Şimdi Ara

İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
1
Favori
3.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Menziller 1000km olmaya başladı.
    Daha da artıp maliyetler düşünce herkes 1000km menzilli araçlara yönelecek.
    şuanda büyüme aşamasında bu tarz yavaşlamalar normal.
    Gelecek elektriklide.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    hangi veriye dayanarak bunu söyledin, 5 yıl çok kısa bir süre. muhtemelen 30 yaş altısın. ben çocukken petrol bitecek at arabaları kullanılacak deniyordu.

  • evde şarj imkanin varsa 400 km 200 tlye geliyo. istek ne düşecekla nimet gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gabuka44 G kullanıcısına yanıt

    Güneşe zam geldi mi? Gelmediyse devam elektrikli araca :)

  • sis651 kullanıcısına yanıt

    ben mesela ürünü aldım mı sonuna kadar giderim...

    8-10 kullanırım...sorun burada başlıyor...


    o süre zarfında araç sende kalınca...

    aracın tüm aksamlarını yenilememiz gerekiyor...


    2009'da Honda Civic Hybrid batarya sorunu yaşadım (5500$ - ki zar zor garantiye soktular rica minnet)

    2014 Renault Zoe Faz I (pil kirası 2.yılın sonu bitti) 2021'de yine batarya sorunu 10.000$ masraf açtı...


    şimdi renault 5 gelecek yıl sonuna doğru... ama gerek fiyatı gerek sunacakları soru işareti

    gönlüm orada ama aklım bir türlü ikna değil...olmayacakta...


    gibi gibi...


    üzülerek söylüyorum...burası Türkiye...hala kuş serisi araçların dolaştığı 3.dünya ülkesi

    ayağı ona göre uzatmak gerekiyor... 1.5 corolla alıp veya LPG'li bir japon...

    önüne bakacaksın diyorlar


    ya da kazanıyorsan ve masrafları seni bükmeyecek ne varsa ona...

  • yahyace Y kullanıcısına yanıt
    İşte!zurnanın zırt dediği yer.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektriklinin önü açık,Gelly,50 yıl,1 mlyn.km.garantili pil üretiyor.LFP tabanlı,üstelik,yoğunluk;200kw/kg.batarya tüm güvenlik testlerinden geçti,yani patlama,yanma ,ömür vs.sorunlardan önemli ölçüde arındırılmış...işte bu gelişmeleri takip etmeyi seviyorum ben.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Başka bir konuda yazmıştım. Burada da benzer cümleleri kurayım. Pilli araçlar uzun mesafe ihtiyacı olmayan, sürekli korunaklı veya korunaklı yere yakın bir yerde çalışma senaryolarında çok uygun. Bunlara örnek olarak verecek olursak forklift, vinç, golf arabası vb. gibi araç ve cihazlar için kullanılmaya devam edilebilir. Bu senaryoyu bozacak tek şey ise enerji sorununu farklı bir şekilde çözüp menzil, ısınma, soğutma vb. gibi ihtiyaçlar sorun olmaktan çıkmasıdır. Bir arkadaş feribot sırasından çıkmak zorunda kalan pilli araçlardan bahsetmiş. Gerçek dünya ile hayal arasında keskin bir sınır vardır. O sınırı hissedince anya neresi konya neresi anlayıverirsin. Enerjinin sınırsız olduğu bir senaryo varsa biz de bilelim. Fosil yakıtlılarda da enerji sınırsız değil sonuçta ve o nedenle hala bir arayış içinde bilim insanları. Şu an için en mantıklısı hybrid araçlar. Sonrası için ise mevcut gelişmelere bakınca ve üretime geçildiğine dair haberleri görünce tabi ki hidrojen yakıt hücreli araçlar. Bu geçiş döneminin hızlı bitmesinde en büyük etken ABD ve Avrupa'nın pilli araçlardaki handikaplardan dolayı yavaş hareket etmesi ve piyasayı Çin'in domine etmesi olabilir. Bu dönem elbette bitecekti ancak bu durum daha hızlı sona ermesine yol açtı bence.





  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Pek doğru. O bir saat şarjı yaz güneşi altında beklediğimi düşünemiyorum bile.

    İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Böyle yerlere yüksek çatı yapıp üstüne de güneş panelleri döşemek gerekir. Hem vatandaş gölgelde kalır hem araba ısınmadığı için daha hızlı şarj olur hemde işletme güneşten para kazanır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli araba candır fulle abim arabayı demek bile orgazm keyfi.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Gölgelik gerekli fakat üstüne güneş paneli gereksiz çünkü o portların verdiği 150kW'nın hiçbir güneş paneli 100'de birini bile veremez.

    Bu arada her bir yere şarj istasyonu yapıyorlar. Açık arazilerde sıkça gördüğümüz pilon hatlarından bir hat çekiyorlar, şarj istasyonunda 1000 kW elektrik hazır! elektrik iradesine "yeni istasyon açtık, 1000 kW elektrik ayarlayın" vs demeden elektrik geliyor, kesintisiz sorunsuz. Bu elektrik nerden geliyor? Kimsenin sormadığı soru.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dussun bence daha iyi herkes elektrikli kullanmak zorunda degil.
    MG4 Comfort 14K KM deyiz.

    Siz fulleyin depoyu devam edin EV ile Fosili karsilastirmak bile EV ye saygisizlik 1800 teknolojisi ile devam

    Ekleme:bodruma sadece 1 saat 40 dk sarjda bekleyerek gittim 2000 KM yaptim 1400 TL ye siz daha ne konusuyorsunuz :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marrusia -- 2 Temmuz 2024; 19:16:35 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle dışarı gitmene gerek yok, insanları yanlış yönlendirmeyelim. Tamamen cep telefonu gibi basit.

    Ben mesela hiç dışarı gitmedim ve extra bir maliyet de uygulamadım şarj için, akşam 220v ile takıyorum %20'lere düşmüş aracımı.

    Sabah çekiyorum %80'lere gelmiş.

    30 kuruş yakıyordum, gelen zamdan sonra 42 kuruş yakıcam.


    En önemlisi de şu; Haberin başında yüksek ilk alım maliyetinden bahsedilmiş. İnsanlar almak istiyor elektrikli ancak onları vazgeçiren şey içten yanmalılara göre çok yüksek olan fiyatları.

    Evet dünyanın istisnasız her yerinde elektrikli araçlar pahalı.

    Fakat devletimiz sağolsun sağladığı teşvikle nerdeyse Peugeot 2008 parasına bize Togg gibi Tesla gibi seçenekler sunulmasına ön ayak oluyor.


    Böyle bir bir şey Avrupada Amerikada yok.

  • Fiyatlardan ötürü talep düşüyor. 1milyon TL altına B-C segment minimum 600km menzilli araç yapsınlar bak nasıl satıyor. En ucuz tesla 1.8m en ucuz togg 2m küsür menzilleri de 300 400km bandında. Fiyatlar 1 milyonun altında olmalı ki daha kolay ulaşılabilsin daha yüksek menzilli kullanalım. 300-400km menzil için kimse o kadar yüksek fiyat ödemek istemiyor alan kesim zaten vlogger blogger youtuber yayıncı falan tesla aldım tesla aldım diye içerik üretenler. Onlar da 2-3 seneye çıkan yeni elektrikli araçlara terfi edecekler bu 700-1000km menzilli daha ucuz çıkacak araçları alacaklar. Şuanki elektrikli araçlar 2-3 sene içerisinde 2. elleri 5 para etmeyecek. İlk çıkan akıllı telefonlar gibi yani nasıl kimsenin elinde 6-7 yıllık akıllı telefon göremiyorsak aynı koşul elektrikli araçlar için de geçerli.

  • WatchAndLearnn kullanıcısına yanıt

    Pilli araçlarda ikinci el şimdi de yok ki sonra olsun :)...

  • Marrusia kullanıcısına yanıt

    Clio ile tasarruflu sürülürse -özellikle geceleyin- tek depoyla 960km giderim diyor ki giderde, 2 diş benzin harcayarak 420 km yol gittim üstüne daha da 540km daha giderim diyordu yol bilgisayarı. Clio’nun deposu 1400₺’ye doluyor.


    2000km yol 1400₺

    960km yol 672₺


    MG4 960km yolda 672₺ harcarken, Clio bu kadae harcamayıp 1400₺ harcıyor. Zarar 728₺*2=1456₺ (2000km yolda)


    Evet elektrikli arabalar çok tasarruflu bu bir gerçek. Fakat pil maliyeti çıkacak uzun vadede. Pil sağlığını gösteriyor mu MG4?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli araçlar hala güven vermiyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Marrusia kullanıcısına yanıt
    Otoban diye bir şey yok otoyol onun adı. Almanya’da yaşıyorsan bahn dersin onu anlarım.

    110 mu? 😀 en ufak araçlar hatta 0.9 sce ve tce Clio bile 120’den aşağı gitmiyor ki o yollarda. 110’la yol mu biter 🙂

    Biz şehirlerarası karayolunda bile 120 altına önümüze biri çıkmazsa düşmüyoruz. Yeri geliyor 140-150 arası hızda totalde saatlerce yol gidiyoruz. Radar falan var gidemezsin diyecek olursan da biliyoruz radarların yerini. Radarın önünden 121 ile geçiyorum 😀

    Ya bu elektrikli araçları ben de seviyorum, hatta mg4’ün ön yüzü çok hoş gözüküyor bence. Yine de tam olarak özgür hissettirmiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fiyatlardan ötürü talep düşüyor, çok pahalı diyen var, (elektrikli araba Türkiye'de ne kadar ucuz haberi yok, ki Türkiye'de talep düşmüyor artıyor)


    Hala 1000km 1000km gelsin diye hoplayan var, aklımı kaçıracağım bu forumda :)


    Abi sana niye 1000km gidecek pili versinler, sen neden 1000km gidecek pilin parasını ödeyesin. yahu arkadaş bu yakıt deposu değil ki maliyeti 2bin tl olsun. yakıt deposu değil ki yarısı boş olunca ağırlık da yarıya düşsün. dünyanın maliyeti parası o pillerin her bir hücresi. yarısını versinler o pilin sende daha hızlı şarj et doldur, gerçek kapasiteyi kullan, araban daha hafif olsun, daha enerji verimli olsun, çevre daha az kirlensin, daha ucuza al vs vs.. say say bitmez avantajları.


    hani 10 yıla katı hal pil geldi arttı diyelim, enerji yoğunluğu arttı, pil boyutu küçüldü. yine aşırı menzillere gerek yok ki. yeterki ufacık, ultra verimli, ultra-enerji yoğun bir pille sen 10dk'da doldur pilini napacaksın menzili? sanırsın molasız Azerbaycan'a gidecek her gün :)





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.