|
İlk Kazayı Yapınca Suç Oranı
Bir trafik kazası yapmak ciddi bir olaydır ve sonuçları, kazanın şiddetine ve ilgili diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir.
Kaza sonrası, Trafik Tespit Tutanağı (TTT) düzenlenir ve bu tutanakta kazaya karışan sürücüler hakkında bilgiler yer alır. Ayrıca, kazaya ilişkin soruşturma başlatılır ve bu soruşturma sonucunda sürücülere "dosya durumu" verilir.
Dosya Durumu 10: Değerlendirme
Dosya durumu 10, kazanın soruşturma aşamasında olduğunu ve sürücülere henüz bir ceza verilmediğini gösterir. Sürücüler, bu aşamada kazayla ilgili olarak idari para cezası veya ehliyet puanı kaybı gibi idari yaptırımlara tabi tutulabilirler.
40 Komisyon Değerlendirme
40 komisyon değerlendirmesi, kazanın soruşturulması sonucunda sürücülerin kusur oranlarının belirlenmesi için yapılan bir değerlendirmedir. Bu değerlendirme, kazada ölen veya yaralanan kişilerin olması, alkollü araç kullanma veya hız sınırını aşma gibi faktörlere göre yapılır.
40 Komisyon Değerlendirme Ne Demektir?
40 komisyon değerlendirmesinde, sürücülerin kusur oranları puan olarak belirlenir. Bu puanlar 0 ile 100 arasında değişir ve 0 kusursuz, 100 ise tamamen kusurlu anlamına gelir.
Sürücülerin kusur oranları, kazaya ilişkin cezalarda dikkate alınır. Kusur oranı yüksek olan sürücüler, daha yüksek idari para cezaları ve ehliyet puanı kayıplarına tabi tutulabilirler.
Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler genel niteliktedir ve her kaza farklı olduğundan, suç oranı ve ceza miktarı her dava için değişebilir. Kazaya karıştıysan ve ceza almanla ilgili endişelerin varsa, bir avukata danışman önerilir.