Şimdi Ara

...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::... (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.488
Cevap
25
Favori
172.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de Geçen hafta Fun CVT aldım şu ana kadar araçtan çok memnunum. Eskişehir trafiğinde ortalama 7 lt yakıt tüketiyorum. Yalnız arabada ilginç bir problem ortaya çıktı. Kasislerden geçerken silecekler bi defa çalışıyor. Servise gittim bi kaç tur attık ama murphy kanunları orda da işledi sorun görünmedi. Servisten dönerken ilk kasiste tekrar çalıştılar :)) 1000 km bakımında bırakacam orda bakacaklar. sizce ne gibi bir sıkıntı olmuş olabilir?
    Serviste kasislere oldukça sert şekilde girmemize rağmen yine de sorun görünmedi ben normal şekilde girdiğimde, her kasiste olmasa dahi her 3-4 kasisin birinde çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pblcrltn

    Ben de Geçen hafta Fun CVT aldım şu ana kadar araçtan çok memnunum. Eskişehir trafiğinde ortalama 7 lt yakıt tüketiyorum. Yalnız arabada ilginç bir problem ortaya çıktı. Kasislerden geçerken silecekler bi defa çalışıyor. Servise gittim bi kaç tur attık ama murphy kanunları orda da işledi sorun görünmedi. Servisten dönerken ilk kasiste tekrar çalıştılar :)) 1000 km bakımında bırakacam orda bakacaklar. sizce ne gibi bir sıkıntı olmuş olabilir?
    Serviste kasislere oldukça sert şekilde girmemize rağmen yine de sorun görünmedi ben normal şekilde girdiğimde, her kasiste olmasa dahi her 3-4 kasisin birinde çalışıyor.

    Arabanın üstünde su damlacıkları kalmışsa kasislerde araba zıpladığından yağmur sensörüne su damlası geliyor ve silecekler çalışıyor olabilir. Yağmur sensörü aynanın üzerinde yer almakta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Jazz'ın kullanım zevki çok yüksek. Sabah olsa da sürsem diye sabırsızlıkla bekliyorum.
    Motor ve yol sesi yok denecek kadar az. Ancak rüzgar sesini alıyor.
    CVT sayesinde vites değişimini hissetmek imkansız.
    Anlık yakıt tüketimini gösteren grafik ve az yaktığında "eco" uyarısını takip ettiğinizde çok daha az yakıt tüketiyorsunuz.
    Kapıların 90 dereceye yakın açılması güzel. Rahatlıkla arabadan inebiliyorsunuz. Ancak kapıların hafifliği hoş değil. Özellikle arka bagaj kapağı sanki bir yıl sonra bozulacak gibi geliyor bana.
    Koltuklar pek hoşuma gitmedi. Sıfır araç koltuğu gibi durmuyor. Sanki kısa bir süre sonra deforme olacak hissi uyandırıyor.
    Süspansiyonun sertliği rahatsız edecek kadar değil demiştim. Arabaya alıştıkça hiç sıkıntı oluşturmuyor artık. Hatta hoşuma bile gitmeye başladı. Tatlı sert ;)
    Araç hakkında tek endişem çin üretimi olması. Aslında 6 yıl garanti dolayısıyla dert etmemek lazım.

    cvt jazz sahiplerine bir sorum olacak test sürüşü imkanı bulamadığım için soruyorum cvt jazz'larda yokuş kalkış desteği yok bu yüzden araç yokuşlarda manuel araçlar kadar geri kaçırıyor mu? ya da nispeten onlara orala az da olsa tutunabiliyor mu? bir de düz zemin üzerinde ayağınızı frenden çektiğiniz zaman araç ilerliyor mu yoksa aracı hareketlendirmek için gaza basmak mı gerekiyr?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelhurricane

    quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Jazz'ın kullanım zevki çok yüksek. Sabah olsa da sürsem diye sabırsızlıkla bekliyorum.
    Motor ve yol sesi yok denecek kadar az. Ancak rüzgar sesini alıyor.
    CVT sayesinde vites değişimini hissetmek imkansız.
    Anlık yakıt tüketimini gösteren grafik ve az yaktığında "eco" uyarısını takip ettiğinizde çok daha az yakıt tüketiyorsunuz.
    Kapıların 90 dereceye yakın açılması güzel. Rahatlıkla arabadan inebiliyorsunuz. Ancak kapıların hafifliği hoş değil. Özellikle arka bagaj kapağı sanki bir yıl sonra bozulacak gibi geliyor bana.
    Koltuklar pek hoşuma gitmedi. Sıfır araç koltuğu gibi durmuyor. Sanki kısa bir süre sonra deforme olacak hissi uyandırıyor.
    Süspansiyonun sertliği rahatsız edecek kadar değil demiştim. Arabaya alıştıkça hiç sıkıntı oluşturmuyor artık. Hatta hoşuma bile gitmeye başladı. Tatlı sert ;)
    Araç hakkında tek endişem çin üretimi olması. Aslında 6 yıl garanti dolayısıyla dert etmemek lazım.

    cvt jazz sahiplerine bir sorum olacak test sürüşü imkanı bulamadığım için soruyorum cvt jazz'larda yokuş kalkış desteği yok bu yüzden araç yokuşlarda manuel araçlar kadar geri kaçırıyor mu? ya da nispeten onlara orala az da olsa tutunabiliyor mu? bir de düz zemin üzerinde ayağınızı frenden çektiğiniz zaman araç ilerliyor mu yoksa aracı hareketlendirmek için gaza basmak mı gerekiyr?

    hill holder debriyajla kavrama yapan robotize şanzımanlar için gerekli, otomatik bir el freni yani.

    jazz cvt'lerde kavrama tork konvertörüyle yapılıyor, yani full otomatik dediğimiz şanzımanlardan bu yanıyla bir farkı yok.

    full otomatikler ortalama ne kadar kaçırıyorsa o da ancak o kadar kaçırır.

    mesela d'den direkt r ye alıp hiç beklemeden hemen frenden ayağını çekersen bir miktar kaçırır.




  • bir miktar kaçırıyor ama alışıyorsun.ayağınızı frenden çektiğinde araç kendiliğinden hareket ediyor dsg gibi
  • iyi günlerde kullanın
  • Ancak yokuşlarda hilholderli araçlar gibi askıda tutamıyor, geri kaydırıyor.
  • Yağmur sensörü açıkken sensör sürekli devreye girip çıkıyor ve tık tık diye ses yapıyor. Sessiz bir sürüşte rahatsız edebiliyor. Yine bir uyarıyı tekrarlayayım: Yağmur sensörünü aracı stop ettirmeden önce devreden çıkartın. Eğer akşamleyin don yaparsa, arabayı sabah çalıştırdığınızda silecekler hemen çalışır ve camınız çizilebilir. (Benim başıma geldi.)

    Bu arada 950 km'deyim. Yakıt ortalamam 6 lt.
  • çok para git vw polo al daha kaliteli bir araca binersin ne de olsa alman malı
  • arabadan anlayanda yazıyor anlamayanda. sırf alman malı diye iyi araba diyenlere
  • 8 yıl vw üretimi fabia kullandım. Almanların sağlamlığına diyecek birşey yok. Ancak jazz'a geçince sadece yakıt tüketimi bile bana yetti. Fabia'da 7,8 lt olan ortalamam jazz'da 6 lt. Donanımdan bahsetmiyorum bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    çok para git vw polo al daha kaliteli bir araca binersin ne de olsa alman malı

    Araç alınalı neredeyse 1 ay olmuş yazdığına bak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliengin

    arabadan anlayanda yazıyor anlamayanda. sırf alman malı diye iyi araba diyenlere

    mercedes,bmw ne malı?dünyanın en iyi arabalarını almanlar yapmıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliengin

    arabadan anlayanda yazıyor anlamayanda. sırf alman malı diye iyi araba diyenlere

    mercedes,bmw ne malı?dünyanın en iyi arabalarını almanlar yapmıyor mu?

    Biz jazz'ı BMW veya Mercedesle karşılaştırmıyoruz ki! Dengi olan araçlarla karşılştırıyoruz. Polo gibi.
    Jazz'ı kötüleyeceksen mantıklı birşeyler söyle de biz de inanalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    çok para git vw polo al daha kaliteli bir araca binersin ne de olsa alman malı

    Poloyu hangi artıları nedeniyle Jazz'a tercih edersiniz merak ediyorum. (alman malı olması dışında)
  • cvt de vites değişimi diyen arkadaşlar için bir bilgi;
    CVT (Continuously variable transmission) şanzımanda vites değişimi diye bir şey yok bildiğim kadarıyla, mesela aracı kalkışta gazlayıp 4000 devirde sabit son süratekadar çıkabiliyorsunuz. İzlediğim videodan anladğım kadarıyla aktarım olarak kayış kullanıyor bu sistem ve motor devri sabitken diğer tarafta sistem hareket ederek çapı arttırıyor ve hızınızı yükseltiyor, o sebeple vites değişimi gibi bir şey hissedilmiyor.




  • merhabalar
    jazz ile yakından uzaktan ilgim olmadığı söylenebilir.
    Dayımın oğlu "alacağım ne dersin" dediğinden bu forumdayım.

    Açıkçası mini araçlar içinde en iyilerinden ama alacaksanız CVT alın! Şanzımanı müthiş ötesi.
    Bence şanzımanda son nokta.

    Tüketimlere bakıldığında dizel e gerek yok dedirtecek cinsten.

    Hepiniz güle güle kullanın.
    Bence alınacak araba.


    Motoru ve şanzımanı çok iyi, diğer kısımlarla ilgili pek bilgim yok.


    DİP NOT:POLO'lar Almanyada imal edilmiyor.
  • Vitesin önünde bardaklıkların olduğu yerlerin ışıklı olması çok güzel. Gece iç aydınlatmayı açmadan koyduğumuz şeylere hemen ulaşabiliyoruz.
    Aracı alalı yaklaşık bir ay oldu. Bu süre zarfında aracın hiçbir yerinden garip bir ses (döşemeden vs) gelmedi. Çin üretimi olmasına rağmen.
    Artık S modunda araç solluyorum. Çok güzel oluyor. Manuel vites özlemimi bi nebze olsun gidermiş oluyorum. Elimi vitese atıyorum, vitesi geriye çekiyor ve gazlıyorum.
    Çoğunlukla 1200 devirlerde aracı kullanıyorum. Bu devirde motordan hafif bir ıslık sesi geliyor. Manuel araçlarda 3.viteste bu sesin geldiğini duymuştum. Bizde 1200 devir 3.vitese mi denk geliyor acaba.
    Şoför koltuğunu ileri geri kaydırdığınızda iyice yerine oturduğundan emin olun. Yoksa araç sürerken bir diş ileri kayar, sizi korkutabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 53*MURAT -- 14 Aralık 2011; 19:45:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53


    quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliengin

    arabadan anlayanda yazıyor anlamayanda. sırf alman malı diye iyi araba diyenlere

    mercedes,bmw ne malı?dünyanın en iyi arabalarını almanlar yapmıyor mu?

    Biz jazz'ı BMW veya Mercedesle karşılaştırmıyoruz ki! Dengi olan araçlarla karşılştırıyoruz. Polo gibi.
    Jazz'ı kötüleyeceksen mantıklı birşeyler söyle de biz de inanalım.

    + iyi cevap




  • son zamanlarda bayileri gezen var mı? honda jazz cvt fun donanım 'ın olduğu bir bayi biliyor musunuz?
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.