Şimdi Ara

i20'ler neden bu kadar pahalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
6.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MPI motorun özelliği nedir? Az mı yakıyor? Çok mu kaçıyor?



  • Burada yazanların çoğu ergen yada ergen ruhlu. Mesela forumda vag grubu fanı rumuz olarakta ünlü olan birisini uzaktan tanıyorum. Bu eleman babası olmasa asgari ücret bir işte bile bir yıl çalışamaz ama babası işi kurmuş, bağlantıları yapmış buna da işin başındasın demiş:) demiş ama arka planda işi babası yapıyor. Bu elemanın eşi de memur. Şuan 200 bin liralık arabalara çöp demekle meşgul.

    Ama gerçek hayatta genel olarak insanlar arabadan sorunsuzluk ve iyi 2. el bekler. İ20 sorunsuzluk abidesi. Adam teknolojiye bakmıyor. Yağını suyunu köy gitsin derdinde millet. Neredeyse LPG için üretilmiş bir motora sahip. Normal sıradan bir kullanıcı için biçilmiş kaftan.

    Ha bir de burada mesaj sayısı fazla ergenin birisine ne iş yapıyorsun diye sordum. Bana ben 13 yaşından beri çalışıp kendi paramı kazanıyorum beni hayat pişirdi dedi övünerek. Sordum işyerini nasıl kurdun? İsyeri babama ait ama yıllar önce dedem kurmuş:) kısaca hazıra konmuş ergen burayı esir almış milletin zar zor aldığı arabalara çöp diyor. Mesaj sayısı 4 hane ama boş teneke gibi çok sesi var. Buradaki ergenlerin laflarını dinleyen varsa vay haline.
    i20'yi övenler gerçekten fantezi dünyasında yaşıyor. Saçma sapan sebeplerle açıklamaya çalışmışlar.
    i20'nin 2.elinin yüksek olmasının
    ne saçma sapan verimsiz-çağdışı mpi motoruyla,
    ne sözde sorunsuz tam otomatik şanzımanı ile, (sanarsın aisin falan)
    ne de sorunsuz olması ile alakalı.

    Sebep şu:
    1. Dış görünüş; gündüz farları, cam tavan, fiyatına göre cakalı duruşu
    2. motor, şanzıman gibi şeylerden anlamayan, beklentisi düşük kitle

    Kısacası elalem için yaşayan tayfaya hitap etmesi.

    Ben bu kitlenin sevdiği tüm araçlara gıcığım, o kitleden de nefret ediyorum.

    Neden?
    1. Görgüsüzce geceleri sadece gündüz farları ile gezenler bu kekolar
    2. Arabaya iyi bir lastik almaya para bulamayıp, ses tesisatı yapıp ortalığın anasını ağlatanlar da hep bunlar
    3. trafikte yanında bir kız olmaya dursun, hepimizin hayatına kast edenler hep bu afilli B sınıfı araçlara binenler.

    Çoğunun ilk arabası
    Çoğu için değişken subap zamanlaması, aktif silindir kapama, 6-7-8 ileri, hem ekonomik hem de verimli şanzımanlar falan hikaye..

    Bakımı ucuz, 7 yıl garantisi varmış, Honda da veriyor 5 yıl garanti kaç kişi gidebiliyor 5 yıl servislere.. 2018 başında arkadaşımın eşinin i20'sine yetkili serviste polen filtresini 154tl ödedi.. Bir saat küfür etmişti.. bu mu bakımı ucuz? Ha dışarıda yaptırırsak ben benim picasso ile yarışmaya hazırım kim son 7 yılda yakıta ve bakımka daha az para ödemiş. HODRİ MEYDAN!!

    Bıktım yemin ederim bıktım.
    Bir de o kitlenin tercihini burada SAÇMA SAPAN nedenlere dayandırılmasına gerçekten inanamıyorum.
    HİÇBİR MARKA sorunsuz değildir!
    Bir süredir Ford S Max bakıyorum. Ulan TR forumlarında yer uçağı deyip toz kondurulmayan araba yurt dışı forumlarda 50 tane nokta veriyor, buralara dikkat edin diyor.

    Biz neden böyleyiz ya?
    Neden arabalara hindu ineği muamelesi yapıyoruz.

    Ama sorunsuz valan diyenin ağzına yemin ediyorum kürekle vurasım geliyor.

    Konumuz neden i20 2.el pahalı?

    i20 değil, otomatik B sınıfı pekçok araba C sınıfı manuel abilerinden bile ucuza gidiyor. Neden?
    Çünkü şuanda ev geçindiren insanlar ya arabasını sattı, altın aldı, faize yatırdı parasını sözde nemalandırıyor.. Ya da çatır çatır biniyor.. Benim gibi..

    Kim daha çok alıyor?
    Yolunu bulmuş, akarı akan ve onların akrabası, çevresi
    Yeni evli veya ilk çocuğu olan ilk arabasını alacak olanlar..
    Bahane hazır.. Hanım da kullanacak (benim de otomatiğe geçiş bahanem bu olmuştu)
    Yüzüne bakmadığımız Getz 45-50 isteyenler var, 12 bintlye almıştı arkadaş ya.. 12bin tl.. sıfırı da 23bin tl idi..Neden diyorsun.. Sorunsuz otomatik..


    Hay tork konventörü kadar başınıza taş düşsün.. Bu forumda kim başlattı bilmiyorum, tam otomatik bu kadar sorunsuz diye diye..

    Neyse ne hali varsa görsün, durduk yerde sinir oldum. Sinir olmamın sebebi de şunlar:

    sıfır ve 2. el araba fiyatlarının 2013 sonrası coşması
    birilerinin bunu her zamanki gibi fırsata dönüştürmesi
    ciğeri 5 para etmez insanların milletle alay eder gibi piyasayı şişirmesi
    kadevesine de ötevesine de, öteve indirse bayi koyuyor (bknz 2009 ötv indirimi), sırf 2. eli var diye koyun gibi aynı arabaları almaya zorlanmamız bıktım ya..

    Ben milleti hiç dinlemedim arkadaş..
    Yaşım 37.. okudum araştırdım..
    Golf 1.6 FSI.. alma dediler.. FSI mı aman uzak dur dediler.. araştırdım beğendim LPG'siz bindim
    Corsa easytronic.. alma dediler.. uzak dur dediler.. aldım TAŞŞŞŞ gibi araba yemin ediyorum.. 110km hız ile Fiestayı yandan biçtim.. 18mt ileride trafik lambasını devirerek durdum.. Sapasağlam çıktım, arabanın ön camı bile kırılmadı
    Mitsubishi Colt... HERKES karşı çıktı.. HERKES!!! motor koltukta gidersin diyenler.. tipsizlik abidesi diyenler.. 2013'te 15e alanlar şimdi 45'den kapı açıyor..

    Son olarak da Citröen Grand Picasso aldım.. 2013 yılında sıfır Golf ve Auris parası vererek aldım. 7 yıl bitiyor bu sene. 200bin km olmak üzereyim. 1 gün bile demedim ki keşke Golf veya Auris alsaymışım diye.

    Satacam.. Ford S max almayı düşünüyorum.. Hem de sıfır Polo fiyatına.. Size C sınıfı, B sınıfı, A sınıfı, kulaktan duyma bilgilerle aldığınız, muhteşem 2.elli araçlarınızla mutluluklar diliyorum.

    1 ay maaş alamayınca borca girip, Mercedes c180'ine benzin parası bulamayanlara inat, 2 aydır maaş almıyorum ve aracımı da satmadığım gibi bu ay 2 depo mazotla 2000km yol gezdim, dere tepe.

    Hadi selametle..
    -Aracın tasarımı segmentinde emsalsiz
    -Araçtaki cam tavan segmentinde hiçbirinde yok boydan boya + 10.000 tl demek
    -Araç donanım olarak çok zengin, katlanabilir yan aynalar çoğu araçta yok
    -Motoru sorunsuz
    -Hyundai markası zaten sorunsuz son dönemlerde çok yükseldiler
    -Alımı satışı kolay piyasası çok canlı
    -İç hacim segmentinin en genişlerinden biri

    bu araç pahalı olmucakta Clio Fiesta vs. mi olcak?
    Ben dahil insanlar artık ustayla servisle muahtap olmak istemiyor. Yağ - su koy devam et. 1 lt çok yakması dert değil, kimseyle muhatap etmemesi daha önemli benim için.
    Tam otomatik I30 alırken herkes çok yakar gitmez vs diyordu. Şimdiye kadar 2 dsgli arkadaşımı servise bıraktım şanzıman arızasından dolayı :)

    I20 içinde durum aynı, araç hem geniş hem sorunsuz hemde cam tavan vs güzel donanımları var. Bugün panaromik cam tavanlı kaç B segmenti araç var ?
    Herkes araç kurdu değil, tekniği ile çok ilgilenmiyor. Bence de 4 ileri olması saçma ancak 6 ileri olsa ne olucak ki ? Zaten hız sınırları dahilinde yeterli bir araç.
    Keşke 6 ileri olsaymış o ayrı ama çoğu insan zaten bunun ile ilgilenmiyor. D ye takıp devam ediyor adam. Normalin 2 katı yakmadıkça yakıt o kadar da önemli değil.
  • Araç çok ağır.
    Otomatikler eski tip tork konvertör, bu da tüketimi artırıyor.

    Motor atmosferik ve biraz eski teknoloji.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdoganb

    Araç çok ağır.
    Otomatikler eski tip tork konvertör, bu da tüketimi artırıyor.

    Motor atmosferik ve biraz eski teknoloji.
    90-100 Bin civarı 2.elleri bir özelliği olmalı illa ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nyanko Sensei

    90-100 Bin civarı 2.elleri bir özelliği olmalı illa ki

    Alıntıları Göster
    Motor, eski teknoloji ama sorunsuz, sağlam ve LPG uyumlu.

    Aracın bakım maliyetleri ve yedek parça fiyatları yetkili servise dahi gitseniz oldukça uygun.

    Satılırken 7 yıl garanti ile satıldılar. 2 yaşında bir araba alsanız daha 5 sene garantili olarak bineceksiniz. Bu büyük bir avantaj.

    Otomatikleri, trafiğin yoğun olduğu şehirlerde oldukça revaçta. Tam otomatik 4 ileri şanzımanı eski teknoloji gibi görünse de oldukça sağlam ve sorunsuz.

    Araç ebatlarına karşılık oldukça ağır. Atmosferik motor ve 4 ileri tam otomatik şanzıman benzin ile kullanımda ocak göçertiyor. Ancak ilk cümlemde de belirttiğim gibi LPG montajından sonra oldukça ekonomik bir araç görünümüne bürünüyor.

    Bagaj hacmi "B" sınıfında Honda Jazz'dan sonra en hacimli olanı. "PAN" paketi ile arabaya eklenen komple açılan bir sunroof var ki bir çok arabada böylesi bulunmuyor.

    "SMART" paketi ile dijital klima gibi bir seçenekte var.

    İçeride kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik sınıf standartlarının bir tık üzerinde. Dış görünüş olarak ta yurdum insanı bu arabayı sevdi. Halen piyasanın tutulan arabası. Dizel olanları da otomatik vites zarureti olmayanlar için oldukça iyi bir ekonomi arabası yapıyor İ20'yi.

    Bütün bu veriler ışığında arabanın prim yapması kaçınılmaz. Ama bahsettiğiniz fiyatlar da oldukça yüksek. Ha bir diğer husus piyasada alınacak ucuz araba kaldı mı???




  • O parayi hak edicek araç değil elentra olmuş olsa eyvallah diyicem geniş araç severim elentrayi i 20 ise cizx:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik alınacaksa kia rio daha iyi. çünkü son çıkanları 6 vites. opel corsa bile 6 vites. hunday illa kakalıycak elindeki eski şanzımanları.
  • 90 bin vereceğim ve arabada multimedya ekran yerine 2 satırlık saat ekranı olucak.
    hemde 4 ileri...

    hiçbir kuvvet bu arabayı bana aldıramaz.

    i20'ler neden bu kadar pahalı?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Neden bu kadar ucuz?
    geçen ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 3 gün önce ankarada yağ bakımı yaptırdım gerekli kontroller yapıldı 290 tl para verdim cıktım akü kontrolü dahil motor lpg uyumlu o yüzden çok tutuluyor 1.0 turbolara kimse pek bakmıyor benim araç elite pan bana yetiyor yokuşta nefesi kesilir onuda yüksek devirle telefi ediyorsunuz kısaca sorunsuz araç olması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 bine hangi arabada multimedya varmış?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nyanko Sensei kullanıcısına yanıt
    Sorunsuz ve bakımıları ucuz bir araç.
    Alternatifleri
    pug 208, citroen c3 sorunlu,
    polo bakımları pahalı,
    kia rio, honda jazz 2.eli kötü
    B segmenti tek alınabilcek araba i20 ve Clio o yüzden fiyatları yüksek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jac0B0 -- 19 Ağustos 2019; 20:24:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    90 bine hangi arabada multimedya varmış?
    en basitinden clioda bile ön konsolda multimedya dokunmatik ekran mevcut.
  • sıfırı için diyorsanız genelde araç fiyatları pahalı ve artmaya devam ediyor.
  • Gereksiz pahalı, kesinlikle fiyatını hak etmeyen bir model. Hyundai ucuz diye sevildi ülkemizde ama ucuzluğu kalmadı haliyle hiç bir espirisi yok bu arabaların.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC7AB336F -- 19 Ağustos 2019; 20:40:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    90 bine hangi arabada multimedya varmış?
    Hocam 1.2 tce icon manuel 2016 meganelarda var :))
    Hatta hayalet gösterge iç ambiyans ışıkları vs de var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 modeli vardı, ses yalıtımı cidden kötü. Asfalt ın sesini içeride gibi duyuyorduk. Ona karşın teknolojik özellikleri çoktu.

    Zaten şu şartlarda artık iyi kötü ayırımı yapamıyoruz da. En kötü araba 5 yıllık maaşımız olmuş.

    Garanti nin de hiç bir esprisi yok. Motorda şanzımanda bir sorun olunca bütün servisler ölü taklidi yapıyor. Sizde mal gibi 1500 liraya yağ değiştirdiğinizle kalıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 19 Ağustos 2019; 22:2:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jac0B0 kullanıcısına yanıt
    2012 Model polo vardı abartmıyorum esp hariç 2002 306 / 206 ayarında donanımı vardı. Umarım hala öyle değildir. Cidden çok vasat bir araçtı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dahil insanlar artık ustayla servisle muahtap olmak istemiyor. Yağ - su koy devam et. 1 lt çok yakması dert değil, kimseyle muhatap etmemesi daha önemli benim için.
    Tam otomatik I30 alırken herkes çok yakar gitmez vs diyordu. Şimdiye kadar 2 dsgli arkadaşımı servise bıraktım şanzıman arızasından dolayı :)

    I20 içinde durum aynı, araç hem geniş hem sorunsuz hemde cam tavan vs güzel donanımları var. Bugün panaromik cam tavanlı kaç B segmenti araç var ?
    Herkes araç kurdu değil, tekniği ile çok ilgilenmiyor. Bence de 4 ileri olması saçma ancak 6 ileri olsa ne olucak ki ? Zaten hız sınırları dahilinde yeterli bir araç.
    Keşke 6 ileri olsaymış o ayrı ama çoğu insan zaten bunun ile ilgilenmiyor. D ye takıp devam ediyor adam. Normalin 2 katı yakmadıkça yakıt o kadar da önemli değil.
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    yakıt tüketimi bir yana araç sollamalarda hele yokuşlarda 4 vites sıkıntı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    yakıt tüketimi bir yana araç sollamalarda hele yokuşlarda 4 vites sıkıntı.
    Yakın bir arkadaşım impreza almıştı 109 bg 4 ileri. Güldürmüyordu ancak üzmüyorduda. Aracı bilip limitinde kullanınca sorun yok. Benim d4d 90 bg manuel aurisim vardı, otobanda rampaları kamyonlarla çıkıyordum. 1 kere hızım kesilirse 4. vitese kadar düşüyordu araç. Yani her aracın bi kapasitesi var , ona göre kullanmak lazım. Keşke 4 vites olmasa ancak limitini bilince oda sorun değil. 7 ileri olup bozulmasından iyidir :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.