Şimdi Ara

İkinci vitesden birinci vitese geçmelimi sorunsalı yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba derdimi yazarak nasıl anlatıcam bilmiyorum inşallah anlarsınız aracım 1.6 16v 110bg ve 7000 devir

    Ben şimdi lakalardan atlarken ikinci viteste devam edemiyorum araç stop edecek gibi olup debriyaj ile yeniden kalkar gibi yapıp yarım debriyaj ile ikinci viteste devam ediyorum ama daha sert lakalardan daha yavaş geçmek zorunda kaldığımda birinci vitese geçtiğimde debriyajı bırakırken ister istemez araba öne yığılıyor böyle durumlarda arabanın öne yığılmasımı daha kârlı ikinci viteste yürümekmi

    Birde benim sokağım parke taş döşeli ve çok bozuk birinci viteste yürüsem araç 3000 devir kadar çıkıyor ikinci vitese geçsem bu sefer 1700 civarında kalıyor devir burda hangi viteste yürümek mantıklı

    İlk defa manuel araç kullanmıyorum mesleğim dededen şoförlük daha önceki araçlarımda böyle bi sorun yaşamadım hiç yürürken arabalar birinci vitese geçmezdi ikinci viteste titreme vs yapmazdı ama bu araç bana bütün geçmişimi sorgulattırıyor sizden yardım almak dışında bir çarem kalmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • LAKA dediğin ne
  • 1. Vites sadece araci yerinden hareket icin dededen sofor birinin bunu yalayip yutmasi gerekir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birinci vitese de alınacak yer vardır ama debriyaja hem tam basmalı hem de ayağınızı yavaş kaldırmalısınız.
  • Araç yavaşlayıp bayılacak duruma gelinceye kadar 2'de gidip sonra 1. vitese inmenizi, 2500 devirden itibaren de tekrar 2'ye atmanızı ya da gazdan ayağınızı çekip önünüz açılıncaya kadar 1'de gitmenizi öneririm.



    Ben böyle yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 19 Aralık 2016; 18:03:04 >
  • 2. Vitesten aşağı düşmeyin,duracak gibi olunca hafifçe gaz verin o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt
    Arabanın verdiği tepki bütün bildiklerimi sorgulatıyor bana bizim öğrendiklerimiz teorik değil usta ne biliyorsa ne öğrettiyse o bize öğretilen ile teorik bilgiler farklı hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    5.vitesten 1. vitese düşmek
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam, benim otobüs ile ilgili sorumu yanıtlamıştınız bugün bende sizin bu sorunuza elimden geldiğince cevap vermeye çalışayım:

    Hocam sizin arabanız Megane 1 herhalde? Bende de eskiden B segment bi araba vardı ancak onda herhangi bir vites problemi yok iken şuan kullanmakta olduğum araçta (Opel Astra H) de dediğiniz birinci viteste yığılma ancak "aynı hızda" ikinci viteste titreme problemi oluyor.

    Öncelikle bu problem şundan kaynaklanıyor diye tahmin ediyorum: "Benim araba LPG'li ve her benzinli araç gibi torku dizel arabalara göre düşük" bu cepte. İkinci olarak 1. vites öyle bir vites ki ve vites aralığı öyle dar ki (kalkış vitesi olduğu için) en ufak hızda bile yığılma yapıyor. 2. vitese atmak istediğin zaman ise aracın zaten torku düşük bir de LPG'de olunca çekişi iyice düşüyor haliyle titreme oluyor.

    Çözüm: Bence tümsekten geçerken hızınızı öyle bir ayarlayın ki ilk tekerler tümseği geçsin ve ikinci tekerler tümseği geçerken araç hemen hemen duracak gibi olsun yani 5-10 km/h değil 1-2 km/h hızlarında. İşte o hızda vitesi 1'e takın o zaman yığılma olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim de başım dert de motor küçük olduğu için 2 ile kasisten geçerken 1 e almak istediğim de geçmiyo baya durmaya yakın anca geçiyor o sırada da korna falan tabi 2 ile devam etmek istediğim de de motor titriyor yarım debriyaj yapmam gerekiyor balataya zarar



    1. Vitese Bi ayar çektiremem mi düşük hızda geçmesi için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THIS IS ANGARA

    Benim de başım dert de motor küçük olduğu için 2 ile kasisten geçerken 1 e almak istediğim de geçmiyo baya durmaya yakın anca geçiyor o sırada da korna falan tabi 2 ile devam etmek istediğim de de motor titriyor yarım debriyaj yapmam gerekiyor balataya zarar



    1. Vitese Bi ayar çektiremem mi düşük hızda geçmesi için

    Muhtemelen debriyaj balatalarınız eskimiştir, yeni balata taktırın, 1'e rahat geçer.













    Konu sahibi arkadaşın derdine gelince de, araç 2'den 1'e alınca yığılma yapacak devirde ise zaten 2'de kalmanız bir şeyi değiştirmeyecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    2. Vitesten aşağı düşmeyin,duracak gibi olunca hafifçe gaz verin o kadar.

    Sonra araba tüm cıvatasına kadar sallansın. Kendi aracım için konuşayım. 10-15 km altında ki hızlarda 1. vitese geçmek zorunda kalıyorum. Diğer türlü ya arabanın tüm civatalarını sallayarak hızlanacaksın, ya da debriyajı sıyıracaksın her seferinde. Turbo boşluğu olan ve vites oranları uzun olan her araç 1. vitese düşmek zorunda.

    Giden araba 1'e takılmaz işi kocaman bir yalan.
  • Selami Şahin 1.6 ie kullanıcısına yanıt
    Hocam daha araç 45 binde bu kadar erken biter mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • THIS IS ANGARA T kullanıcısına yanıt
    Kullanış şeklinize göre ve buna bağlı olarak kullanımınızda yaptığınız dur/kalk sayınıza göre değişir ama mümkün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selami Şahin 1.6 ie kullanıcısına yanıt
    İyide benim vites düşme devrim 2200 2. Vitesde yürümek istesem araç neredeyse rölanti devrine kadar düşüyor 1e alıp yürürsem 1500 devir civarında kavrama başlıyor ki bence makul bi devir 2. Viteste o an 1200 1300 aralığında devir çeviren motoru titreterek yürütmektense bi kaç saniyelik yığılma yaşatmak daha makul

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Teknik olarak öle galiba tork düşük lpg var alt devirlerde motor ölü 206da aynı yerden aynı hızla geçsem titreme vs yapmaz yoluna devam ederdi sonuçta aynı yerden ilk defa geçmiyorum sanırım dişli aralıklarında fark gibi etken sebebler var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam👍. Bakın birbirimizi teyit etmiş olduk. Peugeot 206 hangi segment "B Segment". Benim önceki arabada B Segment di. Ondan da böyle bir problem yoktu. Ancak sorun dişli aralıkları mı yoksa LPG'mi emin olamadım. Benim önceki arabada LPG yoktu sizin 206'da var mıydı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.vitese düşürülür eğer hız çok düşükse ve araç sarsılmaya başladıysa. 1. Vites sadece kalkış vitesi 1.viteste gidilmez olayı şehir efsanesi gayet gidilir. Ben hangi aracı kullanırsam kullanıyım 1.vitesi kullanırım. Hatta bazı araçlarda 1.vites oranı çok uzun oluyor 40-50 km hıza ulaşana kadar bile seri hızlanma için 1. Viteste gidilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 1 e alırken aragaz vermezseniz yığılır normaldir mesleğim şöförlük demişsiniz ama bunu bilmemeniz ilginç. 2.vitesin dişlisi biraz büyük sanırım ondan 2de iken titriyor, ya yarım debriyaj az gaz ile toplamasını bekleyeceksiniz ya da 1 e atıp aragaz ile devri yakalayacaksınız ki yığılma olmasın.
  • Dostum şimdi bende Opel Astra J 1.6 benzinli var. 1.vites dislisi 6km hızdan sonra 2.vites dislisi ise 11km hızdan sonra donmeye başlıyor. 2.viteste 11kmh'a kadar gidiyorum tabi bu duruma göre değişebiliyor. Aracın hizin11den asagi indimi tekrar 1 e alıp yolun durumuna göre tekrar 2ye alıyorum.bence böyle yap.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    LAKA dediğin ne

    Laka hocam işte bilmiyor musunuz?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.