Şimdi Ara

İETT'NİN ZAMMI VE MANTIĞI HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 15 ağustostan itibaren aylık mavi kartın fiyatı tam 140 lira oldu. Daha önceki zamlarda ufak da olsa bir tepki olurdu ama bu sefer iyice kanıksamış görünüyoruz (ben bireysel olarak defalarca İETT'ye tepki mail gönderdim, ancak dalga geçer gibi bana her seferinde fiyat listesini gönderdiler).


    Ancak bu kez butonlu akbillere aylık dolum yapılmıyor, mutlaka mavikart denen şeyin alınmasını şart koşuyorlar. Bu kartlar da belli noktalardan temin edilebiliniyor sadece. Bu noktalardan biri olan Karaköy'deki iETT Müdürlüğü'ne bugün gittiğimde en az 250 kişinin sırada olduğunu gördüm ve saat 15.15'te sıra numarasının kalmadığını öğrendim. Peki hangi ara ben bu karttan çıkaracağım ki zar zor çalıştığım yerden izin alabildim bugün.

    Akşam bu kez öğrendim ki butonlu akbillere normal dolum dahi yapılmıyor! Mecburen 3 liraya tek geçişlik bilet aldım. Tek bir yolculuk için 3 TL!

    Akbil uygulaması yıllardır uygulanan ve artık herkesin alıştığı bir sistemdi ama ne hikmetse İstanbulkart denen bir şey icat ettiler. Tamam birilerinin cebi dolsun buna artık alıştık ama bari insanların kullandığı bir şeyi iptal etmeyin ya da yeni uygulamayı 3 yerden dağıtmak yerine 33 yerden dağıtın.







  • 140 lira =200 geçiş ve istisnasız her ay en az 80-90 geçiş hakkım heba oluyor. Mantık olarak 200 geçiş dayatmasından ziyade 100 geçiş, 150 geçiş gibi seçenekler olsa?

    3 TL'ye bilet alırken satıcıya ''allah belanızı versin, bu aldığınız 3 liranın her bir kuruşu haram olsun'' dedim ama neye yarar ki? O adam belki onlarca kez aynı tepkiyi duyuyor ve zerre umursamıyor. Anca kendimizi tatmin ediyoruz, bir nevi mastürbasyon misali. Bu satırları yazarken dahi birileri haram lokmaları mideye indiriyor.
  • Kıtalar arası geciş yapanlara da yetmiyor maalesef akbil.
    Bence limitli olmasında fayda var ama yeni bir pazar yaratabilir...
    Daha pahalıya mal olabilir insanlara.

    Eger tüketici sınırsız adı altında dolumunu gercekleştiriyorsa ve sınırlı olarak işlem gercekleşiyorsa bunda bir aldatma olayı vardır.

    Tüketici mahkemesine başvurmak işe yarabilir mi acaba ?
    Başlı başına bir dolandırıcılık söz konusu.
  • Güzel Türkçemizde maalesef şöyle bir söz var:
    ''İt iti ısırmaz''
  • Madem kurumlar birşey yapmıyor burda halkın yapması gerekiyor.Tabi ama yapan yok.Yunanistanda yüzde 40lık zam yapılmıştı halk birşeyler yapıp yüzde 20ye düşürmüştü.Ordada tek bilet 3tl civarı birşey ama 90 dakika içinde tekrar kullanma hakkı var.Birde sistem burdakinden çok farklı olduğu için defalarca kullanabiliniyor ama herneyse konumuz türkiyenin ulaşımı.Bana kalırsada oldukça saçma bir sistem var 10dklık aktarmada bile para kesiliyor ama buna tepki gösteren kimse yok ne yazıkki.Birkaç üni öğrencisi dışında.
  • 140 lira ne demek yahu ? 140 lira! hayır anlamadığım nokta, bize ulaşımda konforlu ve rahat bir yolculuk sağlayamıyorlar. bu kadar paranın karşılığı nedir ? insan dışı bir kalabalık, insan taşınmayacak cinsten araçlar..

    belediyenin toplu taşımaya özendirmesi gerekirken aksine, uzaklaştırıyor olması cidden çok komik. hayır kendi özel taşıtın olsa kullanamıyorsun. benzin fiyatları malum, hadi onu geçelim, istanbul trafiği !? bu trafikte kendi aracında bile rahat rahat yolculuk yapamıyorsun. toplu taşıma zaten rezalet, e peki bu kadar insan verdiği verginin karşılığını niye alamıyor ? niye eziyet çekiyoruz ? bize eziyet çektirenlere neden göz yumuyoruz ? niye bu kadar üstümüze çıkmalarına rağmen bir şeyler yapmıyoruz ?

    benim aklım almıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkmm -- 6 Eylül 2011; 7:20:53 >
  • Nihayet kavga küfür ile mavi kartıma kavuştum. Elimdeki akbili de 6 liraya sattım, ancak mavi karta 10 lira bayıldım. Her türlü 4 lira ödedik belediyemizin güzide hizmetine.

    Binlerce insanın ahını alarak nasıl o haram paraları yiyecekler o kadar çok merak ediyorum ki.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ankara da durum farklı değil bacanak. Bayram öncesi araba (lpg) ile gidip geldim 6 gün. %20 daha ucuza gelip gittim. Klimanın açık olması ve rahat rahat gidip gelmekte yanında kar kaldı bana
  • Araban artı kliması var anladık bacanak, hava atmana gerek yok.
    Bizde o da yok, İETT'nin ''Biz insan taşıyoruz'' sloganına inat kamyonetteki hayvan gibi taşınıyoruz oradan oraya.
  • Her hafta işim nedeniyle kullanmak zorundayım metrobüs ve otobüsü. Pasodan eskiden 90 kuruş çekerdi. 50 liralık attım kontör çok hızlı bitti. Sonra baktım 1 lira olmuş. 10 kuruş çok küçük gibi gözüküyor ama aslında seri yolculuklarda ne kadar fazla oluyor...
  • Okula başladıgımda 75 krş tu öğrenci şimdi 1ira oldu yaz tatiline gidiyorum İstanbul'a bi dönüyorum hop zam.Anlamadım ne değişti hala Bostancı'dan Kadıköy'e geliyorum.Otobüsler hala aynı.Kalitede bi artış olsa ne bileyim sefer sayıları arttırılsa ya da herkes birden fazla otobüsün geçtiği güzergahlarda ikamet etmiyor otobüs arttırılsa anlarımda yok.Hadi kendimi de geçtim okula gelmek için 3 vasıta kullanan arkadaşlara ne demeli onlara da ayrıca üzülüyorum. İETT nin şikayetlere kulak asması durumuna gelince adamların hiç taktığı yok bir yerlerine. Bir keresinde E10 denen Sabiha Gökçen-Kadıköy seferini yapan otobüs vakti geldiği halde kalkmıyordu duraktakiler ayaklandı tabi hareket amirliği neyse ki poposunu kaldırdı ne yapsa beğenirsiniz.Seferi express ayarladı yani normalden iki katı daha fazla gitti akbillerden. Böyle bi beyin böyle bi kafa.Kaçıp kurtulmak lazım giderek yaşanmaz bir hal alıyor gibime geliyor İstanbul.Orta sınıf halkın yaşayacağı türden değil.




  • Tartışmayın boşuna kalkın Ankara'ya gelin olsun bitsin :D
  • En ekonomik raylı sistem Bursa'da . Bursa da AKP nin. Şimdi %50 mi diyelim. http://www.halkulasim.com/?p=2282
  • eger bu 140 sınırsız kullanım sunuyorsa gayet makul bir fiyat.
    kişi, otobüs+ aktarma yaparsa
    bunun total ücretini 2 ile çarpıp günlük harcamanızı bulabilirsiniz.
    bu sizin rutin harcadıgınız paradır.

    2,75*2=5,50*26=143, yüzde 50 demekki matematik biliyor :)

    ayrıca metrobüs aktarması için 2 saat süre konulmuş.

    bence 140 tl ucuz bile.

    iett haberlerde bile söyledi, akbil-kart değişimi heryerde yapılıyor diye.
    ben ankarada yaşadıgım halde biliyorum yani :)

    ulaşım ücreti azmı çokmu tartışılır.
  • Kötünün iyisi durumu. Bizim millet değil mi Belediyeciler için kendiside yiyor ama çalışıyor.
  • Birden tabii bu kadar zam dağ görünüyo ama istanbul da yaşayan bilir , Hele sahada filan görev yapıyorsan , ya da hergün metrobüs dahil 3 vesait le okulna gidiyosan normal şartlarda ne 140 lar ne 70 ler gider , iyidir iyidir. Evin işyerine ya da okuluna yakınsa zaten hesabını da ona göre yaparsın . Konuyla alakası yok ama , tek ayar olduğum nokta iş çıkış saatlerinde seferleri seyrekleştirmeleri , insanlar sıkış tepiş o yorgunlukta iğrenç bir durum. Min maliyet , max kar hesabı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aesahin

    Birden tabii bu kadar zam dağ görünüyo ama istanbul da yaşayan bilir , Hele sahada filan görev yapıyorsan , ya da hergün metrobüs dahil 3 vesait le okulna gidiyosan normal şartlarda ne 140 lar ne 70 ler gider , iyidir iyidir. Evin işyerine ya da okuluna yakınsa zaten hesabını da ona göre yaparsın . Konuyla alakası yok ama , tek ayar olduğum nokta iş çıkış saatlerinde seferleri seyrekleştirmeleri , insanlar sıkış tepiş o yorgunlukta iğrenç bir durum. Min maliyet , max kar hesabı


    Ben sırf bu yol parası yüzünden kara kara düşünmeye başladım sırf bu yüzden Marmara Üniversitesi tercih etmeyeceğim.
    Hemen 1tl lik farkla yıldız teknik için kasıcam




  • devlet benden aldığı aşırı yüksek vergilerle,libya'ya 300 milyon dolar yardım yapıyor,halen başkentte adam gibi metro hattı yok,
    devletin parası,senin- benim paramdır, iktidar partisinin parası değildir,normal insanlarïn yaşadığı bir ülkede,kimse bu duruma müsade etmez.
    ayrıca devlet tuttuğundan vergi alıyor, ülkenin doğusunda vergi veren olmadığı gibi elektrik ve mazot'u kaçak kullanıyorlar,devletin ordan vergi almaya gücü yetmiyor, cezasını bana kesiyor,
    iyide devletsen kendi beceriksizliğinin cezasını bana kesemezsin.
    git doğuda bir kahveye gir, sigara cezası kes, kesebiliyor musun, yok?
    ben vergimi vereyim,kanunlara uyayım, devlet de beni cezalandırsın...
  • Size tavsiyem acikogretim okuyun ya da dandik bi bölüm kazanmaya çalışın üniversiteden.öğrenci aylık 70lira.senelik 840lira kar.acikogretim ücreti 200lira
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizisyen

    eger bu 140 sınırsız kullanım sunuyorsa gayet makul bir fiyat.
    kişi, otobüs+ aktarma yaparsa
    bunun total ücretini 2 ile çarpıp günlük harcamanızı bulabilirsiniz.
    bu sizin rutin harcadıgınız paradır.

    2,75*2=5,50*26=143, yüzde 50 demekki matematik biliyor :)

    ayrıca metrobüs aktarması için 2 saat süre konulmuş.

    bence 140 tl ucuz bile.

    iett haberlerde bile söyledi, akbil-kart değişimi heryerde yapılıyor diye.
    ben ankarada yaşadıgım halde biliyorum yani :)

    ulaşım ücreti azmı çokmu tartışılır.


    Matematik bilgilerini tebrik etmek isterdim ama çarpma, toplama.
    Ayrıca Sınırsız değil 200 kullanımlık.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.