Şimdi Ara

Il-2 Sturmovik Oyuncuları Buraya (58. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.417
Cevap
9
Favori
106.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir onceki sayfada hem patchlerin hemde ultrapack'in linkleri mevcut... Online ucuyorsan nereden uctugunu ve nickini belirtirsen belki beraber ucariz bir ara...
  • Arkadaşlar aylar sonra 4.10 update ile ilgili bir haber geldi:

    http://www.mission4today.com/index.php?name=Pro_News&aid=410

    Bilgilerinize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foxhound


    quote:

    Orjinalden alıntı: Kharia

    emptyrean;

    Abi durum ne olursa olsun düşman benden hızlı. Yani aynı yükseklikte de olsak arayı hızla açıyor. Mesela hemen önümde, uzaklık da 0.30 falan. Aynı seviyedeyiz. Tam güç peşine düşüyorum ama arayı hiç kapatamıyorum (hız kazandığım halde) ve kısa sürede mesafe 1.50-2 arası oluyor. Ve asla yetişemiyorum kopup gidiyor. Eski oyunda böyle bir sorun yoktu. Düşmana benimkiyle aynı uçağı verdiğimde bile kolaylıkla yetişebiliyordum ona.

    Pervane vitesini ne yapmam gerekiyor acaba, otomotiği falan varsa ona mı alayım? Bir de complex engine management seçeneğini kapattım uçarken. Acaba ondan kaynaklanıyor olabilir mi?


    kharia, emptyrean'ın dediği gib prop. pitch'i (pervane vitesi) farkında olmadan değiştirmiş olabilirsin. controls kısmından bak "prop. pitch auto" sanırım shift 1 olması gerekiyordu. complex engine management seçeneğini kapatmanla bi ilgisi yok... eğer yine halledemezsen oyunu baştan kur bence, daha önce de söylediğim gibi...


    Yaw , aynı sorun bendede var. Önerileride okuduk ama tatmin edici bir sonuç yok. (Fazla öneri-bilgi yok zaten bu forumda??)




  • Her uçağın en hızlı olduğu yükseklik birbirine göre farklıdır. Aynı tür uçak ise bahsettiğiniz farklı nedenleri olabilir. Birincisi Propeller Pitch'in ayarlanması dır. Bu Pervanenin düzlem açısıdır arttıkça hız artar ama bir o kadar da benzin harcar. 2. Mixture seçeneği, mixture benzin yağ karisimidir ki yükseldikçe basinc azaldigi için yükseldikçe azaltmak gerekir ve her uçak için ayarı farklıdır. En iyi performans aralığını uçağın pilot notlarında bulabilirsin. 3. Flap ayarları Düz olarak en hızlı ayar Combat secenegidir. Yükselmek için ise haliyle Raise seçilebilir. Bu 3 ayarı doğru ayarlayabilirsen çok rahat yakalayabilirsin. Ve arada yavas yavas yukselip birden alçalıp hiz kazanmaya calıs. Kısa vadede pek etkili gibi gorunmese bile uzun vadede oldukca hizlanabiliyorsun. Birde düsman ucagindan fazla cephanen ve benzinin varsa, haliyle agirliginda artacak ve buda hizini olumsuz etkileyecektir.

    Canım çekti ben biraz uçayım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: themanyax

    Her uçağın en hızlı olduğu yükseklik birbirine göre farklıdır. Aynı tür uçak ise bahsettiğiniz farklı nedenleri olabilir. Birincisi Propeller Pitch'in ayarlanması dır. Bu Pervanenin düzlem açısıdır arttıkça hız artar ama bir o kadar da benzin harcar. 2. Mixture seçeneği, mixture benzin yağ karisimidir ki yükseldikçe basinc azaldigi için yükseldikçe azaltmak gerekir ve her uçak için ayarı farklıdır. En iyi performans aralığını uçağın pilot notlarında bulabilirsin. 3. Flap ayarları Düz olarak en hızlı ayar Combat secenegidir. Yükselmek için ise haliyle Raise seçilebilir. Bu 3 ayarı doğru ayarlayabilirsen çok rahat yakalayabilirsin. Ve arada yavas yavas yukselip birden alçalıp hiz kazanmaya calıs. Kısa vadede pek etkili gibi gorunmese bile uzun vadede oldukca hizlanabiliyorsun. Birde düsman ucagindan fazla cephanen ve benzinin varsa, haliyle agirliginda artacak ve buda hizini olumsuz etkileyecektir.

    Canım çekti ben biraz uçayım...


    Prop Pitch (oyunda yüzde cinsinden veriliyor) arttıkça pervanenin devir hızı dolayısıyla motor devri artar ki bu da havayı kesme açısının azalması anlamına gelir. Motorun, yüksek devire kolayca çıkıp ittiği havanın miktarından çok hızını artırması sebebiyle, çok düşük hızlardan normal seyir hızına kolayca çıkmanızı sağlar. Ayrıca, %90-100 gibi yüksek PP ayarı ile, kalkış ya da saldırı öncesi çabucak hızlanma aşaması sonrası motor devri çok yükseldiği için, bir sonraki aşama olan hızlanma yani düşük yüzdeli PP ayarına geçişinizde, tam gücünü almış motorun kolayca uçağınızı hızlandırdığını görürsünüz. Yani yüksek PP ayarı sadece kalkış ve devir yükseltme işlemlerinde faydalıdır, uçağınızı yüksek hızlara taşıyamaz aksine ısıtıp yorar. Çok düşük hızda iseniz, hızlanmanızı kolaylaştıracak şekilde motor devrini yükseltir. Ancak hızlanmak istediğinizde (özellikle dalarken) artık bir çeşit rüzgar perdesi gibi hızınızın artmasını önler. Yüksek hız için PP yüzdesini küçülterek yani havayı kesme açısını artırarak bir miktar motor devri kaybedersiniz ancak hızınızı daha da artırırsınız. Özellikle havanın yoğun olduğu düşük irtifada PP ayarını yüzde olarak yüksek tutarak ilk hızlanma için kalkışta veya orta/düşük irtifada saldırı pozisyonu için motor devrini artırmada kullanabilirsiniz. 3k ve üzerinde, özellikle Alman uçaklarında, %70-80 PP ayarı en yüksek performansı verir. Dalış ve dönüşlerde hızınızı kesmemesi için PP ayarını oldulça düşürerek manevralarınızı kolaylaştırabilirsiniz.

    Mixture ise benzin/hava karışımıdır ve yüksek irtifada havadaki oksijenin oranı değiştiği için mix ayarı yaparak benzinin silindirdeki yanma miktarını artırırsınız ve haliyle motor devri artar. Eksozdan çıkan yanmamış benzin buharının kaybolduğunu görürsünüz. Yüksek irtifada kritik yükseklikler aşılırsa (sadece manuel mix özelliği olan uçaklarda), mix yüzdesini düşürürsünüz ki düşmüş olan motor devrinin arttığını devir saatinden okuyabilirsiniz.

    Flap pozisyonları içerisinde "Raised" 0 derece açılı yani kanat ile aynı düzlemli flaplardır ki normal seyir ve hızlı takipte bu ayar korunur, kısaca flaplar kullanılmaz. "Combat" ise hızı mümkün olan en az seviyede keserek (ki flaplar açıldığında hız keser) uçağın dönme yeteneğini artıran ve hatta yüksek hızda kontrolü önemli derecede artıran flap ayarıdır. Ancak yazdığım gibi rüzgar direnci oluşturduğu için hızınızı keser, normal seyir ve takipte "kullanılmaz".

    @ozdemiralp: Gerekli olan her bilgi talep edildiğinde önceki mesajlarda verildi. Ayrıca bu konu da ayrıntılı bir şekilde yazılmış durumda. Bu başlık altında "simulasyon severler" olarak elimizden geleni yapıyoruz ancak aynı cevapları defalarca yazmanın bir anlamı olmadığı için yani forumu kirletmemek için cevabı zaten yazılmış olan soruları cevaplamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rakinroll


    quote:

    Orijinalden alıntı: themanyax

    Her uçağın en hızlı olduğu yükseklik birbirine göre farklıdır. Aynı tür uçak ise bahsettiğiniz farklı nedenleri olabilir. Birincisi Propeller Pitch'in ayarlanması dır. Bu Pervanenin düzlem açısıdır arttıkça hız artar ama bir o kadar da benzin harcar. 2. Mixture seçeneği, mixture benzin yağ karisimidir ki yükseldikçe basinc azaldigi için yükseldikçe azaltmak gerekir ve her uçak için ayarı farklıdır. En iyi performans aralığını uçağın pilot notlarında bulabilirsin. 3. Flap ayarları Düz olarak en hızlı ayar Combat secenegidir. Yükselmek için ise haliyle Raise seçilebilir. Bu 3 ayarı doğru ayarlayabilirsen çok rahat yakalayabilirsin. Ve arada yavas yavas yukselip birden alçalıp hiz kazanmaya calıs. Kısa vadede pek etkili gibi gorunmese bile uzun vadede oldukca hizlanabiliyorsun. Birde düsman ucagindan fazla cephanen ve benzinin varsa, haliyle agirliginda artacak ve buda hizini olumsuz etkileyecektir.

    Canım çekti ben biraz uçayım...


    Prop Pitch (oyunda yüzde cinsinden veriliyor) arttıkça pervanenin devir hızı dolayısıyla motor devri artar ki bu da havayı kesme açısının azalması anlamına gelir. Motorun, yüksek devire kolayca çıkıp ittiği havanın miktarından çok hızını artırması sebebiyle, çok düşük hızlardan normal seyir hızına kolayca çıkmanızı sağlar. Ayrıca, %90-100 gibi yüksek PP ayarı ile, kalkış ya da saldırı öncesi çabucak hızlanma aşaması sonrası motor devri çok yükseldiği için, bir sonraki aşama olan hızlanma yani düşük yüzdeli PP ayarına geçişinizde, tam gücünü almış motorun kolayca uçağınızı hızlandırdığını görürsünüz. Yani yüksek PP ayarı sadece kalkış ve devir yükseltme işlemlerinde faydalıdır, uçağınızı yüksek hızlara taşıyamaz aksine ısıtıp yorar. Çok düşük hızda iseniz, hızlanmanızı kolaylaştıracak şekilde motor devrini yükseltir. Ancak hızlanmak istediğinizde (özellikle dalarken) artık bir çeşit rüzgar perdesi gibi hızınızın artmasını önler. Yüksek hız için PP yüzdesini küçülterek yani havayı kesme açısını artırarak bir miktar motor devri kaybedersiniz ancak hızınızı daha da artırırsınız. Özellikle havanın yoğun olduğu düşük irtifada PP ayarını yüzde olarak yüksek tutarak ilk hızlanma için kalkışta veya orta/düşük irtifada saldırı pozisyonu için motor devrini artırmada kullanabilirsiniz. 3k ve üzerinde, özellikle Alman uçaklarında, %70-80 PP ayarı en yüksek performansı verir. Dalış ve dönüşlerde hızınızı kesmemesi için PP ayarını oldulça düşürerek manevralarınızı kolaylaştırabilirsiniz.

    Mixture ise benzin/hava karışımıdır ve yüksek irtifada havadaki oksijenin oranı değiştiği için mix ayarı yaparak benzinin silindirdeki yanma miktarını artırırsınız ve haliyle motor devri artar. Eksozdan çıkan yanmamış benzin buharının kaybolduğunu görürsünüz. Yüksek irtifada kritik yükseklikler aşılırsa (sadece manuel mix özelliği olan uçaklarda), mix yüzdesini düşürürsünüz ki düşmüş olan motor devrinin arttığını devir saatinden okuyabilirsiniz.

    Flap pozisyonları içerisinde "Raised" 0 derece açılı yani kanat ile aynı düzlemli flaplardır ki normal seyir ve hızlı takipte bu ayar korunur, kısaca flaplar kullanılmaz. "Combat" ise hızı mümkün olan en az seviyede keserek (ki flaplar açıldığında hız keser) uçağın dönme yeteneğini artıran ve hatta yüksek hızda kontrolü önemli derecede artıran flap ayarıdır. Ancak yazdığım gibi rüzgar direnci oluşturduğu için hızınızı keser, normal seyir ve takipte "kullanılmaz".

    @ozdemiralp: Gerekli olan her bilgi talep edildiğinde önceki mesajlarda verildi. Ayrıca bu konu da ayrıntılı bir şekilde yazılmış durumda. Bu başlık altında "simulasyon severler" olarak elimizden geleni yapıyoruz ancak aynı cevapları defalarca yazmanın bir anlamı olmadığı için yani forumu kirletmemek için cevabı zaten yazılmış olan soruları cevaplamıyorum.




    @themanyax : Yazdıklarını genel olarak biliyordum dostum ama yinede teşekkür ederim farklı bakış açısı ile deneyimlerini paylaşmışsın, bazı konularda fikir verdin sağol

    @rakinroll: Seninde yazdıklarla ilgili de önceden pekçok şeyi okudum (belkide bazılarını sen yazmışsındır). Konu ile ilgili kaynakları tarıyorum, ucuza kaçmıyorum! ve tabiki birkaç şey gözden kaçmış olabilir. Ve Sende birşeyler yapıyosun anladığım kadarıyla; küçük görmüyorum, saygı duyuyorum. Teknik bilgi ve tecrübe kaynakları fazla değil paylaşımcı arkadaşların emekleri çok değerli. Ama dikkat ettiysen sayfalar zaten aynı-benzer şeylerle dolu. Uçak hızlanması ile ilgili komut ve tepkisi ile ilgili sayfaları gösterebilirsen sevinirim, benim gibi soranlar olmuş, cevap olarak farklı şeylere cevap yazılmış veya çok az değinilmiş birkaç bilgiye ulaşabildim sadece. Ama sen yinede cevap vermeyedebilirsin , problem değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedygonzales926 -- 12 Kasım 2010; 3:13:25 >




  • Eğer ai kontrolündeki uçaklar ile hızınızı karşılaştırıyorsanız unutmayın; ai uçakları overheat olmuyor.

    Bu yüzden her ne kadar PP yada supercharger yada mix ayarlarıyla oynasanızda çoğu zaman onlar kadar performanslı olamıyorsunuz. Aynı uçak seçmenize rağmen onlardan kaçarken yada onları izlerken bunu çok iyi anlayabilirsiniz. Ama olay dogfight 'a gelince iş değişiyor tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Eğer ai kontrolündeki uçaklar ile hızınızı karşılaştırıyorsanız unutmayın; ai uçakları overheat olmuyor.

    Bu yüzden her ne kadar PP yada supercharger yada mix ayarlarıyla oynasanızda çoğu zaman onlar kadar performanslı olamıyorsunuz. Aynı uçak seçmenize rağmen onlardan kaçarken yada onları izlerken bunu çok iyi anlayabilirsiniz. Ama olay dogfight 'a gelince iş değişiyor tabi.


    AI uçakları uygun radiator ve PP ayarı ile çok kolay yakalıyorsunuz. Her ne şartta olursa olsun (sizinkinden hızlı uçak kullanıyorlarsa hariç) her şekilde yakalarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rakinroll


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cirm

    Eğer ai kontrolündeki uçaklar ile hızınızı karşılaştırıyorsanız unutmayın; ai uçakları overheat olmuyor.

    Bu yüzden her ne kadar PP yada supercharger yada mix ayarlarıyla oynasanızda çoğu zaman onlar kadar performanslı olamıyorsunuz. Aynı uçak seçmenize rağmen onlardan kaçarken yada onları izlerken bunu çok iyi anlayabilirsiniz. Ama olay dogfight 'a gelince iş değişiyor tabi.


    AI uçakları uygun radiator ve PP ayarı ile çok kolay yakalıyorsunuz. Her ne şartta olursa olsun (sizinkinden hızlı uçak kullanıyorlarsa hariç) her şekilde yakalarsınız.


    Her uçakta aynı olmasa da çoğunlukla radyatörlerinizi full açsanız ve PP ayarını doğru yapsanız bile tam gaz kaçan bir ai 'yi yakalamak için bir süre sonra overheat oluyorsunuz. Overheat olduktan sonra da durum belli. Sadece arada yakıt farkı varsa durum değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcgc -- 12 Kasım 2010; 13:04:47 >




  • Bu simulasyona başladığımdan beri sadece ilk zamanlarda AI'leri yakalayamıyordum. Sonrasında gelen 8 yıl boyunca çok şey okudum ve öğrendim. Öğrendiklerim ve test ettiklerimden sonra yakalayamadığım AI olmadı bugüne kadar. Birşeyleri atlıyorsunuz sanırım.
  • Olabilir. Belkide çabuk vazgeçtiğimdendir. mission4today forumunda da bir çok kişi bundan muzdarip. Özellikle onu okuduktan sonra hiç uğraşmamaya başladım. Yeni çıkacak patch'de düzelebilirmiş belki.

    Siz nasıl başarıyorsunuz? Radyatörler full açık, tam gaz tırmanırken mix ayarı ile mi oynuyorsunuz? PP - RPM değerine mi bakıyorsunuz devamlı?
  • Standart devir 2.5-2.7 x 1000 arasında iken radiator 6, %90-105 arası gaz ayarı, elevator trim ve manuel PP ile motoru ısıtmadan yakıtınız bitene kadar yatay uçuşta ilerleyebilirsiniz. Tırmanan bi AI'yi ise daha önce de yazdığım gibi ladder climb yöntemiyle kolaylıkla yakalarsınız. Full Radiator ve Full Throttle size sürekli hız kazandırmaz, sadece devrinizi artırarak motoru ısıtır ki kazandığınız kısa süreli hızlanma ivmesinin katı katını motoru soğutmak için ters ivmelenme ile harcarsınız.
  • Yatay uçuşta problem yok. Ama tırmanma olayı kasıyor. Genellikle full radiator, trim ve manuel PP kullanıyorum. yaklaşık 3000 devirde çıkıyorum (tırmanmaya çalışıyorum). Sanırım biraz antreman yapmam gerek. Ladder climb 'ı bilmiyorum.
  • Selam beyler il2 1946 tek Türk severi IL 2 WarBirds server yeni özellikleri ile birlikte tam gaz calismalara devam ediyor.

    Tüm IL2 oynayan arkadaslari davet ediyoruz.

    Yardim ve istekleriniziwww.eaglurk.com adresinden iletebilirsiniz.

    WarBirds IL2 Server yeni version özellikleri:
    www.war-birds.com

    1.) <field f* şeklinde yazıldığında sadece alandaki toplam hedef, vurulmuş hedef ve kapanması için kalması gereken hedef sayısı gözüküyordu. Şuan alanda kaç ack, araç ve yapı var kaç tanesi vurulmuş ayrıntılı şekilde gözüküyor buna süreleri de dahil. Bu özellik aqua alanlarda da mevcut Cv lerde %lik cinsinde gözüküyor.

    2.) Düsman tarafından kapatılmış alana diğer alanların birinden ju52 yada c47 ile kargo götürülerek alanın kapanma süresi azaltılabiliyor. Bir uçağın alabileceği yardım en fazla 5 adet 1 yardım paketi 120 saniye kazandırıyor.

    3.) Bomberlara çarparak hasar verilemiyor. Ju52 yada c47 alana inmiş şekilde paraşları atarken yanına yada üstüne çakılarak patlatılamıyor.

    4.) Cv lerde eskort gemi bulunmadığından küçük bir ayarlama ile CV nin sağlamlığı %100 %200 şeklinde artırılabiliyor.

    5.) Mavi Cv lere 109T ve ju87C eklendi. Red aqua alanlara c47 eklendi.

    6.) Hava alanı tipleri aynı wbfree deki gibi 3 guruba ayrıldı ve şekilleleri wbfree ye yakın şekilde değiştirildi. Big medium ve Small alanlardan kalkabılecek uçaklar ayarladı. Uçakların çıkış tarihleri geldiğinde önce Big alanda daha sonra 1 ay sıra ile Medium ve Small alanlarda çıkması sağlandı.

    7.) 3 yeni harita daha eklendi. Bunlar; crimea, italy africa greece ve English Channel




  • 2 sene önce Filo adı Akıncılar olan arkadaşlarla uçuyordum. Sonra kaybettim onları bir süre uçmadığım için. Acaba hala aktif olarak uçuyorlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JAX -- 13 Kasım 2010; 14:13:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JAX

    2 sene önce Filo adı Akıncılar olan arkadaşlarla uçuyordum. Sonra kaybettim onları bir süre uçmadığım için. Acaba hala aktif olarak uçuyorlar mı?


    Evet, yukarıdaki mesajda adı geçen filo, yeni bir oluşum şeklinde büyüyerek devam ediyorlar. Bence kaçırmayın bu fırsatı, bir sürü tecrübeli pilottan oluşan tek aktif Türk filosu.
  • eagleturk nikili arkadaşımızında bahsettiği filodanım.mükemmel bir atmosfer var.bi kere online sınız v team speak ile takım arkadaşlarınızla sürekli iletişim içindesiniz.takım olrak yaptığımız jabo,level bomb attack ların videolarını arkadaşın verdiği siteden bulabilirsiniz.eğer oynayan varsa il-2 sturmovik i mutlaka armıza bekleriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JAX

    2 sene önce Filo adı Akıncılar olan arkadaşlarla uçuyordum. Sonra kaybettim onları bir süre uçmadığım için. Acaba hala aktif olarak uçuyorlar mı?



    EagleTurk filo TGR (Turkish Gold Raiders sadece IL2 uçanlar) ve eski AKINCI filonun birleşimiyle uluşmuş bir filo. Eski akıncılardan 4 - 5 kişi aktif halde EagleTürk filo dahilinde uçmakta. rakinroll arkadaşımızda EagleTurk filomuzun görünmeyen üyesi onun desteklerine her zaman ihtiyacımız var
    Tüm meraklıları aramızda görmek isteriz.
  • arkadaşlar HyperLobby yükledim fakat forgettın battıls diye bir oyun gözükmüyor. ben il2stormovik 1946 yı direk kurdum.acaba önce pasific figtır önce kurup sonra üstüne il2stormovik 1946 mı kurmalıydım.bundan olabilirmi . HyperLobby de il2 stormovik 1946 gözüküyor fakat forgettın battıls görünmüyor.bu nun sebebi ne olabilir acaba ?

    birde il2 stormovik 1946 yı yükledim üstüne 1.8 moduda yükledim. bnilgisayarımın sistem özellikleri p4 3.06 işlemci 1.5 gb rem ati redon 3850 ekran kartım var. buna göre il2 stormovik 1946 ve modlarını oynayabilirmiyim
  • birde arkadaşlar HyperLobby de il2stormovik oynamak için 1.8 2.0 gibi modları yüklemeye gerek varmı
    il2stormovik 1946 ı yeterli mi ?

    teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.