Twitterda gündem oldu görmüşsünüzdür odtü hocası kadın var 4.0 ortalama işte mit yine tam puan hayatındaki her şeyde tam puan var. Evet çok başarılı tam puanı hak edecek hem zeka hem çalışmayı göstermiştir ama o tam puan illa ki tamamlanmıştır. Kendi emeğinle illa ki 3.98-3.99 bile yaparsın ama bu kadar zor okullarda tam 4.0 olması için illa ki bazı sınavlarda hocaların görmezden geldiği ufak hatalar vardır. O kadın ilkokuldan beri belli ki çok parlak sosyal, ailesi de eğitimli bir tip. Çok da başarılı zaten mesela odtüde 2.sınıftayken tarih sınavında ufak bir kısmı yanlış yazmış hoca onu görmezden gelmiştir illa ki bir insan ne kadar kusursuz olursa olsun o sınavda başı ağrır gider en kolay soruda dikkatsizlik yapar tam 4.00 yapamaz |
İnanmıyorum
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
4.0 ortalama yapmak için, 4.0 ortalama yapılabilen okullara gidin. Zorlukla çok ilgisi yok aslında, mesela çoğu öğrenci için test daha kolaydır, ama çalışan için yazılı "open ended" sorular bilgisini gösterebileceği ve partial grading alacağı için, yüksek puan almaya daha uygundur. Ayrıca yine zorlukla alakasız şekilde, dersi veren hocanın belirli bir mental kapasiteye sahip olması gerekmektedir ki; analitik düşünmeyle doğru yanıtlara ulaşabileceğiniz sınav hazırlayabilsin ve bunu mantıklı şekilde puanlayabilsin.
Çalışmayla veya zekayla hiç alakası olmayan çok farklı şeyler de dönüyor; çıkmış sorulara ulaşmak, hangi hocayı seçeceğini bilmek, projelere ulaşmak vs gibi network ile çözülen durumlar var. Sonra zorlu sınav zamanlarında rapor almak veya düşük aldığı dersi yeniden almak, A gelmeyecek dersi dersi withdraw etmek vs...
Bu tarz, çalışma, başarı veya zeka ile hiç ilgisi olmayan tricklerle 4.0 ortalama yapılabilir yani, düşündüğünüz kadar süper bir insan olmak gerekmiyor. 4.0 yapılmayan okulda ise; o zor dediğiniz okullardan 4.0 yapan öğrencileri de getirseniz yapılamaz, büyük oranda sisteme ve hocalara bağlı olan durumlar da var.
-
bunlara gerek yok AA almak için tüm sınavlardan 100 alman gerekmiyor 60 la da aa alabilirsin mevzu sınıfındaki en iyi olmak. bir dersin en iyi 3 kişisinden biriysen AA alıyorsun. Bu hoca da öyle biri.
MIT master işi nasıl bilmiyorum ama master zaten genel olarak herkesin kolay dediği bir şey, onun dışında MIT'de bazı dersleri transcriptinde geçti olarak gösterip notlandırmaya katmayabiliyorsun bu undergradda 4 dersti sanırım. onun dışında başka şeyler de var diye okudum ama emin değilim. yine de odtü eee yi 4.0 bitiren birinin master'da da bu denli bir başarı elde etmesi zor değil. Çok kafada kuruyorsunuz yok tarih şu bu. ODTÜ'de tarih dersinin kredisi bile yok.
-
Çok çalışmama rağmen turkçe ve ingilizce yüzünden 4.00 kaçtı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bilkent ee'den 4.0 gpa ile mezun var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bilkent EE'nin hocaları da Bilkent EE'yi 4.0 ile bitirip stanford'ta master/doktora yapıyor, bu tip bir sürü kişi var okul hocası olarak.
Sosyal medya, türünün tek örneği gibi lanse etmiş. Emine sarıtaş, tolga çukur var sadece benim bildiğim bilkent ee 4.0 + stanford phd. ikisi de karı koca
-
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ortalaman kaç hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
3.85 üstü gelir diye tahmin ediyorum.
-
Curve olmasına rağmen 60 ile A alındığını görmedim hiç, teknik olarak mümkün, ama pratikte olmadı hiç. En düşük 80 olabiliyor AA notu sanırım pratikte.
Master işi genelde parayla oluyor, nasıl MIT master için burs alınır bilmiyorum. Amerikan okullarında mastera verecek parası olan illa ki iyi bir üniversiteye gider MIT olmasa bile.
Ama üniversitede görüyorsunuz yani; 4.0 almak için yapılacak bir sürü trick var, dönemde az ders almak, A gelmeyecekleri bırakmak, sınav dönemi sahte rapor almak, çıkmışları ve yüksek not veren hocaları bulmak, curve sayesinde düşük notlarla A almak vs vs...
Ben de önceden büyük bir olay sanıyordum, ama sanıldığı gibi "Ubermensch" olmayı gerektiren bir durum değil.
-
Hocam 3.85 yerine 3 olsaydı işe alımda çok bi fark olur muydu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ben master/doktora hedefliyorum. direkt sektöre girme açısından çok da bi etkisi yoktur.
-
Ali Babacan, ODTÜ Endüstri bölümünde hem Lisans hem de Yüksek Lisansta 4.0 GPA yapmış. Galiba ÖSS 9.su olarak bölüme girmiş.
Konuda bahsedilen kişi de (Elif Uysal Bıyıkoğlu) aynı Ali Babacan gibi TED mezunu. İlk başta ODTÜ Endüstri okuyup EE geçmiş.
-
Güzel bir örnek, GPA ve sınav sıralamasının, bilimsel üretim olarak ve akademik anlamda da hiçbir karşılığı olmadığını gösteriyor.
Buna karşılık Einstein mesela, üniversite giriş için yaptıkları sınavda birçok gereksiz alandan kalmış, yeniden hazırlanması gerekmiş.
Üniversitede, matematik hocası buna "lazy dog" demiş, derslere gelmiyormuş, arkadaşlarının notlarından çalışıyormuş.
Bazı hocaları buna o kadar gıcık olmuş ki, akademik bir pozisyon bulamaması için ellerinden geleni yapmışlar.
Birçok üniversite hocası ortalama olduğunu düşünüyormuş.
Akademide yıllarca pozisyon bulamamış, patent ofisinde çalışmış.
Üniversiteyi bitirdiğinde fizik eğitiminden o kadar rahatsız olmuş ki bir sene fizik yapamamış.
Sonuçta hangisi bilimsel anlamda dünyaya bir şeyler kattı size bırakıyorum yorumunu...
Bu 4.0 GPA olayını çok kafanızda büyütmeyin diye söylüyorum; Amerikan sisteminin saçmalıkları bunlar, yanlış yapmaya, soru sormaya korkan, her şeyde en kolaya kaçan insan modeli yetiştiriyor ve gereksiz aşırı rekabet ortamı doğuruyor, ayrıca insanları her çeşit hileye yönlendiriyor.
-
kaşe imza, özellikle son paragraf. İnsanlar yanlış yapmaktan korkar oldu, her şeyde en kolaya kaçıyorlar (ChatGPT bağımlılığı).
Düşünmeyi bile bir vakit kaybı olarak görüyor çoğu kişi eğer düşünmenin sonucunda doğru cevaba ulaşamadıysan. Çoğunluk böyle mi bilmiyorum ama böyle insanlara üniversitede denk geliyorum ve sayıları hiç de az değil, endişe verici..
-
En kolaya kaçmak derken daha da beteri; hiç işe yaramayacak en kolay dersleri alıyor yüksek not yapmak için çoğu kişi. Bu hatta Çin'in en prestijli üniversitesinin 1.si için de konu olmuştu bir yerde okumuştum, en yüksek GPA'i yapmış ama zor olan hiçbir seçmeli dersi seçmemiş vs. Eğitimin odağında GPA oluyor, öğrenme veya kazanımları kimse umursamıyor. Bunu yapanları kesinlikle suçlamıyorumi çünkü sistem buna itiyor insanları. Herkes o GPA metricine bakıyor, mesela GPA'iniz 2.3 ama müthiş bir zekaya ve potansiyele sahipsiniz kimse yüzünüze bile bakmaz. Önündekini bile görmez hale geliyor insanlar, kişileri böyle salt sayılara indirgediğinizde evet sınıflandırma kolay oluyor ama diğer her şey de arada kayboluyor. Kaldı ki GPA, çok local bir sayısal veri, aynı okulun diğer sınıflarını veya diğer bölümlerini bile kapsamıyor...
Mesela bir yanlışlık olsa yine başka bir metric olan IQ Testi sonucunuz 85 olarak hesaplansa, gözlerinin önünde dahi bile olsa size düşük zekalı olarak bakacaklar. Bu durum, quora yorumlarında gördüğüm birinin başına gerçekten gelmiş bu arada. Sonuçtaki hata fark edilip düzeltilene kadar, herkesin; hocaların, ailesinin, arkadaşlarının buna bakışı ve davranışı değişmiş.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ikigaiEn kolaya kaçmak derken daha da beteri; hiç işe yaramayacak en kolay dersleri alıyor yüksek not yapmak için çoğu kişi. Bu hatta Çin'in en prestijli üniversitesinin 1.si için de konu olmuştu bir yerde okumuştum, en yüksek GPA'i yapmış ama zor olan hiçbir seçmeli dersi seçmemiş vs. Eğitimin odağında GPA oluyor, öğrenme veya kazanımları kimse umursamıyor. Bunu yapanları kesinlikle suçlamıyorumi çünkü sistem buna itiyor insanları. Herkes o GPA metricine bakıyor, mesela GPA'iniz 2.3 ama müthiş bir zekaya ve potansiyele sahipsiniz kimse yüzünüze bile bakmaz. Önündekini bile görmez hale geliyor insanlar, kişileri böyle salt sayılara indirgediğinizde evet sınıflandırma kolay oluyor ama diğer her şey de arada kayboluyor. Kaldı ki GPA, çok local bir sayısal veri, aynı okulun diğer sınıflarını veya diğer bölümlerini bile kapsamıyor...
Mesela bir yanlışlık olsa yine başka bir metric olan IQ Testi sonucunuz 85 olarak hesaplansa, gözlerinin önünde dahi bile olsa size düşük zekalı olarak bakacaklar. Bu durum, quora yorumlarında gördüğüm birinin başına gerçekten gelmiş bu arada. Sonuçtaki hata fark edilip düzeltilene kadar, herkesin; hocaların, ailesinin, arkadaşlarının buna bakışı ve davranışı değişmiş.
Diyecek çok şey var aslında da neyse, bu anlayışın etkilerini önümüzdeki yıllarda daha sert bir şekilde hissedeceğiz diyeyim yeterli olur. Her şeyi aptal bir metriğe bağlarlarsa olacağı bu, sırf GPA yüksek gelsin diye her türlü dolandırıcılığı yapan ahlaki pusulasını yok etmiş tiplerle dolacak akademi, gidişat hiç iyi durmuyor.
-
geçen dönem tüm okula verdikleri ceng240 dersinde cozutmuşlardı ben 80 ile AA gelir mi diye düşünürken ortalama 20-30 arası bişi olduğu için 60'ı AA sınırı yapmışlardı. Öğrencilerin yarısından çoğu dersi falan saldı. Oluyor böyle durumlar. Genelde bilgisayar ve birkaç bölüm hariç bilgisayar işlerine uzak herkes.
Az ders almak dışında diğerleri odtü'de iş yapmıyor. 1 tane ders WD'leme hakkın var dönemde. Sahte rapor alıp sınava girmesen bile sene sonu giriyorsun ve o girdiğin sınav 2. final gibi olup aşırı zor oluyor çoğu derste. Bizim geçen seneki hoca dersin konusu ana odak olarak olasılık olmamasına rağmen makeup a girenlere çok baba bir olasılık sorusu sormuş sınavın yarısı o soru. Giren herkes bırakmış o 50 puanı neredeyse. Yüksek not veren hoca işi de ODTÜ'de iş yapmıyor çünkü bir dersi genelde bir veya iki hoca veriyor. Eğer iki hoca veriyorsa sınavın 50 puanlık kısmını bir hoca 50 puanlık kısmını bir hoca hazırlıyor ve herkes kendi kısmını okuyor. Dolayısıyla dersi A dersinden alan öğrenci ile B dersinden alan öğrenci aynı oranda hocaların okumasına maruz kalmış oluyor.
ODTÜ not hakkaniyeti konusunda (eng101 eng102 hariç) beklediğim über iyi bir yer. En azından saçma falsoları yok bu tarz tricklerle yapabileceğin bir şey yok yani. Diğer üniversitelerde duymuştum benzer şeyler ama burada yok. ENG101-102'de de her sınıfa bir iki kişilik AA kotası gelse her şey çözülecek. Bir hoca AA vermemeye yemin ettiyse orada haksızlık yaşıyorsun onun dışında kendi dönemdaşların arasında bu tarz şeyler yaşaman zor.
Ha bir de odtü'de aldığın dersi 3 dönemden sonra alamıyorsun. Yükseltmeye alma işi falan da sıkıntılı. Mümkünse tek seferde al AAnı ver geç. Elif Uysal gibi sağlam şekilde eğitim odaklı yetiştirilmiş biri hiç bu toplara girmemiştir diye düşünüyorum maksimum 1 ders wdlemiş sonra tekrar almıştır.
-
sırf GPA yüksek gelsin diye her türlü dolandırıcılığı yapan ahlaki pusulasını yok etmiş tiplerle dolacak akademi
beni tarif ettin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok iyiymiş böyleyse, adaletsizlik ve hileler beni ciddi anlamda bezdiriyor çünkü.
Ben midterm için rapordan bahsetmiyorum bu arada, okulda bütünleme yapılıyorsa en sıkıntılı final için raporu alır 3 hafta fazladan çalışıp rahat rahat girersiniz, bunu yapanlar var...
Dersi C getirip, sonra derse içeriğine ve "sorularına" hakim şekilde yeniden alıp A getirmek de adil bir durum değil aslında, özellike çıkmış, aynı sorular soruluyorsa bu tam saçmalık oluyor.
Withdraw hakkı genel olarak her yerde 1 tane herhalde, ama 1 tane de yeter yani 4.0 GPA'den bahsediyoruz herhalde tüm derslerden kalıp yeniden alacak değil.
Bu tarz hileleri kullanmak 3.5 ile 4.0 GPA arası farkları yaratabilir. Bütün amaç GPA olduktan sonra insanlar her şeyi yapıyor.
Sınavlarda GPT ile kopya çekilmesi, birebir çıkmış sorulması olayı ve sahte rapor alıp bütünlemeye girmek, sırasıyla bence en adaletsiz olan durumlar.
(Bu GPT kopyası yeni bir durum, özellikle GPT çekilen fotoğrafı çözebilmeye başladıktan sonra çıktı, dikkat çekmesi açısından yazıyorum. Gözetmenler işlerini yapmadığı sürece, bu çok büyük hilelere neden olacak.)
Benzer içerikler
- boğaziçi işletme mezunları
- paragraf çözerken odaklanamıyorum
- hukuk kitapları pdf telegram
- altuğ güneş kimdir
- endüstri mühendisliği okunur mu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X