Şimdi Ara

İnfiniti M30D S ve Diğerleri Arasında Tercih İçin Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
4.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Forum Arkadaşları;

    Her fırsatta bu sayfalara girip otomobil dünyası hakkında görüşleri olan arkadaşları dikkatle okumaktayım. Bazıları oldukça güzel fikirler verirken, bazı arkadaşlar da kendi zevklerine uygun olan araç hakkında tavsiyelerde bulunduğunu gözlemlemekteyim. Buraya yeni bir sayfa konu açmadaki neden araç alımı hakkında karamsar kalışımdır. Lütfen yorum ve yardım yapacak olan arkadaşlar burada kendi kişisel zevklerini değil de bildiği ve gördüğü konularda tavsiyelerde bulunurlar ise minnettar kalırım. Sonuçta araç almak için 100.000 Euro bütçe ayırdım. Yanlış bir tercih yaptığımda EYVAH dersem oldukça zarar ederim.

    Yeni bir araç almayı düşündüğümden, hangi araca baktıysam diğerinden hep esintiler gördüm. Daha önce 2006-2007 yıllarında İnfiniti I 3.0 araç kullanmış bir kişi olarak, İnfiniti hayranlığım devam ediyor ama o yıllarda servis sıkıntısı ve yedek parça sıkıntısı çekmiş olduğumdan aracı sattım. Aydın ilinde ikamet etmekteyim. Geçenlerde sahibinden.com sayfasında bir tane İnfiniti M30 DS gördüm fiyatı 98.000 Euro. Bu araca ayrı bir hayranlığım bulunmakta bunu da belirteyim. İlan sahibine yedek parça durumu hakkında mail attığımda gelen cevap 2 haftayı buluyor demiş olması beni M30 D S ve İnfiniti FX 30 D modellerinden soğuttu. (Bu cevabı veren Bayraktar yetkilisi). Biri otomobil diğeri suv olduğunun farkındayım. Ben illaki SUV bir araç istiyorum durumu yok. Mercedes CLS 350 CDI düşündüm ama fiyatı yüksek. Belki İnfiniti M30 DS ikinci el fiyatı olan 98.000 Euro fiyata temiz bir CLS bulabilirim belki ama bu bulduğum araç CLS nin en dip modeli olabilir. Akıllı takip sistemi, kör nokta algılayıcı vs. özellikler var mı bilmiyorum. Çünkü bu araç hakkındaki ilanlara bakıyorum özellikler bölümü kafa karıştırıcı. Arayıp sorduğumda önce düşünüyorlar sonra araç full diyorlar. Bu konuda da yeterince bilgim olmadığından ve insanlara hemen inanan bir huyum olduğundan sonradan eyvah demek istemiyorum. Bütün bu araçlara bakarken sonra BMW X6 aracını inceleme fırsatım oldu arkasından kafamdaki bütün bilgiler inanın çorba oldu.

    Mercedes'in SUV modeli, Audi'nin bütün modellerini, Porsche ve Range Rover modelleri kesinlikle düşünmüyorum.

    Kafamda önce Mercedes CLS 350 CDI vardı, Sonra Toyota Corola Land Cruiser vardı (müthiş yüksek vergisi olduğundan erteledim),sonra BMW X6 oldu, sonra İnfiniti M30 D S, sonra İnfiniti FX 30D ama şimdi bütün modeller kafamda allak bullak oldu. Yedek parça sıkıntısını Bayraktar yetkilisinden duymamış olsam sorgusuz İnfiniti M30 DS alırım ama. Sen 98.000 Euro para ver bir arızada araç 2 hafta parça beklesin. Olacak iş değil.

    Benim araçta istediğim özellikler şunlar. Öncelikle prestijli olacak, güçlü bir motor ama 3.0 dan yüksek olmayan bu motor İnfiniti M30D S gibi sessiz olacak, mükemmel bir ses sistemi olacak. Şuana kadar gördüğüm en iyi ses sistemi İNFİNİTİ M30 DS serisinde. Gördüğüm diyorum belki göremediğim araçların ses sistemi belki gördüklerimden daha mükemmeldir. Yeni nesil araçlardaki akıllı takip sistemi, kör nokta algılayıcı vs. özellikler olmazsa olmazlarım. Araç kesinlikle ototmatik vites olacak.

    Araç almak için düşündüğüm maksimum fiyat 100.000 Euro. Bu aracı aldığımda satarken zorlanırım diyen tiplerden değilim. Ben sadece kullanıcıyım kar amaçlı satıcılardan değilim. Bunu da belirtmek isterim.

    Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
    Allah yar ve yardımcınız olsun ve hepiniz Allah'a emanet olunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İnfiniti M30D -- 2 Nisan 2012; 14:02:22 >







  • Evet infiniti'de yedek parça sıkıntısı olabilir ama bu, mesela mercedes'te de var. Söyle bir örnek vereyim, önceki aracım clc idi. Sunroof'un iki cam arasındaki klips esnedi, yenisi de olmadı, ara plastik parça komple değişti, parçanın gelme süresi yaklaşık 4 hafta!
    Park sensörünün beyni değişti, gelme süresi 2 hafta. Servisler genellikle çok gidenleri stokluyorlar ama olmayan parçada bekliyorsunuz:(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Akıllı takip sistemi, kör nokta algılayıcı vs. özellikler var mı bilmiyorum.


    sistemleri infiniti de sadece premium paketle geliyor. var mı yok mu diye anlamak kolay, direksiyon simidinin sağ kolu tarafında aşajı doğru inen 2 düğme var, simetrik olarak da diğer tarafta var.

    mercedes te ise ön radyatör ızgarasında (yıldızı panjurda olan modeller de ise yıldızın olduğu yerde) ayna gibi parlak bir alıcısı var. çoğu kimseler aracın ne özelliğini olup olmadığı bile bilmediği için full ibaresi kullanılar. hatırlatayım dedim.
    ----------

    100k bedele ise yeni kasa cls bulmak ? , suv olarak 2010 civarı x5 olabilir ama x6yı düşük km pek bulamazsınız.
    mercedes e 350cdi 4matic önerebilirim.




  • Yazınızı okudum ve ses sistemine önem vermeniz hoş...
    Araçla piyasada caka satmak yerine ne istediğini bilen adamın farkını gösteriyor.
    Malesef ötv yaptırımlarından bu keyiften muzdarip kalıyor birçok premium araç kullanan tüketiciler.
    Haklılarda çünkü özel siparişe giriyor hem zaman alıyor hemde bayilerin elde olmayan bir araca iskontosu sınırlı oluyor.
    Yazınızı okurken İnfiniti ne kullanıyor diye bakarken, bose ile devam ediyormuş.
    Geçenlerde forumdan bir arkadaşımız ve infiniti sahibi sn.CemUsUs ile bunu konuşmuştuk.

    Bose ses sisteminin yerini bang olufsen, b&w alabilir çünkü bunları görmedim kıyaslayamam.
    Fakat harman kardon yada bu sınıf araçlardaki premium paketli ses sistemi olan araçlardan çok iyi ve binlerce kere dinlediğiniz müziği buradan dinlediğinizde...
    bugune kadar ne kadar eksik dinlediğinizi farkediyorsunuz.
    En basitinden bir kulaklıkta bile, sennheiser ile bose arasındaki farkı anlatamam.
    Dinlediğim müzik, aynı dinlediğimden başka.

    Bu sebeple araç alırken madem ikinci el durumu o kadar önemli değil, bir klip gibi etkili ama o kısa sürede size hissiyatını anlamlandırabilecek, geriye döndüğünüzde hatta uzaklaştığınızda o heyecanı canlandırabilecek araç almanız en güzeli olacaktır.

    Dediğiniz gibi eyvah dememek ve var olan imkan dahilinde bir takım özelliklerle hazzınızı gidermeye yeterli olmalı yoksa o eksikliklerle sessiz bir klip oynatmaya benzer.
    Size sadece bakan gözlerden haz verir.
    Yoksa size hiçbir hissiyat yaşatmadan odun gibi bir hizmet verir.
    Yada bir eskort gibi görüntü sağlayan hizmet aracı olur.

    Bütçeniz sıfır bir araçta bugun düşük kalıyor bu bahsettiğiniz özelliklere sahip olmak için.
    Mercedes SUV zaten yeni Ml 130 bin eurodan base paket iç donanım üstüne dışı giydirilmiş spor paketle bir kof.
    Suç mercedesin değil tabi ÖTV'nin.
    Bunu istediğiniz özelliklerle tam doldurduğunuzda distronic, vs asistan paketlerle 170 bin euro vermeniz gerekiyor.
    Değmez.

    Range ise kullanıcıları daha iyi yorumlar ama gördüğüm kadayırla yine ayırdığınız bütçede en boş paketle bile imkansız.

    Audi ise görünümü sevmesemde bir nebze alınabilir olsun belki ve marka değerine nezakten tercih edilir diyeceğim ama Ankaradaki X-Y-Z servis verdiğim paraya 5 sınıf hizmet kültürünle kendime eziyet etmekten, paramla kendimi rezil etmekten başka birşey değil.
    Belki şimdi değişmiştir fakat eskiden değil parça, bakım için bile rezalet yaşanıyordu.

    Bugun sahibinden sitesinde cls350 ler için baktığınızı söylemişsiniz.
    Sahibinden, X, Y, Z Motorslarla yine 5inci sınıf ithalatçıları barındıran bir site.
    Tabiki bir nasyonel bu grupta değil ama grey market araç ithali yapanların birçoğu bayiden daha pahalıya araba satıyor.
    Zaten şirket kayıtlı bir araç alacaksanız en son girilecek kapıdır.
    Fakat ona buna bakmayalım ama 100bin euro'ya ne alayım peki ozaman derseniz, gerçekten bu bütçelerde seçenekler daralıyor.

    Bu kadar yazdım ve bir tavsiyede bulunmuyorum.
    Çünkü bildiğim gördüğüm sıfır araçlar içine bu opsiyonları eklediğinizde malesef 100bin euro rakamı yetersiz kalıyor.
    Bu opsiyonları illaki tercih edeceğim diyorsanız o zaman bu bütçeyle sanırım ikinci el araç alacaksınız.
    Yada infiniti'yi
    En azından bir bose ses sisteminin telafi edecek birçok artısı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pershing105

    Yazınızı okudum ve ses sistemine önem vermeniz hoş...
    Araçla piyasada caka satmak yerine ne istediğini bilen adamın farkını gösteriyor.
    Malesef ötv yaptırımlarından bu keyiften muzdarip kalıyor birçok premium araç kullanan tüketiciler.
    Haklılarda çünkü özel siparişe giriyor hem zaman alıyor hemde bayilerin elde olmayan bir araca iskontosu sınırlı oluyor.
    Yazınızı okurken İnfiniti ne kullanıyor diye bakarken, bose ile devam ediyormuş.
    Geçenlerde forumdan bir arkadaşımız ve infiniti sahibi sn.CemUsUs ile bunu konuşmuştuk.

    Bose ses sisteminin yerini bang olufsen, b&w alabilir çünkü bunları görmedim kıyaslayamam.
    Fakat harman kardon yada bu sınıf araçlardaki premium paketli ses sistemi olan araçlardan çok iyi ve binlerce kere dinlediğiniz müziği buradan dinlediğinizde...
    bugune kadar ne kadar eksik dinlediğinizi farkediyorsunuz.
    En basitinden bir kulaklıkta bile, sennheiser ile bose arasındaki farkı anlatamam.
    Dinlediğim müzik, aynı dinlediğimden başka.

    Bu sebeple araç alırken madem ikinci el durumu o kadar önemli değil, bir klip gibi etkili ama o kısa sürede size hissiyatını anlamlandırabilecek, geriye döndüğünüzde hatta uzaklaştığınızda o heyecanı canlandırabilecek araç almanız en güzeli olacaktır.

    Dediğiniz gibi eyvah dememek ve var olan imkan dahilinde bir takım özelliklerle hazzınızı gidermeye yeterli olmalı yoksa o eksikliklerle sessiz bir klip oynatmaya benzer.
    Size sadece bakan gözlerden haz verir.
    Yoksa size hiçbir hissiyat yaşatmadan odun gibi bir hizmet verir.
    Yada bir eskort gibi görüntü sağlayan hizmet aracı olur.

    Bütçeniz sıfır bir araçta bugun düşük kalıyor bu bahsettiğiniz özelliklere sahip olmak için.
    Mercedes SUV zaten yeni Ml 130 bin eurodan base paket iç donanım üstüne dışı giydirilmiş spor paketle bir kof.
    Suç mercedesin değil tabi ÖTV'nin.
    Bunu istediğiniz özelliklerle tam doldurduğunuzda distronic, vs asistan paketlerle 170 bin euro vermeniz gerekiyor.
    Değmez.

    Range ise kullanıcıları daha iyi yorumlar ama gördüğüm kadayırla yine ayırdığınız bütçede en boş paketle bile imkansız.

    Audi ise görünümü sevmesemde bir nebze alınabilir olsun belki ve marka değerine nezakten tercih edilir diyeceğim ama Ankaradaki X-Y-Z servis verdiğim paraya 5 sınıf hizmet kültürünle kendime eziyet etmekten, paramla kendimi rezil etmekten başka birşey değil.
    Belki şimdi değişmiştir fakat eskiden değil parça, bakım için bile rezalet yaşanıyordu.

    Bugun sahibinden sitesinde cls350 ler için baktığınızı söylemişsiniz.
    Sahibinden, X, Y, Z Motorslarla yine 5inci sınıf ithalatçıları barındıran bir site.
    Tabiki bir nasyonel bu grupta değil ama grey market araç ithali yapanların birçoğu bayiden daha pahalıya araba satıyor.
    Zaten şirket kayıtlı bir araç alacaksanız en son girilecek kapıdır.
    Fakat ona buna bakmayalım ama 100bin euro'ya ne alayım peki ozaman derseniz, gerçekten bu bütçelerde seçenekler daralıyor.

    Bu kadar yazdım ve bir tavsiyede bulunmuyorum.
    Çünkü bildiğim gördüğüm sıfır araçlar içine bu opsiyonları eklediğinizde malesef 100bin euro rakamı yetersiz kalıyor.
    Bu opsiyonları illaki tercih edeceğim diyorsanız o zaman bu bütçeyle sanırım ikinci el araç alacaksınız.
    Yada infiniti'yi
    En azından bir bose ses sisteminin telafi edecek birçok artısı var.





    Yazdıklarınızı kelimesi kelimesine dikkatli bir şekilde okudum. Öncelikle bilgileriniz için teşekkür ederim. Şuan 100.000 Euro olan bütçeyi aracı şirket adına alarak biraz daha zorlama ile 150.000 Euro olabilir. Şirkette amortisman kdv vs derken 5 yıldaki amortisman ile bir bakıma fiyat düşüyor. Pırlanta işi açısından prestijli bir aracınızın olması gereken bir ortam. Ama ben araç alırken çevredeki gözlere değil benim zevkime hitap etmesini istiyorum. Aklım bir ara Mercedes CLS 350 CDİ geliyor sonra nedense vazgeçiyorum. Bu arada Mercedes 2012 ML serisi hiç fena durmuyor. Bugün yazıyı yazdıktan sonra internette inceleme fırsatım oldu. Mercedes web sayfasında Yeni ML 250 BlueTEC 4MATIC Dizel 2.143 cm3 295.400 TL yazıyor ama sanırım bunun üzerine opsiyonel özellikler ekleneceği için en dip fiyat oluyor.

    NE olur bilmiyorum ama en kötüsü karamsarlık sanırım. Ama yine de ilginize teşekkürler.




  • Konunuzu ilgiyle okudum.
    Bir kere yedek parça düşündüğünüz an alacağınız araba infiniti değildir.
    İnfiniti kullanıcısı gerektiğinde 2 hafta bekler,zevki için araç alır piyasası parçası için değil.
    Zaten cls infinitinin rakibi de değildir.
    İnfinitinin rakibi elit klasman Jaguar tarzı araçlar olabilir.
    Ben olsam cebimde 98bin avro parayla m30d temiz bulabiliyorsam alırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: llUlisisll

    Evet infiniti'de yedek parça sıkıntısı olabilir ama bu, mesela mercedes'te de var. Söyle bir örnek vereyim, önceki aracım clc idi. Sunroof'un iki cam arasındaki klips esnedi, yenisi de olmadı, ara plastik parça komple değişti, parçanın gelme süresi yaklaşık 4 hafta!
    Park sensörünün beyni değişti, gelme süresi 2 hafta. Servisler genellikle çok gidenleri stokluyorlar ama olmayan parçada bekliyorsunuz:(

    Sorun sadece İnfiniti de değil Mercedes'te bile aynı sorunların olması ne kadar kötü. O kadar para vererek aldığınız bir araç servisin parça beklemesinden dolayı araç yatacak. Tabi bu tip üst sınıf araçlar kolay kolay arıza yapmaz ama sonuçta kesinlikle arıza yapmaz anlamına gelmiyor. Aslında şu var, bu araç garanti kapsamında ise ve yedek parça beklemek servis yüzünden ise araç yattığı sürece muadili bir araç vermeleri gerekmiyor mu ?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hocam bu paralara alacagınız araclar zaten türkiyedesayılıdır dolayısı ile hepsindede parca beklersiniz. Bence fiyat performans olarak hangisi mantıklı ise onu alın dediginize gore infinity mantıklı geliyor... hiç düşünmem alırdım. Parça beklerken alt tarafı 1ay kiralık arac kullanırsınız okadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Konunuzu ilgiyle okudum.
    Bir kere yedek parça düşündüğünüz an alacağınız araba infiniti değildir.
    İnfiniti kullanıcısı gerektiğinde 2 hafta bekler,zevki için araç alır piyasası parçası için değil.
    Zaten cls infinitinin rakibi de değildir.
    İnfinitinin rakibi elit klasman Jaguar tarzı araçlar olabilir.
    Ben olsam cebimde 98bin avro parayla m30d temiz bulabiliyorsam alırım.





    Cevabınız için öncelikle teşekkür ederim.

    Ben tam bir İnfiniti fanatiğiyim. Daha önce büyük bir zevkle kullandım. Araç içinde ben keyif aldım yollarda ise aracın dikkat çekmesinden keyif aldım. Mercedes Bmw İnfiniti,nin yanında sönük kaldığını daha önce yaşamış biriyim.

    2011 Model 20000 Km de bir tane M30D S buldum araç oldukça temiz, ama içimden acaba sesi gitmiyor. Buraya konuyu açmadaki neden de bu zaten. Acaba dikkatimden kaçan yada atladığım bir şeyler var mı bunu forum arkadaşlarından yardımcı olmaları için konuyu açtım. Sağolsunlar konu hakkında yorumlar geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Akıllı takip sistemi, kör nokta algılayıcı vs. özellikler var mı bilmiyorum.


    sistemleri infiniti de sadece premium paketle geliyor. var mı yok mu diye anlamak kolay, direksiyon simidinin sağ kolu tarafında aşajı doğru inen 2 düğme var, simetrik olarak da diğer tarafta var.

    mercedes te ise ön radyatör ızgarasında (yıldızı panjurda olan modeller de ise yıldızın olduğu yerde) ayna gibi parlak bir alıcısı var. çoğu kimseler aracın ne özelliğini olup olmadığı bile bilmediği için full ibaresi kullanılar. hatırlatayım dedim.
    ----------

    100k bedele ise yeni kasa cls bulmak ? , suv olarak 2010 civarı x5 olabilir ama x6yı düşük km pek bulamazsınız.
    mercedes e 350cdi 4matic önerebilirim.

    Teşekkür ederim. Kesinlikle dikkate alacağım.




  • Arkadaşlar resimde görülen İNFİNİTİ FX30D araç bir alternatif olabilir diye düşünüyorum. Bu araç hakkında pozitif yada negatif düşünceleri olan varsa bildirirse sevinirim.
    Bu aracı 180.000-200.000 Lira arasında temiz ikinci el bir tane var, 25.000 Km de.

     İnfiniti M30D S ve Diğerleri Arasında Tercih İçin Yardım Lütfen
  • Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    quote:

    Orijinalden alıntı: llUlisisll

    Evet infiniti'de yedek parça sıkıntısı olabilir ama bu, mesela mercedes'te de var. Söyle bir örnek vereyim, önceki aracım clc idi. Sunroof'un iki cam arasındaki klips esnedi, yenisi de olmadı, ara plastik parça komple değişti, parçanın gelme süresi yaklaşık 4 hafta!
    Park sensörünün beyni değişti, gelme süresi 2 hafta. Servisler genellikle çok gidenleri stokluyorlar ama olmayan parçada bekliyorsunuz:(

    Sorun sadece İnfiniti de değil Mercedes'te bile aynı sorunların olması ne kadar kötü. O kadar para vererek aldığınız bir araç servisin parça beklemesinden dolayı araç yatacak. Tabi bu tip üst sınıf araçlar kolay kolay arıza yapmaz ama sonuçta kesinlikle arıza yapmaz anlamına gelmiyor. Aslında şu var, bu araç garanti kapsamında ise ve yedek parça beklemek servis yüzünden ise araç yattığı sürece muadili bir araç vermeleri gerekmiyor mu ?

    Bendeki parçalar aracı serviste bırakacak önemde değildi, birisi tavanda ses yapıyordu, öbürü park sensörünü tamamen devre dışı bırakıyordu, o yüzden geldiğini haber verdiklerinde gidip değişttirdim. Beklemesı sorun oldu, 4 hafta uzun bir süre. Ama aracı serviste bırakacak parça olursa büyük olasılıkla o süreç için bir araç ayarlanır, sonuç itibariyle Mercedes bu firma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    Muhasebecim bana düşülebileceğini söylemişti. Bende hep sıfır aldığım için konu hakkında net bilgim yok. Kişisel görüşüm infinity M serisine göre Fx daha bir öne çıkıyor. Cls'de çok hoş bir otomobil, ama sizin için ses sistemi önemli olduğu için test etmeden de böyle bir alım yapmayın.

    FX için ayrıntılı bir inceleme gönderiyorum, merak ettiğiniz konuyu kendisini de özel mesaj gönderirseniz yardımcı olur. hayırlısı olsun

    http://forum.donanimhaber.com/m_54843123/mpage_1/key_/tm.htm




  • Üniversite 4ncü sınıf öğrencisi oğluna 100.000 TL lik araç arayan baba geldi sanırım

    Şaka bir yana, eğer o kadar bir bütçeyi araç alımına ayırıyor olsaydım tercihim kesinlikle sıfır almaktan yana olurdu,ya da ancak tanıdığım birinin çok az Km yapmış aracını alırdım.
    Infinity hakkında fikir belirtmek için bir tecrübem yok, sadece dış görünüm olarak paylaşımda bulunabilirim, sanırım herkes hemfikirdir gerçekten albenisi yüksek bir araba. Ama servis-parça konusunda içinize bir kere kurt düşmüş,
    diğer tercihlerde aynı sıkıntıları yaşayacak bile olsanız, bu psikoloji ile pişmanlık duyabilirsiniz, keşke almasaydım dememek lazım sonuçta, o yüzden eleyin derim.

    Belki aynı sorunları yaşayabileceğiniz ama kafanızda öyle bir kuşku uyandırmayan bir araç önereceğim, Jaguar XF 3.0 V6 Diesel Premium Luxury, motoruyla, farklılığı ve estetiğiyle gerçekten etkileyici, o fiyat bandında başka bir araca sanırım bakmazdım.
    Aynı paraya her adım başı görebileceğiniz Bmw 5.25D Xdrive da alabilirsiniz, gayet te mantıklı bir seçim olur ama biraz sıradan olacağı da açık.

    Jaguar bana marka olarak uzak diyorsanız ve yakın bir zamanda güncellenecek olması sorun değilse Mercedes E350 CDI Coupe olabilir, gene 3.0 V6 dizel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 3 Nisan 2012; 1:55:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    Muhasebecim bana düşülebileceğini söylemişti. Bende hep sıfır aldığım için konu hakkında net bilgim yok. Kişisel görüşüm infinity M serisine göre Fx daha bir öne çıkıyor. Cls'de çok hoş bir otomobil, ama sizin için ses sistemi önemli olduğu için test etmeden de böyle bir alım yapmayın.

    FX için ayrıntılı bir inceleme gönderiyorum, merak ettiğiniz konuyu kendisini de özel mesaj gönderirseniz yardımcı olur. hayırlısı olsun

    http://forum.donanimhaber.com/m_54843123/mpage_1/key_/tm.htm



    Öncelikle size teşekkür ederim. İnfiniti FX 30D ancak bu kadar güzel anlatılırdı. Zaten bir ürünü satıcı değil kullanıcı anlatacak. Vermiş olduğunuz linktedi arkadaşın yazdıklarını okuduğumda İnfiniti FX 30D aklımdaki araçlar içinde en ön plana geçti. Yazan arkadaşın da eline yüreğine sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    ikinci el alırsanız kdv'si %1. sene sonunda ödeyeceğiniz kdv'den düşersiniz, kalan %99 amortisman masrafı olur.

    senelik ıvır zıvır vergilerle %30 vergi verdiğiniz düşünülürse net olarak 1+29.7=30.7 avantajınız olur

    0 alırsanız %18 kdv'den düşer, kalan %82 amortismana ayrılır, onda da %15,2+24,6=39,8 total avantajınız olur,

    bunun dışında %99'luk bölüm amorti edileceğinde enflasyon kaynaklı kayıplar da artacaktır. nasıl bugünkü 10 liranın değeri ile 5 sene sonraki 10 liranın değeri bir değilse bugün vergiden düşülen 10 liranın değeri ile 5 sene sonra vergiden düşecek 10 liranın değeri de bir olmaz.

    yani şirketleri için 0 km almak avantajlıdır, tabii aracın %18 kdv'sinin tümünü inderebilecek kadar cironuz olması şartıyla.




    Ben şimdi KDV dahil olan fiyatıyla 140.000 Euro değerinde bir araç alırsam % 18 lik bölüm olan 56.700 TL (Kur 2.25 baz alınmıştır) miktar sene sonunda ödeyeceğim kdv den düşer. Böylelikle şirket karları için uygulanan % 20 vergiyide daha az ödemiş olacağım sanırım bilmem doğru mu anlamışım.

    % 82 lik amortismana ayrılan dediğiniz hesaplamayı pek anlayamadım kusura bakmayın.

    140.000 x 2,25 = 315.000 TL ye aldığım 0 km bir araç için TL bazında ne kadar sürede ve miktarda avantajım olacak bunun cevabını inanın çok merak ediyorum.

    Ayrıca ilgilenip cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    ikinci el alırsanız kdv'si %1. sene sonunda ödeyeceğiniz kdv'den düşersiniz, kalan %99 amortisman masrafı olur.

    senelik ıvır zıvır vergilerle %30 vergi verdiğiniz düşünülürse net olarak 1+29.7=30.7 avantajınız olur

    0 alırsanız %18 kdv'den düşer, kalan %82 amortismana ayrılır, onda da %15,2+24,6=39,8 total avantajınız olur,

    bunun dışında %99'luk bölüm amorti edileceğinde enflasyon kaynaklı kayıplar da artacaktır. nasıl bugünkü 10 liranın değeri ile 5 sene sonraki 10 liranın değeri bir değilse bugün vergiden düşülen 10 liranın değeri ile 5 sene sonra vergiden düşecek 10 liranın değeri de bir olmaz.

    yani şirketleri için 0 km almak avantajlıdır, tabii aracın %18 kdv'sinin tümünü inderebilecek kadar cironuz olması şartıyla.




    Ben şimdi KDV dahil olan fiyatıyla 140.000 Euro değerinde bir araç alırsam % 18 lik bölüm olan 56.700 TL (Kur 2.25 baz alınmıştır) miktar sene sonunda ödeyeceğim kdv den düşer. Böylelikle şirket karları için uygulanan % 20 vergiyide daha az ödemiş olacağım sanırım bilmem doğru mu anlamışım.

    % 82 lik amortismana ayrılan dediğiniz hesaplamayı pek anlayamadım kusura bakmayın.

    140.000 x 2,25 = 315.000 TL ye aldığım 0 km bir araç için TL bazında ne kadar sürede ve miktarda avantajım olacak bunun cevabını inanın çok merak ediyorum.

    Ayrıca ilgilenip cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    en basit haliyle ve enflasyonu da göz önüne almadan:

    315 TL 'ye aldığınız arabayı atıyorum 5 yıl sonra 100 liraya satacaksanız,

    bu 5 yıllık dönemdeki toplam avantajınız 315-100=215 215x%20=43 bin tl olur. yani 5 yıllık dönemde toplam 43 bin tl az vergi verirsiniz.

    eğer bir ömür satmam derseniz 315x%20=73 bin olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: İnfiniti M30D

    Ben aracı sıfır km olarak alsam ve şirket üzerine demirbaş olarak işletsem kdv veya amortisman gibi vergi olaylarından tarafıma geri dönüş oluyor mu ?

    Fatura kestikleri için % 18 lik dilimi gider göstermek, yada amortisman olarak 5 yıllık yıpranma payı her yıl için % 20 vergi diliminden düşmesi gibi durumlar tarafıma nasıl bir kar getirir. Mazot, bakım, kasko vs gibi durumları gider gösterildiği durumlar kdv den düşecek olmasının yanı sıra sıfır km araç aldığımda nasıl bir kazancım olacak. Burada bir kar amacım olursa sıfır km araç almak için rahatlıkla 150.000 - 175.000 Euro arasında bütçe çıkıyor.

    Bunu aslında muhasebecime sormam gerektiğinin farkındayım ama bazen muhasebecinin verdiği cevap insanı tatmin etmiyor.

    Teşekkür ederim.

    ikinci el alırsanız kdv'si %1. sene sonunda ödeyeceğiniz kdv'den düşersiniz, kalan %99 amortisman masrafı olur.

    senelik ıvır zıvır vergilerle %30 vergi verdiğiniz düşünülürse net olarak 1+29.7=30.7 avantajınız olur

    0 alırsanız %18 kdv'den düşer, kalan %82 amortismana ayrılır, onda da %15,2+24,6=39,8 total avantajınız olur,

    bunun dışında %99'luk bölüm amorti edileceğinde enflasyon kaynaklı kayıplar da artacaktır. nasıl bugünkü 10 liranın değeri ile 5 sene sonraki 10 liranın değeri bir değilse bugün vergiden düşülen 10 liranın değeri ile 5 sene sonra vergiden düşecek 10 liranın değeri de bir olmaz.

    yani şirketleri için 0 km almak avantajlıdır, tabii aracın %18 kdv'sinin tümünü inderebilecek kadar cironuz olması şartıyla.




    Ben şimdi KDV dahil olan fiyatıyla 140.000 Euro değerinde bir araç alırsam % 18 lik bölüm olan 56.700 TL (Kur 2.25 baz alınmıştır) miktar sene sonunda ödeyeceğim kdv den düşer. Böylelikle şirket karları için uygulanan % 20 vergiyide daha az ödemiş olacağım sanırım bilmem doğru mu anlamışım.

    % 82 lik amortismana ayrılan dediğiniz hesaplamayı pek anlayamadım kusura bakmayın.

    140.000 x 2,25 = 315.000 TL ye aldığım 0 km bir araç için TL bazında ne kadar sürede ve miktarda avantajım olacak bunun cevabını inanın çok merak ediyorum.

    Ayrıca ilgilenip cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    en basit haliyle ve enflasyonu da göz önüne almadan:

    315 TL 'ye aldığınız arabayı atıyorum 5 yıl sonra 100 liraya satacaksanız,

    bu 5 yıllık dönemdeki toplam avantajınız 315-100=215 215x%20=43 bin tl olur. yani 5 yıllık dönemde toplam 43 bin tl az vergi verirsiniz.

    eğer bir ömür satmam derseniz 315x%20=73 bin olur.



    315.000 TL değerindeki bir aracı sanırım en az 10 yıl kullanırım. Zaten araç ve trafik konularında oldukça titiz olmamdan dolayı kolay kolay yıpranmayacağı için uzun soluklu kullanacağımı düşünüyorum. Öyle her yıl araç değiştireyim diyenlerden de değilim zaten.

    Sizin verdiğiniz cevaba göre 5 yıllık periyotta aracı satmazsam 73.000 TL kdv den kazancım olacak. Bu durumda 315.000 - 73.000 = 242.000 TL Bu sadece amortismandan gelen kdv kazancı. Bu süre zarfında bakım, yakıt, kasko vs giderleride kdv den düşeceğimiz için kazanç bununla kalmayacaktır.

    İlginiz için teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.