Şimdi Ara

HIZ LİMİTLERİ HAKKINDAKİ VE FORUMDAKİ SON MESAJLARIMDIR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • NEYİ SAVUNDUK


    1- Yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı, bu noktalarda meydana gelen kazalarda yaya her zaman haklı olmalı ve kural ihlalleri yapan kişiler cezalandırılmalı.

    2- Şehir içi yollarda daha dikkatli gidilmeli okul bölgelerinde kaldırımlarda korkuluk ve servislere binen çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için daha düzenli park yerleri olmalı”

    3 “Ara sokaklarda “30” hız sınırı olmalı ve uygulanmalıdır. Ara sokaklarda çocuklarımız aniden yola atlayabiliyor ya da yayalar dalgın oluyorlar. Ara sokaklardaki hız sınırı bu hataları telafi edecek şekilde olmalıdır.

    4- Yaya geçit çizgilerinde geçiş üstünlüğü yayaların olmalı, bu noktalarda meydana gelen kazalarda yaya her zaman haklı olmalı ve kural ihlalleri yapan kişiler cezalandırılmalı”

    5- “Şehir içindeki bölünmüş “50” sınırı doğru ve makul bir hız sınırıdır”

    6- “Sınırsız hız uygulaması doğru bir uygulama değildir. Yolların hiçbirisinde böyle bir uygulama olmamalıdır. Örneğin böyle bir uygulama olması halinde araç sürücüsü aracına güveniyorsa 200 km ve daha fazlası bir süratle seyahat edebilecektir ki, bu hız sınırıyla seyahat eden bir sürücü kendi hayatını tehlikeye attığı gibi ailesinin ve o yolda bulunan sürücülerin de hayatını da tehlikeye atacaktır”

    7- “Yaya geçişinin çok olduğu, okulların bulunduğu ve trafiğin yoğun olduğu bölgelerde uygulanan kırmızı ışık uygulaması doğrudur

    8- Ehliyet sınavları zorlaştırılmalı, acemi sürücülerin trafiğe çıkması zorlaştırılmalı ve ehliyet ciltlenip cüzdana konan ve polis istediği zaman çıkarılan bir belge olmamalıdır.

    9- Trafik kuralları herkes içindir. Bu kurallara uymayan herkese Hakim- savcı, polis- kaymakam, milletvekili- bakan ayrımı yapılmaksızın gerekli cezalar fazlasıyla verilmelidir. Siz bir ülkede hakimleri, savcıları, kaymakamları ve diğerlerini kanunlarla bu kurallardan muaf tutamazsınız.

    10- Türkiyede belirlenen hız limitleri düşük kalmış ve güncelliğini yitirmiştir. Şehirler arası yollarda hız sınırı 90, %10 ile beraber 99 hız sınırı en üst limittir, artık Türkiyenin büyük bölümünde duble yol bulunmaktadır, bu yüzden bu hız sınırı çok düşük kalmaktadır, şehirler arası yollarda hızın artırılması yönünde bir düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır. Tehlikeli ve yaya çıkma ihlali olan yerleşim yerlerine yakın olan yerlerin yakınında daha düşük bir hız sınırı belirlenmeli, bunun dışında kalan bölgelerde hız sınırı makul seviyelerde tutulmalıdır.

    11- Trafik kazalarının bir nedeni de olması gerekenden düşük hızla seyahat edip kazaya sebebiyet vermektir. Düşük hız sınırıyla gittiğinizde yığılmalara sebebiyet vereceğiniz için şerit değiştirmeler çok olacak ve bu şerit değiştirmeler kaza yapma riskini artıracaktır.

    Bu yollarda 90- 100 km hız ile yolculuk yapmak güvensiz değildir kazaya sebebiyet vermez

    12- Trafik kuralları bütçe açığını kapatmak için değildir, günümüzde özellikle de ülkemizde trafik cezaları bütçe açığını kapatmak için sıklıkça başvurulan vergi toplama yöntemine dönüşmüştür. Cezalar vergi toplamak için değildir, cezalar caydırıcı olmak için ve haksız bir fiilin sonucunun yaptırımsız kalmaması için vardır.

    13- Ankara ve diğer illerde son zamanlarda görüldüğü üzere dört- beş şeritli yolların yapılmasına hız verilmiştir ki, bu uygulama doğrudur, bilakis trafiğe çıkan araç sayısı her geçen gün artmaktadır, bu yollar yapılmadığı takdirde Türkiyedeki araç trafiğinin yoğun olduğu illerin hepsini birer İstanbul yaparsınız ki İstanbul trafiğinin ne kadar bunaltıcı olduğunu bilmeyen yoktur.

    14- Hız limitlerinde yolculuk yapan araç sahibinin yayaya çarpmama ve ölümcül kazaya karışmama garantisi yoktur.

    15- Aşırı hızı savunmuyorum. Makul ve mantıklı limitler olmalı diyorum.

    Buna ek olarak şehirlerarasında sabit “120” hız sınırını savunmuyorum. Virajlı yollar olur, hayvanların sıklıkla yola çıkabileceği noktalar olur, bozuk yollar olur, örneğin Antalya yolu virajlı bir yoldur. Bu şekildeki yollarda hız limitini düşük tutarsın, “50, 60, 70” hız limiti koyabilirsin. Bunun dışında düz ve duble yollarda hız limiti uygulamasınını “120” yaparsın, yaya çıkma ihtimalinin çok olduğu noktalarda yolun durumuna göre görece hız limitini düşük tutarsın. Bunu yapmak çok zor değildir, yol kenarlarına trafik levhaları koyarak bunu yaparsın.

    16- Trafik kazalarının tek sebebi hız değildir. Trafik kazaları hatalı sollamalardan, yanlış şerit değiştirmelerden, aşırı hızdan, dikkatsizlik ve dalgınlıktan, bir de ülkemizde yeni ve kolaylıkla ehliyet almış birinin trafikteki kontrolsüz hareketlerinden meydana gelir.

    17- Kural ihlalleri yapan kişiler gelir seviyeleriyle doğru orantılı olarak cezalandırmalı. Aylık 1.000 TL geliri olan bir kişiyle aylık 5.000 TL gelir elde eden kişi maddi olarak aynı cezayı almamalı, herkes ödeme gücüne göre cezalandırmalı,


    “KONUYU KİLİTLEYEBİLİRSİNİZ,







  • yazdıklarınız tamamen doğru ve uygulansa gerçek anlamda trafik kazalarında maddi ve manevi kayıplar cok hızlı şekilde düşer

    ancak ülkemizde toplumsal bilinç yok

    kurallar sadece sayfalarda yazılarda var

    uygulamada yok adaletsizlik hukuksuzluk ise bu işlerin kılıfı olmuş durumda

    o yüzden hem kuralları bilmek hemde trafikde esnek olmak gerek önce emliyet sonra hareket.

    konunuzu okudum hep böyle oluyor zaten kötü yüceltilir doğru ezilir

    zaten doğru bir toplum olsak sizce bunları tartışıyor olurmuyduk.......

    trafik kurallarına uymak önce insanlık gerektirir

    saygılar.
  • son madde hariç hepsine katılıyorum
  • Konu birazdan kilitlenip forumun en ipsiz sapsız bölümüne taşınır merak etmeyin.

    Volvo bölümünde 10 sayfalık ve çok çok faydalı bir konu iki kişinin tartışması yüzünden kilitlendi. Yöneticiler tartışanlara uyarı ya da ceza vereceğine konuyu çöpe atma gereği duydular. Helal olsun ne diyelim.
  • Yaya konusunda bi yanlışlığınız var sürücüler yayayı izlemek zorunda değil sağındaki solundaki arabalara bakmalı bunun yerine yayalara bakarak o mu atlıcak bumu atlıcak millet paranoyak olur.Ayrıca yayalarında kurallara uyması gerekir yeşilde geçen bir araba yaya ya çarpıyorsa yaya yada bi yaptırım uygulanmalıdır ki yaya lambaları önem kazansın yayalarda uysunlar kurallara.

    Saygılarımla
  • olaya hız limiti olarak bakmayalım konu o zaman yanlış noktalara kayıyor.bu bir kanun ise trafik kanunu uymak zorundayız değilmi.

    kurallara uyalım ve uymayanları uyaralım,kendimizden başlayarak.

    saydığınız maddeler geneli itibariyle olması gereken bütünlükleri taşıyor bazı kısımları hariç.

    bu forumda herkes gelir birşeyleri paylaşır ama cümlelerimiz keskin ve sivri olmasın burası için değil her paylaşım platformu için durum hep böyledir.

    saygılarımla.
  • kimsenin hayır diyemeyecegi temenniler genel olarak, ancak şunu merak ettim ben; acaba gösterebilir misiniz, 9. maddede hakim savcı kaymakam vs. lerini trafik kurallarından muaf tutan kanunlardan bahsetmişsiniz, ''9- Trafik kuralları herkes içindir. Bu kurallara uymayan herkese Hakim- savcı, polis- kaymakam, milletvekili- bakan ayrımı yapılmaksızın gerekli cezalar fazlasıyla verilmelidir. Siz bir ülkede hakimleri, savcıları, kaymakamları ve diğerlerini kanunlarla bu kurallardan muaf tutamazsınız. '' bunlar hangi kanunlar acaba söyleyebilir misiniz ?(sadece tek bir kanun gösterseniz de olur)
    son maddeye de katılamıyorum zira trafik cezası adı üstünde bir cezadır, vergi mantıgıyla hareket edemezsiniz bütçeye göre katılım payı olmaz cezalar herkes için eşittir hele gelir seviyesi cezanın miktarı için asla kıstas olamaz

    bir de şimdi dikkatimi çekti; 'gerekli cezalar' dedikten sonra 'fazlasıyla' verilmelidir demişsiniz! neden fazlasıyla veriliyor, herkese verilen ceza verilse olmaz mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 21 Ocak 2010; 21:02:59 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Son madde hiçbir mantık ve hukuk kuralına uymaz.

    Diğerleri zaten olması gereken şeyler. Zaten öyleler, sıkıntı uygulamada. Bu nasıl çözülür onu tartışmak lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Konu birazdan kilitlenip forumun en ipsiz sapsız bölümüne taşınır merak etmeyin.

    Volvo bölümünde 10 sayfalık ve çok çok faydalı bir konu iki kişinin tartışması yüzünden kilitlendi. Yöneticiler tartışanlara uyarı ya da ceza vereceğine konuyu çöpe atma gereği duydular. Helal olsun ne diyelim.


    Konu hakkında yapılan işlemleri bilmeden nasıl bu kadar kendinden emin yazabiliyorsunuz, açıklanabilecek gibi değil.

    O Volvo bölümündeki konuyu biz kilitlemedik, konu sahibi üyemiz bizlere pm atarak kendi konusunun artık açık kalmasını istemediğini, kilitlenmesi gerektiğini belirtti ve bizler de konu sahibi üye istiyorsa konuyu kilitliyoruz.

    Konu bundan ibarettir.



    Bu konunun sahibi arkadaşımız ise dün akşamki tartışmalardan dolayı forumu bırakacağını iletti yönetime, kilitleyin mesajının nedeni bu olsa gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyli

    son madde hariç hepsine katılıyorum
  • Gelir seviyesi işi bizde olmaz,çünkü serbest meslekte çalışanların çok çok büyük kısmı gelirlerini az gösterdikleri için olan bordrolu çalışana olacak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.