Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6 şeritli kartal sahil yolunda hız limiti 50kmdedir

    ve biz bu yolda herkes gibi 80le gittiğimiz çin 220 lira ceza yedik geçen yıl

    fazla bir söze gerek yok sanırım
  • Şu anda şehirlerarasında uygulanan 90 hız sınırı %10 ile beraber 99 hız sınırı artık güncelliğini yitirmiştir, artık Türkiyenin büyük bölümünde duble yol bulunmaktadır, bu yüzden bu hız sınırı çok düşük kalmaktadır,

    Öncelikli olarak şehirlerarasındaki hız sınırı en kısa zamanda makul seviyelere getirilmelidir.
  • JackDaniels arkadaşımızın verdiği bilgilerden altı şeritli bir yolda hız sınırının “50” olduğunu ve bu yolda “80” km hız ile seyrederken 220 TL radar cezası ödenilmiş olduğunu öğreniyoruz. Bu uygulamanın insan hayatını korumaya ve kazaları azaltmaya yönelik bir uygulama olmadığı çok açıktır.

    Trafik kuralları bütçe açığını kapatmak için değildir, ne yazık ki günümüzde özellikle de ülkemizde trafik cezaları bütçe açığını kapatmak için sıklıkça başvurulan vergi toplama yöntemine dönüşmüştür. Cezalar vergi toplamak için değildir, cezalar caydırıcı olmak için ve haksız bir fiilin sonucunun yaptırımsız kalmaması için vardır.

    Arkadaşımızın yaşadığı olayda da ödenilmiş olan 220 TL radar cezasının insan hayatını korumak ve olası kazaları önlemek için mi, yoksa bütçe açığını kapatmak için toplanan bir vergi kalemi mi gibi görüldüğü konusundaki yorumu da size bırakıyoruz.


    “Trafik kuralları sürücülere işkence çektirmek için değil, trafiğin akışını kontrol etmek, trafiğin düzgün ve güvenli bir şekilde akmasını sağlamak, bunun yanında bilinçsiz sürücüleri cezalandırmak için uygulanır”




  • Hız limitlerinin yüksek olduğunu ve aynı kalmasını savunan arkadaşlarımızdan hatalı olduğumuzu düşündükleri noktalarda bizi uyarmalarını ve düşüncelerini paylaşmalarını istiyoruz.

    Hız limitinin düşük olduğunu savunan arkadaşlarımızından da doğru olduğunu düşündükleri noktalarda bizi teyit etmelerini ve düşüncelerini paylaşmalarını istiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Avrupada durum nedir acaba?
    Otoban dışındaki hız sınırlamaları hakkında bir fikir verebilir misiniz acaba?


    Almanyada Otobanda en sol şeritte hız sınırı yok diye biliyorum ayrıyetten orada sollarken sellektörde yasakmış küfür yerine geçiyormuş sol sinyal verince anlıyormuş almanlar DC de bahsetmişlerdi

    Bencede çok düşük tutuluyor heleki karadeniz otobanı bana göre kazaların çoğu hızdan dolayı meydana gelmiyor örnek vermek gerekirse gurbetçiler adam o kadar sene izin bekliyor sonra 2000 km yol yapıyor sen bu adama 50 km/h ile git diyiosun adam eşini dostunu özlemiş onu düşünüyor sonuçta dikkatsizlikten dolayı paket




  • Herkese selamlar..

    Eminim birçok kişi fikirlerime katılmayacak ama, bece hız limitleri şu şekilde uygulanmalı:


    1) Şehir merkezindeki bölünmüş yollarda ve ara sokaklarda hız limiti 30 km/sa olmalı, yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı ve kural ihlalleri yüksek para cezaları ile cezalandırılmalı; yaya geçit çizgilerinde meydana gelen kazalarda her zaman yaya haklı olmalı ve araç sürücüsü ağır bir şekilde cezalandırılmalıdır.
    Bu uygulama toplu taşıma imkanları ile desteklenmelidir. Şehir merkezi yayaların olmalı, Ankara'da olduğu gibi otoyol benzeri yollar olmamalıdır.

    2) Şehir içindeki bölünmüş yollarda hız sınırı 50km/sa olmalı. (Örneğin Ankara-Çetin Emeç Bulvarı tarzı ana yollar.)

    3) Şehir içindeki otoyol benzeri bölünmüş yollar (bundan kastıım, örneğin Ankara Eskişehir Yolu veya İstanbul Yolu gibi, kazalarda araçların ters şeride çıkmalarını engelleyici önlem alınmış yollar) hız sınırı 70km/sa olmalı; bu yollarda hız ve şerit kullanımı kameralarla sürekli takip edilip, ihlallere ağır para cezaları uygulanmalıdır.

    4) Otoyol gibi geniş ve emniyetli gibi gözükse bile, otoyol olmayan yani her noktası çevredeki hayvanların girişini engelleyecek şekilde düzenlenmemiş yollarda hız sınırlaması kesinlikle 90 km/sa hızından daha fazla olmamalıdır. (Örneğin Ankara-Polatlı arasındaki yolda zaman zaman 100km/sa'lik uygulama bence çok yanlıştır. 90 rakkamı uzun araştırmalar sonucu dünyada kabul edilmiş bir sınırdır diye biliyorum. Ani durma gerektirecek riskler barındıran bir yolda bu hız en üst limit olmalıdır bence.)

    5) Her noktası yabancı maddelerin (taş, bitki, hayvan, insan vs) yola girmesini engelleyecek şekilde tasarlanmış otoyollarda hız sınırı 120 olmadır. Yol mühendislerinin, sınırsız hız uygulamasına uygun gördükleri noktalarda (İstanbul Ankara Otoyolu'nun özellikle Bolu-Ankara kısmında bir çok yerde olabileceğini düşünüyorum) ayrılan şeritlerde sınırsız hız uygulamasına izin verilmesi gerekir.

    Herşeyden önce, kırmızı ışık ihlalleri, alkollü araç kullanma ve trafiğe çıkışı uygun olmayan araçların kullanımı çok ağır bir şekilde cezalandırılmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_


    quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Avrupada durum nedir acaba?
    Otoban dışındaki hız sınırlamaları hakkında bir fikir verebilir misiniz acaba?


    Almanyada Otobanda en sol şeritte hız sınırı yok diye biliyorum ayrıyetten orada sollarken sellektörde yasakmış küfür yerine geçiyormuş sol sinyal verince anlıyormuş almanlar DC de bahsetmişlerdi

    Bencede çok düşük tutuluyor heleki karadeniz otobanı bana göre kazaların çoğu hızdan dolayı meydana gelmiyor örnek vermek gerekirse gurbetçiler adam o kadar sene izin bekliyor sonra 2000 km yol yapıyor sen bu adama 50 km/h ile git diyiosun adam eşini dostunu özlemiş onu düşünüyor sonuçta dikkatsizlikten dolayı paket


    almanyada otobanda hız sınırı sürekli değişmekte. yolun bir bölümünde 100 iken başka bir bölümünde 120 bir başka bölümünde de sınırsız olabiliyor.
    bunu bizzat tecrübe ettim. zaten mantıklı olan da böyle bir uygulama. sol şerit sınırsız olan bir yere rastlamadım.

    asıl önemli olan ise sınırım 100 olduğu yerde bentley continentalin de mercedes e63 amg nin de sınırın 100 olduğu yerde 100 ile paşa paşa gitmeleri...

    almanyada sokak arasında sınır 30 km.




  • Otomobilsever arkadaşımız yazınızın hepsini okuduk, katıldığımız noktalar olduğu gibi katılmadığımız noktalarda oldu. Katıldığımız ve katılmadığımız noktaların hepsini de ayrıntısıyla aşağıda yazdık. Yazınızdan alıntı yapmadık çünkü yazdığınız her cümleyi ayrı ayrı değerlendirmemiz gerekti.
  • YAZINIZ : “Şehir merkezindeki bölünmüş yollarda ve ara sokaklarda hız limiti 30 km/sa olmalı”

    CEVABIMIZ: Şehir merkezindeki bölünmüş yollarda “30” hız sınırı çok düşük bir hız sınırıdır. Bu hız sınırı trafikte sıkıntı vermekten başka bir işe yaramaz.

    Ara sokaklarda “30” hız sınırı düşünceniz çok doğrudur ve uygulanmalıdır. Ara sokaklarda çocuklarımız aniden yola atlayabiliyor ya da yayalar dalgın oluyorlar. Ara sokaklardaki hız sınırı bu hataları telafi edecek şekilde olmalıdır. Bu konuda sizinle aynı fikirdeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 1:43:08 >
  • YAZINIZ : “Yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı ve kural ihlalleri yüksek para cezaları ile cezalandırılmalı; yaya geçit çizgilerinde meydana gelen kazalarda her zaman yaya haklı olmalı ve araç sürücüsü ağır bir şekilde cezalandırılmalıdır”

    CEVABIMIZ : Yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı, bu noktalarda meydana gelen kazalarda yaya her zaman haklı olmalı ve kural ihlalleri yapan kişiler cezalandırılmalı. Buraya kadar sizinle aynı fikirdeyiz. Ancak bu ihlalleri yapan kişiler gelir seviyeleriyle doğru orantılı olarak cezalandırmalı. Aylık 1.000 TL geliri olan bir kişiyle aylık 5.000 TL gelir elde eden kişi maddi olarak aynı cezayı almamalı, herkes ödeme gücüne göre cezalandırmalı, bu noktada sizinle aynı fikirde değiliz.

    “Eşit olmak her zaman adalet değildir”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 1:43:46 >
  • YAZINIZ : "Şehir merkezinde Ankara'da olduğu gibi otoyol benzeri yollar olmamalıdır, (bundan kastım, örneğin Ankara Eskişehir Yolu veya İstanbul Yolu gibi, kazalarda araçların ters şeride çıkmalarını engelleyici önlem alınmış yollar) hız sınırı 70km/sa olmalı; bu yollarda hız ve şerit kullanımı kameralarla sürekli takip edilip, ihlallere ağır para cezaları uygulanmalıdır"

    CEVABIMIZ : Ankara ve bazı Büyükşehirlerimizdeki bu uygulamanın amacı zaten çok olan araç sayısının trafiğin akışını sekteye uğratmaması ve trafiğin düzenli bir şekilde akmasını sağlaması içindir.

    Sizin bahsettiğiniz gibi otoyol benzeri yollar olmaması için Ankara ve diğer Büyükşehirlerimizde trafiğe çıkan araç sayısının sınırlandırılması gerekir. Örneğin bir gün tek plakalı, bir günde çift plakalı araçların trafiğe çıkması gerekir ki, bu uygulamada ancak altyapı yatırımlarının yetersiz kalması halinde olur.

    Ankara ve diğer illerde son zamanlarda görüldüğü üzere dört- beş şeritli yolların yapılmasına hız verilmiştir ki, bize göre bu uygulama doğrudur, bilakis trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır, bu yollar yapılmadığı takdirde Türkiyedeki araç trafiğinin yoğun olduğu illerin hepsini birer İstanbul yaparsınız ki İstanbul trafiğinin ne kadar bunaltıcı olduğunu bilmeyen yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 1:45:19 >




  • YAZINIZ : “Şehir içindeki bölünmüş yollarda hız sınırı 50km/sa olmalı. (Örneğin Ankara-Çetin Emeç Bulvarı tarzı ana yollar.)”

    CEVABIMIZ : Bu konuda sizinle aynı fikirdeyiz. Şehir içindeki bölünmüş yollardaki hız sınırı doğru ve makul bir hız sınırıdır.
  • 90 km saat hızı birileri
    -kaç yapalım söyle doktor - 90 olsun abi 90 iidir
    mantığı ile konulmamış 90 km nin üstündeki hızlarda, engelin fark edilmesi, reaksiyon ve fren mesafesi araç engele carpiyor 90 kmde ise çarpmadan durabiliyor araç ( fizik )
  • YAZINIZ : “Otoyol gibi geniş ve emniyetli gibi gözükse bile, otoyol olmayan yani her noktası çevredeki hayvanların girişini engelleyecek şekilde düzenlenmemiş yollarda hız sınırlaması kesinlikle 90 km/sa hızından daha fazla olmamalıdır. “

    CEVABIMIZ : Şehir dışındaki hız limiti olan “90” artık güncelliğini yitirmiştir. Hız limitleri artırılarak makul seviyelere getirilmelidir. Bu hız sınırlarıyla kaza yapma riski daha fazladır,

    Örneğin 600 -700 km yola gidecek bir kişi en fazla “100” hız limiti ile gittiğinde trafikte geçirdiği süre uzadığı için dikkati dağılır ve kaza yapmaya daha müsait olur. Mola vererek gitse de trafikte geçirdiği süre uzun olduğu için sonuç değişmez
  • YAZINIZ : “Her noktası yabancı maddelerin (taş, bitki, hayvan, insan vs) yola girmesini engelleyecek şekilde tasarlanmış otoyollarda hız sınırı 120 olmadır.”

    CEVABIMIZ : Bu bahsettiğiniz yollarda yolculuk ettiğinizde siz de ezilen hayvanlara ve yola fırlayan köpeklere vs.. şahit olmuşsunuzdur, Hayvanlar bariyerlerin altından çok rahatlıkla geçmekte ve yola çıkabilmektedir. Otobanda karşınıza hayvan çıkmaması gibi bir durum söz konusu değildir. Hatamız varsa lütfen düzeltiniz. Bu yollardaki hız sınırı artırılmalıdır, bu hız artık düşük kalmaktadır.
  • YAZINIZ : "Yol mühendislerinin, sınırsız hız uygulamasına uygun gördükleri noktalarda (İstanbul Ankara Otoyolu'nun özellikle Bolu-Ankara kısmında bir çok yerde olabileceğini düşünüyorum) ayrılan şeritlerde sınırsız hız uygulamasına izin verilmesi gerekir"

    CEVABIMIZ : Sınırsız hız uygulaması doğru bir uygulama değildir. Bize göre yolların hiçbirisinde böyle bir uygulama olmamalıdır. Örneğin böyle bir uygulama olması halinde araç sürücüsü aracına güveniyorsa 200 km ve daha fazlası bir süratle seyahat edebilecektir ki, bu hız sınırıyla seyahat eden bir sürücü kendi hayatını tehlikeye attığı gibi ailesinin ve o yolda bulunan sürücülerin de hayatını da tehlikeye atacaktır.
  • Trafik kanununa göre bir sürücü sürekli bes saatten fazla, molalar vererek sekiz saatten fazla araç kullanmaması gerekir
  • YAZINIZ : ”“Kırmızı ışık ihlalleri, alkollü araç kullanma ve trafiğe çıkışı uygun olmayan araçların kullanımı çok ağır bir şekilde cezalandırılmalı.

    CEVABIMIZ :” Kırmızı ışık noktasında size katıldığım noktalar olduğu gibi katılmadığım noktalarda bulunmaktadır.

    Yaya geçişinin çok olduğu, okulların bulunduğu ve trafiğin yoğun olduğu bölgelerde uygulanan kırmızı ışık uygulaması doğrudur.

    Ancak yaya geçişi çok az olan, trafik yoğunluğu olmayan bölgelerde, bunun dışında şehirler arası yollarda zaman zaman bazı noktalarda çok gereksiz kırmızı ışıklar bulunmakta. Bu noktalara kırmızı ışık koymak yerine yanıp sönen sarı ya da kırmızı ışıklar konulması daha sağlıklı olur. Kırmızı ışıkların amacı trafik akışını gereksiz yere kesmeden sürücülerin ve yayaların güvenliğini sağlamaktır.

    Cezalar konusundaki düşüncemizi yukarıda yazdık.

    Alkollü araç kullananlara ağır cezai yaptırımlar uygulanması, bu kişilerin ehliyetlerine el konulması, her şeyden önemlisi bu ceza ve yaptırımların kağıt üzerinde kalmaması bizim sizden çok daha fazla arzu ettiğimiz bir durumdur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 1:56:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    Trafik kanununa göre bir sürücü sürekli bes saatten fazla, molalar vererek sekiz saatten fazla araç kullanmaması gerekir


    90 km %10 99 hız sınırıyla seyahat ettiğinizde x= vt formulüne göre mola vererek gittiğinizde bunun üç saati de mola olsun x : 100.5 = 500 km yolculuk yaparsınız ki kişinin bu uzunlukta bir yolculukta yapmasıda dikkatini dağıtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musab76 -- 19 Ocak 2010; 2:04:33 >
  • Şimdi şehirler arası yolda çift gidişli gelişli bir yol ve sınır 90 km/h ve %10 hız sınırı çok komik dümdüz yol ve yol bomboş 95 km hızı geçemiyorsun. Benim görüşüm en son hız 120 olmalıdır. Ama şehir içi CADDE'ler hız sınırı normaldir. Anayol'daki sınırlarda devlete gelir sağlamak için konulmuştur.


    Hız sınırlarının böyle olduğunu düşünürsek devlet kimden para kazancak :D
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.