne verdi ise basıyor bu memlekette işini bilen basıyor daha doğrusu....

    istanbul gişelerden gebze izmite doğru zaten 3 senem git gelle geçti...araçlar sürat denemelerini buralarda yapıyor...

    ancak şehirler arası yolculuklarda yol ayırlmış ise acelesi olanlar zaten 120km nin üzerinde seyrediyorlar.... gidiş geliş yollarda ise mazara klasik tır kıçında sollamaya çıkamayanların oluşturduğu bir lokomotif ve arkadan gelen bir trasnporterın 14 aracı birden sollamaya çalışması gibi manzaralar...

    sonrası akşam haberleri....bu ülkede birşeylerin değişmesi için bu cümle bile insanı yoruyor....hepsi ülke gerçeğidir eğitimsizliğin getirisidir...

    bizim insanımız markaları karıştırır ne olduğunu bilemez ama içinde engellenemez bir sürat çılgınlığı yatar...neresi olursa olsun yardırmada sınır tanımaz...









  • quote:

    Orijinalden alıntı: copyright05

    artık güncellenme vakti geldi hız limitlerinin.. misal bende megane II var kadran 260ı gösteriyor yani artık araçlarda güçlü motorları görmeye alıştık bununla beraber güvenlik sistemleri de araçların motorlarıyla birlikte güçlendi: ABS-ASC acil fren destek vs vs derken hız limitlerimiz fi tarihinde kaldılar kısaca hız limitleriyle araçlarımız arasında kuşak çatışması başladı bence 90 olan limit şehirlerarasında 120ye çekilmeli... 90+ %10 la gittiğimde yolda uykum gelmekte monotonluktan dolayı dikkatim dağılmakta uykumu açmak için de ara ara ara hızlanmalar yapıyorum...


    Arabalar gelişti. Peki ya insanımız ? Onlarda geliştimi ?




  • Arabaların teknik olarak gelişmesi ölümleri azaltmamış aksine artırmıştır..Çevrenize bakın bakalım olan kazalarda ölenlerin kullandığı araçlarda kaç hava yastığı var?abs? esp? zart zurt güvenlik sistemlerinden hangileri var..Çoğunda hepsi var ama insanlar ölmeye devam ediyor ABS var diye 160 basarsan otoyolda kamyona çarparsan ölürsün..esp var diye viraja 170 le girersen ölürsün..8 hava yastığım var diye 120 ile kafa kafaya bir arabaya girersen ölürsün..Güvenlik testleri 50 km ile olan çarpmalarda yapılıyor onda bile yüzde yüz garanti veren araç yok..Mercedeste BMW de de insanlar ölüyor..
    Hızlı gidersek yol çabuk biter yorulmayıza kesinlikle katılmıyorum..Sürekli uzun yol yapan biri olarak hızlı gittiğim limitleri zorladığım yolculuklarda bir süre sonra kesinlikle tüm dikkatim dağılıyor kaslarım kasılıyor ve yolun son kısımlarında daha kötü oluyorum.Hızlı giderken beyniniz ve vucudunuz her an bişey olucakmış gibi refleks olarak kasılmış ve hazır duruma geçtiği için bu hazır bekleme safhası insanı yoran bir süreç..Normal hızlarda vucud daha gevşek ve rahat durumda durduğundan sonuçta yolun son kısımlarında dikkat ve beden olarak tehlikelere daha çabuk cevap vericek seviyede kalıyor..
    Bu arada görme olarak hız artıkça oluşan tünel etkisi gibi diğer olumsuzlukları da düşünürsek hız limitleri bu seviyelerde kalmalı...




  • Ben hız sınırlarına pek uymuyorum.Çok komik limitler oluyor çünkü.

    2 şeritli viraja girerken 50 km/h limit koymuş,viraj içinde de 30 ile gidecekmişim.Çok beklerler.Yol tutuşu iyi arabamla,eski arabaları bir tutuyorlar.
  • yavaş gidin
  • Derememo arkadaşımızın yaptığı yorumlara cevabımızdır.

    YAZINIZ : Hız sınırlarının artırılması için ortaya konulan nedenlere ancak gülmekten katılabilirim.

    CEVABIMIZ : Biz burada yazılan her düşünceye saygılıyız, ancak saygı çerçevesinde kaldığı sürece. Üslubunuz çok hatalıdır, öncelikle bunu bilmenizi isteriz.

    Bu başlığın amacını bu konu başlığındaki ilk mesajımızda dile getirdik.

    Herkes aynı fikirde olmak zorunda değildir, yine forumu baştan sona okumuşsanız mesajlarımızdan bir tanesin de hız limitinin yüksek olduğunu ya da aynı kalmasını isteyen arkadaşlarımızdan bizden hatalı olduğumuz noktalarda bizi uyarmalarını istemiş olduğumuzu göreceksiniz.

    Bu başlıkta yorum yapan arkadaşlarımıza katıldığımız noktalar oldu, katılmadığımız noktalar oldu,

    Bizimle aynı düşünceyi paylaşmayan arkadaşlarımıza her yorumu tek tek değerlendirip gerekçelerimizi anlatarak cevap verdik.

    Sizlerden de aynı hassasiyeti bekliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 11:37:50 >




  • YAZINIZ : Yollarda aslolan insan faktörüdür, araç değil.

    CEVABIMIZ : Bu yorumunuzdan forumu baştan sona okumadığınızı ya da dikkatli okumadığınızı anlıyoruz.

    Size yaptığımız yorumlardan alıntılar yaparak cevap vereceğiz.

    “şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı”

    “Ara sokaklarda “30” hız sınırı düşünceniz çok doğrudur ve uygulanmalıdır. Ara sokaklarda çocuklarımız aniden yola atlayabiliyor ya da yayalar dalgın oluyorlar. Ara sokaklardaki hız sınırı bu hataları telafi edecek şekilde olmalıdır.

    "Yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı, bu noktalarda meydana gelen kazalarda yaya her zaman haklı olmalı ve kural ihlalleri yapan kişiler cezalandırılmalı”

    “Şehir içindeki bölünmüş “50” sınırı doğru ve makul bir hız sınırıdır”

    “Sınırsız hız uygulaması doğru bir uygulama değildir. Bize göre yolların hiçbirisinde böyle bir uygulama olmamalıdır. Örneğin böyle bir uygulama olması halinde araç sürücüsü aracına güveniyorsa 200 km ve daha fazlası bir süratle seyahat edebilecektir ki, bu hız sınırıyla seyahat eden bir sürücü kendi hayatını tehlikeye attığı gibi ailesinin ve o yolda bulunan sürücülerin de hayatını da tehlikeye atacaktır”

    “Yaya geçişinin çok olduğu, okulların bulunduğu ve trafiğin yoğun olduğu bölgelerde uygulanan kırmızı ışık uygulaması doğrudur”

    Bu yorumların hepsini satır aralarındaki mesajlarımızda yazdık.

    Yaptığımız bu yorumlardan insan hayatını mı ön planda tuttuğumuzu mu, yoksa araçlarımı ön planda tuttuğumuz noktasındaki yorumları forumdaki arkadaşlarımıza bırakıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 11:39:04 >




  • YAZINIZ : “insanların dikkati, refleksi, algısı değişmediği müddet, hız sınırları da değiştirilmemelidir.
    yolda çok vakit harcarmış da, uykusu gelirmiş de, yok efendim basmak zorunda kalırmış da diyenlere de gülemiyorum bile”

    “Yolculuğunu o yola ve zamana göre ayarlasın o şahsiyet. yollardaki bunca kazalar, bunca ölümler, sorumsuz ve saygısız ve aptal insanlarca meydana geliyor.

    CEVABIMIZ: “90 km %10 99 hız sınırıyla seyahat ettiğinizde x= vt formulüne göre mola vererek gittiğinizde bunun üç saati de mola olsun x : 100.5 = 500 km yolculuk yaparsınız ki kişinin bu uzunlukta bir yolculukta yapmasıda dikkatini dağıtır"

    Biz burada basit bir matematik formulüyle kişinin 500 km yol yapabileceğini, trafikte geçirdiği sürenin de bu uzunluktaki bir yolda 5 saat olacağını izah ettik.

    Bunun dışında uzun yolda meydana gelen kazaların hatalı sollamalardan, yanlış şerit değiştirmelerdeden olduğunu, trafikteki tek kaza nedeninin de hız olmadığını yine mesajlarımızın satır aralarında yazdık.Bu kazalara bir neden olarak ta trafikte alkollü araç kullanmayı ekleyebilirsiniz.

    Son paragraftaki yazınızda hız limitlerinin üzeride yolculuk yapan insanlara sorumsuz, saygısız, her şeyden önemlisi aptal diye hitap etmişsiniz.

    Yorum yapmıyoruz, yorumu forumdaki arkadaşlara bırakıyoruz.




  • burada paylaşım, tarıtşma güzel de bir milyon yorum da yazsak bir sonuca varmak biraz zor olur.

    sesimizi duyurmak için burada da yazarak, ancak burada yazıştığımız konuyla ilgili ulaşılabilecek yetkili makamlara da bir e-posta göndermek gerekiyor. araçlarla (veya diğer ürünlerle) ilgili türkiye ve/veya yurt dışındaki ilgili makama ulaşmak gerekiyor.

    örneğin bu konuda emniyete, karayollarına vb. e-posta gönderebilirsiniz. konu ile ilgili yasama, yürütme organlarına ulaşarak bir sonuca varılabilir ancak.

    yoksa burada sayfa doldururu, biraz tartışırız olu biter.

    firmalara, yetkililere şikayetleri (ve hatta memnuniyetleri) bildirmekten çekinmeyiniz.
  • Yaw hız limitlere sadece araca göre belirlenmez, yola görede belirlenir. Yollar ne durumda pataes tarlası, çift yol yaptık diyorlar bazı yerleri ama asfalt kalitesiz atarsan çift yapmışın 4 lü yapmışın ne farkedecek. Geçen 140 la yolda akıyodum arabanın tekeri karanlıkta çukara girdi çıktı, teker fena vurdu çukura Ucuz atlattım yoldan fırlatabilirdi beni o çarpma. Birde köpeklere bir çözüm bulunmalı, etraf başıboş köpek kaynıyor yollar köpek mezarlığı..
  • YAZINIZ : “hız sınırlarını artıkmak yerine, çok sıkı denetim ve tavizsiz cezalarla, çiçek gibi olur güzel ülkem”

    CEVABIMIZ: Bunun dışında Trafik kuralları herkes içindir. Bu kurallara uymayan herkese Hakim- savcı, polis- kaymakam, milletvekili- bakan ayrımı yapılmaksızın gerekli cezalar fazlasıyla verilmelidir. Siz bir ülkede hakimleri, savcıları, kaymakamları ve diğerlerini kanunlarla bu kurallardan muaf tutamazsınız.

    Uygulamanın böyle olduğu bir ülkede ülkemizin çiçek gibi olacağı da tartışmalıdır. En kısa zamanda bu uygulama düzeltilmelidir.

    "Kurallara saygı göstermek için önce saygı duyulacak kurallar yapmasını bilmek gerek"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 11:55:13 >
  • Arkadaşlar şimdi çalışıyoruz. Yazılanlara cevap vermek için fazla zamanımız bulunamıyor. Fırsat buldukça yapılan yorumlara cevap vermeye çalışacağız. Olaylara tek boyuttan yaklaşmıyoruz, bunu da bilmenizi istiyoruz.
  • Kanunlarla hiç kimseye trafik kurallarından muafiyet sağlanmamalıdır. Şu anda örneğin bir hakim ve savcı hakim ya da savcı kartlarını göstererek istediği gibi araç kullanabilmektedir. Yine resmi plakalı bir kaymakam istediği gibi araç kullanabilmektedir. Birinci olarak bunlar düzeltilmelidir.
  • Konuya yaptigim yorumu siliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 145tr -- 19 Ocak 2010; 22:32:30 >
  • bence güncelliğini yitirmemiştir halen o hızlarda kaza yaptığımızda bırak hayat kaybını yara almamak için garanti verebilecek şekilde arabalar yapabiliyorlar mı ? titanyum kaplama falan.
    kulağa saçma gelebilir ama bana sorarsanız ne zaman kazada parçalanmayan içindekilere bişey olmayan araba yaparlar o zman hız limitleri artmalı
    güncel hız limitleri bile fazlasıyla yukarlarda sayılır.(kaza anına göre söylüyorum)
  • Önemli bir konu olduğuna katılıyorum, tartışılması da gerekli. Ama kusura bakmayın, gerçekten anlamadığım için soruyorum, hep "biz" ifadesi var. "siz"i anlarım, ikincil çoğul şahısa genel olarak veya ikincil tekil şahısa saygı ifadesi olarak kullanılabilir. Ancak "biz" -eğer bir topluluk, dernek, kurum, kuruluş, vs'den bahsetmiyorsanız- birincil tekil şahıs için doğru bir ifade değildir. Benim anlamamış olduğum bir nokta varsa açıklarsanız, sevinirim.

    Hız limitleri arttırılmalı mı..? Bence genel olarak "hayır". Bazı özel noktalarda sıkıntılar olabilir, ancak otoyol gibi ayrılmamış, yayaların karşıdan karşıya geçebileceği bir yolda hız sınırını 120km/saat'e yükseltirseniz ve yayayı algılama, tepki gösterme ve frenleme için elinizde olan süreniz 90km/saat hıza göre daha kısalacaktır.

    Evet, Alman otoyollarında hız sınırı daha yüksek. Ancak duruma göre sınırın LED panolar ile değiştirilebildiğini hatırlıyorum (yağmurlu havada düşürülmesi gibi). Alman otoyolunda araba kullanırken, 4-5 şeritli otoyolda 160km/saat ile sağdan ikinci şeritte gittiğimi hatırlıyorum. Sol tarafımdan vızır vızır geçiyorlardı. Ama inanın Yalova - Bursa arası trafikten daha güvende hissettim. Neden..? İnsanlar hızlı gitse dahi, diğer kurallara son derece bağlılar. Hiç makas atan görmedim, önündeki arabayı geçtikten sonra sağ şeride geçmeyen araç görmedim.. Bizde sağında araba kalmasa bile adam atıyor kendisi sol şeride, sonra nasıl trafik işlesin..? İki kez şerit değiştirmek zor geliyor herhalde..

    Ayrıca, ehliyetin Türkiye de maalesef aşırı kolay verildiğini düşünüyorum. Allah aşkına, sürücü kursuna gidip ehliyet alamayan kaç kişi var..? En azından ben alırken, sözüm ona sağlık kontrolüne gittik. Ne görme testi yapıldı ne bir şey.. Psikolojik değerlendirme gibi bir şey vardı, doktor hastane dışındaymış sürücü kursundan grup olarak geldiğimizde, daha sonra imza atıp gönderdi dosyayı.. Belki aramızda psikopatlar vardı : ))

    Elbette kazalar olmasın.. Ama daha emniyet kemerinin sesini kesmek için koltuğun arkasından geçirerek yerine öyle takan yurdum insanından bahsediyoruz (tabii ki düzenli veya ara-sıra takanlar var, onları tenzi ederim).

    Hangimiz yaya geçitine bir yaya yaklaştığında durup yol veriyoruz..? Genelde, çarpınca bonus kazanılan bilgisayar oyunları gibi, üzerine gitmeye çalışıyoruz.. Ya da kaçımız, döner kavşakta kimin geçiş üstünlüğü olduğunun farkında..?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.