Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (175. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.972
Cevap
192
Favori
225.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cmaslan16 C kullanıcısına yanıt
    khons markasının falan 22 kW çeken taşınabilir cihazları var. Sanayi tipi girişi çektirip seyyar cihazla ac’de 11 kW hızda şarj edebilirsiniz.

    https://app.hb.biz/q09E6s8fiKUj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaan.actio -- 22 Kasım 2024; 22:2:25 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Herkese selamlar ioniq 6 advance paket ile 1000km yaptım daha çok erken olsa da almayı düşünen arkadaşlar için eksileri ve artılarını yazmaya çalışacağım. 

    Önceki aracım 177hp audi a4'tü, ioniq 6'ı hiç test sürüşü yapmadan almıştım ama audi'nin performansını hiç aratmadı. Özellikle kesintisiz tork ile hızlanma çok iyi, çok kısa sürede 150 km hızlara çıkabiliyor araç.


    1680000'e 12 ay 300.000 faizsiz kredi ile aracı aldım. Teb bankasından krediyi kullandırdılar. Aracımı satmama da yardımcı oldular. 


    iç hacim ve bagaj

    Araç bindiğim en geniş araçlardan biri, ben çok geride araç kullanırım ve arkama hiç kimse rahat oturamazdı. Bu araçta arkaya 2 mt boyu olan kuzenim oturdu gene de dizleri değmedi gerçekten abartmıyorum makam otosu genişliğinde arka diz mesafesi. Bagaj, 2 büyük valiz 2 küçük valiz alabiliyor. 


    Tüketim

    Ben kw hesapları karışık anlatmayacağım. Hep dc istasyondan şarj ettim. 1050 km yolu toplamda 130kw ile yaptım bana maliyeti 1300 tl. Audi ile aynı yolu 3500 tl ile gidebiliyordum. Eve şarj istasyon kurulumu 30000 civarı tutuyor, dc istasyondan şarj etmek bana çok pahalı gelmediği için eve istasyon kurmayı düşünmüyorum.


    menzil ve şarj olma süresi

    Genel olarak düz yolda 70 80 arası sadece işe git gel kullandım full şarj ile menzil 400 km civarında oldu. Ben fren ile şarj olmasını dur kalk çok yapmadığım için kapattım. Gazdan ayağımı çektiğimde belli bir süre boyunca hızını koruyarak ilerliyor. Performanslı kullanınca tüketim bir anda çok yükseliyor.

    Uzun yol için menzie çok güvenemiyorum çünkü yüksek hızlarda 250 300 km menzil üzerini görmek çok zor. Özellikle uzun yolda uygulamaları kullanmada ve planlama yapmada çok iyi olmalısınız. Şarj olma hızı çok yüksek 20 25 dakika içerisinde %20 den %75 80'e çıkabiliyorsunuz.


    Güvenlik önlemleri

    Şerit takip çok iyi çalışıyor.İzlerin çok az olduğu yollarda bile beni uyardı. Kör nokta uyarısı mükemmel çalışıyor. 

    Araç uyarılarından hoşlanmıyorsanız bu araca yaklaşmayın bile. Normal bir sürüşte 20 dakikada abartmıyorum 30 ya da üzerinde bipleyerek uyarı veriyor.

    hız limiti uyarısı

    şerit ihlali uyarısı

    Araca yaklaşma uyarısı

    Araç ilerliyor uyarısı

    Mola verin uyarısı (bu daha 1 km gitmeden çıkıyordu, birinin yazısında okudum eğer sürekli şerit ihlali yapıyorsanız sistem yorgun olduğunuzu düşünüyormuş. Kemer takmama uyarısı gibi yüksek sesli olarak uyarı veriyor.

    Ben sürekli şerit değiştiren, araçlara çok yaklaşan tarzda kullanıyordum beni adam etti diyebilirim. 10 sene sonrasında şerit değiştirirken sinyal vermeye başladım.  Uyarı duymadan gitmeyi başarmak neredeyse imkansız.  

     

    İç mekan ve malzeme kalitesi

    Malzeme kalitesini çok beğendim. Koltuklar çok rahat ve deri dokusu çok kaliteli. Şimdiye kadar hiç bir noktasından ses gelmedi. Kullandığım yollar inanılmaz kötü dev çukurlar ve su, çamur berbat yollar. Bir kere bile altını çarpmadı ve içerisinden ses gelmedi. Pencerelerin açılmasının orta konsoldan olmasını çok sevmedim. İlginç bir durum var bu araçta ön kadranın ışığı bana arabanın ön camından yansıyor.  Bazen telefonu aracın ön kısmına koyduğumuzda ışık yansır ya ön camdan sürekli yansıma yapıyor.  Apple car play kablolu olmasının zaten açıklanacak hiç bir tarafı yok. Arabada kablo sevmediğim için bluetooth ile bağlıyorum. yani car play benim için yok hükmünde. Ses sistemi iyi ama bas gücü biraz zayıf.


    **Farlarda matrix teknolojisi falan diyorlar ama bana far gücü çok zayıf geldi sanki az aydınlatıyor, gücü ya da ayarı varmı bilen varsa yazabilir mi. Görmekte bazen zorlanıyorum. 


    Genel itibari ile ben aracı çok beğendim. Neredeyse tüm gözler sizin üzerinizde porshe'ye benzetiyorlar genelde. Tüm arkadaşlarım bana elektrikli alma dedi ama arabaya bindiklerinde tüm fikirleri değişti. Araç o kadar iyi ki ilk anda elektrikli arabaya olan önyargıları kırıyor.  Sormak istediğiniz ya da merak ettiğiniz başka soru varsa cevaplayabilirim. İyi forumlar diliyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Kaan.actio K kullanıcısına yanıt
    hocam ben de khons’un 11kw olanını kullanıyorum. ocak ayında almıştım çok fazla alternatif yoktu. şu an alacak olsam soketli taşınabilir 22kw lik şarj cihazı+ tip 2 ac şarj kablosu (dışarıdaki ac istasyonlar için) alırım. çok daha taşınabilir bir seçenek olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt

    Hocam monofaze altyapıdan çekeceksek 22 kw olanlar gereksiz değil mi. Yani şöyle 7.5 kw ya otomatik ayarlıyor ancak çoğunda manuel amper ayarı yok. Vestelde ücretsiz keşif kısmında soruları cevaplıyorum 7.5 kw ile monofazede düşük voltaj sorunu elektrik kesintisi yaşayabilirsin diyor. Bunun yerine evden monofaze ile şarj edeceksek amper ayarı yapılan bir cihaz almak daha mantıklı değil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cmaslan16 C kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten şartlara göre almak lazım cihazı. İlerde farklı ev(altyapı) araç vs olacaksa yeni bir cihaz daha alıp ek masrafa girmektense baştan 22kw almak en mantıklısı. Benim bahsettiğim cihazlarda amper ayarı var zaten monofazeden 7.4kw için 32 ampere ayarlıyorsunuz. Siz wallbox düşünüyorsunuz sanırım hiç araştırmadım. 11kw lik cihazlar 32A desteklemediği için monofazeden 7.4kw alamazsınız. Ya direk 7.4kw ya da 22kw lik cihaz almalısınız monofazden 7.4kw alabilmek için

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cmaslan16 C kullanıcısına yanıt
    Uzun vadeli yatırım gibi bakmak daha faydalı. 5g teknolojisi henüz ülkemizde yok ama bazı telefonlar 5g ileride bu altyapıyı kullanabilmek için insanlar alıyor. İleride 22 kw bir araç alırsanız cihazla devam edersiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt

    Hocam ben ilk etapta 22 kw lık goe vestel gibi cihazları düşünüyordum. Bu cihazlarda monofazede 7.5 kw alabiliyoruz ve bunu 32 amper ile yapıyor. Şimdi bu cihazlarda 32 amperi düşürme ihtimalimiz yok diye biliyorum yanlışsam düzeltin. Yani aslında ben şunu istiyorum monofaze hat çekeyim sonra bir cihaz alayım bununla amper ayarı yapıp 32 nin altında bir amper alayım ev elektriğim zorlanmasın riske atmaya gerek yok. Bana toplamda 5 kW yeter maksat akşam taktığımda kafam rahat olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaan.actio K kullanıcısına yanıt

    Cihazla devam edemem hocam çünkü sitemde monofaze alt yapım mevcut


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cmaslan16 C kullanıcısına yanıt
    hocam dediğim gbi wallboxlarla alakalı detaylı bilgim yok ama taşınabilir cihazlarda amper ayarı var. aşağıdaki ürünü öneririm.
    m.n11.com
    Filşarj 22 Kw Mobil Araç Şarj İstasyonu Fiyatları ve Özellikleri
    https://m.n11.com/urun/filsarj-22-kw-mobil-arac-sarj-istasyonu-49797801?magaza=filsarj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 23 Kasım 2024; 12:5:47 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Amerika'daki 2024 model tüm ioniq 5'ler geri çağrılmış ICCU arızasından dolayı.


    Türkiye'de durum nedir? Var mı sorun yaşayan?


    Sorun çok ciddi.


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR



    Türkçesi


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR



    https://evmagz.com/hyundai-kia-recall-over-208000-electric-vehicles-in-u-s-over-power-loss-concerns/?fbclid=IwY2xjawGupKxleHRuA2FlbQIxMAABHROC_HyZoh2jR3jPg4Wi9IFRqf3ZaAd9Q-8PSSePwuSyYMO_b0u70TKf1A_aem_mx_heY3_XJO0E8h3RF0fqA




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerminator -- 23 Kasım 2024; 15:7:29 >




  • Nerminator N kullanıcısına yanıt
    bu haberleri bende gördüm ama geri çağırma türkiye de yaptı. Yazılım güncellemesi arıza kontrolü, 12v akü kontrolü yapıldı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • glharry G kullanıcısına yanıt

    Ioniq 6 nın araç kodu CE, Ioniq 5 in araç kodu ise NE


    Benim C seviye dediğim head unit modeli oluyor.


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
  • Hyundai ve Kia 208 Bin Aracını Geri Çağırıyor: O Tarihten Sonra Üretilen Tüm Otomobiller İçin Alarm Verildi



    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLARgerçek gündem
    Hyundai ve Kia 208 Bin Aracını Geri Çağırıyor: O Tarihten Sonra Üretilen Tüm Otomobiller İçin Alarm Verildi
    https://www.gercekgundem.com/ekonomi/hyundai-ve-kia-208-bin-aracini-geri-cagiriyor-o-tarihten-sonra-uretilen-tum-otomobiller-icin-alarm-verildi-501683?sayfa=4
  • Yakin zamanda serviste bir kac yazilim guncellemesi yaptilar ioniq5 aracima. Ugramisken yapildi. Cagirma vs yok zaten 2024 model. Onceki versiyonlarda cagirilma var. Bu guncellemelerden once 400-450 arasi gordugum sarj sonrasi menziller artik 350 yi geçmiyor. Bunu yasayan var mi baska? resmen 100 km kayip var yazilim atildiktan sonra

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sdemiryilmaz S kullanıcısına yanıt

    amerika'da donanımsal güncelleme yapılıyormuş sadece yazılımlık bir durum değil. Türkiye'de de aynısı olacaktır büyük ihtimalle.

  • 1.655.000 TL Fiyat etiketi ile bende ilk elektrikli IONIQ6 aracımı aldım kavuşma günü Salı yada çarşamba. 300.000 TL sıfır faiz kredi cazip. Yılbaşından sonra fiyat artar yada ÖTV artar gibi bir endişeye kapılıp aldım bakalım. Kona Electric, MG, Megane ve bunun arasında kalıp umarım doğru tercihi yaptım. Daha önce 8 yıl 1,6 CRDİ elite 2012 Dizel Otomatik i30 kullandım. Advance paket aslında istediğim bir şey değildi ya neyse.

  • Beetleguese kullanıcısına yanıt
    Üstadım makyajlı kasa yerine 2023 progressive de bakmanı öneririm. Donanım seviyesi çok üst düzeyde. Üstelik 1750 civarı da düşerlerse çok iyi olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Evet donanım güzelde bu rakamın 300 bini kredi kullanacağım zaten ucu ucuna denkledim. 2. elde o kadar parayı şimdi denklemek sorun. Sitemizde özel şirkete alan tahsis ettik. Oturanlara özel %15 indirim sağlıyor ac ve dc cihazları var sahamızda. Ya ondan dolum yaparım yada 220 volt şarj cihazı ile evden idare edeceğim. Kapalı garajda ki yerime elektrik tesisatı uzatıp. Günlük kullanımda hiç zaman problemim yok.


    Beni cezbeden DC şarj alım hızı oldu. Aslında Kona alacakken yelkeni buna çevirdim. 1510 TL ye MG4 2023 model vardı onu da model yılından ve tedarik edilmemesinden dolayı vazgeçtim.

  • Herkese merhabalar. Evde eşimin kullandığı 2. aracı değiştirmek için bakınırken hyundai ioniq 6 dikkatimi çekti. Gerçi eşim elektrikli araca sıcak bakmıyordu fakat bayiiye gidip incelediğimde araç inanılmaz hoşuma gitti. Genişliği, ferahlığı, spor görüntüsü ve içindeki premium havaya bayıldım. Bu noktada eşime diğer aracımız olan Opel Grandland i sen kullan ben bunu seve seve kullanırım dedim :))

    Hakikaten almak ve kullanmak isteyeceğim bir araç olmuş. Fakat daha önce elektrikli araç hiç kullanmadım. Bu sebeple kendi sürüş alışkanlığımı anlatıp, burada kullanan arkadaşlardan bilgi alabilirsem çok sevinirim.

    Ben ayda 1000 km, senede ise aşağı yukarı 12 bin km yapıyorum. Bu yıllardır böyle. Uzun yol senede 1 2 defa belki ama diğer araç bu iş için var zaten.

    Yoğunlukla kısa mesafe, şehir içi kullanıyorum. Sabah 15 dk çocuğu okula bırak akşam al vs.. arada iş gereği gün içi 50 60 km yapıyorum.

    İs yerime ve evime yakın market otoparklarinda ve araç satışı yapilan bayiilerde şarj istasyonu var. Wallbox için evim ve işyerimin olduğu site yönetimiyle konuşabilirim. Bilemiyorum nasıl karşılanır.

    Sürüş alışkanlığım böyle iken elektrikli aracın benim için uygun olduğunu düşünüyorum ama sizlerin de fikrini almak isterim.

    Araçla ilgili de meral ettigim şeyler var.

    Hyundai ioniq 6 larda kronik sorun diyebileceğimiz veya alırken dikkat etmemiz gereken bir husus var mıdır acaba?

    Pil ömrü nedir bunu da merak ediyorum. Ben araç aldigim zaman uzun süre, 8 9 sene kadar kullanırım. Bu da benim sürüş alışkanlığım ile 120/130 bin km ediyor. Maksimum 140 bin diyelim. Sizce bu kullanım süresi ve menzili sonrası satarken, ikinci elde çok sıkıntı yaşar mıyım?

    Bir merak ettiğim şey de pilin kolay hasar görüp görmediği.. yani kullanırken oldu da aracın altını bir yere vurduk diyelim, batarya açısından sıkıntı olur mu? Bu tip hasarları kasko karşılar mi?

    Eger bu konularda bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Aracı tecrübe etmiş kullanıcı yorumları her zaman daha önemlidir benim için. Atladığım ve bilmem gereken bir şey varsa ve benimle paylaşırsanız çok makbule geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceasear -- 24 Kasım 2024; 15:11:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ceasear C kullanıcısına yanıt
    Selamlar. Severek kullandığımız 1.4 Turbo 2019 Astra'mızı satıp fonda değerlendirerek Civic ve 508 arayışına girmiştik. Sıfırı pahalı olduğundan alamadık ve mantıklı bulmadık o paraları. 2. el sıfır ayarında araçlara da bir türlü ısınamadık. Sonra gidip bayide Ioniq 6'yı inceledik ve test sürüşü yaptık eşimle. Araca bayıldık, fiyatına göre eşsiz bir araba. Benzin giderim ayda 5000 lira civarıydı şimdi elektrik giderim maksimum 500 lira. :) Kalana 2 aydır çeyrek altın alıyorum. :)

    Gelelim sorularınıza; Evde veya iştw şarj imkanı yaratmanız şart. Ciddi bir ekonomi yaratıyor. Dışarıda hızlı şarj 3x ise evde şarj x kadar maliyet çıkarıyor. Hoş, dışarda bile şarj etseniz LPG'li bir araçtan daha ekonomik. Dediğim gibi şarj işini önce çözün. Elektrikli araçlar evde şarj imkanı olan herkes için uygun. Günde max 200 km yapsanız bile uygun.

    Kayda değer bir kronik sorun yok. Boyası çok ince ve hassas ppf kaplama iyi olur. Bazı kişilerde korna arızası mevcut o kötü. Servis değiştiriyor onu da. Koltuk ısıtma olmaması üzücü onun dışında dolu bir araba. Açık renk koltuklar güzel ancak ayda 1 bakım istiyor yine de bakım zor değil.

    Piller 8 sene garantili. 8 senede teknoloji çok gelişir ve çok ucuzlarsa değiştirir geçeriz. Olmasa bile ciddi bir kayıp olmasını beklemiyoruz pilde. Yine de ne olacağını kestirmek zor. 2. Elde elektriklilerin şu an kıymeti yok, benzinlide değer kaybı %10-15 ise elektriklide %15-20 civarı. Aradaki farkı yakıtla çıkarırsınız. 10-12 sene binerseniz araba belki amorti bile edebilir kendini. :)

    Araç altı gayet sağlam ama yine de ekstra hassasım ben o konuda. Normal arabalar önden kazalı olduğunda alınmaz, elektrikli araç ise alttan kazalı olduğunda alınmaz, bence... Kasko durumunu bilmiyorum ama karşılar bence.

    Sorunuz olursa çekinmeyin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.