Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (214. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
4.272
Cevap
203
Favori
259.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
78. Sırada  bugün en iyi #30
Sayfa: önceki 210211212213214
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, biraz uzun bir yazı olacak kusura bakmayın şimdiden :)
    Geçen yıl, yıllardır kullandığım Subaru'dan (eş baskısıyla) mecburen vazgeçip, Qashqai E-power aldık. Elektrik dünyasına geçiş için iyi bir seçenek gibi geldi. Araç birçok grupta ve forumda oldukça beğenilse de, ben bir türlü o frekansı yakalayamadım. Dümdüz bi araba, hiç ruhu yok.. Hele ki, şehir içinde düşük hızlarda seyahat ederken jeneratör çalıştığı zaman gelen sese bir türlü alışamadım. Benzinli motor sesi gibi de değil, tuhaf bi ses.  Ayrıca hacim olarakta bize epey bi küçük geldi. Ancak yine de hibrit araçlar arasında elektrikli sürüşe en yakın hissiyat kesinlikle E-power da. Birde elektrikli motorun atikliği ve uzun yolda da, şarjım biticek endişesi olmadan 160-170 kapatıp gitmek ayrı keyifli. Şimdi aracın kredisi bitti ve satıp elektrikliye geçmek istiyorum.
    Burda da genel kanı olarak Tesla ön plana çıkıyor ancak teknoloji olarak ne kadar iyi olsa da, tuhaf tasarımından dolayı bir türlü ısınamadım. Salyangoz gibi değişik bi dış tasarım + içerde sadece bi laptop ekranı gibi kocaman bi ekran olması ( ve herşeyin orda olması). Alışamadım bilmiyorum. Ama ikinci elde de mübarek iPhone gibi hiç değer kaybetmiyor nerdeyse. Elektrikli arabaların mercedesi gibi bişey oldu. Sonra arkadaşın tavsiyesi üzerine Ioniq 5 ' e takıldı gözüm. İnceledikçe de hayran kalmaya başladım. Retro bir tasarım ancak bu kadar güzel bir şekilde fütüristik hale bürünebilirdi. Ayrıca iç hacim ve kullanım alanları + bagaj.. Ancak gün geçtikçe kuşa dönen bu donanımsal eksikler herkes gibi beni de çok üzdü. Güzelim araba ne hale gelmiş.
    Donanım seçimleri burda biraz kişisel zevk ve tercihlere göre farklılık gösterebilir, bu konuya girmeyeceğim. Ancak gözüm 4x4 Progresive pakette olsa da, gücüm şimdilik yetmiyor ona maalesef. Ya yine standart range Progresive ya da makyajlı Advance alıcam sanırım ikinci elde aklıma yatan bir araç bulursam.
    Fakat geriye doğru okuduklarımda gördüğüm bazı durumlar beni elektrikli araçlar konusunda tekrar bi endişeye soktu. Özelikle bu gözümüze fazlasıyla sokulan ve aslında gayette gerekli olan hızlı şarj mevzusu. Onun için bikaç etken aynı anda tamamlanırsa ancak o değerlere ulaşılabilirmiş. Şarj istasyonu alt yapı nedeniyle üzerinde yazan değeri verebilecek mi, hava koşulları, ya da bataryayı ön hazırlık yaparak şarj istasyonuna gelmek, bunu yaparken de haritadan illa o şarj istasyonunu ya da yakınındakini! seçerek yapabilmemiz. Bu konuda makyajlı kasada ki tek tuşla bataryayı şarja hazırlama bana oldukça cazip geldi. Acaba bu özellik eski makyaj öncesine de gelebilir mi yazılımsal olarak. Yani neden bana illa haritadan seçtiriyosun. Ayrıca kış günleri ciddi şekilde düşen menzil sorunu. Optimal değerler için kısa mesafeler uygun değil denmiş. Benim ev ve iş maksimum 4 km. Küçük bir ilçede yaşıyorum ve genellikle şehirdışı haricinde hep böyle kısa mesafe kullanmam gerekicek arabayı. Oturduğumuz sitede AC şarj istasyonu takılacak yaza kadar, şarj konusunda sıkıntım yok ancak şehirlerarası yolculuk sırasında yok bataryanın soğuk olması yok şarj istasyonunun altyapısal sıkıntısı yüzünden 20-25 dk yerine 35-40 dk.lara uzarsa şarj süresi, vallahi eşim az söylenmez bana, hani 18dk.da doluyodu bu diye :) menzilden dolayı EV3 bi göz kırptı bana ama, kalite ve sınıf olarak i5'in çok gerisinde. Ayrıca tasarımda hiç hoş gelmiyor yine gözüme. Bu dünya ya ait değil gibi. Zaten burda Hyundai çok akıllıca bir iş yapmış. İçten yanmalıların son dönemlerini yaşadığı bu devrim niteliğindeki elektrikli araca dönüş sürecinde, ben ve benim gibi elektrikli araca bu kadar uzak duran nice insanı, bu retro tasarımıyla içine çekiyor resmen. Yukarda da bahsettiğim gibi, ruhu olan bir araba.. Yani gerçekten dünya çapında bu kadar ödülü boşuna almamış. Bu anlamda eskiden çok da yanına yaklaşmadığım bir marka olan Hyundai 'yi gerçekten gönülden tebrik ediyorum.. Keşke Hyundai Türkiye de bu kadar önem verse bu araca, güncellemeler vs..
    Bakalım cesaret edip alabilecek miyim Ioniq 5 'i :) Uzun süre sonra ilk defa bi araç için böyle heyecanlandım :)
    Henüz test sürüşü bile yapmamışken bile hem de..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smtsl -- 21 Şubat 2025; 14:33:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • smtsl S kullanıcısına yanıt
    Hocam ioniq 5 sahibi olarak şarj süresi evet 18 dk ama yeterli altyapının olduğu yerlerde çoğu istasyonda 180 kw almak çok güç siz minmum 25 dk yı gözden çıkartın
    Batarya kondisyonlama ısıtma işinin bir faydasını görmedim zaten 20 km kala başlıyor ısıtma işlemine zaten siz yolculuk esnasında o bataryayı ısıtıyorsunuz bilmiyorum ben aman aman farkını görmedim ki hiç aracın navigasyonundan şarj istasyonu seçtiğim enderdir
    Kış için menzil otoban şartlarında 230-250 km anca yaparsınız ortalama 24-27 kw tüketimi oluyor benim aracım 6. Ayına girdi 14.0000km yaptım bu zamana kadar ben memnunum ama şarj olayı için katalog verisi doğru fakat altyapısı olmayan yerlerde 180lik cihazdan 60kw alınca sinirlenmemek elde olmuyor
    Bende küçük ilçede yaşıyorum haftasonları izmirde kullanıyorum ş.içinde 400km gördüm yazın :)
    Tavas-İzmir arasında gidip geliyorum her hafta neredeyse tavas rakımı 950mt tek şarj ile eski yoldan giderek otobana girdiğimde izmire gidebiliyorum fakat izmirden - tavasa tek şarj ile gelemiyorum yolculuk esnansında rakımı göz önünde bulundurun yolda kalmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hatchway -- 21 Şubat 2025; 15:11:31 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Hatchway kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgilendirmeler için. Şehirlerarası 250 km azmış gerçekten. 4x4lerin de bataryası daha büyük olsada, motor gücünden dolayı menzil yine aman aman bir fark yaratmıyor. i5lerde menzil açısından en mantıklı paket yeni 80küsür kW'lık advance paket ancak, onunda fiyat 2650lerde. O fiyat eder mi o araç bilemedim. Rakipler çoğalıyor o fiyat bantlarında:/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • smtsl S kullanıcısına yanıt
    Babama byd seal u ev aldık iyi araç uzun menzil istiyorsanız istanbul izmir arası tek şarj ile geldik 87kw net bataryası var
    Şarj konusunu çok kafanıza takmayın maksimum tek şarjlar heryere gidersiniz
    Ayrıca izmirden bulunduğum ilçeye tek şarjla geliyor :)
    Ama bir ioniq değil
    Kesinlikte büyük bataryalı advance parasının hakkı değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hatchway -- 21 Şubat 2025; 15:21:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hatchway kullanıcısına yanıt
    Geçen sene Atto 3 e bakmıştım. BYD kalite olarak hoşuma gitti. Seal U ’ yu yakından inceleme fırsatım olmadı. Ancak onunda klasik çin markalarındaki kötü tasarımını fark edince bi tık soğudum. Bu Omoda 5 te daha çok belirgin ama, hani böyle içe basıkmış gibi duruyor lastikler. Seal U incelemesinde Sinan Koç 'ta bahsediyor bundan. Hatta aynı tasarımı C4X'te de fark ettim geçen gün.
    Ya bu arada ben yolda şarj konusunda falan pek takmam kafayı da, eşim bazen yalnız başına Ankara'ya gidip geliyor işiyle alakalı. Bizim ordan da Ankara tam 250 km. Sırf onun o yolculuklarında şarj etmek zorunda kalmasından ve söylenmesinden çekiniyorum. Yoksa ben sevdiğim araç için bu tarz konulara katlanabilirim. Tabi bu konularda ilerde bezdirir mi insanı bilmiyorum. Evin ikinci aracı olacak olsa sıkıntı yok. Tek aracamız. Gerçi babamlarda aynı yerde yaşıyoruz. Çok sıkışırsam onun arabasına atlar giderim diyorum bazen. Off, bilemedim, aklımda hep gidip geliyor :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • smtsl S kullanıcısına yanıt
    250 km gider en çok 10dk durup devam edilir çok uzun bir mesafe değil dediğim gibi aracın + sı çok şarj konusunu çok kafanızda büyütmeyin 250km için çok fazla şarj istasyonu var en yakıt ve trugo gördünüz mü yapışın

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • volkan_aysen kullanıcısına yanıt
    Ioniq6 henüz 20li 30lu yaşlardaki biri için çok güzel bir araç. İç tasarımı güzel, arka diz mesafesi çok çok iyi ve donanım seviyesi de bence yeterli. Fiyat olarakta diğer araçlarla karşılaştırınca kredi kampanyası vs ile rekabetçi bir fiyatta ama iki sorunu var. Biri menzil gerçekten kısa, bu benim için ciddi sorun değil. Yılda bir iki kez uzun mesafe ihtiyacım oluyor, menzili tolere edebilirim. Ama satışta menzil nedeniyle değer kaybı konusu bence soru işareti(yeni araçlarda menzil kağıt üzerinde de olsa çok daha yüksek) Ama asıl sorun aracın boyu, İstanbulda bu uzunlukta bir araba çoğu zaman park sorunu yaratacak. Kapalı garajımıza giriş çıkışta hem uzunluktan hemde eğimden muhtemelen sorun yaşacağım. Bu nedenle Ioniq5’e daha sıcak bakıyorum ama maalesef 1780-1790lar bu kadar boş bir araç için bana çok geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TurkishByte -- 21 Şubat 2025; 17:9:12 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • pfaff100 kullanıcısına yanıt

    İlanlarda gördüğünüz araçların koltuklarını temizlememişlerdir diye düşünüyorum. Sonax çok amaçlı temizleyici veya deri koltuk temizleme/koruma ürünleri ile ayda bir temizleyince ilk günkü halini koruyor. 14000 KM 'dir aracı kullanıyorum ilk günkü gibi koltuklar.

  • Ioniq 5-6 'sıyla kar deneyimi olan oldu mu? Orjinal lastikleriyle kar performansı nasıl?

  • gtagucu kullanıcısına yanıt

    Michelin primacy 4 yaz lastiği dün akşam 1-2 cm hiç araç geçmemiş yoldan sıfır lastik olmasına rağmen patinaja kaldı çıkamadık %5-10 eğimli bir yerden. geri döndüm, açık yollarda sıkıntı yok, ama hiç araç geçmediyse ilk siz geçiyorsanız, güzel kayıyor.

  • ZXkLvEdv3O Z kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, aynı yolu önden çekişli bir araçla çıkmayı deneyimlediniz mi? Yani problem lastik kaynaklı mı yoksa arkadan itiş kaynaklı mı biliyor musunuz? Bu tip yokuşları elektrikli araçların çıkamadığı ile ilgili pek çok veri geliyor peki aynı yokuşta içten yanmalı araçların davranışı nasıl? Nasış oluyorda aynı yokuşu içten yanmalı araçlar daha rahat çıkarken elektrikli araçlar problem yaşıyor? İnsan düşünmeden edemiyor.


    Not: Lokasyon neresi acaba?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartel1 -- 22 Şubat 2025; 12:57:31 >
  • 
Sayfa: önceki 210211212213214
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.