hizlial.com sitesini yıllardır kullanırım ve pek çok kere alışveriş yaptım bugüne kadar ancak son alışverişimde sistemlerinde ciddi bir hata tesbit ettim. bu hata yüzünden kredi kartı puan kullanımında kdv indirimli fiyat göründüğü halde kdv'li fiyat üzerinden hesaplanıyor. yani 100 lira ödeyeceğiniz göründüğü halde işlem sonunda sizden 118 lira istiyor. bu hatayı müşteri hizmetlerine defalarca detaylarıyla ilettim ancak bir sonuç alamadım.
şöyle ki; kdv indirimi diye bir uygulamaları var. bunu sözde sadece bazı kredi kartlarına ve sadece bazı taksit seçeneklerine uyguluyorlar. dedikleri şey şu:
"KDV indirimi için Ödeme sayfasında Garanti 10 taksit , Bankaysa 8, Türkiye Finans 12 , Akbank 10 ve İşbankası 3 taksit seçeneğini seçtiğinizde fiyat düşmektedir. Ayrı olarak tek çekimler, banka havalesi ve PTT posta çeki ödemesinde fiyat yine düşmektedir. Bu ödeme seçenekleri ile KDV'siz fiyattan alabilirsiniz"
diyorlar ancak sitelerinde hem ürün tanıtım sayfalarındaki "taksit seçenekleri" bölümlerinde hem de ödeme sayfasında bu seçenekler haricindeki bazı seçeneklerde de indirimli fiyat yazıyor. örneğin yukarıdaki ifadede bankasya 8 taksitte indirim olduğu yazmış ancak sayfada 1-2-3-4-5-6-7 ve 8 taksit seçeneklerinin tümünde kdv indirimli fiyat görünüyor. ayrıca ödeme sayfasında PUAN kullanım seçeneklerinin karşısında da kdv indirimli fiyat yazıyor.
buraya kadar herşey normal, ancaaaaak... kdv indirimli fiyatı 332 TL olan cep telefonumun 40 TL civarını parçalı ödeme seçeneğini kullanarak kredi kartlarımın puanlarından ödedim. dediğim gibi puan ödeme seçeneklerinin karşısında kdv indirimli fiyat yazıyor. ancak ödediğim puanlardan KDV oranında kesinti yapıldı, yani 40 TL puan kullandım ancak bu miktar 6.5 TL eksik olarak yansıdı ve ben toplamda 332 TL yerine 338.5 TL ödemiş oldum toplamda.
bunu toplam 6 kez müşteri hizmetlerine e-maille bildirdim. 5 kez yanıt verdiler ve hepsinde aynı şeyi söylediler. dedikleri şey şu: "sitede belirttiğimiz seçenekler (üst kısımda tırnak içinde yazdığım cümle) dışında kdv indirim uygulamamız yok. ancak ben onlara sayfalarından aldığım ekran görüntüleriyle, bir ilkokul çocuğuna açıklıyor gibi detaylıca anlattım, hem taksit seçeneklerinde hem de ödeme sayfasında bu seçenekler dışında da bazı seçeneklerde kdv indirimli fiyat görünüyor ancak o seçenek kullanıldığında kdv indirimsiz fiyat üzerinden düşüyor, bu şekilde müşteriyi aldatıyorsunuz, etiket fiyatı ile kasa fiyatının ayrı olması gibi bir durum var ve tüketici koruma kanununa göre böyle bir farkta düşük olan fiyat esas alınır diye. ama ısrarla hata yok dediler ve yazdıklarıma cevap veremediler, geçiştirdiler.. soruyorum madem sadece o seçeneklerde kdv indirimi var diyorsunuz neden diğer seçeneklerin karşısına da indirimli fiyatı yazıyorsunuz diye, cevabı yok..
benzer bir indirim hesaplama hatasını hepsiburada.com'da da tesbit etmiştim, banka havalesiyle yaptıkları indirimi 1-2 TL eksik hesapladı sistemleri ve konuyu basitçe anlattığımda hemen hesap numaranızı verin, iade edelim o fazla çekilen ücreti dediler. ancak hızlıal.com'daki daha vahim bir hatayı sayfalar dolusu resimli, ekran görüntülü, kanıtlı e-mailler gönderdiğim halde hızlıal.com bu bariz hatayı kabul etmedi ve hala aynı hata sayfalarında mevcut. bugüne kadar güvendiğim bu siteye hiç yakıştıramadığım bir şey bu.
isterseniz siz de deneyin. kdv indirimli bir ürünün taksit seçeneklerine bakın. sonra da ürünü sepetinize ekleyin ve ödeme sayfasına kadar ilerleyip garanti, isbankası, bankasya gibi bir bankanın kredi kartı ile ödeme sayfasına gelip fiyat seçeneklerine bakın. puan kullanımı seçene
örneğin ürününüzün fiyatı kdv indirimli olarak 40 TL, indirimsiz fiyat 47.2 TL yapar. örneğin BONUS kart için ödeme seçeneklerinde göreceksiniz ki 1 taksit, 8 taksit ve BONUS PUAN seçeneklerinin karşısındaki fiyat 40 TL, diğer seçeneklerde fiyat 47.2 TL Ancaaaak 40 TL'yi BONUS kullanarak parçalı ödeme ile ödediğinizde işlem tamamlanmayacak ve kalan miktar 7.2 TL görünecek. yani 40 TL ödemeniz gerekirken (sayfada o şekilde görünüyor) o ürünü alabilmeniz için 47.2 TL ödemeniz gerekecek.
bu çok vahim ve bariz bir hata ve defalarca uyardım 3-4 farklı kişi cevap yazdı hepsi de aynı şeyi dedi. benim de konuyu buradan yazmaktan başka çarem kalmadı. bu durum ayrıca tüketici kanununa göre suçtur. bakınız:http://www.tuketiciyasasi.com/yasa/m12.html Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun [Madde 12] [Değişik; 06.03.2003 - 4822/19 md] diyor ki: "Etiket, fiyat ve tarife listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat üzerinden satış yapılır."
ancak hızlıal.com etiket fiyatı ile kasa fiyatı farklı çıktığı halde kasa fiyatını geçerli sayıp üstüne üstlük hatasını da kabul etmiyor. konu başlığında "kasıtlı olarak" dedim çünkü bu bir hatai bir yanlışlık olsa haber verince düzeltirler. ancak onlara 5 kez e-mail gönderip hatayı ispatladığım halde düzeltmediler bunu. demek ki bunu bile bile yapıyorlar. buradan bu siteden alışveriş yapan herkesi uyarıyorum. lütfen aldanmayın. isteyene tüm yazışmaları, aldığım ekran görüntülerini vs. de gönderebilirim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme