Clio hangi modeli o rezil turbo benzinlilerinden mi? Ben Ankara-Adana-Antep, Antep-Adana-Ankara güzergahını 16 saatte tamamladım ve Antep-Adana'da yemek yedim dura dura, yani bunu elektrikli araçla yapma ihtimalim bu sürede sıfır. |
İnsanların elektrikli araç satın alım isteği düşüyor: Peki ama neden? (5. sayfa)
-
-
benzinli arabamla giderken 15 dakika durup benzin alip tuvalete gidebilecegim secenekler yol boyunca 100lerce... Elektrikli aracla gidersem
-15 dk dursam zaman yetmez
-secenekler cok daha az
-colun ortasinda yaninda cop kutusu bile olmayan sarj istasyonun yaninda 45 dakika beklemek hic tercih edilesi degil
-
1.0 Xtronic 90hp.. rezil diyemem, sadece fazla yakıyor. ama 150'de yakacağı 8 litredir. arada 180-200kmh bile yapsan 400km yol gidersin sonuçta.
Ortalama bir elektriklide 150 sabit gittin mi 30kwh/100km'den 70kwh pil olsa 200km gidecek.. mecbur duracaksın 40dk şarj için ama basmasan belki durmayacaktın. demek ki elektrikli otomobille araban 500hp olsa bile seyahatte basmak, kazanılamayan zaman ama kaybedilen enerji demek.
-
Her üründe tüketicinin beklediği bir eşik değeri var. Elektrikli araçlar malesef şimdilik bu değeri sağlamıyor.
Orneklemek gerekirse 2020 yilinda ilk çıkan dijital kol saati aldı babam bana hediye, şarjı bir gün gidiyordu. Teknolojisi çok hoşuma gidiyordu fakat pil ömrü 1 gün olduğu için kaldırıp kenara koydum.
Geçen sene yeni aldığım aynı tip saatin şarjı güncel durumda 6-7 gün gidiyor ve artık sanki bir organım gibi oldu.
İlk saate verilen para çöp oldu.
Arac maliyetleri yüksek, parayi zor kazanıyoruz. Bu yüzden insanların ikna olmadan teknoloji değiştirmesi zor. Neyse yine de YTD
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyotanın da dediği gibi gelecek hibrittedir. Japon boşa konuşmaz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
O ne yaa, 6-7 günde bir saat mi şarj edilir!
Bende kıytırık bi Seiko var 14-15 yıldır durmadan çalışıyor, her gün de kolumda.
Yılda bir kez şarj edilebilen saatler çıkmadıkça elektrikli saat alınmaz!
-
Corollanin 1.5in 600km menzili var sehirdisi. Ben depoyu fullemek için 15dk harcıyorum. 500km sehirici menzili var.
800v mimarisi bir arac 300km sehirici menzil için 20dkye ihtiyacı var. Olay 25 dakika daha beklemek mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
142km için zes 22kw istasyonda 204,8tl ödedim.
Pil aynı dolum istasyonunda rakım farkı hiç olmadan %100den %100'e hesaplandı yani pompa hesabı gibi düşünün.
Km başına 1,43tl yakmış.
Benzinli olsa 3,3tl
Dizel olsa 2,85tl
Daha 3. Tam dolumum ve öncekine göre aynı pil kapasitesi ile 35km fazla yaptım. Araç verimliliği git gide artıyor.
Bugün şimdi %100 yaptım ve bugün yaklaşık 500km lik bir gidiş gelişim olacak. Bakalım uzun yolda maliyeti ne olacak.
Eski telefonlarımızın şarjı 5-6 gün giderken artık kullanmıyoruz ama şimdiki 50-100binlik telefonlarımızı her gece şarja takıyoruz buna rağmen vazgeçemiyoruz. Durum bundan ibaret arkadaşlar. İster istemez alışacağız.
Edit: Aracım D segment ayarında. Dizel ve benzinli D segment yakıtına +1tl daha ekleyebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ESER14 -- 6 Temmuz 2024; 9:43:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla herhalde bataryaları dolu değildi bilemiyorum. Ha bir de şey diyorlardı Enez bölgesinde çalışan şarj istasyonu yokmuş galiba, arıza mı yapmış yoksa hiç mi yokmuş onu bilemiyorum tabi. Elektrikli araçları büyük şehirlerinde dışında şehirler arası yollarda hele de otobandan gidemiyorsanız, şarj konusunda üzücü durumlar yaşama ihtimaliniz var maalesef Türkiye'de. Keşke ne bilim powerbank veya kesintisiz güç kaynağı gibi aletlerle idareten de olsa şarj olabilseydi şu araçlar ne güzel olurdu.
-
Elektrikli araçlarda teknoloji aşırı hızlı ilerliyor. Çin de çoktandır 1000 km menzili olan ve 80% şarjını 10-15 dakika gibi sürelerde dolduran arabalar çıktı ve çıkmaya devam ediyor. Ha oradaki adamlar eski arabalarını ne yapıyorlar ben de merak ediyorum. Yani çok değil 1-2 sene önce aldığınız araçlar 400 km anca yaparken, şimdi bir bakmışsın 1000 km yapanlar çıkmış. Eldekini satayım desen ölü paraya gider muhtemelen.
Arenaev gibi web sayfalarından takip edebilirsiniz, BYD gibi üreticiler nerdeyse her hafta yeni bir şeyler geliştirip tanıtıyor. Pil verimliliği, pil ömrü, şarj süresi, sürüş menzili vb. gibi konularda sürekli bir gelişim içerisindeler. Bizim Togg çıktığından beri ne duyduk, ne haber aldık? Sadece yeni bir sedan model çıkacakmış falan filan. Mesela 2025 de üretilecek togg lara desenize ısı pompası koyacağız, hadi 1000 km olmasa da 700-800 km menzilli pil koyacağız falan.
Ne bilim ya bilmiyorum. Bugün bilgisayarına en üst model ekran kartını alsan en azından biliyorsun ki bunun daha iyisi bir sene sonra çıkacak. Ya da gittin iphone son modelini aldın, yenisi ancak 1 sene sonra çıkacak. Çin de elektrikli araç üreticileri zırt pırt yeni model çıkartıyor ve hep bir öncekinden iyi. Bu kadar hızlı gelişim tüketiciyi strese sokar ve de üzer. Bu işin biraz rölantide gitmeye başlaması lazım ki ondan sonra yaygınlaşsın elektrikli araçlar.
-
Çok satan araçlar için pil değişimi zamanı geldiğinde yeni teknoloji pil büyük ihtimalle piyasada olacaktır,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 dizel aracımla 2300 km yol yaptım.Yol boyunca klima açık,otobanda 140 km hızın altına düşmedim.Bazı yerlerde 150-160 km ile yolculuk yaptım.Isparta,Burdur,Fethiye,Korkuteli güzergahlarında tek şerit virajlı yollarda basabildiğim kadar bastım ve kilometreye 2,65 yaktım.Bu şartlarda gelsin elektrikli araç 1,43 tl yaksın da göreyim.2100 km lik yolda sadece 4 defa yemek icin durdum.Gideceğim yere hızlı varmak için kolay kolay durmadım.12 saatte gaziantepten fethiyeye vardım.Uzun yolda çoluk çocuk hepsi hızlı gidelim diyor.Elektrikli bana göre değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam, nereden geldiğini gösteremem ama nereden gelemediğini şurayı takip ederek görebilirsin. Arızadaki santraller buraya bildirim giriyor, onları iyi incele. :)
-
İşte bana da Zoe alma hevesi gelip gidiyordu, dizel alıp geçtim. Apartmanda olunca şarj ilk dert oluyor. Kendi evimde olsam sürekli, o zaman batarya dertlerine sıra gelebilir...
Hybrid araçların bataryaları ufak olduğundan şarj döngüleri hızlı ilerliyor. Bundan batarya masrafı çıkarması olası çoğunun. Ondan ya tam elektrikli ya tam fosil diyorum ama masrafın ne zaman nasıl çıkacağı belli olmuyor...
-
Yazın güneşte, kışın soğukta. Her aracın kliması şarj esnasında çalışıyor mu acaba? Çalışmıyorsa o zaman daha da kötü...
-
Modası geçti olan bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eninde sonunda herkes elektrikliye geçecek, orda sıkıntı yok. ama şu an doğru zaman mı? bu önemli. yeterince olgunlaşmadı gibi. hala zaafları fazla. eksikleri artılarından fazla -bence-.
-
boş laf. petrol eninde sonunda bitecek. abd hibride verdiği teşviği kaldıralı yıllar oldu.
-
Şarj esnasında klima çalışabiliyor olmalı. Kuzey İskoçyada kışları sert soğuk. Bir saat şarj olurken araç içinde sıcakta oturabilmeli insanlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X