Şimdi Ara

İlginç debriyaj sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim. Bu forumda bie çok çözüme ulaşıldığını gördüm ve gözümü korkutan bir sorunla ilgili danışmak istedim. Aracım 206 hdi.


    Baskı balatam bronz ve yeni fakat daha önce de başıma gelmişti vites geçişlerinde sıkıntı var.


    İster inanın ister inanmayın ama aracın kavrama noktası sürekli değişiyor.


    Bu sorunu nasıl aşabilirim? Bir kaç defa da debriyaj altta kaldı.


    Ne zaman yavaşlasam araç vitesten çıkmıyor, klima açınca ne çıkıyor ne geçiyor. 4-5 viteslerde sıkıntı yok fakat diğer 1-2-3 viteslerde sürekli takılı kalıyor veya girmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • yeni debriyajın alışma sürecinden bahsederiz genelde

    biraz pompalama veya tokatlama dedikleri sürekli bas çeklerle alıştırman gerekiyor, Clutch Kick veya Debriyaj Tokatlama dedikler (Nazik olmak her zaman işe yarar)


    ilk 1000-2000km vites geçişleri zor olur ancak sonra alışır...


    aşırı zorlanmaman gerekiyor tabi... vites geçmeden önce debriyajı 4-5 hatta sayısı sana kalmış pompala*tokatla sonra vites atmayı dene...


    evliliğin ilk zamanları gibi biraz sık münasebet kurman gerekecek  


    baktın çözüm bulamadın, PM'den ulaşırsan bulunduğun il-ilçeye göre servis yönlendirmesi yapayım...

  • Şanzıman yağı motul ORJİNAL kullanın belki faydası olur

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Orjinal baskı balata harici kullanmayın , bronz ve bunlar pejo 206 için gerekli değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önce oem'e dön ondan sonra konuşalım.

  • Büyük ihtimalle debriyaj telinden dolayı. Altta kalması benim de başıma geliyordu Citroen aracımda. Teli değiştir kurtul.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • command_4 kullanıcısına yanıt

    Aracın orjinal baskısı 68hp ye göre. Araç şuan 150hp. Denemediğim şey değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba çalışmama sorunu ?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • advancel A kullanıcısına yanıt

    balata bronz, baskı oem mi? bilya değişti mi?

    206 hdi telliydi. tele ve bağlantılarına bakıldı mı?

    debriyaj çatalı da çıkabilir.


    viteslerin geçmemesi baskının ayırmamasından.

    önce tel kontrolü, sonra şanzıman her türlü inecek.

  • cartlama da varsa tel veya sekromeç gibi duruyor. gaza hafif dokunup devir arası boşluğu yakalayıp öyle vites atmayı deneyin son olarak bende 1-2. viteslerde benzer sorunu yaşadım benim eski aracımda da debriyaj değişimi sonrası baş gösterdi. yağı motul 75-90 (fabrikanın önerdiği numarada) ile değiştim %80 oranında düzeldi. kullanım kilavuzuna bakıp uygun yağı kullanmayı deneyin. maliyeti düşük olan çözümlerden başlayıp yükseğe doğru çıkarsınız.

    Not: kitapçıktaki numaraya uygun şanzıman yağı kullanmak şart.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 6 Eylül 2022; 17:19:53 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Varsa
    1. Olasılık. Çatal tam açmıyor
    2. Vites konum çubuğu, siz içinde iken ayarlanmalı ve tüm viteslerde sorunsuz dediğinizde sabitlenmeli.
    3. Debriyaj pedal gergi yayı gevşemiş olabilir.

    2. Olasılık gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • command_4 kullanıcısına yanıt

    Baskı da oem değil, bronza özel geldi. Bilya,baskı balatayı değiştirirken değişti.

    Tel ve çatal olaylarına hiç bakılmadı.

    Bir de şöyle bir ayrıntı vereyim;

    Debriyaja basarken herhangi bir çukura girdiğimde, basılı olduğu halde kavrıyor hafiften. Böylece vites yine çıkmıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi advancel -- 6 Eylül 2022; 19:2:38 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.