|
İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden?
-
-
Elektriğe gelen son zamlardan sonra herkez bir kez daha düşünür artık
-
Telefon şarjından bıktık, bir de bu çıktı
-
Vergilerden...
Şaka (aslında şaka da değil de) bir tarafa çoğu insan, şarj sürelerinin uzun olması, menzilin kısa olması ve batarya yıpranmasının ikinci elde problem olmasından dolayı elektrikli araçlardan uzak duruyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 1 Temmuz 2024; 14:47:49 >
-
Aynı km menzile sahip olan dizel Arabanın deposu 1200 liraya dolarken elektriklinin 200 e doluyor istediği kadar zam gelsin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
5-10 sene var daha oturmasına
-
Benzinli bir araç için 100 km'de 7 lt ortalama tüketim, 310 TL civarı.
100 km'de 18 kW/h enerji tüketen bir EV'nin bu miktarda şarj maliyeti ise ev şarjında 210 TL kadar. (güncel fiyat)
Hızlı şarj ise 400TL civarı.
-
elektrikli otomobiller konusunda uzman olan "nakliyeci sefer"den neden alım isteği düşüyor öğreniriz.
-
Trugo enyakıt vs 8 tl/kW, 18 kW 144 liraya geliyor. 180kw Hızlı şarj. Tesla supercharger yüksek fiyatlı olabilir onu bilmiyorum.
Ac şarj ile vakit bolsa 100 liraya gelir.
Evden şarj cihazı ile 40 lira falan.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir Tesla sahibi olarak menzil va şarj ağı sebebiyle tercih edilmediğini düşünüyorum. Yürütme maliyetleri açık ara elektrikli tarafında çok daha uygun. Evden şarj ediyorum mesela. Ama kimse evinde benzin, motorin üretemez. Tr'de servis ve parça temini sorunu olabilir ama ABD ve Avrupa'da yok. Araç fiyatı ve sunduğu performans açısından elektrikli birkaç adım önde. 2M lira civarına süpersport veya özel üretim sleeper performansı alıyorsunuz Tesla'da.
-
Hocam mazot 42 küsür tl. Daha dün aldım 😀
O hesapta bi hata var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
şu fiyatların saçmalığına bak
vw up geçen hafta bir galeri'de 750bin ₺
honda e ise 1-2 ay önce etiler'de bir kaleri 900bin'e satmaya çalışıyordu...
bu araçları piyasası neden bozuk... A segment araca bile 1.5M para isteniyor...
bunun daha ufakları...2 kişilik...
büyüklerine ise ulaşılamıyor...
en basitinden TOGG var şuan fiyatı ile en mantıklı o görünüyor...
ama gel gelelim, menzil, şarj derdi... piller sorun çıkarırsa ne yapacağız derdi...
geriyor ve planları öteliyoruz...
-
Şarj süresi uzun diye
Her köşe başında şarj istasyonu yok diye
Batarya ölürse Araba çöpe mi gidecek diye
Bilmeden etmeden diye diye
Bir de belki ufak tefek ıvır zıvır arızaları çok diye.. insanlar korkuyor.
Yakında her köşe başında şarj yeri olacak diye
Bakım masrafı çok daha düşük diye
Yakıt masrafı daha daha düşük diye
Batarya teknolojileri teorik olarak minimum 500k km ile 1.500k km yani 15 yı ile 40 yıl arası dayanabilir diye
Konforu sessizliği hızlanması çok iyi diye.. bilen alıyor.
Elektriğe geçiş kaçınılmaz. Petrol bitiyor, hidrojen bombası veya nükleer santral ile gezmek çok saçma.
Elektriği parası olup petrolü olmayan ülkeler havadan sudan güneşten rüzgardan üretebiliyor. Sırf petrole bağımlı kalmamak için, cari açık yapmasın vatandaşın kullandığı petrol diye milyarlarca avro teşvik verdiler hatta Çin de dahil buna.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 2 Temmuz 2024; 2:9:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet ya, oysa bak benzine zam geliyor mu hiç?
-
Verdiğiniz tablo ile yazdıklarınız çelişiyor. Verdiğiniz tabloda elektrikli için 100 km için 43 TL verilmiş ki son zam öncesi için doğru, 100 km'de 7 lt benzin tüketen araç için de 238 TL vermiş ki o yanlış. Güncel benzin fiyatı 42 x 7= 294 TL. Tablodaki rakamlar böyleyken siz nereden buldunuz 310 tl benzin 210 tl elektrik fiyatını?
-
Resim ve hesaplamalar 1 yıl öncesine ait.
-
Sipariş haber
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bir sonraki aracım elektrikli olacak ama 20-25 yıl sonra. Allah izin verirse.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 1 Temmuz 2024; 17:13:33 >
-
resimdeki rakamlar 1 sene öncesinin
Telefon şarjından bıktık, bir de bu çıktı |
Münferit bir olay gibi olsa da güzel bir örnek vereyim size. Malum kurban bayramında herkes yunanistana gitmek için hücum etti. Bunun neticesinde sınır kapısında aşırı yığılma oldu. Buna bir de iş yavaşlatan yunan gümrük ekipleri eklenince 3-4 saati bulan kuyruklar oluştu. O sıcakta kontak kapatamıyorsun tabi klima vs. Elektrikli aracı olanlar hep geri dönmek zorunda kaldı. Şarjları o kadar uzun süre kuyrukta beklemeye müsait değildi. |
Elektriğe gelen son zamlardan sonra herkez bir kez daha düşünür artık
|
Evet ya, oysa bak benzine zam geliyor mu hiç?
|
Amerikadan yorum yapiyorum 100 bin dolara satilan elektrikli arabanin sifiri suan 60 bin dolar , bunu goren insan elektrikli araba alir mi ? uzun yolda sarj imkanlari hala belirli bolgelerde yogunlasmis,uzun yol icin benzinli bir araban varsa, market arabasi yapmak icin elektrikli alinir. amerikada ceki demirine biseyler baglayip cekmek cok fazla yapilir, elektrikli arabalarin cekme gucu yuksek ama cektigin zaman menzil cok dusuyor, yani hala bir benzinli yerine gecemiyor. amerika gibi devasa bir cografyada 15+ saat araba kullanman gereken yollarda elektrikli ne kadar mantikli ?
|
Her zaman dediğim gibi bu akülü oyuncak arabaları almayın boşa. GELECEK HİBRİT MOTOR TEKNOLOJİSİNDE!!!! |
Vergilerden...
Şaka (aslında şaka da değil de) bir tarafa çoğu insan, şarj sürelerinin uzun olması, menzilin kısa olması ve batarya yıpranmasının ikinci elde problem olmasından dolayı elektrikli araçlardan uzak duruyor. |
Aynı km menzile sahip olan dizel Arabanın deposu 1200 liraya dolarken elektriklinin 200 e doluyor istediği kadar zam gelsin
|
Benzer içerikler
- hatasız çeviri
- telefonu webcam olarak kullanma
- ses değiştirici program
- instagram müzik ekleme sorunu
- spotify jam nasıl başlatılır
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X