Bildirim
hızlı giderken lastik patlarsa ne olur
Karaca Owen Rectangle Large Bambu Kesme Tahtası : Amazon.com.tr: Mutfak
https://www.amazon.com.tr/dp/B0C1Z8M9PM?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
5 sa. önce paylaşıldı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.quote:
Orijinalden alıntı: GöKHaN 35
Bu mesaj silindi. -
yokuş aşağı 50yle giden bir megane vardı sanırım adam tek elle kullanıyodu yada başka bişey yapıodu istanbul maltepede caminin önündeki minibüs yolundan devam ediyodu. bi anda lastiği patladı sağ ön lastiği. araç sola karşıdan gelen 3 araca çarpıp öyle durdu. sol ön patlasaydı belk ben hayatta değildim.quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.
Alıntıları Göster
eğer araç yerden yüksek veya b segmenti araçları gibi ağırlık merkezi yukardaysa takla bile atabilir. ama sanırım lastik kabaklaştığında öyle bir sorun oluyor. yoksa başka etmenden patladıysa öyle bir sorun olmaz ama aracın çok yavaş bi şekilde sağa veya sola çektiği olabilir.
-
ön lastık patlarsa frene bırden sertce degılde mumkun oldugu kadar yavas yavas basmak gerekır cunku hangı lastık patlamıssa arac o tarafa dogru cekme yapacaktır.sız ne kadar frene basarsanız cekme o kadar artacaktır. o yuzden on lastıgınız patladıgı zaman frene yavas yavas basarak aracı kontollu bır sekılde durdurmaya calısmalısınız. arka lastık patladıgın da on lastık kadar buyuk bı problem cıkarmazquote:
Orijinalden alıntı: _opeth
yokuş aşağı 50yle giden bir megane vardı sanırım adam tek elle kullanıyodu yada başka bişey yapıodu istanbul maltepede caminin önündeki minibüs yolundan devam ediyodu. bi anda lastiği patladı sağ ön lastiği. araç sola karşıdan gelen 3 araca çarpıp öyle durdu. sol ön patlasaydı belk ben hayatta değildim.
eğer araç yerden yüksek veya b segmenti araçları gibi ağırlık merkezi yukardaysa takla bile atabilir. ama sanırım lastik kabaklaştığında öyle bir sorun oluyor. yoksa başka etmenden patladıysa öyle bir sorun olmaz ama aracın çok yavaş bi şekilde sağa veya sola çektiği olabilir.
Alıntıları Göster
-
selamlar...quote:
Orijinalden alıntı: ortmeNN
ön lastık patlarsa frene bırden sertce degılde mumkun oldugu kadar yavas yavas basmak gerekır cunku hangı lastık patlamıssa arac o tarafa dogru cekme yapacaktır.sız ne kadar frene basarsanız cekme o kadar artacaktır. o yuzden on lastıgınız patladıgı zaman frene yavas yavas basarak aracı kontollu bır sekılde durdurmaya calısmalısınız. arka lastık patladıgın da on lastık kadar buyuk bı problem cıkarmaz
Alıntıları Göster
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
-
quote:
Orijinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Çok güzel açıklamışsın bravo
-
geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...quote:
Orijinalden alıntı: GöKHaN 35quote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Çok güzel açıklamışsın bravo
Alıntıları Göster
-
Sonunu Allah bilirquote:
Orijinalden alıntı: alihace
geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...
Alıntıları Göster -
arkadaşlar öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler , bende o gün arabayla otobanda kaptırmıştım hemde 180 200 e kadar çıktım petrole girdiğimde baktımki arka sağ lasrik inmiş , hava basma makinasıyla baktımki 20 hava kalmış lastiğin içinde, normalde ben 31 basıyorum , lastikçiye gittim çivi batmış dedi hatta ön sol lastikte siboptan kaçırıyormuş ondada problem vardı meğerse kelle koltukta gidiyormuşuz.zaten konuyuda onun için açtım lastik patlaması olan tecrübeli arkadaşlar var aramızda faydalanalım dedim yaşamayan arkadaşlarda faydalanmış olur.quote:
Orijinalden alıntı: alihace
geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...
Alıntıları Göster
-
Direksiyonu ters kırarsan en kötü 2-3 takla atarsınquote:
Orijinalden alıntı: vct2000
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Hocam çok doğru demişsin en kötü araba bile olsa durup dururken lastiği patlamaz kısacası lastik aksamıyla ilgili her türlü bakımı yapılmışsa standart kalite lastik ve jantlar varsa 30 yaşındaki bir araba bile rahatlıkla süratli gidebilir
-
Arkadaşlar amma yazılmış okudumda...quote:
Orijinalden alıntı: servecoldquote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Hocam çok doğru demişsin en kötü araba bile olsa durup dururken lastiği patlamaz kısacası lastik aksamıyla ilgili her türlü bakımı yapılmışsa standart kalite lastik ve jantlar varsa 30 yaşındaki bir araba bile rahatlıkla süratli gidebilir
Alıntıları Göster
Birincisi yukarıda bir forumdaşında dediği gibi lastikler durup dururken patlamaz sonuçta öyle değil mi ?
Ama 10 yıllı bmw ve mercedesler yada diğer araçlar ile lastiğin patlaması arasında anlamlı direkt bir bağlantı var mıdır ? Desteksiz atmış olmuyor mu böyle yazan arkadaş ? Başka sorunlar olabilir ama lastik patlamaz sonuçta değil mi ? Ayrıca bugün örneğin buzdolaplarının bile ömrü 2 yıl değil midir ? Ama 20 yıl kullandığımız cihazlar bile mevcut olup bu durum aracın bakılması ile ilgilidir,sizcede öyle değil mi ?
3 yıllık olupta çoktan pertlemiş bir dünya araç olduğunu dikkate alırsak önemli olan aracın bakımı ve muayenesi değil midir ? (elbette gerçek muayeneden sözediyorum.)
Aracınızın su,yağ,filtre bakımları kadar lastik,fren gibi aksamlarıda düzenli takip edilirse neden patlasın ? Araçlarda fren borularının bile değişim km leri kitapçıklarında yazıyorsa neden sizce ? Kitapçığında 10 yıllık ömrü var deyip sıfır alınan bmw mercedes 10 yaşına girdi diye çöpe mi atılmalıdır sizce ?
Gerçi japonyada falan öyle olsada amerika,almanya gibi ülkelerde böyle bir sorun bulunuyor mu size göre ?
En sağlamı hız,yol kurallarına uymaktır..Yada patlamayan lastikler kullanmakta belki işe yarayabilir...
Bakarsak bağ,bakmazsak dağ olur sonuçta...Lastikleri de diğer bakımlar kada önemsemek taraftarıyım...
saygılarımla
-
bencede arabanın eskiliğiyle alakası yok lastikler önemli ama bazı arabalar 8v oluyor bunlarda aksmıydı o parça neyse şöyle diyim lastiği tutan parça kırılabiliyor bence arabanın kalitesi önemli alman arabalarında öyle bir durumun normal durumlarda olmayacağını düşünüyorum mesela hacı muratlarda lastiğin yattığını çok gördüm 8v lerdede oluyormuş öyle duydumquote:
Orijinalden alıntı: mrcds3259
Arkadaşlar amma yazılmış okudumda...
Birincisi yukarıda bir forumdaşında dediği gibi lastikler durup dururken patlamaz sonuçta öyle değil mi ?
Ama 10 yıllı bmw ve mercedesler yada diğer araçlar ile lastiğin patlaması arasında anlamlı direkt bir bağlantı var mıdır ? Desteksiz atmış olmuyor mu böyle yazan arkadaş ? Başka sorunlar olabilir ama lastik patlamaz sonuçta değil mi ? Ayrıca bugün örneğin buzdolaplarının bile ömrü 2 yıl değil midir ? Ama 20 yıl kullandığımız cihazlar bile mevcut olup bu durum aracın bakılması ile ilgilidir,sizcede öyle değil mi ?
3 yıllık olupta çoktan pertlemiş bir dünya araç olduğunu dikkate alırsak önemli olan aracın bakımı ve muayenesi değil midir ? (elbette gerçek muayeneden sözediyorum.)
Aracınızın su,yağ,filtre bakımları kadar lastik,fren gibi aksamlarıda düzenli takip edilirse neden patlasın ? Araçlarda fren borularının bile değişim km leri kitapçıklarında yazıyorsa neden sizce ? Kitapçığında 10 yıllık ömrü var deyip sıfır alınan bmw mercedes 10 yaşına girdi diye çöpe mi atılmalıdır sizce ?
Gerçi japonyada falan öyle olsada amerika,almanya gibi ülkelerde böyle bir sorun bulunuyor mu size göre ?
En sağlamı hız,yol kurallarına uymaktır..Yada patlamayan lastikler kullanmakta belki işe yarayabilir...
Bakarsak bağ,bakmazsak dağ olur sonuçta...Lastikleri de diğer bakımlar kada önemsemek taraftarıyım...
saygılarımla
Alıntıları Göster
-
arkdaşım o anı yaşamak istemezdimquote:
Orijinalden alıntı: asa1979
bencede arabanın eskiliğiyle alakası yok lastikler önemli ama bazı arabalar 8v oluyor bunlarda aksmıydı o parça neyse şöyle diyim lastiği tutan parça kırılabiliyor bence arabanın kalitesi önemli alman arabalarında öyle bir durumun normal durumlarda olmayacağını düşünüyorum mesela hacı muratlarda lastiğin yattığını çok gördüm 8v lerdede oluyormuş öyle duydum
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
çok açıklayıcı bilgiler olmuş.
-
bende geçen ay 4 ünü birden değiştirdim.lastiklerde yeterince diş vardı ama çok gevremişti.lastikçiler(biri tanıdık)illa çıkma lastik al dediler ama benimquote:
Orijinalden alıntı: geremyquote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
selamlar...
lastik durup dururken patlamaz...
patlama nedenleri:
1 - kasise düşme
2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.
tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.
panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..
en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..
sevgilerimle....
çok açıklayıcı bilgiler olmuş.
Alıntıları Göster
gözüm yemedi.nede olsa can taşıyoruz.lastikler değiştikten sonra arabanın seyri gözle hissedilir derecede iyileşti.bence ihmal etmeden değiştirmek lazım.
-
Ön lastik patlarsa asla ve asla hiç bir şekilde frene basılmaz. Bakın ne oluyor frene basılırsa.quote:
Orijinalden alıntı: necmi42
bende geçen ay 4 ünü birden değiştirdim.lastiklerde yeterince diş vardı ama çok gevremişti.lastikçiler(biri tanıdık)illa çıkma lastik al dediler ama benim
gözüm yemedi.nede olsa can taşıyoruz.lastikler değiştikten sonra arabanın seyri gözle hissedilir derecede iyileşti.bence ihmal etmeden değiştirmek lazım.
Alıntıları Göster
http://www.zapkolik.com/video/asiri-hizla-giderken-lastik-patlamasi-406872
En iyisi hız yapmamak.
-
Mesajı yazdığın sene başıma geldi. Allah kimseye yaşatmasın diyorum. Hiç panik olmadım ama korkuyu anlatamam. Aşırı hızlıydım bir anda arka lastik patladı. Çukura girdiğimden falan değil. Araç üzerinde kar lastiği takılıydı. O da bitik durumda lastik.Yani tamamen benim hatam. Lastiğin max. sürati 180 km iken benim en yavaş hızım 210-220'ydi.Hatta böyle 1 saat falan gittim en az 210'la. Patladığı an yanımda arkadaşım vardı. O korkudan kas katı oldu. Ben korkudan ona korkma diye bağırıyorum. Hepsi korkudan valla :) Emniyet kemerlerimiz takılıydı o sayede koltuktan fırlamıyorduk. Araç sağ arka taraftan yere vurup vurup zıplattı kendini. çok çok uzun mesafede zor durduk. Fren yapma şansım yok arkanın kontrolü kaybeder hızdan dolayı anında. İstanbul - Ankara otobanında yaşadım. O anda benim olduğum düzlükte 1 tek kamyon vardı o da zaten en sağ şeritteydi hiç yaklaşmadık Allah'tan ona. Araba yavaşladığında frenleyip durdurdum. Araçtan indiğimdeki manzarayı anlatayım. Arka tampon kırılmış , sağ arka stop lambası kırılmış , sağ arka lastik içindeki davlumbaz patlamış , marşbiyel kırılmış , jant zaten eğik. Bunlar dışında olandı. İçeride olanlar, Zıplamanın şiddetiyle tavan döşemesi yerinden çıkmış , 2 ya da 3 tane hoparlör patlamıştı. Adrenalini anlatamam Allah kimseye yaşatmasın. Şu an ara sıra biraz basıyım diyorum yüksek hızda aklıma geliyor ayağımı çekiyorum. Aslına bakarsan korkmuyorum ancak akıllandım diyorum. Daha bilinçli oluyorsun. Çok kötü bir tecrübe yalnız yaşamazsınız inş. Bir de lastik parası falan artık gözüne gelmiyor insanın. Kaliteli lastiğin verdiği güven ayrı oluyor.quote:
Orijinalden alıntı: pampilo
Ön lastik patlarsa asla ve asla hiç bir şekilde frene basılmaz. Bakın ne oluyor frene basılırsa.
http://www.zapkolik.com/video/asiri-hizla-giderken-lastik-patlamasi-406872
En iyisi hız yapmamak.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.
Yav bilgi alayim diye geldim ama bu nedir :D -
quote:
Orijinalden alıntı: potur
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.
Yav bilgi alayim diye geldim ama bu nedir :D
laf ola beri gele...
arkadaşımın başına geldi. noluyo anlamak için frene bastığı an araç taklalar atmaya başlamış. sonradan öğrendiğimize göre lastik patladığında frenle değil, motor freniyle sakin sakin durmalıymışsın.
Benzer içerikler
- doblo uzun şase kısa şase arasındaki fark
- palio 1.2 8v
- tempra sxa özellikleri
- tempra digiplex arızası nasıl anlaşilir
- petronas mı castrol mu
- egea euro ncap
- 2025 egea
- yeni fiat 600
- fiat scudo fiyat listesi
- fiat 500e fiyat listesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X