Şimdi Ara

i30 1.6 CRDi VGT [115 PS] SELECT ile BRAVO 1.6 16V MULTIJET 105 HP DYNAMIC karşılaştırma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
0
Favori
12.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @alp_ arkadaşımız bravo için
    "arka süspansiyonu çok bağlantılı sistem değil koymuşlar lineadaki gibi puntodaki gibi torksiyon bağlantılı sistemi" demiş

    sizce bu süspansiyonun farkı nedir kasisler çukurlarda özellikle yolu bozuk istanbulda çok farkı olurmu.

    i30 için arkadaşlar süspansiyonlardan ses geliyor demiş bu çok rahatsız edici bir durummudur ??
  • kesinlikle bravo cok daha iyi bir tasarıma sahip i30 a ısınamadım acıkcası ama 308de fena degil iç tasarımı oldukca hos
  • Güzellik göreceli bir kavramdır size güzel gelen bana gelmez benim güzel gördüğümüde siz göremezsiniz. Ben İ30'un tasarımını çok şık buluyorum. Bende bravonun arkasını pek begenmedim açıkcası. Ancak ön tasarım gayet hoş. Bravonun 105 bg. 290 torklu dizel motoru tabiki güçsüz falan olamaz ancak benim bir şey dikkatimi çekti aracın tork eğrilerine baktığınızda belli bir devirden sonra tork 240'a düşüyor, keşke bu düşüş olmasaydı. Yinede kağıt üzerinde yeterli bir güç sunuyor motor. Yanlışta biliyor olabilirim yine bu formda okumuştum bu durumu. Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oksijens


    @alp_ arkadaşımız bravo için
    "arka süspansiyonu çok bağlantılı sistem değil koymuşlar lineadaki gibi puntodaki gibi torksiyon bağlantılı sistemi" demiş

    sizce bu süspansiyonun farkı nedir kasisler çukurlarda özellikle yolu bozuk istanbulda çok farkı olurmu.

    i30 için arkadaşlar süspansiyonlardan ses geliyor demiş bu çok rahatsız edici bir durummudur ??





    Benim şahsi düşüncemdir; ben kesinlikle bundan sonra araç alırken çok bağlantılı süspansiyon sistemi olmayan aracı tercih etmem, ford focuslara yol tutuş şöhretini kazandıran kullandığı süspansiyon ve sertlik derecesi iyi ayarlanmış amortisör ve yaylarıdır. Bir aracın sürüş karekterini kullandığı süspansiyon belli eder. Bağımsız multi link süspansiyonlar daha pahalıdır mutlaka. Sizin sorunuza gelince istanbulda bir sorun her iki süspansiyon sistemi içinde sorun olmaz gibi geliyor bana. Üst sınıf araçlara bakarsanız hep çok bağlantılı hatta daha ileri süspansiyon sistemlerini kullanırlar konfor ve yol tutuş açısından da önem arz eder bu durum. Mesela toyota corollada hala tork çubuğu ile bağlantılı sistemi kullanıyor yeni kasasında bile ben hiç yakıştıramıyorum toyotaya. İ30'un süspansiyonundan sesler geldiği doğru mu yanlış mı bilemiyorum fakat bir kaç kişiden duymuştum. Eğer doğruysa bile bunun amortisörlerle alakalı bir durum olduğu anlaşılıyor. Benim kullandığım Accent Era da aynı sorun vardı amortisörler değiştikten sonra ses kesildi açıkcası. Çok önemli bir sorun olduğunu düşünmüyorum ben varsa bile böyle bir sorun. Fakat İ30'un süspansiyonun konfora yönelik olmadığını kesinlikle biliyorum yani sert ayarlanmış bir süspansiyonu var daha çok yol tutuş düşünülmüş zannedersem.

    Saygılarımla...




  • max 290 ama 0-100 km 11.4 yani 190 nm torku olan auristan 0,6 sn daha iyi çünkü motor torku cok erken üretiyo ve devamlılığı yok mesel auris te 1800 3800 devir arası sürekli max tork sunuyo keza tsi motorda öle .multijet cok basarılı bi motor ama tork eğrisi bence cok iyi değil dizelde zaten devir kısıtlı o yüzden torkun max a ulaştıktan sora devamlılığı olması lazım en azından 3500 devire kadar onun dışında canavar gibi araba olmuş bravo iyi satış rakamları olur
  • Bencede.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bravaman

    Ben i30 da beni heyecanlandıran, "bu benim olmalı" dedirten bir imaj göremedim. Peugeot un 308 modeli 307 kadar tutulmayacak gibi görünüyor tr de. Geniş servis ağı ve dizaynından dolayı bravo yu tercih ederdim şahsen.
  • Ben bu seçeneklerden 308'i elerdim ve İ30 ile Bravo arasında tercih yapardım. Bu arada yanlış anlaşılmasın 308 kötü bir araç değil ama tasarımı bana hitap etmiyor. Ben İ30 CRDİ Select aracımı fiyat+donanım+performas+tasarım kriterlerini değerlendirerek satın aldım. Birçok başlıkta yazdığım gibi aracımı Aralık 2007'de 35.000YTL'ye satın aldım. Şuan araç alıyor olsam olsa yine İ30 'u tercih ederdim. Çünkü bence fiyat+donanım+performas+tasarım olarak İ30. Bravo'da çok iyi ancak fiyatı İ30 CRDİ Select'e göre yüksek. Bravo DYNAMIC'in sunduğu donanım ise aşağı yukarı İ30 ile aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 5 Mart 2008; 16:57:03 >
  • İ 30 HİKAYE GİBİ GELİYOR
    308-BRAVO ARASINDA
    BRAVO CAZİP GİBİ GELİYOR...
    308 E ÇOK GÖZÜMÜZ ALIŞTI
    BRAVO İÇİN YENİ KASA YENİ DİZAYN
    GÜZEL MOTOR ...
    AMA ARABA ZEVK İŞİ
    HANGİSİNE BİNESİN GELİYORSA ONU AL
  • 2 çok doğru tespit

    quote:

    Orjinalden alıntı: alp__
    Benim şahsi düşüncemdir; ben kesinlikle bundan sonra araç alırken çok bağlantılı süspansiyon sistemi olmayan aracı tercih etmem, ford focuslara yol tutuş şöhretini kazandıran kullandığı süspansiyon ve sertlik derecesi iyi ayarlanmış amortisör ve yaylarıdır. Bir aracın sürüş karekterini kullandığı süspansiyon belli eder. Bağımsız multi link süspansiyonlar daha pahalıdır mutlaka.


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Ben bu seçeneklerden 308'i elerdim ve İ30 ile Bravo arasında tercih yapardım. Bu arada yanlış anlaşılmasın 308 kötü bir araç değil ama tasarımı bana hitap etmiyor. Ben İ30 CRDİ Select aracımı fiyat+donanım+performas+tasarım kriterlerini değerlendirerek satın aldım. Birçok başlıkta yazdığım gibi aracımı Aralık 2007'de 35.000YTL'ye satın aldım. Şuan araç alıyor olsam olsa yine İ30 'u tercih ederdim. Çünkü bence fiyat+donanım+performas+tasarım olarak İ30. Bravo'da çok iyi ancak fiyatı İ30 CRDİ Select'e göre yüksek. Bravo DYNAMIC'in sunduğu donanım ise aşağı yukarı İ30 ile aynı.




  • bravo alırdım ben fiatı bize attıkları geçmiş kazıklardan dolayı pek sevmem ama i30 dan çok daha iyi .i30 65 yanaklı lastiklere rağmen tahta gibi süspansiyona sahip ayrıca bir stili yok arkaı bmw den almış mutant gibi bir araba ha kötü degil ancak bravoda insan kendini daha iyi hissediyor ve süspansiyon türkiye yollarında cidden koforlu.
  • @froster2006 arkadaşım
    "bravoda insan kendini daha iyi hissediyor ve süspansiyon türkiye yollarında cidden koforlu" demişsiniz

    bu aracı test ettinizmi acaba izlenimlerinizi yazarmısınız ??
  • i30 dizeli 115 hp ve 308 in 110 dizelini test ettim... motor olarak ikiside bence çok iyi, iç mekanda 308 in içi daha ferah malzeme olarak i30 biraz daha kaliteli gibi , yol konforunda ise bence 308 1 adım önde..yol tutuş i30 un daha iyi gibi olsada konforunu olumsuz etkilemiş..
    bence ikisi arasında 308..
  • i30 ile su anda 5,000 KM devirdim. Süspansiyonlarından en ufak bir tık sesi dahi duymadım. i30 forumunda 13 tane i30 kullanıcısı arkadaşımız var onlardan da duymadım. Nedense kullanıcılarının 5-10bin KM'de duymadığını arkadaşlar 10KM test sürüşünde duyuyor. Neyse, kimsenin günahını almayalım belki ben şikayet eden arkadaşları duymadım ya da benimkinin süspansiyonları daha sağlamdır

    Süspansiyonlarımızın sert olduğunu söylememiz lazım tabii ki.

    Bu arada Bravo'yu incelemedim ama Linea'nın içi gibiyse i30 ile pek kıyaslanamaz. 308'i beğeniyorum ama i30'a göre bir artısı var mı bilmiyorum. i30 Select çok iyi fiyata oldukça iyi bir donanım listesi sunuyor. Baz donanımda,

    - MP3/CD Player
    - iPod bağlantısı
    - Park sensörü
    - Tam otomatik klima

    gibi özellikleri sunan pek firma da yok. 5 yıl garanti de ayrıca artısı.




  • bana göre güçsüz kardeşim.

    ben orda şunu demek istedim"güç olarak araç için iyi olabilir,yeterli olabilir ama bence güçsüz"dedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: oksijens

    @mehmet_0606 arkadaşımız
    "hemde 1,6 105 bg gücü iyi denilebilir ama bana biraz güçsüz gibi geldi" demiş
    ben bunu anlamadım

    Maksimum tork CE Nm (kgm) / dd: 290(29.5)/1500


    bu motora güçsüz denebilirmi benim bilmedğim birşeymi var ?
  • bencede

    bu arada alp_ focusun yol tutuşu çok iyi ama arkada oturanın vay haline...allah korusun halime bi bayan otursa erken doğum her an olabilir


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpercan

    2 çok doğru tespit

    quote:

    Orjinalden alıntı: alp__
    Benim şahsi düşüncemdir; ben kesinlikle bundan sonra araç alırken çok bağlantılı süspansiyon sistemi olmayan aracı tercih etmem, ford focuslara yol tutuş şöhretini kazandıran kullandığı süspansiyon ve sertlik derecesi iyi ayarlanmış amortisör ve yaylarıdır. Bir aracın sürüş karekterini kullandığı süspansiyon belli eder. Bağımsız multi link süspansiyonlar daha pahalıdır mutlaka.


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Ben bu seçeneklerden 308'i elerdim ve İ30 ile Bravo arasında tercih yapardım. Bu arada yanlış anlaşılmasın 308 kötü bir araç değil ama tasarımı bana hitap etmiyor. Ben İ30 CRDİ Select aracımı fiyat+donanım+performas+tasarım kriterlerini değerlendirerek satın aldım. Birçok başlıkta yazdığım gibi aracımı Aralık 2007'de 35.000YTL'ye satın aldım. Şuan araç alıyor olsam olsa yine İ30 'u tercih ederdim. Çünkü bence fiyat+donanım+performas+tasarım olarak İ30. Bravo'da çok iyi ancak fiyatı İ30 CRDİ Select'e göre yüksek. Bravo DYNAMIC'in sunduğu donanım ise aşağı yukarı İ30 ile aynı.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmet_0606

    bana göre güçsüz kardeşim.

    ben orda şunu demek istedim"güç olarak araç için iyi olabilir,yeterli olabilir ama bence güçsüz"dedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: oksijens

    @mehmet_0606 arkadaşımız
    "hemde 1,6 105 bg gücü iyi denilebilir ama bana biraz güçsüz gibi geldi" demiş
    ben bunu anlamadım

    Maksimum tork CE Nm (kgm) / dd: 290(29.5)/1500


    bu motora güçsüz denebilirmi benim bilmedğim birşeymi var ?




    Neye göre güçsüz? Senin arabana göre mi? 1.6 bir araçtan 290-300nm tork alabilen başka bir motor yok. Senin beklentilerinde bir anormallik var sanırım.




  • Bravo'ya neden akıllara zarar bir torpido gözü yapmışlar acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bravaman

    Ben i30 da beni heyecanlandıran, "bu benim olmalı" dedirten bir imaj göremedim. Peugeot un 308 modeli 307 kadar tutulmayacak gibi görünüyor tr de. Geniş servis ağı ve dizaynından dolayı bravo yu tercih ederdim şahsen.


    bende katılıyorum yorumuna
  • Bravo yu test eden varmı ?
  • ikisinide test ettim i30 da hankook optima k406 195/65/15 lastikler vardı bravoda ise bridgestone re050 225/45 17 yani gti larda kullanılan kombinasyon vardı vede çok daha konforluydu özellikle kısa darbelerde i30 un motoru daha erken çanlanıyordu ancak rölantide direksiyonda baya bir titreşim hissediliyordu bravonun motoru ısınmasına rağmen 110hp peugeot motoru kadar sessiz degil ayrıca bumotor hepsinden güç uretme karakteri açısından daha homojen belkide vgt 120hp de gelecek onda daha az olur fakat kesinlikle 1.3 motor veya 150 hp gibi alt devirler ölü değil.ancak fiyat /kazanç olarak iyi bir araç yapmışlar birde keşke 6ileri şanzımanı direk astradan alsalardı o çok daha hassas.ancak genel olarak f/k olarak iyi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.