Şimdi Ara

Hyundai, yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor
    Son yıllarda otomobil üreticileri, araç içi ekranlara büyük yatırımlar yaparak adeta TV ekranlarını andıran, yüksek çözünürlüklü ve geniş dokunmatik panellerle donatılmış gösterge panelleri geliştirdiler. Ancak, birçok sürücü için dokunmatik ekranlarla sık kullanılan ayarları değiştirmek –örneğin klima veya ses seviyesi ayarlarını– oldukça zahmetli, yorucu ve dikkat dağıtıcı olabiliyor. Bunu tespit eden Hyundai ise yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor.



    Fiziksel düğmeler geri dönüyor



    Hyundai Design North America'nın (HDNA) Başkan Yardımcısı Ha Hak-soo’nun açıklamalarına göre, yapılan odak grup çalışmaları sonucunda sürücülerin dokunmatik ekran tabanlı kontrollerden memnun olmadığı tespit edildi. Özellikle, sürücülerin acil durumlarda ekran üzerinden ayar yapmaya çalışırken stres yaşadığı ve bunun sürüş güvenliğini de tehlikeye attığı ifade ediliyor. Bu doğrultuda, Hyundai gelecekteki modellerde daha fazla fiziksel düğme kullanma kararı aldı.



    Hyundai, yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor
    Bu eğilimin arkasında Euro NCAP tarafından alınan yeni bir karar da etkili oldu. Güvenlik standartlarını yükseltme amacıyla Euro NCAP, 2026 yılından itibaren belirli işlevlerin fiziksel düğmelerle kontrol edilmesini zorunlu hale getirmeyi planlıyor. Beş yıldızlı bir güvenlik derecesine sahip olmak isteyen üreticilerin, dokunmatik ekranların yanı sıra fiziksel kontroller de sunmaları gerekecek.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen ve Rivian, 5,8 milyar dolarlık ortak girişimlerini duyurdu



    Dokunmatik ekranlar ilk etapta Tesla’nın dev ekranları ile popülerleşmiş, Hyundai gibi birçok üretici de benzer çözümlerle bu trende ayak uydurmuştu. Ancak giderek daha fazla marka, fiziksel düğmelere dönerek kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi amaçlıyor. Hyundai’nin yenilenmiş Ioniq 5 modeli halihazırda yeniden tasarlanmış bir HVAC kontrol paneline sahip, ancak daha fazlası da yolda.



    Dokunmatik ekranlar kalma devam edecek



    Ancak Hyundai’nin bu noktada tamamen dokunmatik ekranlardan vazgeçmesi de beklenmiyor. 2027 yılı itibariyle tüm ön camı kaplayacak yeni nesil ekranlar üzerinde çalışmalar yürüten Hyundai, bu gelişmiş ekranların büyük oranda sesli komutlarla çalışmasını hedefliyor. Böylece sürücüler, yol boyunca ellerini direksiyondan ayırmadan araç içi ayarları kontrol edebilecekler. Özetle, düğmeler ve gelişmiş ekranlar arasında dengeli bir yapı kurmayı amaçlayan Hyundai, kullanıcı deneyimini hem güvenli hem de pratik bir hale getirmeyi hedefliyor.




    Kaynak:https://insideevs.com/news/740529/hyundai-touchscreen-physical-buttons/







  • Bunu tespit eden Hyundai ise yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor.

    Hangi firma binlerce arac uretip poyasaya surdukten sknra tesbit etmisse agir gerizekalidir.
    Daha ilk modellerde tuketiciler bas bas bagirdi olmaz diye..

    Diger rezalet pianoblack kaplama..
    Eskiden 5 yil sanra fark ederdik tozlanmayi.
    Simdi tozlanmasin diye naylonu sokmuyoruz..

    tesla yazılım firması old. için temelde her şeyi yazılımla halledeyim kafasında. donanımı ekstra iş ve masraf olarak görüyor. mekanik ilerde sorun olur, üretimde tedarikte vs vs. vitesi bile ekrana almışlar. daha dün haber vardı kanada da 4 kişi kapılara elektrik gitmediği için açılmamış falan içerde yanarak can vermişler. apple gibi teslanın her yaptığı doğru sanıyorlar üreticiler.



    hindustan times
    Canada: 4 Indians burned to death in car after Tesla ‘electronic doors failed’; sole survivor's saviour speaks out
    https://www.hindustantimes.com/world-news/canada-4-indians-burned-to-death-in-car-after-tesla-electronic-doors-failed-sole-survivors-saviour-speaks-out-101731423507779.html
  • Bana sorarsan dokunmatik klima kontrolu tam bir sacmalikti zaten.

    Surus aninda hic bakmadan ayarlama konforu varlen sirf janjanli olacak diye butun otomobil firmalari bu sacmaliga az cok katildi.

    Bence son derece gereksizdi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Doğru karar. Araç kullanırken dokunmatik ekranlar tam eziyet. Fiziksel ses kontrol ve klima düğmeleri yasal zorunluluk olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilowich -- 13 Kasım 2024; 16:43:21 >
  • Hepsi Tesla’nın suçu ucuza hızlı üreteyim diye hiç tuş koymadı diye bunlar dokunmatik yaptı tuşları.

    Tablet gibi ekrandan daha iyi ama yinede zor oluyordu iyi olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bunu tespit eden Hyundai ise yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor.

    Hangi firma binlerce arac uretip poyasaya surdukten sknra tesbit etmisse agir gerizekalidir.
    Daha ilk modellerde tuketiciler bas bas bagirdi olmaz diye..

    Diger rezalet pianoblack kaplama..
    Eskiden 5 yil sanra fark ederdik tozlanmayi.
    Simdi tozlanmasin diye naylonu sokmuyoruz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 13 Kasım 2024; 15:29:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimyasal düğmeler idealdir.

  • Ekranlardan dikkat dağılmadan bi ayar yapılamıyor. Bence çok yerinde güzel bir karar olmuş. Ekran modasıda bitti gibi zaten.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • en güzeli dijital ekranlı, fiziksel düğmeli olan aksamlar.. dokunmatik ekran sadece cep telefonunda iyi.

  • biz bunu yıllardır söylüyoruz, malum marka ile başımıza bela oldu bu dokunmarik ekranlar,telefon tablet ne varsa dokunmtik oldu,kötüde oldu kullanışsız,hissiz.

    mobilçözümlerde de klayye tuş kombınasyonuna geri dönmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 13 Kasım 2024; 21:07:34 >
  • en iyi çözüm xiaomi su7 'deki sistem,

    ister ekrandan yap ya da bir aparat takarak normal tuşa çevir

  • Doğru bir karar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    tesla yazılım firması old. için temelde her şeyi yazılımla halledeyim kafasında. donanımı ekstra iş ve masraf olarak görüyor. mekanik ilerde sorun olur, üretimde tedarikte vs vs. vitesi bile ekrana almışlar. daha dün haber vardı kanada da 4 kişi kapılara elektrik gitmediği için açılmamış falan içerde yanarak can vermişler. apple gibi teslanın her yaptığı doğru sanıyorlar üreticiler.



    Hyundai, yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyor
    Hyundai, yeni nesil araçlarında fiziksel düğmelere geri dönüyorhindustan times
    Canada: 4 Indians burned to death in car after Tesla ‘electronic doors failed’; sole survivor's saviour speaks out
    https://www.hindustantimes.com/world-news/canada-4-indians-burned-to-death-in-car-after-tesla-electronic-doors-failed-sole-survivors-saviour-speaks-out-101731423507779.html




  • 2024 passattan tuşsuz tasarım sebebiyle vaz geçmiştim.
    kesinlikle kullanıcı dostu bir uygulama değil. klima kontrolleri bari tuşlu olmalı. çok dikkat dağıtıyor yolda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok şükür be birileri farketti yeter artık

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Klima tuşlu olacak, Radyo ses açma kapama kanal değiştirme tuşlu olacak yoksa insan yola bakmak yerine sürekli yana bakmak zorunda kalıyor, çok tehlikeli. Bu özellikler tam otonom araçlar oluşana kadar kalmalı tam otonom araçlarda çok dert olmaz zaten araç yol güvenliğini sağlıyor.

  • Fiziksel kumanda olmayan bir araçta tüm kontrollerin sıfır sorun ve sıfır hata ile sesli komutlarla çalışması gerekir. Aksi takdirde ekrandan geçişlerle kumanda edilen fonksiyonlar büyük zırvalık.

  • En doğrusu bu zaten. Bütün markalarda bu yola başvurmalı

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.