Şimdi Ara

hyundai getz dizel. titreme yapma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
2
Favori
4.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar. Bende dizel bir gtZ var. Aracta her zaman olmayan bir titreme var. Soyleki. Yaklasik 80 km ve uzerinde giderken belli bi sure sonra yavasta bir titreme basliyor gittikce artiyor.araci hemen saga cekip yavslamasam sanki dagilacak gobi oluyor. Ama tamamen durmuyorum hizi20 ye dusuruyorum ve. Tekrar hizlaniyorum gdiyor titreme. Bir suru ustaya goturdum hepsi ayri bisey dedi hepsini yaptrdm ama gitmedi. On takimlar arkalar bilyeler rotlar vs hepsi degisti. Turbo yenilendi. Akis metre yenilendi. Sanziman elden gecti. Arabanin gidiste ve cekiste hic bise yok. Sadece bunu bulamadik. Sizden yardim bekliyorum.Simdiden tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Çok teknik bir konu. Ustaları bırakın servisin bile anlayabileceğini sanmıyorum.
    Ancak belirli sorular soracağım. Ona göre birşey söylemeye çalışırım.

    Debriyajınız, akslar veya şanzıman rulmanları değişti mi ?
    Vites değiştirirken debriyajı ani bırakınca araç aşırı tepki veriyor mu ?
  • Açıklamasını aynı bir mesajda yapayım ki diğer mesaj iyice karışmasın.

    Bir aracın aktarma organında belirli titreşim sönümleyiciler vardır. Bunlar olmadan titreşim genlikleri ufaktan başlar ve cidden aracı dağıtacak boyuta gelebilir.

    Debriyaj yayı bir sönümleyici görevi yapar. Şanzıman rulmanları , diferansiyel yatakları, teker poryalarındaki yağlama sistemi sönümleyici görev yapar. Bunlardan birinde arıza var.

    Probleminiz motor devriyle alakalı değil sanırım. Hız ile alakalı. Aktarma organlarının devir sayısı arttıkça tehlike artar. Natural tabii frekans diye bir olay vardır her makinede. Aracınızın aktarma organı o frekansa erişirse titreşim genlikleri sonsuza gider. Yani araç dağılır.

    Debriyajı sert bırakınca aldığınız tepkiyi de bu yüzden sordum. Çünkü araç çok sarsılıyorsa büyük ihtimalle baskı balatadaki yaylar özelliğini yitirmeye başlamış. Aracınızda çift kütleli volan var mı bilmiyorum olsa ondan da şüphelenirdim. Özellikle sert bırakınca taak diye bir ses geliyorsa bir ustaya gidip bu dediklerimi anlatmakta fayda var.

    Zaten aracınız üç silindir getz ise aktarma organlarına gelen titreşim yükü daha fazla olacaktır dört silindire oranla.




  • hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..

    debriyajım değişti aksler değişmedi rot başları değişti. bir de şanzımanda çatlak varmış söküldü aliminyüm kaynak yapıldı yani elden geçmiş oldu.. debriyajı sert bırakınca da hiç anormal bir tepkiyle karşılaşmıyorum düz ise yok araba kalkışa geçiyor rampayla duruyor motor.. doğal olarak.. debriyaj yayı da değişti önceden çok sertti şimdi yumuşak.. dediğiniz gibi 2005 model 3 silindir arabam.. bir ustam da enjektörlerden şüphelenmişti ama bilemiyorum. siz ne dersiniz ?
  • bir de bu arada şunu da söyleyim. bir arkadaşım da motor kulaklarından birinin gidik oldugunu söyledi. şimdilik bulamadık onu taktıramamıştım. o da motoru durdururken hafif bir sarsıntı yapar öyle durur demişti.. başka bir sorunu olmaz demişti. acaba giderken ki titreme bunla alakalı olabilir mi ?

    son olarak ta; ön ve arka takımlar rotlar firen balataları vs değiştikten sonra araba giderken belli bir süre sonra diskler ısınınca deyim, panelde abs ve elfireni ışığı ikisi birden yanıyor. motoru stop ettigimde tekrar çalıştırdıgımda gidiyorlar. sonra hareket ettikten bir süre sonra tekrar yanıyorlar.. bu neden olabilir acaba ? değerli görüşlerinizi bekliyorum hocam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tembar

    bir de bu arada şunu da söyleyim. bir arkadaşım da motor kulaklarından birinin gidik oldugunu söyledi. şimdilik bulamadık onu taktıramamıştım. o da motoru durdururken hafif bir sarsıntı yapar öyle durur demişti.. başka bir sorunu olmaz demişti. acaba giderken ki titreme bunla alakalı olabilir mi ?

    son olarak ta; ön ve arka takımlar rotlar firen balataları vs değiştikten sonra araba giderken belli bir süre sonra diskler ısınınca deyim, panelde abs ve elfireni ışığı ikisi birden yanıyor. motoru stop ettigimde tekrar çalıştırdıgımda gidiyorlar. sonra hareket ettikten bir süre sonra tekrar yanıyorlar.. bu neden olabilir acaba ? değerli görüşlerinizi bekliyorum hocam..

    Valla benim aracın da motor kulağı gidikti. Ancak motor kulağının nasıl hasarlı olduğuna göre değişir bu durum.

    Abs ve el freni ışığı hakkında net birşey söyleyememekle beraber arka teker hız sensörlerinden şüphelendim. Fakat işini bilen bir ustaya görünmenizde ve aracı arıza cihazına bağlatmanızda fayda var. Buradan çözülemeyecek kadar kompleks bir problem




  • peki hocam çok teşekkür ederim bilgiler için.. bu söylediklerinizi de ileticem ustaya..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.