https://www.youtube.com/@erbaacakir kanalınıda takip edebilirsiniz. Bahsettiğiniz konular hakkında birçok video mevcut. |
HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (162. sayfa)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Doğru yazdıklarınız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba arkadaşlar,dizel aracımı satıp,ioniq 6 kervanına bende katıldım.Haftaya aracımı teslim alacağım. Ankara da ikamet ediyorum, önereceğiniz fiyat/performans odaklı şarj firma isimleri rica edeceğim. şimdiden yanıtlarınız için teşekkür ederim.
-
Hayırlı olsun hocam ben de dün bir anda bayi gezerken almaya karar verdim, ioniq6 siparişi verdim ödemeyi yaptım. 250000/12 ay sıfır faiz yerine 330000/8 ay kullandım faizsiz kalan kısmını da %34 komisyonla bireysel kartlarımdan 12 taksit olarak ödedim. Şarj cihazı ve noktalarıyla ilgili bilgi veren olursa hayır demem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
size de hayırlı olsun,iyi günlerde kullanın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toros67 -- 25 Ekim 2024; 12:40:8 > -
İyi günlerde kullanmanızı dilerim. Şarj altyapısına erişim anlamında voltla uygulaması güzel sonuçlar veriyor, neredeyse tüm istasyonlar var.
Evde şarj için ise Vestel’in 22 kW wallbox cihazını tavsiye edebilirim. Trendyol üzerinde 14.5 gibi fiyatlar var ve peşin fiyatına uygun taksitler yapılabiliyor. Kurulumda da Vestel servisler oldukça ilgililer.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkürler hocam iyi dilekleriniz ve önerileriniz için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toros67 -- 25 Ekim 2024; 13:6:40 > -
hocam hayırlı olsun güzel güle kullanın, hangi bayiden aldınız acaba? bir de kredi kartı tutarı için bir üst limit var mı?
-
Hayırlı olsun güzel günlerle kullanmanız dileğiyle. Kaça anlaştınız hocam? kalan tutarı 12 ye bölünce aylık ne kadara geldi ödemeniz?
-
Teşekkürler hocamlar 😁 kredi kartı için üst limit yok Akbak’tan aldım diğer bayinin vermediği fiyatı(1660) ve ödeme şartlarını sundu. Ben 330000/8 sıfır faiz olarak ödedim. Kalan kısım olan 1320yi de 12 taksit olarak 1770/12 olarak ödedim dört farklı karttan ödedim. Ticari kart olmuyormuş tek kriter o fatura da bireysel olabiliyormuş. Galiba bi 7000 gibi bi şey de plaka tahsis falan o işlemler tutuyormuş (5000+2000) biyofilik mavi sipariş verdim herhalde haftaiçi teslim edecekler. Kasko ve sigorta fiyatı gelince paylaşırım. İlla ki test edenler olmuştur ama ben 193cm 105kg birisiyim. Ön koltuğa oturup en arkaya çektiğimde bile ben arka koltuğa geçtiğimde bacak bacak üstünde oturabiliyorum. İçi olağanüstü geniş, eksik özellikleri tabi ki var ama bataryası ve olan özellikleri benim için yeterliydi, tabi ki ödeme şartları en önemlisiydi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1milyon nakitle ioniq 6 sahibi olma imkanımız yok mu? Kalan kısmı ödemek için en mantıklı şartlar nedir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ben bu haftaya kadar aracı hep regen 3'te kullandım ama bu haftadan itibaren youtube'daki menzil test videolarını izledikten sonra ipedal kullanmaya başladım. ipedal kullanmama sebebim de aracım aldığım gün dik bir yokuştan inerken ipedal yüzünden kaldırıma çıkıyordum bilmediğim için. ipedal gördüğüm kadarıyla şehir içi dur kalk trafikte minimum 0.5kw daha az yaktı. ben her gün trafiğe çıkmadığım için çok fazla kıyaslama tecrübem yok ama bu şekilde kullanım mantıklı gibi duruyor...
-
hocam rejeni normal fren gibi düşünmemek lazım. ipedal düşük hızlarda yeterli olabiliyor ve normal frene gerek kalmayabiliyor. kalmayabiliyor diyorum çünkü tek başına ipedala güvenmemek lazım düşük hızlarda bile. hız yükseldikçe veya yokuş aşağı iken etkisi daha da azalıyor. hız yüksekse, yol yokuş aşağıysa ya da ani fren gerekliyse normal freni kullanmak şart.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
hocam kalan kısım için kart ya da kredi imkanlarını bayilerden öğrenmek lazım. bazı şartlar (kartla ödeme) bayiden bayiye değişir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Selam arkadaşlar bende bugün ioniq 5 teslim alarak atanıza katıldım. Araba oyuncak gibi ve çok konforlu. Bu kadar beklemiyordum açıkçası.
Eve wallbox kurdurmak istiyorum, fikirlerinize açığım. Ayrıca araçla birlikte gelen ev şarjını kullananlar var mı? Biliyorum çok yavaş şarj olur evden ama kullananınız varda tecrübelerini yazarsa çok iyi olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yanında gelen kablodan 1.2 kW alırsınız. Haliyle kabloyla şarj etmeniz 50 saatten uzun sürer. Wallbox anlamında 22 kW almanızı öneririm. Çünkü 11 kW olandan araç 7.4 çekiyor 22 olandan 11 çekiyor. Hemde 22 kW makina ilerisi için de yatırım sayılır. Yarın öbür gün 22 kW ac alan bir aracınız olursa ilave bir altyapı yatırımı olmadan devam edersiniz.
Schneider gibi markaların makinesi iyidir ama maliyet fayda konusuna bakmak lazım. Schneider 35-45 civarında iken Vestel 22 olan üniteyi 14.600’e satın aldım. Açıkcası servisin ilgisinden çok memnun kaldım, bu nedenle f/p olarak önerebilirim.
Araç için ise ben ioniq 6 kullanıcısıyım, çok dikkat çekiyor özellikle çocukların ilgisinden bıktım. Ciddi manada bezdim. İoniq 5 için de bu durum aynı. Mutlaka aracınızı ppf kaplatın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
11 kw wallboxim var 10.2 kw ile sarj ediyorum i5 aracimi.
22 kw alacaksaniz sadece ileride alacaginiz arac bu kapasiteyse işinize yarar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam yanlışınız var 11kw’lik cihaz ile trifaze altyapı var ise 11kw güç alırsınız. ama tabiki anlık alt yapının yoğunluğuna göre 16A den düşük akım çekerse güç düşecektir. eğer apartman ya da sitede oturuyorsanız, elektrik sarfiyatının fazla olduğu saatlerde şarj etmek isterseniz dediğim gibi anlık çekilen akım düşebiliyor. 22kw lik cihaz şu açıdan mantıklı; altyapı monofaze ise 11kw lik cihaz ile max 3.7kw alırsınız çünkü 16A destekler, ama 22kw lik cihaz 32A desteklediği için monofaze hat ile kullanımda 7.4kw güç alırsınız, trifazede de 22kw’ye kadar güç alınır ama bizim araçlar 11kw alıyor max. yani 22kw lik cihaz ile monofazede 7.4kw-trifazede 22kw(ioniq serisi 11kw), 11kw lik cihaz ile monofazede 3.7kw-trifazede 11kw alırsınız. misal ben ioniq 6 aracımın monofazede 32A desteklediğini bilmediğim için gidip 11kw lik cihaz aldım ve şu an trifaze altyapısı olan bir sitede oturuyorum. şimdilik problem yok ama ilerde monofaze altyapılı bir eve taşınırsam mecburen 7.4kw güç için çekeceğim hat ve alacağım cihazı sıfırdan almak zorunda kalacağım. 22kw cihaz alıp her iki altyapıda da gayet iyi güç alınabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Merhaba arkadaşlar,oturduğum sitede wallbox kurdurma imkanım yok o nedenle sizlere bir kaç sorum olacak,yanıtlarınız için şimdididen teşekkür ederim.
1) Kullanımıma göre ayda 1-2 kez DC şarj yeterli gibi görünüyor.şarj istasyonlarına gitmeden bataryayı önceden ısıtmak gerekiyormu ,ısıtmak gerekiyorsa bu işlem ioniq 6 da nasıl yapılıyor. Kullanım kitapçığında sürekli DC şarj batarya performansını düşürür ibaresi var bu nedenle arada AC şarj mı kullanmak mantıklı olur.
2) Rejen kullanımı kişiden kişiye farklılık gösterir ,fakat şehir içi ve otobanda rejen kullanım önerilerinizi rica edeceğim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X