Şimdi Ara

HONDA PERİYODİK BAKIMLARI 20 BİNDEMİ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu gün civic in kitabını kurcalarken dikkatimi çekti, periyodik bakım aralıklarını 20-40-60-80 .....gibi aralıklarla vermiş, aynı sayfada , ayrıca her 10 bin km. de yağ ve yağ-flitresinin değişmesi gerektiğinide belirtmiş.
    Yeni nesil arabaların çoğusunda bakım aralıkları hayli uzun, bildiğim kadarıyla opelde 15 bin, VW de 20 bin , hatta bazı markalarda 30 binde bir yapılıyor, bu durumda Hondanında bakım aralıklarını uzun tutması son derece normal, sanırım bir yerde böyle birşey okumuştum, hatta bu forumda bir yerlerde bahsetmiştim, honda uzatacak demiştim.
    Bu konuyu araştıralım arkadaşlar, eğer gerçekten 20 binde bir ise Hondayı içtenlikle kutlamak gerek, rakiplerinden geri kalmadığını kanıtlamış olacak, zaten 10 bin km. gibi az bir kullanımda bakım olarak ne yapılırki, sadece sıvıları , farları, fren ve fren lambalarını kontrol ediyorlar, eee biz bunları zaten her gün yapmıyormuyuz, bu bakım saçmalığı , daha önce sırf servisler havadan para kazansın diye "6 ayda bir bakım" zırvasına benziyor, bütün hondacılar sert tepki verince servisler hizaya gelip o saçmalığı kaldırdılar, düşünebiliyormusunuz 6 ayda bir bakıma gitmezseniz garantiniz yanacak diyorlardı.
    Lütfen arkadaşlar civic el kitabındaki bakımlar bölümünü inceleyin, orada tablo halinde vermiş, bu konuyu araştıralım, boşu boşuna servislere yolunmayalım, yorumlarınızı bekliyorum







  • Bakımlar da artık bazı parçaların değişimi gibi yıl/km sistemine dönmeye başladı. Yani önce hangisi dolarsa; 1 yıl veya bilmemkaçbin km. Zaten orta kullanılmış bir araç için kabul edilen yıllık km 15000'dir bildiğim kadarı ile. Bu değerin altındakilere az kullanılmış, üstündekilere de çok kullanılmış diyorlar.

    Bizimkiler 20binde bir çağırıyorlarsa; "çok bindin, gel bi bakalım" demek istiyorlardır herhalde.

    Tabi yılda 1000km yapan 20 yılda bir götürmüyor servise...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Bakımlar da artık bazı parçaların değişimi gibi yıl/km sistemine dönmeye başladı. Yani önce hangisi dolarsa; 1 yıl veya bilmemkaçbin km. Zaten orta kullanılmış bir araç için kabul edilen yıllık km 15000'dir bildiğim kadarı ile. Bu değerin altındakilere az kullanılmış, üstündekilere de çok kullanılmış diyorlar.

    Bizimkiler 20binde bir çağırıyorlarsa; "çok bindin, gel bi bakalım" demek istiyorlardır herhalde.

    Tabi yılda 1000km yapan 20 yılda bir götürmüyor servise...








  • Yok Akraba, o dediğin yıl olayı zaten yinede geçerli, yani 20 bini doldurmasan bile bir yıl tamamlandığında kaç km. de olursa olsun bakıma gireceksin, ama ben ortalama yılda 20 bin yapan biri için düşünmüştüm, 10 bin bakımı çok saçma sapan birşey, dediğim gibi frenler lambalar sıvılar falan kontrol ediliyor ki ben bunları her gün yapıyorum, zaten 500 bin km. sorunsuz yapan bir araba 10 binde ne sorun çıkaracakki, kaldıki çıkarsada extradan servise gidersin, ben corollada garantiyi falan kale almamış ve periyodik bakımların çoğusunu yaptırmamıştım, sadece 10 binde bir gidip yağ ve filitresini değiştirttiriyordum, ve en küçük bir problem yaşamamıştım 5 yıl kullanıp sattım, satarkende cillop gibiydi
  • Belki sırf yağ ve yağ filtresi değiştirmek için onbinde çağırıyorlardır
    Hazır gitmişken de yalandan bi kontrol yaparlar elektrik ve mekanik aksamlar üzerinde...
  • Bakım olayı firmaların geçim kaynağı haline getirildi ülkemizde...
  • işte o yüzden bakım adı altında yaptıkları saçmalığa para ödemek istemiyorum, adamın birisi direksiyona oturuyor, biride dışarda not alıyor, farları yak, uzunları yak, frene bas vs vs ...yani saçmalığın daniskası, sanki ben far veya sinyal yanmayınca anlayamayacakmışımda, onlar bu kontrolleri yapıyorlar, ağır bakımlara lafım yok, mesela polen filitresini her ne kadar kendim değiştirebilirsemde, servisin değiştirmesi daha güvenli, ama şu sıvıların ışıkların falan kontrolleri bana gerçekten çok saçma geliyor, bu olayı araştıracağım, büyük olsılıkla bakımlar 20 bine birdir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konuyla çok alakalı olmasa da başımdan geçen bir hadiseyi aktarmak isterim:

    1,5 yıl evvel Honda damla servisine periyodik bakım için araç bırakmıştım.Yarın gelin teslim alın dediler.Ne kadar ödeyeceğimi aracı teslim ederken öğrendim: 200 yt.

    Herneyse ertesi gün servise gittim.Araç hazırdı.Ödeme yapmak için yetkilinin yanına gittim.Zarf içinde faturayı uzattı,sonraki konuşma şöyle gerçekleşti:

    - 220 ytl beyefendi
    -200'ü tamam da 20'si nedir?
    -Lastikerlinize nitrojen basıldı,onun ücreti
    -İyi de ben istemedim ki nitrojen falan :) Yetkili biriyle görüşmek istediğimi söyledim,çağırdılar.Durumu anlattım.Nitrojenininzi alın havayı geri basın dedim,ödemeyeceğim 20 ytl'yi.

    Yanlış yaptıkalrını düşündüklerinden veya servisin yoğunlugundan olsa gerek nitrojeni çıkartmadılar,hediye ettiler.

    ***
    Not:Bu nitrojen(azot) soludugumuz havada %78 oranında zaten var.




  • Hondaların periyodik bakımını kısaca anlatıyım sıfır bir araba ldıysanız;

    1000km bakımı;yapılan işler araç lifte alınır ve kaput altı tüm bağlantıları torkmetre ile kontrol edilir

    her hangi bir kaçırma olup olmadığına bakılır.

    10000km bakımı veya 1 yıllık;aracın yağı, yağ filtresi hava filtresi ve polen değiştirilir

    20000 km bakımı; 10000 in aynısıdır fakat sürücüden sürücüye değiştiği için fren kullanma durumları

    bazen balatalar değişir bazen değişmez.


    Her 10000 de yapılyor periyodik bakımlar,ama teknoloji ilerledikçe bazı parçalar değiştrme süreleri uzuyor

    tabi normal kullanma koşullarında yeni kasa civic lerde bujilerin değiştrme süresi 100000km oldu.

    Soularınız olursa yanıtlarım hondada staj yapmıstım.
  • Büyük servisler insanı sömürüyorlar gerçekten olmadık işlere olmadık ücret alıyorlar,müşteri anlamadığı için yapılan iş 20-30 dakika maksimum ama araç 2-3 saat bekletilyo nedeni fazla para kazanmak saat üzerinden işçilik alıyorlar,size bir küçük tavsiye aracınızı yetkili servise götürdüğünüz zaman hep aynı ustaya götürün ustayla aranızı iyi tutun çok faydasını görürsünüz.
  • Honda buji üretmeye de mi başladı ki 100bin km olsun değişim periyotu? 100bin km kullanılan bujiden bence hayır gelmez
  • Dostum bilmiyosan yorum yapma,şu forumda sadece araç kullanmakla her seyi bildiğini sanan ne kadar çok üye var şaşıyorum ya cevaplarnıza.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Honda buji üretmeye de mi başladı ki 100bin km olsun değişim periyotu? 100bin km kullanılan bujiden bence hayır gelmez
  • Ayrıca ben Honda buji üretiyor gibi bir ifade kullanmadım,Honda nın kullandığı buji yazdım,gerçekten merak ediyorsan yetkili bir servise git yeni civic bujileri kaç bin de değişir diye sor
  • quote:

    1000km bakımı;yapılan işler araç lifte alınır ve kaput altı tüm bağlantıları torkmetre ile kontrol edilir

    her hangi bir kaçırma olup olmadığına bakılır.

    10000km bakımı veya 1 yıllık;aracın yağı, yağ filtresi hava filtresi ve polen değiştirilir


    Açıklamaların için teşekkür ederim Eagless, ben honda ile sadece ücretsiz 1000 bakımına gittim, o yüzden neler yaptıklarını ve nasıl yaptıklarını bilmiyorum, ancak uzun yıllar toyota kullandım ve daha öncede bahsettiğim gibi, çoğu bakımlarını yaptırmadım, zaten hangi bakımlarda nelerin değişeceğini kitabında belirtmiş, hondada da da durum aynı, senin bahsettiğin hava filitresi ve polen filitresi kitaptaki bakım programına göre 40 bin km. de bir değişecek, ve ben bir rahatsızlık duymadığım sürece onları değiştirtmem, civiclerin bakım programı 20 şer binlik periyorlarla(Veya 1 yıl) alıştığımız klasik 10 bin bakımı vermemiş ama sadece yağ ve yağflitresinin 10 binde bir değiştirlmesi gerektiğini belirtmiş, ayrıca kitapta (Sayfa 266) zorunlu bakım kaydı tablosu var, hani şu bakıma gittikçe kaşelenen kısım, işte orada da bakım aralıklarını 20 binlik periyotlarla vermiş, ama sanırım bize 6 yıl garantinin geçerli olması için imzalattıkları başka bir kitapçık vardı, onda heralde 10 binde bir bakıma zorluyorlardı, ki eğer öyleyse bu da mahkemelik bir durum olabilir, VW grubu 30 bine bakım derken , honda serviserinin fabrikayı bile kale almayıp 6 ayda bir bakım dediği günleri untmadık, daha bir kaç ay oldu, aslında honda kalitesinde bir arabanın periyodik bakımları için 20 bin bile az, pekala 30 bin olabilirdi VW gibi.
    ben şuna karar verdim, servise sorup 10 bin bakımında neler yaptıklarını ve kaça yaptıklarını öğreneceğim, yağ ve filitresinin fiyatı belli, eğer bakım adı altında kazık atttıkları bir fiyat verirlerse sadece yağ ve filitresini değiştirip, onların dediği 10 bin bakımını yatırmayacağım,,6 yıllık garantiyiş 3 yıla düşürse bile




  • 10000km bakımının fiyatını söyleyim ama yaklasık bir fiyat vercem ocak ayında üniversite stajımın bir kısmını Honda da yaptığım için bilyorum fiyatı 130-160 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam yanlış bir bilgi vermek istemediğim için aralık koydum fiyata,iş emrine yazılıp müşteriden onay alınan kısmda;
    4,2lt motor yağı
    yağ filtresi
    tapa pulu
    hava filtresi
    polen filtresi
    balata spreyi
    cam suyu bazen yazar

    bunlar yazar müşteriden onayıda sözde alırlar zaten hepsi yapılır polen için değişsin mi değişmesin mi diye sorulur.
  • hava ve polen filitrelerinin değişeceğini sanmıyorum, zaten değişse bu fiyata olması imkansız, ancak şu varki eğer gereçekten bakım bu fiyat civarındaysa kazık değil, 4.5 litre yağ en az 50 filitre 15-20 civarı olsa conta tıpa işçilik vs 100 ytl den az olmayacaktır, bu durumda 150-160 verip adının "bakım" ollmasını sağlamak daha mantıklı, corollada son gittiğim bakımın faturası 280 ytl civarındaydı sanırım
  • Garantiyi 6 yıla çıakrırlarken emin olsun tüketiciyi düşündüklerinden değil periyodik bakımlarla sermayelerine sermaye katmak için..6 yıl garanti vermenin maliyet-kar analizini yapmışlardır


    Orijinal parçaları alıp dışarıda güvenilir bir yerde işçilik ödeyerek bakım yaptırmak çok daha mantıklı bence,tabi bakım esnasında aracın başından ayrılmamak kaydıyla

    Polen filtresi neyse de hava filtresi kirlenmişse(vida falan sökmeden açılıp bakılabiliyorsa göz atmanızda fayda var) değişmesi çok iyi olur.

    ***
    Corolla servis parça fiyatları:

    4 küsür litre yağ:90 ytl
    filtre+conta:15 ytl
    polen filtresi:51 ytl
    hava filtresi:30 ytl
    cam suyu v.s. işçilikle beraber sanırım 250'yi bulur..Honda'nın da çok farklı fiyat vereceğini sanmıyorum.


    Düzeltme: ek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 12 Haziran 2008; 1:55:10 >




  • Fiyat konusunda emin değilim yeniden belirteyim siz sorup öğrenin burda acıklarsanız bizde yeniden hatırlamıs oluruz,fakat kazık derdi oranın ustaları,önceki mesajımda belirttim ya ustayla aranız iyi olsun diye
    usta isterse çok ucuza çıkar arabanız unutmayın,motor yağını müşteri getirir mi?usta isterse olur,araç 40 dakikada servisten çıkar vs vs hava ve poleni benim yanımda kac kere değiştirdiler dostum emin olabilirsin.
  • Dostum orjinal parçalrı sadece yetkili servislerde bulunuyor diye bilyorum Honda fabrikası vermiyormuş konuşması geçmişti ben ordayken,yetkili serviste herkese vermiyo tabi ama alan oluyo unutmayın
    quote:

    Orjinalden alıntı: Powershot S2

    Garantiyi 6 yıla çıakrırlarken emin olsun tüketiciyi düşündüklerinden değil periyodik bakımlarla sermayelerine sermaye katmak için..6 yıl garanti vermenin maliyet-kar analizini yapmışlardır


    Orijinal parçaları alıp dışarıda güvenilir bir yerde işçilik ödeyerek bakım yaptırmak çok daha mantıklı bence,tabi bakım esnasında aracın başından ayrılmamak kaydıyla




  • Aynı durum toyota için de geçerli,dışarıda orijinal parçasını sattırmıyor.

    Ancak ben yetkili servisteki yedek parça bölümünden satın aldım,dışarıda taktırdım(yag filtresi ve contayı)

    Honda daha gaddar sanırım,hem dışarıda sattırmıyor hem müşterisine de satmıyor ya da adam seçiyor..honda garantiyi 15 yıla çıkarırsa şaşmam :)

    ***
    Geçende corolla için yarı orijinal-yarı yan sanayi yaptırdıgım bakım için şu sayfaya bakabilirsiniz:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23292531/mpage_1/key_//tm.htm#23888644


    Düzeltme:ek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 12 Haziran 2008; 2:17:29 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.