Şimdi Ara

Honda Accord 2.4 nedir, ne değildir? (67. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.420
Cevap
38
Favori
158.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spectaküler

    Bu araçlarda yağ eksilmesi sorunu yok da, sende eksiklik var. Sen başka arabayı bu şekilde kullan da, başına gelecekleri gör. Allah islah etsin...

    Önce terbiyeli olmalısın, bu konuda bilgin yoksa yorumunda olmasın. Sen kim oluyorsunda hakaret etme hakkına sahip oluyorsun ki.. Bunda önceki aracım z4 dü küçük geldiği için bunu aldım.. Ve ben Z4 de böyle sorunlarla hiç karşılaşmadım.. Dediğim gibi bilgi amaçlı forumu kullanıyorum. Konu hakkında bilgi fikir sahibi değilsen, dalga da geçemezsin hakarette edemezsin... Saygılı olmayı öğrenmelisin. Laflara bak başka araba olsaymış, burda sahibi olduğum araçları konuşacak değilim ama emin ol böyle sorunlarla karşılaşmadım.
  • flyby48 F kullanıcısına yanıt
    Halbuki en çok ben yardımcı olmaya çalıştım. Kaçak olabilecek yerleri de söylemiştim. Ama nafile. Senin yaşın kadar Accord kullanmışlığım vardır. Sorun arabada değil, sende...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spectaküler

    Halbuki en çok ben yardımcı olmaya çalıştım. Kaçak olabilecek yerleri de söylemiştim. Ama nafile. Senin yaşın kadar Accord kullanmışlığım vardır. Sorun arabada değil, sende...

    Bak kaç yaşındasın bilmiyorum. eğer benden büyüksen de yaşının insanı gibi davranmalısın. Hakaret kabul edilebilir değildir. Hiç bir yaşta.. ikinci mesajın ve yine senden bir hakaret daha.. Seni son kez uyarıyorum.. bir daha ki cevabım hukuki yollardan olur. Seni saygılı bi insan olmaya davet ediyorum... Sen yazdıklarını okuyor musun bu arada, Sorun bendeymiş ben oynattım zaten filtresini aracın. Tekrar söylüyorum bu araç az biraz zorlanmayla problem yaratacaksa zaten kalıbının arabası değildir der geçerim.. demek ki gerçekten bir problemi varmış... öğrenmiş oldum bu bilgiyide paylaştım. bu arada kullandığımız araçların aynı araçlar olduğunu da sanmıyorum...




  • flyby48 F kullanıcısına yanıt
    Adalet herkese lazım, bekliyorum. Yine yazıyorum, bir problem varsa sizdedir. Bırakın yeni bir Accord'u, hiç bir Honda'da böyle bir sorun duymadım. Accord dünyanın en iyi arabalarından biridir. Sürekli agresif, ve red line kullanmanın da sonuçları olacaktır elbette. Dua edin yağ eksiltmiş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önceki mesajlarınızda, aracı 2. el aldığınızı ve 100.000 km.de olduğunu söylemiştiniz. Muhtemelen sizden önce, araca çok iyi bakılmadı ve hor kullanıldı. Accord sorunsuz araçtır, en azından diğer araçlara göre daha az sorun çıkarır ama periyodik bakımları zamanında ve olması gerektiği şekilde yapılırsa. Kaldı ki, aracı genelde sıkıştırdığınızı söylüyorsunuz. Yağ eksiltmeyi bir sorun saymamak lazım bu durumda. Sonuçta Accord konfor ve ekonomi odaklı bir aile arabasıdır, spor bir araç değil.

    spectaküler'in, bu kullanım tarzıyla başka arabalarda çok daha fazla sorun yaşayacağınızı söylemesine katılıyorum. Z4 sorun çıkarmamış olabilir ama belki o daha iyi bakılmıştır, hor kullanılmamıştır, şanslısınızdır, belki kısa süre kullanmışsınızdır vs. Hatta bir laf vardır: "İlk sahibi BMW'ye biner, sonra BMW diğer sahiplerine biner"... Dediğim gibi şanslıymışsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem_ari -- 1 Haziran 2015; 13:11:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_ari

    Daha önceki mesajlarınızda, aracı 2. el aldığınızı ve 100.000 km.de olduğunu söylemiştiniz. Muhtemelen sizden önce, araca çok iyi bakılmadı ve hor kullanıldı. Accord sorunsuz araçtır, en azından diğer araçlara göre daha az sorun çıkarır ama periyodik bakımları zamanında ve olması gerektiği şekilde yapılırsa. Kaldı ki, aracı genelde sıkıştırdığınızı söylüyorsunuz. Yağ eksiltmeyi bir sorun saymamak lazım bu durumda. Sonuçta Accord konfor ve ekonomi odaklı bir aile arabasıdır, spor bir araç değil.

    spectaküler'in, bu kullanım tarzıyla başka arabalarda çok daha fazla sorun yaşayacağınızı söylemesine katılıyorum. Z4 sorun çıkarmamış olabilir ama belki o daha iyi bakılmıştır, hor kullanılmamıştır, şanslısınızdır, belki kısa süre kullanmışsınızdır vs. Hatta bir laf vardır: "İlk sahibi BMW'ye biner, sonra BMW diğer sahiplerine biner"... Dediğim gibi şanslıymışsınız

    Bendeki Accord Tr deki Accord lardan değil. 2.4 - 201 beygir Type-S modelidir. Tam adı Honda Accord Type-S olarak geçiyor. Çok konforlu bir araç değil. D segmenti sayılmasına rağmen, A5 gibi spor bir araç daha konforlu. Normal Accord lar konfor odaklıdır evet ama bu konfor odaklı değil... Sorunu çözdüğümü söylemiştim. Sorun kullanılan yağ filtresinden kaynaklıymış. Şu an eksiltme gibi bir durumu yok... Benden öncesinde de araca iyi bakılmış ki pistonlar olması gerektiği gibi vuruyor. Bunu da kompresyon testi sonuçlarına göre söylüyorum... Ve emin olun bu araç için gaza yüklenmek sorun olmamalı... Ve gayet iyi bakılmış ve iyi bakılıyor gibi duruyor.. ;) Bu arada aracı alırken araştırıp aldım. Benim için tipi kadar bıraktığı izlerde önemlidir..
     Honda Accord 2.4 nedir, ne değildir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyby48 -- 1 Haziran 2015; 22:29:13 >




  • Bildiğim kadarıyla type s, yine K24 motorun yazılımsal 11 hp fazlası, süspansiyon sert, biraz daha alçak. Motorda donanımsal bir fark olmadığını biliyorum. Herneyse, sorununuzun çözülmesi önemli olan. Hepimize kazasız, belasız sürüşler.
  • İşte o sertlik konforu alıp götürüyor. D segmenti bir araç asla bu kadar sert olamaz.. Fazla bir fark olmayacağını söylüyor olmanızı kullanmamış olduğunuza veriyorum. Emin olun bu araçta konfor ilk düşünülen önceliklerden birisi değil :) Sonuç olarak sorunum çözüldü... Şimdilik bir ssıkıntısı yok...
  • cem_ari C kullanıcısına yanıt
    Kardeşim aynı teknoloji, aynı blok. Yaklaşık 100 Kg daha ağır olması da dezavantajı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spectaküler

    Kardeşim aynı teknoloji, aynı blok. Yaklaşık 100 Kg daha ağır olması da dezavantajı...

    Aynısını söylüyorum ben de. Spor bir motor değil. Spor motor K20ZİKİ'dir














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem_ari -- 2 Haziran 2015; 14:43:42 >




  • Ben size spor motor demiyorum ki... Ben size konforlu bir araç değil diyorum. D segmenti bir araç bu şekilde olmamalı diyorum... İster istemez D segmenti bir araç aldığınızda kullanımın sergilediği gidişatın D segmentiyle uzaktan yakından alakasının olmaması rahatsız edici demek istiyorum.. Bana hala kalkıp bu araçlar konfor derseniz buna tüm avrupa gülecektir... Bence bu araçlar C segmentine daha uygun... Bu arada aldığı yol sesine girmiyorum bile... Ben bu aracın tipini beğenerek ve internetteki yorumlarını okuyarak aldım.. Spor bir kullanımının olması da benim için sorun değil. Tekrar söylüyorum bu araçta motor isteneni veremiyor ve hakettiği segment de C dir...
  • Sizin sorun motorla ilgili olduğundan buraya geldi konu. Siz TypeS deyince, motorun burdaki 2.4lerle aynı olduğunu, sadece süspansiyon vs. bazı farkların olduğunu söyledim. Konforun normal executive ile aynı olmaması normal zaten. O konuda bir şey demedim.
  • Hocam etme eyleme lütfen , segment belirlemenin sencesi bencesi yok. Accord " D " segment bir araçtır. Üstelik sınıfında ki en iyilerden biridir. C klass bir mercedes kullandın mı ? oda d segment.veya 3 serisi bmw. Altında ki type s' in bu iki arabadan konfor olarak farkı yoktur bana güven. Sende ki type s in bizde ki cl9 2.4 den farkı yere daha yakın olmasıdır dolayısıyla daha sert bir araçtır ama oda sana yol tutuş olarak geri geliyor.Sesden şikayet etmişsin bunun baş sebebi kullandığın lastiğin hamurundan veya asfalt yapısından kaynaklıdır.Cl9 2.4 de ses falan duymuyorum ben. Bakın sizde ki sorun accorda çok alışmışsınız ve sürekli kullandığınız için sıkılmışsınız. Bende " B " segment 2015 dci clioda var, " c" segment 2012 2.0 d cruze da var. Accordum 2004 model ve diğerlerinden yaklaşık 10 yaş yaşlı ; ancak birini kullanıp ardından accorda binince farkı çok iyi anlıyorum arada ki 10 yaşa rağmen. Bende birde a6 2.7 bi turbo audi vardı 2 ay önce sattım araç fazlalığından dolayı.Accorduma kıyamadım onun yerine audiyi sattım.BAKIN ACCORDA KIYAMADIM. Bence type sin kıymetini bilin.Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öykü 2012 -- 2 Haziran 2015; 20:22:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: öykü 2012

    Hocam etme eyleme lütfen , segment belirlemenin sencesi bencesi yok. Accord " D " segment bir araçtır. Üstelik sınıfında ki en iyilerden biridir. C klass bir mercedes kullandın mı ? oda d segment.veya 3 serisi bmw. Altında ki type s' in bu iki arabadan konfor olarak farkı yoktur bana güven. Sende ki type s in bizde ki cl9 2.4 den farkı yere daha yakın olmasıdır dolayısıyla daha sert bir araçtır ama oda sana yol tutuş olarak geri geliyor.Sesden şikayet etmişsin bunun baş sebebi kullandığın lastiğin hamurundan veya asfalt yapısından kaynaklıdır.Cl9 2.4 de ses falan duymuyorum ben. Bakın sizde ki sorun accorda çok alışmışsınız ve sürekli kullandığınız için sıkılmışsınız. Bende " B " segment 2015 dci clioda var, " c" segment 2012 2.0 d cruze da var. Accordum 2004 model ve diğerlerinden yaklaşık 10 yaş yaşlı ; ancak birini kullanıp ardından accorda binince farkı çok iyi anlıyorum arada ki 10 yaşa rağmen. Bende birde a6 2.7 bi turbo audi vardı 2 ay önce sattım araç fazlalığından dolayı.Accorduma kıyamadım onun yerine audiyi sattım.BAKIN ACCORDA KIYAMADIM. Bence type sin kıymetini bilin.Saygılar

    Ben anlatamadım sanırım. Ben type s in kıymetini bilmesem bu kadar sorunu ile asla uğraşmazdım... Ocaktan bu yana araca sahibim. Herhalde hala Z4 deki etkileri beliyor da olabilirim... Kullandığımm lastikler Nokian Z. Evet viraj kabiliyeti, yol tutuşu en az Z4 kadar iyi denebilir... Benim demek istediğim şeyi anladınız değil mi? İnsan D segment deyince biraz daha kendini fazlasına alıştırıyor sanırım... Sonuç olarak güzel bir araç....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyby48

    quote:

    Orijinalden alıntı: öykü 2012

    Hocam etme eyleme lütfen , segment belirlemenin sencesi bencesi yok. Accord " D " segment bir araçtır. Üstelik sınıfında ki en iyilerden biridir. C klass bir mercedes kullandın mı ? oda d segment.veya 3 serisi bmw. Altında ki type s' in bu iki arabadan konfor olarak farkı yoktur bana güven. Sende ki type s in bizde ki cl9 2.4 den farkı yere daha yakın olmasıdır dolayısıyla daha sert bir araçtır ama oda sana yol tutuş olarak geri geliyor.Sesden şikayet etmişsin bunun baş sebebi kullandığın lastiğin hamurundan veya asfalt yapısından kaynaklıdır.Cl9 2.4 de ses falan duymuyorum ben. Bakın sizde ki sorun accorda çok alışmışsınız ve sürekli kullandığınız için sıkılmışsınız. Bende " B " segment 2015 dci clioda var, " c" segment 2012 2.0 d cruze da var. Accordum 2004 model ve diğerlerinden yaklaşık 10 yaş yaşlı ; ancak birini kullanıp ardından accorda binince farkı çok iyi anlıyorum arada ki 10 yaşa rağmen. Bende birde a6 2.7 bi turbo audi vardı 2 ay önce sattım araç fazlalığından dolayı.Accorduma kıyamadım onun yerine audiyi sattım.BAKIN ACCORDA KIYAMADIM. Bence type sin kıymetini bilin.Saygılar

    Ben anlatamadım sanırım. Ben type s in kıymetini bilmesem bu kadar sorunu ile asla uğraşmazdım... Ocaktan bu yana araca sahibim. Herhalde hala Z4 deki etkileri beliyor da olabilirim... Kullandığımm lastikler Nokian Z. Evet viraj kabiliyeti, yol tutuşu en az Z4 kadar iyi denebilir... Benim demek istediğim şeyi anladınız değil mi? İnsan D segment deyince biraz daha kendini fazlasına alıştırıyor sanırım... Sonuç olarak güzel bir araç....

    Hocam en nihayetinde üst orta sınıf
    bir araç.Konfordan ne beklediğine bağlı .Beklentiyi abartırsan yanılırsın.insanoğlu doyumsuz .performansta , konforda zamanla alışılan ve daha yok mu ? diyeceğin şeyler . İlk bindiğinde sana performans olarak çok iyi hissettiren araba zamanla o performansa alışınca bu niye gitmiyor ? dedirtiyor bir süre sonra. inanın 300 hp ye alışın bir süre sonra bu araba gitmiyor , traktör gibi demeye başlarsınız. Halbu ki gittiğini ne zaman anlarsınız biliyor musunuz ? Arada daha güçsüz daha konforsuz araçlara binip ; tekrar arabanıza binince.sizdeki durum bu. Yani accord sınıfının vaad ettiği ölçüde ; hem konforu hem performansı fazlasıyla kullanıcısına sunan oldukça başarılı bir araba.Yukarda dediğiniz gibi " c " segment araçlarla kıyas kabul etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öykü 2012 -- 3 Haziran 2015; 0:56:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2005 2.4 Accord ( 130 bin km ) 2 yıldır çok yakıyor. 50 liralık benzin ile şehir içi 50 km yapıyor. Gaz ile 100 km. Ama gazda 3-5 km gittiğim için bununda 20 km si benzinde gidiyordur. 2 yıldır küçük bir ilde olduğum ve tatillerde sorunu çözmeye çalıştığım için başarılı olamadım. Bujiler değişti, subap ayarı yapıldı. Motorcu motorun çalışması normal derken gazcı enjektörlerinde sorun yok diyor. Avrupa turundan sonra bu sorun oldu ve aynı gezide direksiyon pompası hortumu da delindi. Frenler ilk çalıştırılınca iyi tutmuyor, pedal sert oluyor. Sonra biraz normalleşiyor ama eskisi gibi değil. Yurt dışında bir yerden gaz aldım 10-15 kere benzine attı. Ben ondandır enjektörler tıkanmış bozulmuştur derken benzinde de aynı çok yakma problemi olunca, İstanbul'dan bir tamirci subap ayarından dır dedi onu yaptırdım ondanda değil.................. Velhasılı kelam ustalar bana bir çözüm söylesin ( alıntı yapsın bende göreyim ), yazmaya üşenmesinler, belki acaba dediğiniz şeydir çözüm. saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyby48

    quote:

    Orijinalden alıntı: cem_ari

    Daha önceki mesajlarınızda, aracı 2. el aldığınızı ve 100.000 km.de olduğunu söylemiştiniz. Muhtemelen sizden önce, araca çok iyi bakılmadı ve hor kullanıldı. Accord sorunsuz araçtır, en azından diğer araçlara göre daha az sorun çıkarır ama periyodik bakımları zamanında ve olması gerektiği şekilde yapılırsa. Kaldı ki, aracı genelde sıkıştırdığınızı söylüyorsunuz. Yağ eksiltmeyi bir sorun saymamak lazım bu durumda. Sonuçta Accord konfor ve ekonomi odaklı bir aile arabasıdır, spor bir araç değil.

    spectaküler'in, bu kullanım tarzıyla başka arabalarda çok daha fazla sorun yaşayacağınızı söylemesine katılıyorum. Z4 sorun çıkarmamış olabilir ama belki o daha iyi bakılmıştır, hor kullanılmamıştır, şanslısınızdır, belki kısa süre kullanmışsınızdır vs. Hatta bir laf vardır: "İlk sahibi BMW'ye biner, sonra BMW diğer sahiplerine biner"... Dediğim gibi şanslıymışsınız

    Bendeki Accord Tr deki Accord lardan değil. 2.4 - 201 beygir Type-S modelidir. Tam adı Honda Accord Type-S olarak geçiyor. Çok konforlu bir araç değil. D segmenti sayılmasına rağmen, A5 gibi spor bir araç daha konforlu. Normal Accord lar konfor odaklıdır evet ama bu konfor odaklı değil... Sorunu çözdüğümü söylemiştim. Sorun kullanılan yağ filtresinden kaynaklıymış. Şu an eksiltme gibi bir durumu yok... Benden öncesinde de araca iyi bakılmış ki pistonlar olması gerektiği gibi vuruyor. Bunu da kompresyon testi sonuçlarına göre söylüyorum... Ve emin olun bu araç için gaza yüklenmek sorun olmamalı... Ve gayet iyi bakılmış ve iyi bakılıyor gibi duruyor.. ;) Bu arada aracı alırken araştırıp aldım. Benim için tipi kadar bıraktığı izlerde önemlidir..
     Honda Accord 2.4 nedir, ne değildir?



    Hocam yag filtresi ile ilgili sorun nedir tam olarak ?
    Benim aracımda da LPG var ve 12.000 km de yaklaşık 2 litre yag ekledim. Asırı da sıkıştırmam aracı, ara ara sıkıştırırım.
    Sorun neymis, bende bir yag kaçağı da yok motoru açıp baktığımda.
    Tam olarak söylersen yag filtresindeki sorunu sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exar__Kun


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyby48

    quote:

    Orijinalden alıntı: cem_ari

    Daha önceki mesajlarınızda, aracı 2. el aldığınızı ve 100.000 km.de olduğunu söylemiştiniz. Muhtemelen sizden önce, araca çok iyi bakılmadı ve hor kullanıldı. Accord sorunsuz araçtır, en azından diğer araçlara göre daha az sorun çıkarır ama periyodik bakımları zamanında ve olması gerektiği şekilde yapılırsa. Kaldı ki, aracı genelde sıkıştırdığınızı söylüyorsunuz. Yağ eksiltmeyi bir sorun saymamak lazım bu durumda. Sonuçta Accord konfor ve ekonomi odaklı bir aile arabasıdır, spor bir araç değil.

    spectaküler'in, bu kullanım tarzıyla başka arabalarda çok daha fazla sorun yaşayacağınızı söylemesine katılıyorum. Z4 sorun çıkarmamış olabilir ama belki o daha iyi bakılmıştır, hor kullanılmamıştır, şanslısınızdır, belki kısa süre kullanmışsınızdır vs. Hatta bir laf vardır: "İlk sahibi BMW'ye biner, sonra BMW diğer sahiplerine biner"... Dediğim gibi şanslıymışsınız

    Bendeki Accord Tr deki Accord lardan değil. 2.4 - 201 beygir Type-S modelidir. Tam adı Honda Accord Type-S olarak geçiyor. Çok konforlu bir araç değil. D segmenti sayılmasına rağmen, A5 gibi spor bir araç daha konforlu. Normal Accord lar konfor odaklıdır evet ama bu konfor odaklı değil... Sorunu çözdüğümü söylemiştim. Sorun kullanılan yağ filtresinden kaynaklıymış. Şu an eksiltme gibi bir durumu yok... Benden öncesinde de araca iyi bakılmış ki pistonlar olması gerektiği gibi vuruyor. Bunu da kompresyon testi sonuçlarına göre söylüyorum... Ve emin olun bu araç için gaza yüklenmek sorun olmamalı... Ve gayet iyi bakılmış ve iyi bakılıyor gibi duruyor.. ;) Bu arada aracı alırken araştırıp aldım. Benim için tipi kadar bıraktığı izlerde önemlidir..
     Honda Accord 2.4 nedir, ne değildir?



    Hocam yag filtresi ile ilgili sorun nedir tam olarak ?
    Benim aracımda da LPG var ve 12.000 km de yaklaşık 2 litre yag ekledim. Asırı da sıkıştırmam aracı, ara ara sıkıştırırım.
    Sorun neymis, bende bir yag kaçağı da yok motoru açıp baktığımda.
    Tam olarak söylersen yag filtresindeki sorunu sevinirim.

    Bendeki sorun... Uzerindeki yağ filtresinin yüksek basınçlara dayanıklı olmayışıymış... O yüzden filtre değişimi ve oradaki tutcuyu değiştirmişler bana denen bu.. Şu an da hiç eksiltme yok... Bir baktır yağ filtresinin oradan kaçırıyor mu diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sys123

    2005 2.4 Accord ( 130 bin km ) 2 yıldır çok yakıyor. 50 liralık benzin ile şehir içi 50 km yapıyor. Gaz ile 100 km. Ama gazda 3-5 km gittiğim için bununda 20 km si benzinde gidiyordur. 2 yıldır küçük bir ilde olduğum ve tatillerde sorunu çözmeye çalıştığım için başarılı olamadım. Bujiler değişti, subap ayarı yapıldı. Motorcu motorun çalışması normal derken gazcı enjektörlerinde sorun yok diyor. Avrupa turundan sonra bu sorun oldu ve aynı gezide direksiyon pompası hortumu da delindi. Frenler ilk çalıştırılınca iyi tutmuyor, pedal sert oluyor. Sonra biraz normalleşiyor ama eskisi gibi değil. Yurt dışında bir yerden gaz aldım 10-15 kere benzine attı. Ben ondandır enjektörler tıkanmış bozulmuştur derken benzinde de aynı çok yakma problemi olunca, İstanbul'dan bir tamirci subap ayarından dır dedi onu yaptırdım ondanda değil.................. Velhasılı kelam ustalar bana bir çözüm söylesin ( alıntı yapsın bende göreyim ), yazmaya üşenmesinler, belki acaba dediğiniz şeydir çözüm. saygılarımla

    Öncelikle geçmiş olsun,inşallah kısa sürede çözüm bulunur,zira yakıt değerleriniz oldukça yüksek.Bende 2004 model 2.4 var,şehir içi 100 km de 12 lt LPG yakıyorum.Buradaki fiyatlardan 100 TL lik LPG ile şehir içi ortalama 400 km yol yapıyorum.

    Yakıtın bu kadar aşırı olması öncelikle kaçak ihtimalini akla getiriyor ancak hem benzin hem lpg de aynı durumda demişsiniz.Motora verilecek yakıt miktarını ayarlayan en önemli sensör oksijen sensörüdür,aracınızda 2 tane var.Öndeki oksijen sensörü yakıt miktarını ayarlar,2. oksijen sensörü de katalizörün sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol eder.Norm dışı bir değer gördüklerinde arıza lambasını yakarlar.Öndeki sensör aşırı yakıt değeri okuduğunda (zengin karışım),ecu enjektör sürelerini kısaltmaya başlar,ta ki değer normale gelinceye kadar.Ancak bununda sınırı vardır,ne kadar kısarsa kıssın veya fakir karışım gördüğünde yakıtı ne kadar arttırırsa arttırsın norm değeri yakalamıyorsa arıza lambasını yakar.

    Öncelikle arıza lambanız yanıyormu?Yanıyorsa arıza kodu nedir?Egzost çıkışında benzin veya lpg kokusu varmı?

    Diyeceğim eğer oksijen sensörünüz arızalanmış veya sağırlaşmış ise karışım oranlarını doğru okuyamaz,aşırı zengin veya fakir karışımda kalmış bir motoru ecu ya normal olarak gösterebilir,yani sorun oksijen sensöründen olabilir.

    Benim arabam aldığımda 214.000 km de idi,obd cihazı ile sensörleri takip ederken oksijen sensöründe sağırlaşma dikkatimi çekti,arıza lambası yakmamasına ve aşırı yakıtı olmamasına rağmen yeniledim.Yakıt çok değişmedi,dediğim gibi aşırı bir sorun yoktu ama performans daha iyi oldu.Yani motor aslında hafif fakir karışımda çalışıyormuş ama sensör norm değerde kaldığından ecu yakıtı arttırmıyor du.

    Biraz uzun oldu ama,sonuç olarak oksijen sensörünüzü kontrol etmenizi öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan7333

    quote:

    Orijinalden alıntı: sys123

    2005 2.4 Accord ( 130 bin km ) 2 yıldır çok yakıyor. 50 liralık benzin ile şehir içi 50 km yapıyor. Gaz ile 100 km. Ama gazda 3-5 km gittiğim için bununda 20 km si benzinde gidiyordur. 2 yıldır küçük bir ilde olduğum ve tatillerde sorunu çözmeye çalıştığım için başarılı olamadım. Bujiler değişti, subap ayarı yapıldı. Motorcu motorun çalışması normal derken gazcı enjektörlerinde sorun yok diyor. Avrupa turundan sonra bu sorun oldu ve aynı gezide direksiyon pompası hortumu da delindi. Frenler ilk çalıştırılınca iyi tutmuyor, pedal sert oluyor. Sonra biraz normalleşiyor ama eskisi gibi değil. Yurt dışında bir yerden gaz aldım 10-15 kere benzine attı. Ben ondandır enjektörler tıkanmış bozulmuştur derken benzinde de aynı çok yakma problemi olunca, İstanbul'dan bir tamirci subap ayarından dır dedi onu yaptırdım ondanda değil.................. Velhasılı kelam ustalar bana bir çözüm söylesin ( alıntı yapsın bende göreyim ), yazmaya üşenmesinler, belki acaba dediğiniz şeydir çözüm. saygılarımla

    Öncelikle geçmiş olsun,inşallah kısa sürede çözüm bulunur,zira yakıt değerleriniz oldukça yüksek.Bende 2004 model 2.4 var,şehir içi 100 km de 12 lt LPG yakıyorum.Buradaki fiyatlardan 100 TL lik LPG ile şehir içi ortalama 400 km yol yapıyorum.

    Yakıtın bu kadar aşırı olması öncelikle kaçak ihtimalini akla getiriyor ancak hem benzin hem lpg de aynı durumda demişsiniz.Motora verilecek yakıt miktarını ayarlayan en önemli sensör oksijen sensörüdür,aracınızda 2 tane var.Öndeki oksijen sensörü yakıt miktarını ayarlar,2. oksijen sensörü de katalizörün sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol eder.Norm dışı bir değer gördüklerinde arıza lambasını yakarlar.Öndeki sensör aşırı yakıt değeri okuduğunda (zengin karışım),ecu enjektör sürelerini kısaltmaya başlar,ta ki değer normale gelinceye kadar.Ancak bununda sınırı vardır,ne kadar kısarsa kıssın veya fakir karışım gördüğünde yakıtı ne kadar arttırırsa arttırsın norm değeri yakalamıyorsa arıza lambasını yakar.

    Öncelikle arıza lambanız yanıyormu?Yanıyorsa arıza kodu nedir?Egzost çıkışında benzin veya lpg kokusu varmı?

    Diyeceğim eğer oksijen sensörünüz arızalanmış veya sağırlaşmış ise karışım oranlarını doğru okuyamaz,aşırı zengin veya fakir karışımda kalmış bir motoru ecu ya normal olarak gösterebilir,yani sorun oksijen sensöründen olabilir.

    Benim arabam aldığımda 214.000 km de idi,obd cihazı ile sensörleri takip ederken oksijen sensöründe sağırlaşma dikkatimi çekti,arıza lambası yakmamasına ve aşırı yakıtı olmamasına rağmen yeniledim.Yakıt çok değişmedi,dediğim gibi aşırı bir sorun yoktu ama performans daha iyi oldu.Yani motor aslında hafif fakir karışımda çalışıyormuş ama sensör norm değerde kaldığından ecu yakıtı arttırmıyor du.

    Biraz uzun oldu ama,sonuç olarak oksijen sensörünüzü kontrol etmenizi öneririm.

    Arıza lambası yandı ama kodunu bilmiyorum. LPG ile alakalı bir şey demişlerdi galiba. İyi bir tamirciye gidince sizin yazdıklarınızı ustayada aktarayım ona göre baksın




  • 
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.