Şimdi Ara

İnsanın Tanrı'ya değil, cennete ihtiyacı vardır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
1.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düşüncelerimi belirtmeden önce şunu söylemek istiyorum: Herkes inançsız olsun gibi bir isteğim, bir hayalim yok. Ahiret inancı olmadan yaşayamayacak milyonların olduğunun farkındayım ve buna saygılıyım.

    Bence şu bir gerçek ki aslında birçok inançlı insan dine ne Tanrı sevgisi için ne de peygamber sevgisi için inanırlar. Sevdiklerini bir daha görmek isteyen insanlar ya da bu dünyada yoksulluktan ezildiği için huzura kavuşmak isteyen insanlar bu yerin varlığına inanmaya ihtiyaç duyarlar. Tarih boyunca da bunu kullanan krallar, diktatörler ve din adamları (Haçlı Seferleri, cihat, şehitlik, şükretmek vb.) kitleleri daha rahat bir şekilde yönetmiştir. Çünkü en temelde yok olma korkusu var insanların. Bana göre insanların Tanrı'ya değil, ölümden sonraki hayata ihtiyaçları var. Tanrı burada sadece bir araç.

    Osmanlı, zamanında en büyük gelirlerini fetih ve ganimetlerden sağlıyordu. Anadolu'dan kalkıp yüzlerce kilometre yürüyüp Orta Avrupa'daki tanımadığınız birini kesmeye gitmeniz için sizi ikna eden bir şeylerin olması lazım. Bunu da dindeki şehitlik olgusu sağlıyor. Cihat uğruna kafir Hristiyanları öldürüp şehirlerini yağmalayabilirsiniz ve böylelikle helal, meşru yoldan zengin olabilirsiniz. Eğer savaş esnasında ölürseniz şehit olursunuz ve sonsuz cennet hayatını sorgusuz sualsiz garanti edersiniz. Aynı şekilde Papa da bunu kullanmıştır. Halkları gaza getirmiş, insanlar Avrupa'dan kalkıp Kudüs'e kadar gitmişlerdir. Eğer kazanırlarsa Orta Doğu zenginlikleri onların, şehit olurlarsa sorgusuz sualsiz cennet hayatı... Siz olsanız bu fırsatı değerlendirir miydiniz yoksa ömrünüz boyunca tarlanızda patates mi ekerdiniz. Kısacası bana göre insanlar Tanrı adına veya dini yaymak için değil temelinde sefil hayatlarından kurtulup cennette vaat edilenlere kavuşmak için savaşmışlardır. Bu insanlar hayal ettikleri ahiret inancını elde edecekler mi? Kesin değil. Ama kesin olan şey şu ki mütevazı saraylarında zenginlik içinde yaşamış krallar, imparatorlar, padişahlar, soylular ve din adamları asıl kazananlar olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arnold Şırnaktahalayçeker -- 21 Ocak 2017; 2:23:22 >







  • Dusuncene temelde katılıyorum dostum ancak olaya özellikle tarih ve yapılan savaşlar açısından girmişsin. Buna günümüzdeki cihatci olduğunu söyleyen terör örgütleride gösterilebilir.



    Ancak savaşların tamamını bu şekilde genellemenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Mesele Timurlenk müslümandi ve orta Asya'nın Müslümanlasmasinda büyük katkısı var. Yinede savaştığı devletler genellikle müslüman devletlerdir (Altınordu, Memlükler, İran, Osmanlı vs.) Yavuz döneminde de genelde Osmanlı müslümanlarla savaşmıştır.



    Yani senin mantığına göre savaşların temel sebebi dini olarak insanları ikna etmek ancak bu gibi bir çok örnek bir çok Savaşı'nda dini açıdan bir temeli olmadığını gösteriyor. Zira Cengiz handa buna örnek diye düşünüyorum, ayrıca eski Türklerde savaşta olunca cennete gitmek de yoktur.

    Not: yani sonuç olarak inançların tamamen çıkar ilişkisine dayanmadığını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enes4125 -- 21 Ocak 2017; 13:14:15 >




  • Benim önceliğim bu evreni yaratan Allah'ı görmektir herşeyden önce. Düşünsenize Şu gördüğünüz bildiğiniz hiçbir şeye benzemiyorum diye söylüyor Allah. Cennet, evren, galaksiler böyle müthişken daha müthiş olan Allah ise bunlara benzemiyor ve bunlardan daha mükemmel. Mükemmel kelimesi bile hiç kalır.

    Yalan değil, cennetide çok istiyorum ancak önceliğim Allah. Tabii cennetide Allah yarattı diye, müthiş bir güzellikle yarattı diye istiyorum. Sonuçta cennette Allah'ın yansımasıdır. Nasıl cennete girmemek için çabalamayalım ? Onun o müthiş bir biçimde yarattığı cennetide görüp Allah'ım ne kadar büyüksün demek istiyorum.

    quote:

    Allahü teâlâyı müminler Cennette, cihetsiz olarak ve karşısında bulunmayarak ve nasıl olduğu anlaşılmayarak ve ihatasız, yani bir şekilde olmayarak görecektir. Allahü teâlâyı ahirette görmeye inanırız. Nasıl görüleceğini düşünmeyiz. Çünkü, Onu görmeyi akıl anlayamaz. İnanmaktan başka çare yoktur. Felsefecilere ve Mutezile’ye ve Ehl-i sünnetten başka bütün fırkalara yazıklar olsun ki, kör olduklarından, buna inanmaktan mahrum kaldılar. Görmedikleri, bilmedikleri şeyi gördükleri şeylere benzetmeye kalkarak iman şerefine kavuşamadılar. (Mektubat-ı Rabbani 2/67)

    Allahü teâlâyı müminler Cennette görecektir. Fakat, nasıl olduğu bilinmeyen bir görmekle göreceklerdir. Nasıl olduğu bilinmeyeni, anlaşılmayanı görmek de, nasıl olduğu anlaşılmayan bir görmek olur. (Mektubat-ı Rabbani 3/17)

    Allahü teâlâ, Cennette mümin kullarına (Kullarım, Benden daha ne istersiniz ki vereyim) buyuracak, Cennette, mekândan münezzeh olduğu halde cemalini gösterecektir. (Miftah-ül cenne)

    Kıyamette, mahşer yerinde, kâfirlere, kahr ve celal ile; salih müminlere ise, lütuf ve cemal ile görünecektir. Müminler, Cennette, cemal sıfatı ile görecektir. (İtikadname - Mevlana Halid-i Bağdadi)

    (Gökteki şu Ay’ı nasıl net görüyorsanız, [Cennette] Rabbinizi, böyle açıkça göreceksiniz.) [Buhari, Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai, İ. Ahmed, İbni Huzeyme, İbni Hibban]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi optimist. -- 21 Ocak 2017; 13:33:14 >




  • Katılıyorum insanlar öteki taraf dedikleri yerde ödüllendirilmek için tanrının dediği şeyleri yapıyorlar. Herkes böyle olmasa bile azımsanamayacak kadar insan bu düşünceyle yaşıyor diye düşünüyorum.
  • Doğrudur. Gerçekliği sevmeyen bir kişi hayal kurmaya meyillidir. Bir insan neden gerçekliği sevmez? Neden dünyayı sevmez? Çünkü beklentilerini karşılamıyordur. Dolayısıyla dünyayı sevmeyen kişi kendi hayallerinde beklentilerini karşılar.

    Açık konuşalım, inancın ön koşulu umut, umudun ise istektir. İsteğin ise eksiklik. İnsan beklentilerini karşılayamıyor ise hayallerinde beklentilerini karşılayacak bir dünya yaratır ve bu hayale inanır. Bu gayet normal bir şey. Ancak problem şurada: eğer ki kafasında ki dünyayı bu dünya ile bir görür ise hayalleri ile gerçekliğin çatıştığını görür. Dolayısıyla kafasında ki dünyayı bu hayatın içine değil, hayattan sonrasına, ölümden sonrasına konumlandırır. Bu şekilde hayal-gerçek çatışmasını ortadan kaldırır. Varolmasını umut edip inandığı ötedünya ile bu dünyayı katlanılabilir kılar.

    Yani kişi, beklentilerinin dünyada gerçekleşmediğini görerek bir ötedünya inancı ile kendini uyuşturur. Bı psikolojik bir savunma mekanizmasıdor. Dünyaya karşı kendini pasif kılar. Bu çok açık bir gerçektir. Ötedünya inancına sahip kişi canlının en temel güdüsü olan ölüm korkusuna dahi karşı koyar. Çünkü ötedünya inancına sahip kişi için ölüm bir son değil, beklentilerinin karşılanacağı ötedünyaya açılan bir kapıdır.

    Ötedünya inancını temellendirmek için birde tanrıya ihtiyaç duyar. Kendisini ödüllendirecek üstün bir iradeye ihtiyaç duyar çünkü.

    Nietzschenin de söylediği gibi bu dünyayı seven bir kişinin bir ötedünyaya inanması gereksizdir. Ancak bu dünyayı gereksiz gören, değersiz ve anlamsız gören bir kişi ötedünya varsayar.

    Zaten tarihte bakılırsa ötedünya inancı toplumda ki aşağı sınıflar tarafından kabul görmüştür. İnsanların bu manevi-bugını farkeden rahiplerde güçlerini arttırmak için bu inancı kullanmışlardır. Rahipler kendi istek ve ihtiyaçlarını tanrının emir ve istekleri gibi göstermesini bilmişlerdir. Aristokrat sınıf iktidarı güçleri ve yetenekleri ile ele geçirmişken rahip tayfası iktidarı aşağı sınıflara yapılan duygusal manipülasyon ile ele geçirmişlerdir. Nietzsche buna demokrasi der.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Liberte von Skepticus -- 21 Ocak 2017; 14:5:17 >




  • Ama bu Cennet'in umrunda değildir. Hiç kimse Cennet görmeyecektir. Yok olup gidecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Snowmann -- 22 Ocak 2017; 1:22:20 >
  • Dinleri kullanmak olarak değiştirebilirsin başlığı. Bu yazdığın yazıdan yola çıkarsak konu uzar gider. yaratıcıdan korkman yanlış değildir. Dahada uzun açıklarım ama sen cevap verdikçe yazacağım. Sonum yokluksa bu varlık niye sözünü düşünmek lazım. Eğer senin bir yaratıcın yoksa hiçlikten mi oluştun evrim teorisi burda tıkanmıyor mu?
  • Liberte von Skepticus kullanıcısına yanıt
    quote:

    Açık konuşalım, inancın ön koşulu umut, umudun ise istektir. İsteğin ise eksiklik. İnsan beklentilerini karşılayamıyor ise hayallerinde beklentilerini karşılayacak bir dünya yaratır ve bu hayale inanır. Yani kişi, beklentilerinin dünyada gerçekleşmediğini görerek bir ötedünya inancı ile kendini uyuşturur.


    bu nasıl bir uyuşturucudur ki..işin ucunda yani sözüm ona uydurulan öte dünyada kendisini cehennem gibi korkunç bir seçenek bekler..

    bu ne çeşit bir uyuşturucudur ki sözüm ona istek ve arzular sonucu ortaya çıkmıştır keyfe rahata konfora hasretliğin vucud bulmuş halidir ama "sadece cennet" odaklı değildir..

    bu nasıl bir uyuşturucudur ki..iğneden ipliğe zerreden kürreye aldığı nefesden harcadığı zamana yediği lokmaya kadar her işten kendisine hesap soracak bir ilah seçeneği vardır

    bu nasıl bir uyuşturucudur ki..bu dünyada iman etmiş olması yetmez...son nefesinde de o imanı muhafaza etmesi şarttır..son nefes gibi kimin ne hale düşeceği belli olmayan çok çetin bi durumu neden uydurmuş olabilir...yani cennet garanti değildir..

    bu vb bi çok sebebden ötürü asıl kendisini uyuşturanın siz olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim..bu kısa dünya hayatını hesap kitap sorumluluk azap düşüncesi olmadan nefsinizin arzu ettiği şekilde sürdürme isteğinin dayanılmaz hafifliği içinde


    mantıklı akıllı biri sizin bu niçe öykünmenize tebessüm ile bakar..tutarlı olmayan müptezel yakıştırmanızı..size karşı kullanırdım ama..işim var belki daha sonra ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 22 Ocak 2017; 6:53:12 >




  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Açıklayayım, insanlar ben merkezcidir. İyi olan şeyleri kendine kötü olan şeyleri başkalarına yamar. Ben şuana kadar "ben cehenneme gideceğim" diyen insan görmedim. Neden? Çünkü o "iyi" ve tanrı babası onu cennetine alacak.

    Ayrıca insan sevmediği hatta nefret ettiği kişilerin cehennemde acı çekeceğini düşünerek yine mutlu olur. Uyuşturucunun yanına mastürbasyon özelliğini de eklemek gerek yani.

    Farkettiysen beni dinin kendisi ilgilendirmiyor. İnanc ile insan ilişkisine değindim. "Dinimde şöyle deniyor böyle deniyor" olayını geç yani. İnsan ihtiyaç duyup istediğine inanır istemediğine inanmaz.

    Rahatlıkla söyleyebilirim ki doğadışı bir tanrı figürü ve onun emir ve istekleri kadar insanı insan olmamaya zorlayan ve uygulanamaz başka bir şey yoktur.

    Hiç geniş düşünmüyorsun ve eleştirilerini dahi sağlam bir düzlem üzerine inşa etmiyorsun. Umarım yine aynı şeyleri tekrar ederek saçmalamaya başlamazsın.

    Kaldı ki tarihte ki en büyük semavi din eleştirmeni Nietzsche ye ettiğin laflara bak. Hakikaten komik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Liberte von Skepticus -- 22 Ocak 2017; 11:33:4 >




  • Ali'nin ismini hatırlayamadığım bir kitapta şöyle dediği rivayet edilmektedir: Öyle bir haz-zevk-mutluluk(hatırlayamıyorum) vardırki ona ulaşan insanda cennet isteği arzusu kalmaz, yine aynı şekilde kendini Tanrı aşkına adayan tasavvufçular çok güzel zevk ve hazların olduğunu eserlerinde belirtmektedirler, şunu demek istiyorum kendini Tanrı'nın kendisine adayan tasavvufçular bizim dünyada gördüğümüz zevk ve hazlara artık ihtiyaçları kalmıyor, ben de çok güzel haz ve zevkleri Tanrı'da bulsaydım benim de cennete ihtiyacım olmazdı,ama biz zevk ve hazları Tanrı'da değil cennette bulacağımız düşündüğümüz için haliye bizim cennete ihtiyacımız var.
  • bahsettiklerin mantıklı argümanlar ancak, ontolojik temelde anlamsız sanırım. çünkü dahil olduğu bir mantık örgüsü yok. ancak insanların aciziyeti ele alınabilir. o da dolaylı olarak zaten dine yatırım yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Liberte von Skepticus

    Doğrudur. Gerçekliği sevmeyen bir kişi hayal kurmaya meyillidir. Bir insan neden gerçekliği sevmez? Neden dünyayı sevmez? Çünkü beklentilerini karşılamıyordur. Dolayısıyla dünyayı sevmeyen kişi kendi hayallerinde beklentilerini karşılar.

    Açık konuşalım, inancın ön koşulu umut, umudun ise istektir. İsteğin ise eksiklik. İnsan beklentilerini karşılayamıyor ise hayallerinde beklentilerini karşılayacak bir dünya yaratır ve bu hayale inanır. Bu gayet normal bir şey. Ancak problem şurada: eğer ki kafasında ki dünyayı bu dünya ile bir görür ise hayalleri ile gerçekliğin çatıştığını görür. Dolayısıyla kafasında ki dünyayı bu hayatın içine değil, hayattan sonrasına, ölümden sonrasına konumlandırır. Bu şekilde hayal-gerçek çatışmasını ortadan kaldırır. Varolmasını umut edip inandığı ötedünya ile bu dünyayı katlanılabilir kılar.

    Yani kişi, beklentilerinin dünyada gerçekleşmediğini görerek bir ötedünya inancı ile kendini uyuşturur. Bı psikolojik bir savunma mekanizmasıdor. Dünyaya karşı kendini pasif kılar. Bu çok açık bir gerçektir. Ötedünya inancına sahip kişi canlının en temel güdüsü olan ölüm korkusuna dahi karşı koyar. Çünkü ötedünya inancına sahip kişi için ölüm bir son değil, beklentilerinin karşılanacağı ötedünyaya açılan bir kapıdır.

    Ötedünya inancını temellendirmek için birde tanrıya ihtiyaç duyar. Kendisini ödüllendirecek üstün bir iradeye ihtiyaç duyar çünkü.

    Nietzschenin de söylediği gibi bu dünyayı seven bir kişinin bir ötedünyaya inanması gereksizdir. Ancak bu dünyayı gereksiz gören, değersiz ve anlamsız gören bir kişi ötedünya varsayar.

    Zaten tarihte bakılırsa ötedünya inancı toplumda ki aşağı sınıflar tarafından kabul görmüştür. İnsanların bu manevi-bugını farkeden rahiplerde güçlerini arttırmak için bu inancı kullanmışlardır. Rahipler kendi istek ve ihtiyaçlarını tanrının emir ve istekleri gibi göstermesini bilmişlerdir. Aristokrat sınıf iktidarı güçleri ve yetenekleri ile ele geçirmişken rahip tayfası iktidarı aşağı sınıflara yapılan duygusal manipülasyon ile ele geçirmişlerdir. Nietzsche buna demokrasi der.

    Aşağı sınıflar derken kastınız nedir

    Nietzche'nin tanımlaması mı yoksa sosyal ve ekonomik sınıf anlamında mı kullandınız terimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 22 Ocak 2017; 19:9:32 >




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Toplumda ekonomik ve sosyal manada aşağıda kalan insanları kastettim.



    Nietzsche de toplumlarda ki iyi ve kötü konseptlerinin izini sürdüğü ahlakın soykütüğü kitabında aşağı yukarı bu anlamı kullanmıştı diye hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Liberte von Skepticus

    Toplumda ekonomik ve sosyal manada aşağıda kalan insanları kastettim.



    Nietzsche de toplumlarda ki iyi ve kötü konseptlerinin izini sürdüğü ahlakın soykütüğü kitabında aşağı yukarı bu anlamı kullanmıştı diye hatırlıyorum.

    Doğru fakat eksik genelleme.Unutulmamalıdır Türkiyedeki modern denilen kesim,mormonlar,avrupadaki Tanrı krallarda ötedünya inancına sahip mistisist kişiler veyahutta örgütlenmelerdir

    Varoluşçuluk her insan için geçerlidir
  • Liberte von Skepticus kullanıcısına yanıt
    quote:

    İyi olan şeyleri kendine kötü olan şeyleri başkalarına yamar. Ben şuana kadar "ben cehenneme gideceğim" diyen insan görmedim. Neden? Çünkü o "iyi" ve tanrı babası onu cennetine alacak.


    evet haklısın insan fena halde egoisttir..öyle egoisttir vede narsist..Allahı egoist ilan etmeye kadar vardırır işi forumda bunun örneklerine şahit oluyoruz..

    nefsi emmarenin baş göstermeside diyebilriz buna..

    senin cehenneme gideceğim diyen insan görmemiş olman ..iman eden birinin son nefesinde imansız ölme ihtimali gerçeğini iptal etmiyor..yani kimsenin cennetten alınmış tapusu yok..cehennem hala herkes için varılması muhtemel durak

    biz Allaha baba demeyiz..muharef hrıstiyanlığa ait abuk görüş ve inanışları müslümanlar üzerinden eleştiri konusu yapma...


    quote:

    Ayrıca insan sevmediği hatta nefret ettiği kişilerin cehennemde acı çekeceğini düşünerek yine mutlu olur.


    cehennemi hak ediş sebebleri bellidir..yani birilerinin umduğu şey..sebebleri iptal etmediği gibi kişisel nefret sonucuda cehenneme girilmiyor

    cehennemin varlığnın senin argümanını kökünden söküp attığı gerçeğinide görmezden gelemeyiz..

    quote:

    Rahatlıkla söyleyebilirim ki doğadışı bir tanrı figürü ve onun emir ve istekleri kadar insanı insan olmamaya zorlayan ve uygulanamaz başka bir şey yoktur.


    tanrının doğa içi olması gerektiği sonucu mu çıkıyor ..doğa dışı derken ..ne kastediyorsun..insandoğasına aykırı bir tanrı mı kafandaki Allah tasavvuru..

    onun istek ve emirlerinden insanın doğasına aykırı ne varmış merak ettim doğrusu..


    ve ben niçeyi değil senin ondan mülhem ama kusurlu eksik öykünmeni eleştirdim...fırsatın olunca niçenin batı dünyası muhammedin önünde diz çökmeledir mealli görüşlerinede bak..




  • İnsanların cennete inanması ve oraya gitmek için çabalamasında bir sorun yok Fakat pek anlam veremediğim, zararlı ve en patolojik davranış şekli başkalarının da kendileri gibi düşünmesini ölesiye istemektir. İbadetlerini cennet için yapan bir insan yapmayana neden öfke duyar? Başkası ibadet etmiyor diye sen cehenneme gitmeyeceksin nasıl olsa. Sanırım aslında herkesin aklının bir köşesinde ''acaba cennet yok mu? Boşuna mı uğraşıyorum?'' fikri var.
  • Target Human kullanıcısına yanıt
    çalışan kazanır,demi?devamla boş duranı kulda Allah da sevmez,dusun 3cocugun var 2si sana yemek yapiyor hizmet ediyor kendi harçlıgı için çalışıyor,digeri ise hic bi iş yapmıyor yıkanmıyor,yanına gelince cok kötü koku yayıyor,buda yetmezmis gibi hep para mal yemek istiyor,evet 1-2-5 seve seve verirsin 6-7 derken 8.seferinde kollarından tutar dışarıya atarsın başın caresine bak dersin.senin gözüne hangisi hoş gelir ve hangisi batar?.açık ve net cevap



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bircancan -- 23 Ocak 2017; 3:0:34 >
  • Allah rızası için Allah bizi yaratmıştır biz onun kuluyuz ona sevgi besleriz bu aşka döndüğünde cennetin zevkinden çok daha fazla bir huşu çıkar tabi Allaha dost olup onun yoluna uymak nefsi köreltip kalbi Allaha adamak gerekir
  • Target Human kullanıcısına yanıt
    bir müslüman bir gayrimüslüme doğru yol islamı anlatmalıdır anlatır ama seçimine karışamaz buda çalışmaktır
  • Benim cennete değil, hurilere ihtiyacım var
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.