Şimdi Ara

İç tesisatın kablo uzunluğu nasıl bulunur? (Hat değerlerim iyi, ping sabit değil)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Binamda T11-B (FTTB) altyapısı bulunmakta, kopma ve gecikme sorunları artık sabrımı zorlamaya başladı. TT ve altyapısını kullanan firmalar ısrarla "sorun iç tasisatta" diyor. Ben sorunun TT'nin FTTB kabininde, portlarında olduğunu düşünüyorum. Bu sorunlarından sadece ben değil, bina olduğu gibi yaşıyor.


    Sırf ISS'lere karşı elimde koz olsun, kanıt olsun diye ankastreden modeme kadar olan Cat5 kabloyu daha kaliteli olan CAT6 FTP ile değiştirmek ve testlerini yapmak istiyorum. Daha sonrasında gerekli yerlere şikayetimi yapıp, sorunların giderilmesi için elimden geleni yapacağım.


    Kablo satın alacağım, mesafeyi nasıl bulurum, modem değerlerinden hesaplayabilmek mümkün mü? Değilse bunun bir cihazı vs var mıdır?


    Hat değerlerim şu şekilde:



    İç tesisatın kablo uzunluğu nasıl bulunur? (Hat değerlerim iyi, ping sabit değil)

    (vie.valve.net) modem arayüzünden yapıldı.

    1 100.127.254.1 (100.127.254.1) 16.258 ms 9.059 ms 9.163 ms

    2 10.254.0.5 (10.254.0.5) 9.182 ms 9.301 ms 9.153 ms

    3 10.255.0.61 (10.255.0.61) 9.394 ms 9.277 ms 9.197 ms

    4 195.175.67.165.static.turktelekom.com.tr (195.175.67.165) 9.315 ms 9.707 ms 10.329 ms

    5 00-gayrettepe-xrs-t2-2---00-yenibosna-t3-3.statik.turktelekom.co (81.212.30.42) 9.901 ms 10.024 ms 9.887 ms

    6 * * *

    7 305-vie-col-1---00-gayrettepe-xrs-t2-1.statik.turktelekom.com.tr (212.156.140.114) 36.949 ms 39.454 ms 41.887 ms


    8 win-b2-link.ip.twelve99.net (62.115.36.190) 38.39 ms 185.84.16.25 (185.84.16.25) 51.156 ms 41.479 ms

    9 valve-svc082359-ic372264.ip.twelve99-cust.net (80.239.135.191) 39.253 ms 38.812 ms 83.231.187.6 (83.231.187.6) 42.532 ms


    10 vie.valve.net (146.66.155.1) 39.551 ms 39.05 ms 37.265 ms




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TakomiSUN -- 29 Temmuz 2022; 15:48:10 >







  • Hocam boşuna yenilemeyin bence. Line attenuation değerleriniz gayet iyi. Eğer bir sorun yaşıyorsanız suçlu bence modemdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam selamlar değerler gayet düzgün, komple bina halkı aynı sorundan şikayetçi ise modemde de sorun yoktur. Ya ankastrenizde bir problem var ya da santralde yani kabinde. En iyisi siz santrale gidin yüzyüze görüşün şikayetinizi anlatın. Yüzyüzeyken daha iyi sonuç alınıyor. Telekom santralde daha iyi yardımcı oluyorlar. CAT5e ve CAT6 arasında çok bir fark yok ev kullanıcısı için zaten 20 metre falandır kablo.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpmirza -- 26 Temmuz 2022; 13:2:11 >
  • Hat değerlerin çok iyi gözüküyor hocam. Yine de yenileyeceğim diyorsan ortalama 20-30 metredir büyük ihtimalle mesafe. Ortalama tabi bu değer.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 26 Temmuz 2022; 13:17:5 >
  • hat değerleriniz güzel gözüküyor da modem sadece 3 dakika calıştığını gösteriyor , uzun kullanımda crc hatası filan oluyormu

  • ramowarr kullanıcısına yanıt

    Kayda değer bir artış olmuyor hocam, ben o şekilde yorumladım, günde 30-40 adet hata topluyor.

  • cnSplendidNinja C kullanıcısına yanıt

    Modem Asus AC51, yeni aldım.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Traceroute testinde, bağlantımın ilk uğradığı noktaya olan ping değerlerim bu şekilde. Olması gereken 9-10ms civarında stabil ilerlemesi, ara ara 30'lara 40'lara yükselen değerler görüyorum, bağlantımı olumsuz etkileyen etken orası gibi geldi.


    Testi wifi kapalıyken, modeme kablo ile bağlanan tek cihaz ile yaptım. Arka planla ağı trafiğini kullanan herhangi bir işlem açık değil.


    Bu ilk noktalar bildiğim kadarıyla santral oluyor değil mi? Binada ki FTTB kutu olabilir mi?


    Eğer sorun santralse port değişim talebinde mi bulunmam gerekli?


    İç tesisatın kablo uzunluğu nasıl bulunur? (Hat değerlerim iyi, ping sabit değil)




  • TakomiSUN kullanıcısına yanıt

    O zaman modemden olamaz. Umarım çözüm bulmuşsunuzdur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kablo boyunu ölçen cihazlar mevcut fakat tek seferlik bir iş için almak mantıksız.

    Genelde kat araları 3 Metre olur kapnın girişinde olduğunu varsayarak ilerlersek sizde 4. katta olursanız 12 Metre zaten sizin dairenize ulaşana kadar giden miktar olur evin içerisinde kaç metre dolaştığını kabaca hesaplayıp üstüne koyabilirsiniz. Ona göre bir kablo alıp çekebilirisiniz.


    Daha önce farklı bir sorunla karşılaşmıştık aylarca düzgün çalışan hat 35/6 geliyordu up bir anda 0.8 düştü aylarca devam etti servis geldi sorun iç tesisat dedi yeni kablo çektik fakat sorun giderilmedi daha sonra başka bir personel geldi sorun portunuzda diyip 10 dakikada halledip gitti. Saha dolabındaki portumuzda arıza varmış fiziksel olarak düzeltti bizde 3-4 ay 0.8 upload kullandığımızla kaldık :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.